Ik weet niet wat te doen meer

29-12-2008 21:50 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik weet niet goed te beginnen,heb 2 jaar een relatie,en ben 15 november bij mijn vriend ingetrokken,omdat we wilden samenwonen. Ik heb mijn huur opgezegd,en ben bij hem ingetrokken. Nu wil het geval dat mijn vriend op tweede Kerstdag zeg,dat hij met de relatie wil stoppen. Mijn wereld is ingestort,heb nu geen huis meer,adres allemaal laten veranderen,alle instanties.Ben zo verschrikkelijk boos en verdrietig. Ik moet weg van hem,maar ik weet niet waar naar toe. Nu heb hij gezegd dat ik bij hem mag blijven tot dat ik een ander huis heb. Hij snap geloof ik niet dat zoiets heel erg lang duurt. Hij voelt zich nu opeens gevangen in de relatie????

Heel veel spullen van mij zijn weg gedaan,omdat hij die niet mooi vond,waar ik altijd zuinig op was. Nu heb ik bijna met helemaal niets meer, Ik werk wel,maar verdien niet veel ongeveer 1000 euro per maand. Ik weet het allemaal niet meer,kan niet meer nadenken,slapen of eten.Waar haal ik geld vandaan om opnieuw een huis in te richten? En moet ik bij hem zo;ang blijven,hij doet alsof het hem allemaal niets kan schelen.Sorry ik moest het even kwijt,dat je leven zo opeens kan instorten,ik was echt gelukkig.

Jolan
Wat rot voor je.

Jammer dat jij zoveel hebt opgegeven, want nu heb je dus niets over... dat je je huis hebt opgezegd, dat vind ik niet vreemd (jullie hebben een keuze gemaakt wie bij wie introk), maar het is jammer dat jij veel spullen weggedaan hebt omdat híj ze niet mooi vond... Je hebt veel opgegeven.

Veel sterkte.
Peas on earth!
Zonde dat je je woning zo snel al hebt opgegeven ipv eerst even aan te kijken hoe 't zou lopen. 't Is altijd 't gevaar dat je op straat komt te staan als je bij de ander intrekt terwijl je zelf alles opgeeft.

Kun je niet bij je ouders terecht totdat je weer 'n eigen woning hebt?
Meisje toch... wat een nare situatie. Kan je niet ergens logeren? Krijg je urgentie? www.gratisoptehalen.nl kan je mischien voorlopig spulletjes vandaan halen...

Hoe definitief is de breuk?
Is er misschien een vriendin of een familielid waar je tijdelijk heen kunt? Totdat je iets hebt gevonden?

Ik wens je heel veel sterkte!
Heb je geen ouders/vrienden die je kunnen ondersteunen?

Als je de mogelijkheid hebt om tijdelijk ergens anders te gaan wonen zou ik dat zekerdoen, die vent verdient je niet.

Veel sterkte.
Klote zeg!

Een huis inrichten hoeft helemaal niet veel te kosten. Vrienden, familie, via via kom je aan een hoop spullen. Tweedehands winkels zijn ook niet al te duur. en het hoeft niet in 1 keer helemaal af, als je maar weer een dak onder je hoofd heb.

En leer van wat je meemaakt nu!
Moet een nachtmerrie voor je zijn. Heel veel sterkte!
Oh en kringloopwinkels afgaan. Naast www.gratisoptehalen (al genoemd) heb je volgens mij ook www.gratisaftehalen.nl
Peas on earth!
Ach lieve meis, wat een verdrietig verhaal.

Ik kan me voorstellen dat je het allemaal niet meer weten even.

Is er een mogelijkheid dat je bij je ouders of ander familielid terecht kunt? Schrijf je z.s.m. in bij alle woningcorporaties in je woonplaats als je dat nog niet hebt gedaan. Verder zou je misschien tijdelijk op kamers kunnen als je weinig geld hebt. En van daaruit een huisje zoeken.

Wat is de aanleiding dat jouw vriend het opeens laat afweten?

Ik zou goed kwaad zijn net als jij, en misschien ook wel gewoon blijven zitten in zijn huis tot ik wat anders had. Van daaruit kun je ook proberen vast wat eigen spullen te verzamelen (denk ook aan marktplaats). Heb je hem al gezegd dat het waarschijnlijk lang gaat duren?
Blijven waar je nu zit lijkt me niet bevorderlijk voor het verwerken van de klap die je nu hebt gekregen. Zag je niets aankomen? Jammer dat je alles hebt opgegeven en geen zekerheid achter de hand hebt gehouden (eigen woning even aanhouden oid).

Verder denk ik ook aan urgentie proberen te regelen, zoek een kamer oid, zodat je iig een eigen plek hebt vanwaaruit je verder kunt kijken. Gratis en tweedehands spullen zoeken via kringloop, internetsites en bekenden inderdaad. Heel veel succes.
Moet ik hieruit begrijpen dat jullie 'vergeten' zijn een samenlevingscontract of iets dergelijks af te sluiten? En dat jij niet mede-eigenaar of mede-huurder van zijn woning bent geworden?
hoe lang hadden jullie al een relatie?
Vrees dat Wuiles pijnlijk gelijk heeft met haar vraag.

Neemt niet weg dat ik hem hoe dan ook een enorme lul vind. Jullie hadden 2 jaar een relatie en ineens krijgt meneer het benauwd en kun je opdonderen? Ik vind hem een knurft.

Maar goed, dat schiet nu even niet op. En het irritante is dat natuurlijk nu van alles en nog wat dicht is, zoals woningbouwverenigingen enzo.

Je schrijft dat je een huurhuis had. Kun je nog met de WBV in contact treden en je situatie uitleggen. Misschien telt je nummer nog gewoon door.

Verder: spit MP door, gratis af te halen en laat iedereen in je omgeving weten dat je spulletjes zoekt.

Potverdorie meis, wat een gedoe.
Probeer anti-kraak wonen, heb je in ieder geval een dak boven je hoofd, je eigen plek. En omdat het goedkoop is, kun je sparen voor als je weer permanente eigen woonruimte krijgt.

En verder: veel sterkte!
quote:danivo schreef op 29 december 2008 @ 22:44:

hoe lang hadden jullie al een relatie?

2 jaar Danivo, staat in de openingspost

Jolan, lullig...heel lullig! Had je vriend zich niet beter 2x kunnen bedenken voordat hij met je ging samenwonen? Een maand later geeft hij er de brui aan....vreemd hoor!

Sterkte!
Jolan, ik ben ook 4 jaar geleden van de ene op de andere dag weggegaan bij mijn toemalige vriend met geen rooie cent op de bank omdat al mijn spaargeld in de nieuwe inrichting was gestoken.

je zult verbaasd staan hoeveel mensen spullen voor je hebben. van een bed tot bestek en alles wat ertussen zit.

ik heb een paar weken bij mijn ouders gewoond tot ik een nieuw huisje had, wat gelukkig vrij snel is.

spread the word dat je naar een woning en spullen op zoek bent, dan komt dat in elk geval voor een groot deel in orde.

verder denk ik dat je met jouw inkomen sowieso in aanmerking zal komen voor huursubsidie...

heel veel sterkte de komende tijd!
ohja

probeer de particuliere woningverhuur eens. daar zijn meestal geen ellelange wachtlijsten.

Ongelooflijk stomme timing zeg

Liep hij hier al langer mee, of kreeg hij ineens de kriebels omdat het nu door het samenwonen ineens serieuzer werd?
Lalein, maar dit is wel heel duur. Geldt dan ook het recht op subsidie?
bij particuliere verhuur? ja hoor zolang je een huurcontract hebt en ingeschreven bent bij de gemeente wel voor zover ik weet.
Lieve schat...maak je niet druk, dit is de tweede keer voor mij, en geloof me dat spullen niet belangrijk zijn. Alles vindt zijn weg weer en het is allemaal niet zo erg als het lijkt. Spullen vervangen is niet moeilijk. Ik kan je vertellen dat een leven voor jezelf meer waard is dan alle materieel op aarde. Een doodshemd heeft geen zakken, en als je om je heen kijkt zijn er onnoemelijk veel mensen die je een helpende hand bieden.

Wees blij dat je niet na tien jaar er zo voorstaat...

knuffel
Anti-kraakwoningen

Hier een linkje naar Adhoc... zij hebben anti-kraakwoningen. Toevallig weet ik van een collega dat je zo een huis hebt, en dat de prijzen echt minimaal zijn.
quote:ladylion schreef op 30 december 2008 @ 01:09:

Lieve schat...maak je niet druk, dit is de tweede keer voor mij, en geloof me dat spullen niet belangrijk zijn. Alles vindt zijn weg weer en het is allemaal niet zo erg als het lijkt. Spullen vervangen is niet moeilijk. Ik kan je vertellen dat een leven voor jezelf meer waard is dan alle materieel op aarde.

Spullen zijn zeker wel belangrijk. Ze schrijft dat ze spullen waar ze aan gehecht was voor die vent heeft weggedaan. En spullen vervangen is dan misschien niet moeilijk voor iemand die er geld voor heeft, maar dat heeft ze ook al niet. Je kunt misschien 'n ouwe kast en tafel krijgen van mensen, maar je huis inrichten met wasmachine, tv, een goed bed etc. dan moet je dus ook al rijke ouders hebben, anders gebeurt dat niet.

Het is een les, maar wel 'n keiharde. Hopelijk stinkt zij nooit meer in die val om alles voor 'n vent op te geven, maar behoudt ze eigen huis en spullen als ze nog 'n keer zo'n 'grote liefde' tegenkomt.

Maar eh, heb jij je wel 2 keer beet laten nemen door 'n kerel, omdat je schrijft voor mij is 't de 2e keer?
Wat een rotsituatie! Dikke

Je kan ook op zoek naar een kamer via kamernet.nl of via andere advertenties. Het is vaak niet groot maar dan heb je tenminste iets want het lijkt mij absoluut niet fijn om nog bij hem te wonen.

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven