verwarrende ovulatietest

07-11-2016 20:38 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik hoop dat er iemand mij iets wijzer kan maken. Op 14 oktober heb ik de laatste pil ingenomen. Ik tel mijn cyclus dus vanaf 21 oktober als dag 1. Vanaf dag 8 begonnen met ovulatietesten. Vorige week maandag een lichte streep die gedurende maandag en dinsdag overdag een beetje donkerder werd maar niet zo donker als de controle streep. dinsdagavond een helemaal witte test. Heb toen ook 5 minuten krampen gehad. Vanaf woensdag toch wel wat gevoelige borsten. Rest van de week negatieve ovulatie testen tot vandaag. Het afgelopen weekend niet getest. Is mijn ovulatie dan toch misschien afgelopen weekend geweest? Omdat de testen nu weer licht positief zijn? Iemand ervaring hiermee?
als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat
Waarom nu al beginnen met ovulatietesten? Gewoon vanaf dag 10 t/m 16 om de dag van bil.
quote:GateKeeper schreef op 07 november 2016 @ 20:41:

Waarom nu al beginnen met ovulatietesten? Gewoon vanaf dag 10 t/m 16 om de dag van bil.Volkomen eens met Gate. Ovulatietesten zijn zó onbegrijpelijk ongeil en onnodig.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Mijn oma is zes keer zwanger geworden in acht jaar en daar is geen ovulatietest aan te pas gekomen gok ik.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik denk dat je beter je eerstvolgende natuurlijke menstruatie kunt afwachten en vanaf die tijd je cyclus bijhouden. Je weet nog niet eens of je regelmatig menstrueert en hoelang jouw cyclus normaal gesproken duurt. Dus nu al met ovulatietesten in de weer heeft weinig nut. Gewoon een paar cycli bijhouden of het regelmatig is en verder het advies van gatekeeper opvolgen.
quote:Pinda-Kaas schreef op 07 november 2016 @ 20:51:

Ik denk dat je beter je eerstvolgende natuurlijke menstruatie kunt afwachten en vanaf die tijd je cyclus bijhouden. Je weet nog niet eens of je regelmatig menstrueert en hoelang jouw cyclus normaal gesproken duurt. Dus nu al met ovulatietesten in de weer heeft weinig nut. Gewoon een paar cycli bijhouden of het regelmatig is en verder het advies van gatekeeper opvolgen.Amen.
Ik wil vooral in kaart brengen hoe na al die jaren pil mijn cyclus eruit ziet. We zijn niet van plan om bij elk streepje licht of donker seks te hebben. We houden de agenda's er liever niet bij. Ik doe dit puur om over een half jaar wat zicht op de cyclus te kunnen hebben.
Precies wat pinda-kaas zegt.

Waarom wil je meteen de eerste maand al aan de slag met ovulatietesten? Lijkt me een dooddoener voor je sexleven juist.
quote:frummelke schreef op 07 november 2016 @ 20:54:

Ik wil vooral in kaart brengen hoe na al die jaren pil mijn cyclus eruit ziet. We zijn niet van plan om bij elk streepje licht of donker seks te hebben. We houden de agenda's er liever niet bij. Ik doe dit puur om over een half jaar wat zicht op de cyclus te kunnen hebben.Waarom ga je dan niet in het begin uit van de aangenomen standaard dus halverwege tussen 2 menstruaties. Als na x tijd blijkt dat het niet werkt, kun je altijd nog geld gaan uitgeven aan ovulatietesten.

Ik wil vooral in kaart brengen hoe na al die jaren pil mijn cyclus eruit ziet. We zijn niet van plan om bij elk streepje licht of donker seks te hebben. We houden de agenda's er liever niet bij. Ik doe dit puur om over een half jaar wat zicht op de cyclus te kunnen hebben.

Daar helpen ovulatietesten niet bij.

Je kunt beter een app nemen bijvoorbeeld, waarin je je menstruatie bijhoudt.

Ik gebruik zelf period tracker en period plus
Nee je ovulatie is nog niet geweest. Dan was de ovulatietest wel positief geweest. Dat je gestopt bent met de pil wil niet zeggen dat je direct een cyclus hebt, en zeker geen regelmatige. Kan zo maar dat hij deze week is, of volgende week, of over 3 maanden pas. Daarom kun je beter eerst afwachten tot je een keer echt ongesteld wordt.
quote:Pinda-Kaas schreef op 07 november 2016 @ 21:00:

[...]

Ik gebruik zelf period tracker en period plusIk gebruikte Mijn Kalender.
quote:MN-- schreef op 07 november 2016 @ 20:57:

[...]

Waarom ga je dan niet in het begin uit van de aangenomen standaard dus halverwege tussen 2 menstruaties. Als na x tijd blijkt dat het niet werkt, kun je altijd nog geld gaan uitgeven aan ovulatietesten.

Ja halverwege mits een standaard cyclus van 28 dagen.

Bij langere cycli is het soms even uitvogelen maar dan hou je meestal gewoon een langere mogelijke vruchtbare periode aan (tussen exact halverwege en 14 dagen voor de verwachte menstruatie).
quote:Pinda-Kaas schreef op 07 november 2016 @ 21:00:

[...]

Ik gebruik zelf period tracker en period plus

Dit.

Ik zou nog even wachten met testen. Je cyclus zal nog schommelen de komende tijd, dus bijhouden heeft niet zo veel zin nu, grote kans dat er geen duidelijke lijn in zit. Over een half jaar beginnen met ovu testen is vroeg genoeg.
Laat ze toch lekker zelf bepalen of ze ovulatie testen gebruikt, dat commentaar toch altijd... Wel zou ik idd je eerste menstruatie even afwachten zodat je wat gerichter kan testen
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Bam

Hoe is t met de zwangerschap meid?

Dan zou ik het komende jaar gewoon je menstruatie bijhouden, als deze erg regelmatig is, kan je er vanuit gaan dat je een ovulatie hebt.

Na de pil kan het een tijdje duren eer je cyclus zich weer hersteld heeft, bij mij duurde het bijv dik een jaar.

Als je menstruatie onregelmatig is zou ik pas ovulatietesten gaan gebruiken, anders is het in mijn ogen weggegooid geld.
als je echt wat wil weten kun je het beste je temperatuur bijhouden.

Die apps zijn best handig, maar die gaan wel uit van een gemiddelde duur van je luteale fase. Dan kan je er maandelijks net een paar dagen naast zitten, omdat jouw eisprong zich niet aan het gemiddelde houdt.

Bij temperaturen spoor je je ovulatie op. Je ziet dat wel pas de dag erna, dus het is een goede manier om je cyclus te volgen. Het geeft je inzicht. En is gratis!

Door je ovulatie van tevoren op te sporen is het makkelijker zwanger worden. Dan zijn ovulatietesten weer handiger in gebruik.
Ik denk dat je beter kunt wachten tot je menstruatie. Na jaren de pil slikken heeft je lichaam wel even de tijd nodig om zich te herpakken. Ik denk niet dat je vanaf dat moment al je cyclus kunt tellen. Ik denk dat je het beste kunt beginnen met tellen vanaf je eerste menstruatie. Tenminste, ik lees niet dat je menstruatie al begonnen is.

Ik heb mijn spiraaltje laten verwijderen, gewacht op mijn menstruatie en daarna gaan tellen. Nu net begonnen met ovulatietesten maar ook op de gok want weet nog niet hoe lang mijn cyclus is.
Temperaturen is alleen voor veel mensen best belastend en je ziet pas 1 a 2 dagen na je ovulatie dat deze geweest is, dan ben je dus te laat.

Maar als je net een mnd gestopt ben met de pil is dit best belastend en lastig.
Zeker niet gaan temperaturen! Wil je dat goed doen, moet je dat elke dag rond dezelfde tijdstip temperaturen. Daar hebben ze nu juist ovulatietesten voor uitgevonden.

Maar om nu al gelijk met die testen aan de slag te gaan is echt zonde van je geld en spontaniteit.
Als je op mij lijkt, ben je twee keer keurig op dag 28 ongesteld en daarna 6 maanden niet. Pas daarna kwam mijn eigen kwaaltjesloze cyclus terug. Geen migraine, geen suicidaliteit op dag 26, geen misselijkheid, geen kramp, geen onbestaand libido, geen duizeligheid, geen woedeaanvallen, geen uitputting in week twee. Alleen minder stevige ontlasting een buik die twee maten opzwol en bloed dat niet sijpelde of drukte maar gutste, precies zoals het in mijn tienertijd was.

Temperaturen is veel duidelijker als het nodig is.
Ik zou eerst maar eens afwachten tot je natuurlijke cyclus op gang komt. Bij mij duurde dat 1,5 maand maar voor sommige is dit veeeeel langer
quote:bam_1984 schreef op 07 november 2016 @ 21:13:

Laat ze toch lekker zelf bepalen of ze ovulatie testen gebruikt, dat commentaar toch altijd... Wel zou ik idd je eerste menstruatie even afwachten zodat je wat gerichter kan testen Dus? Dat is precies wat iedereen hier zegt..
Ik denk dat jullie ook wel gelijk hebben..... even afwachten dus. (Niet mijn sterke kant).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven