Bespaar tips
vrijdag 28 oktober 2016 om 00:56
Hallo allemaal ,
Ik denk dat het topic 246 al is hier, maar kunnen jullie me tips geven hoe ik nog kan besparen per maand? Ik ben chronisch ziek het word in de toekomst ook niet beter voor me kwa gezondheid.
Ik heb mijn internet kosten al lager gedaan.
Mijn mobiel kosten gaan ook lager. Van 15 naar +/- 7.
Overdag verwarming 18,5 - 19 graad en savonds even op 20.
Water betaal ik 14€ aan omdat ik afgelopen jaar veel water heb verbruikt. Ik denk dat die omlaag kan naar 10. Douch elke dag, ik probeer 2keer wasmachine per week, om de +/-3 dagen afwasmachine.
Zorgverzekering CZ 123.
Ik leen af en toe auto van mijn ouders want ik kan hem zelf niet betalen. De benzine kosten zijn voor mijn rekening.
Boodschappen haal ik bij de liddle ongeveer 140/150 euro per maand. Ik geef niet veel dingen uit aan dingen ondernemen, want het meeste dat kan ik niet ^_^ (positief bekijken )
Iemand nog meer tips om te besparen?
Tips die weinig kosten om te doen ook altijd welkom
<3 <3 <3
Ik denk dat het topic 246 al is hier, maar kunnen jullie me tips geven hoe ik nog kan besparen per maand? Ik ben chronisch ziek het word in de toekomst ook niet beter voor me kwa gezondheid.
Ik heb mijn internet kosten al lager gedaan.
Mijn mobiel kosten gaan ook lager. Van 15 naar +/- 7.
Overdag verwarming 18,5 - 19 graad en savonds even op 20.
Water betaal ik 14€ aan omdat ik afgelopen jaar veel water heb verbruikt. Ik denk dat die omlaag kan naar 10. Douch elke dag, ik probeer 2keer wasmachine per week, om de +/-3 dagen afwasmachine.
Zorgverzekering CZ 123.
Ik leen af en toe auto van mijn ouders want ik kan hem zelf niet betalen. De benzine kosten zijn voor mijn rekening.
Boodschappen haal ik bij de liddle ongeveer 140/150 euro per maand. Ik geef niet veel dingen uit aan dingen ondernemen, want het meeste dat kan ik niet ^_^ (positief bekijken )
Iemand nog meer tips om te besparen?
Tips die weinig kosten om te doen ook altijd welkom
<3 <3 <3
zondag 6 november 2016 om 09:53
bij de turkse supermarkt kun je veel goedkoper groente, fruit, kruiden en vlees kopen.
meestal verser en lekkerder dan bij de gewone supermarkt.
bijv. 1kg kalfs entrecoute of kalfs ribeye kost 15 euro. bij de AH kost het 50 euro.
kwa smaak vind ik het bij de turk lekkerder, verser en malser.
gember iets van 3 eur per kg. bij de AH betaal je 3-4x meer.
meestal verser en lekkerder dan bij de gewone supermarkt.
bijv. 1kg kalfs entrecoute of kalfs ribeye kost 15 euro. bij de AH kost het 50 euro.
kwa smaak vind ik het bij de turk lekkerder, verser en malser.
gember iets van 3 eur per kg. bij de AH betaal je 3-4x meer.
zondag 6 november 2016 om 10:04
maak gebruik van marktplaats. zoek bepaalde artikelen die zeer gewild zijn en focus/verdiep je daarin, kijk wat de gangbare inkoop en verkoopprijzen zijn ,op den duur kun je daar geld aan verdienen door goedkoop te kopen en met winst te verkopen. elke euro die je hiermee verdient is mooi meegenomen.
zo koop ik een bepaalde artikel voor 10 a 12 euro en verkoop deze voor 16-17 euro. ik wordt er niet rijk van maar heeft toch meer dan 200 euro opgeleverd in een half jaar.
je moet het wel leuk vinden want je moet geregeld zoeken en dat kost tijd.
zo koop ik een bepaalde artikel voor 10 a 12 euro en verkoop deze voor 16-17 euro. ik wordt er niet rijk van maar heeft toch meer dan 200 euro opgeleverd in een half jaar.
je moet het wel leuk vinden want je moet geregeld zoeken en dat kost tijd.
zondag 6 november 2016 om 10:10
zondag 6 november 2016 om 10:19
Mocht je spaargeld hebben op de bank, probeer te investeren.
tegenwoordig krijg je weinig spaarrente en met een beetje pech betaal je nog eens vermogensbelasting dan heb je negatief rendement.
afgelopen jaren heb ik geinvesteerd en een gemiddelde rendement van 5% - 7% behaald. Met dat geld heb ik weer verder geinvesteerd.
tegenwoordig krijg je weinig spaarrente en met een beetje pech betaal je nog eens vermogensbelasting dan heb je negatief rendement.
afgelopen jaren heb ik geinvesteerd en een gemiddelde rendement van 5% - 7% behaald. Met dat geld heb ik weer verder geinvesteerd.