zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
Sfietje, fijn dat je een goede echo had! wel balen dat je nog niet zonder medicijnen kan, maar dat overgeven is helemaal niks. Hopelijk heb je een beetje afleiding ondanks dat je niet kan werken.

Choccolientje, spannend morgen de echo! Hoe voel je je ondertussen? Al meer kwaaltjes of valt het nog steeds mee?

Hier is het weer rustig. Ik heb me over deze teleurstelling heen gezet en ga vol goede moed door met de volgende ronde. Wel gek, dit is de derde dag van m'n menstruatie en het is nu al heel licht en heb eigenlijk nergens last van. Dat is wel anders dan de vorige keer. Maargoed, het is ook een andere cyclus als ie zo kort is, dus het zal er wel bij horen.
Wat fijn Sfietje, een goede echo en wat rot dat je nog steeds zo ziek bent Niets geen fijne roze wolk wat dat betreft.

Hoe laat heb je je echo Choccolientje of heb je 'm al gehad??

Wat goed van je Knot, hopelijk brengt de volgende ronde je meer geluk!

Ik heb dat soort ongesteldheden ook wel eens, in een wat kortere cyclus.

Hier vandaag duidelijk vlak voor mijn ovulatie. Zo gek dat je dat allemaal voelt..

Gisteren verjaardag van schoonzusje gehad en een baby die totaal overstuur was meegemaakt. Soms vraag ik me echt af of schoonzus wel op heeft gelet bij opvoedkunde en pedagogiek tijdens haar opleiding als leerkracht..

Nou ja, het was wel weer een heerlijk leermomentje voor mij, van hoe het NIET aan te pakken . Blijft grappig, je schoonzusje en zwager bezig zien met een baby en denken het totaal anders te gaan doen. Zul je zien dat ik over een aantal jaar precies hetzelfde doe
Ff gauw n post. Morgen reageer uitgebreid. Echo gehad met mooi kloppend hartje... blij!
Super chocolientje!

Ik had vandaag een positieve ovulatie test!!

Dus zal vanavond even aan de bak met vriendlief
Fijn Choccolientje! En Dekentje, fijne avond gehad ?
happiness = reality - expectations
@Natas-V: hoe gaat het? Hopelijk hebben jullie een goede 20 weken echo gehad!
Sfietje wat vervelend dat je zó beroerd bent! Hoop voor je dat na de 12 weken beter gaat!

Leuk dat de baby al zo beweeglijk is...

Grappig chantilly, dat je zo duidelijk ziet hoe jullie het niet willen... wij hebben ook best een hoop kinderen en baby's in omgeving en zo leuk om al die verschillen te zien.

En dekentje de avond goed benut?

Hier nog steeds niet veel klachten. Wel heel moe. Kan elke middag wel slapen. Verder af en toe een vlaag misselijk, maar niet ernstig.

Gisteren op de echo kwam ze maar op 7 weken. Volgens eerste dag laatste menstruatie zou ik op 8 weken en 4 dagen zitten. Had zelf wel weekje minder verwacht, maar 1 week en 4 dagen minder ver had ik niet verwacht. Maar goed in het juni topic schrijft iemand die dit bij de eerste echo ook had en waar het bij de tweede echobweer vooruit werd gezet. Die had er wel behoorlijk zorgen om gehad, want daar was gezegd is te klein voor het termijn... dan is vaak een miskraam het gevolg. Hier gaf de verloskundige duidelijk aan dat dit een onnauwkeurige meting is. Dus over drie weken gaan we weer en zien we wel weer hoe het er uit ziet. Het was eeb uitwendige echo en bedacht me thuis dat ik wel had kunnen vragen of ze het niet inwendig had kunnen doen. We wachten nu maar met vertellen tot na de volgende echo. Want tis nu een beetje onduidelijk. Was wel leuk, had de verloskundige die ik bij de oudste bij de bevalling had...
Choccolientje, wat fijn dat je een mooi kloppend hartje hebt gehoord! Wel jammer dat je nog niet precies het termijn weet, maar dat betekent wel dat je over 3 weken alweer een echo hebt en jullie frummeltje kan zien!

Chantilly, grappig hè dat je dan zo duidelijk weet wat je vooral niet wil straks bij jullie eigen kind. Ik heb dat ook wel eens als ik op een situatie zie met een ouder en kind. Al heb ik ook wel dat ik me juist steeds beter kan verplaatsen in ouders op het werk nu ik zelf hopelijk steeds dichterbij het moederschap kom. Dus dat is ook wel weer leuk.

Dekentje, fijn dat je een positieve ovulatietest had! Hopelijk heb je het moment ook kunnen benutten

Ik heb net voor de zekerheid toch een zwangerschapstest gedaan. Ik had nog steeds krampjes en m'n menstruatie was dus veel lichter dan de vorige keer en uiteindelijk heeft het ook maar 3 dagen geduurd ipv 4 of 5. Dus ik wilde het gewoon even echt zeker weten. De test was dus ook negatief, wat ik al wel had verwacht. Nu kan ik het helemaal afsluiten en weer vooruit kijken. Over een week start ik weer met de ovulatietesten. Hopelijk duurt deze cyclus wat langer en eindigt ie met een positieve test
Ja wij hebben het even gezellig gemaakt gisteravond! Dus ik ben benieuwd!
Spannend dekentje . En ik hoop met je mee Knotje!

@Choccolientje: hier ook bij de eerste echo een jonger vruchtje dan verwacht. Maar gelukkig werd bij ons ook meteen gezegd dat het een vrij onnauwkeurige meting is, pas bij de 2e echo rond de 10 weken kunnen ze met meer zekerheid meten en een UD geven. Toen is het ook weer vooruit gezet. Als verder het hartje klopt en het vruchtje mooi in de baarmoeder zit heb je hopelijk genoeg geruststelling tot de volgende echo!
Hier gisteren en eergisteren wat bloedverlies. Het is wel donker bloed. Maar het is geen menstruatie (die duurt 4 dagen bij mij). Probeer mezelf niet gek te maken met de gedachte 'zou het dan toch?!'.

Op werk gehoord dat 2 collega's zwanger zijn. Super leuk voor hen, maar ik wil ooohoook!
Ga je morgen testen Swirls? Het klinkt hoopgevend!
Wat spannend swirls. Hoop voor je op een positieve test. Ga je inderdaad morgen testen?

Hoe lang is je cyclus nu?

Ik ga in ieder geval duimen voor je!
Aan de andere kant heb ik overigens ook wat bloedverlies gehad rondom mijn eisprong mijn laatste twee cycli. Ben je aan het temperaturen? Dat zou namelijk ook kunnen en is op zich ook positief, maar dan heb je nog geen positieve test.
Wat lief dat jullie zo meeleven Chantilly en Sfietje .

Ik heb geen idee hoe lang deze cyclus gaat zijn. Ik zit nu op 30 dagen. Ik begin met temperaturen als ik mijn menstruatie heb gehad, maar dat was dit dus niet, haha.

Ik ga denk ik niet morgen al testen, maar (probeer) nog een paar dagen te wachten.

Buiten bloedverlies voel ik namelijk geen andere symptomen die op een zwangerschap zouden kunnen duiden.

Ik wil niet teveel hopen, elke keer is het toch een klein beetje teleurstelling als het negatief is.
Hee dames, hier gaat het goed op wat drukke dagen op werk en extra vermoeidheid na. De 20 weken was goed een hele geruststelling. De kleine man wilde alleen niet meewerken hopelijk bij de 3D echo meer geluk.

Fijn al die goede echo's en kloppende hartjes toch altijd een spannend moment.

Whoo dames midden in de ovulatieperiode en testmomentjes ik duim voor positieve berichten.
Wat spannend, Swirls!

En Natas, fijn dat de 20 weken echo goed was! wanneer heb je de 3D echo?
Hoe is het Swirls? Al getest of nog niet?

@ Knot, hoe is het met jou?
Hey Chantilly: ik heb nog niet getest. Ik wacht tot het einde van de week.

Knotje, hoe is het met jou?
Wat spannend Swirls, knap dat je wacht!

Hier een goede 20 weken echo gehad . Hartje gezien, beentjes, armpjes, alles zat erop en eraan. Kindje was ook lekker beweeglijk. Heel bijzonder, maar ergens ook heel abstract vond ik, tot ze aan het eind wat uitzoomden zodat je het geheel ziet en we wat fotos meekregen. Toen wat tranen van blijdschap .

Dus goede vibes hier, ik probeer ze door te sturen naar jullie!
Spannend Swirls!

Fijn Whoops!

Hier nu een goede termijn echo. 11 dagen en 6 weken nu. 30 mei uitgerekend

Je zag echt al vingertjes en teentjes, heel schattig.
Wat fijn, die goede echo's! Blijft toch elke keer weer bijzonder denk ik

Chantilly en Swirls, lief dat jullie het vragen! Met mij gaat het goed. Ik ben weer gestart met de ovulatietesten en hopelijk heb ik ergens deze week een positieve test. En dan is het weer afwachten. Ik probeer niet meer teveel vooruit te denken. Vorige cyclus kon ik echt helemaal gaan fantaseren over de mogelijk uitgerekende datum, hoe ik het zou gaan vertellen, hoeveel weken ik ben als dit of dat is. Dat wil ik nu wat meer loslaten en tot nu toe gaat het best aardig. Dus we zullen zien wat de rest van deze ronde brengt.

Hoe is het met jou, Chantilly?

En Swirls, spannend! Knap als je kunt wachten tot het eind van de week. Ik ga voor je duimen!

En Dekentje, hoe gaat het met jou? Jij had een positieve ovulatietest laatst toch? Nu afwachten dus!
Ja klopt ik zit nu 1 week en 1 dag voor NOD. Dus ik mag volgende week testen!

Fijn dat iedereen goede echo's had!!!
Wat fijn Sfietje

@ Swirls, knap hoor! Temperatuur je nog of heb je dat nog even links laten liggen?

Hier gaat het prima. Het niet gebruiken van ovulatietesten en thermometer hebben voor meer rust gezorgd, al denk ik dat dat evident is aan niet in de eerste 3 maanden zwanger worden Je leert vanzelf wel een beetje afstand te nemen.

Dat merk ik ook een beetje in de topics waarin ik meeschrijf. Het merendeel is toch zwanger, waardoor je met verschillende uitgangspunten en gevoelens met elkaar schrijft. Geen idee hoe het is om een echo mee te maken, net zoals een zwangere in dit topic ( en dan heb ik het over de huidige zwangerschappen) niet weet hoe het is om niet zwanger te raken in dat eerste half jaar. Geen verwijt ofzo hoor! Het is gewoon zo

Gelukkig ben ik niet the last man ( woman in dit geval) standing

Vorige week is mijn ovulatie geweest, ik denk dinsdag. Behoorlijke steken links onderin gehad, mijn afscheiding was overduidelijk anders en overvloedig aanwezig.

Komende zondag kan ik denk ik testen. Geen idee of ik het doe. Een witte test is echt afgrijselijk.. Niet testen vind ik ook killing. Keuzes uit twee kwaden wat dat betreft
quote:Chantilly21_1 schreef op 14 november 2016 @ 21:27:

Gelukkig ben ik niet the last man ( woman in dit geval) standing

Dit gevoel heb ik ook wel heel sterk! Al gun ik het jou natuurlijk en Swirls en Dekentje ook! Maar ik vind het ook wel fijn dat ik nog niet in m'n eentje over ben. Wel fijn dat je je goed voelt en dat het rust heeft gegeven een ronde zonder testen en temperaturen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven