Gezondheid alle pijlers

Slecht nieuws?

07-11-2016 18:21 49 berichten
Vorige week had ik een borstonderzoek. Vanochtend werd ik gebeld door de dokter met de mededeling dat het niet goed was. Van de week moet ik naar het ziekenhuis voor verdere onderzoeken. Dit moet ik doen in mijn eentje waar ik van baal. Familie heb ik niet en vrienden hebben ook zo hun sores. Kortom ik zie er tegenop om in het ziekenhuis een halve dag een rondgang te maken.

Ik zit in ieder geval met gevoelens die heen en weer schommelen. Van supernegatief, naar ik ga er tegenaan, naar positief- want het kan ook goedaardig zijn. Ik word gek van mezelf. Iemand nog wat opbeurends te vermelden?
Ik heb ook mijn sores maar als een vriendin mij nodig heeft in zo'n geval,...dan ben ik er. Weet je zeker dat je alleen bent?

Dikke knuffel.... en succes.
Niets opbeurends, wel een

Niet leuk dat je alleen moet.
Lieverd, uit welke regio kom je?

Iemand die met je mee wil/kan die je via het forum kent?

Heb je je vrienden wel hierover verteld? Of vul je zelf in dat ze zelf genoeg aan hun hoofd hebben?

Een vriendin van mij zou mijn steun onvoorwaardelijk krijgen als iets aan de hand is op dit vlak. Ik zou, indien mogelijk, meegaan.

En het is ook goed om de verkregen informatie met twee personen tot je te nemen. Daarna erover praten. Dit met iemand delen.

Ik kan me je onrust heel goed voorstellen. Ik duim voor je en wij zijn als anonieme forummers toch bij je op de forum-manier zoals we dat hier noemen. Schrijf hier van je af!
Sterkte
Ik heb deze week ook een gesprek dat ik moet doorstaan in mijn eentje. Ik slaap er al dagen slecht van. Ben onrustig en heel heel bang. Het trekt aan me en mijn onzekerheid viert hoogtijdagen. Geen invloed op uit te oefenen, het heeft me in zijn macht.

Ik moet hier doorheen. Eenzaam en alleen daarheen.

Bij thuiskomst weet ik mij wel gehoord en gesteund. Dat maakt veel goed.

Maw: zorg voor vangnet. Schakel je omgeving in over het nieuws. En je zult uit verwachte en onverwachte hoek veel steun ervaren.

Doe dat nou maar meiske. Geloof me.
Weet je zeker dat er geen vriendin mee kan? Toch maar eens rondvragen, nee heb je..

Heb je al een mammografie gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ach wat heftig!

Vrienden maken hier tijd voor! Veel sterkte
quote:Troeteltje schreef op 07 november 2016 @ 18:30:

Ik heb deze week ook een gesprek dat ik moet doorstaan in mijn eentje. Ik slaap er al dagen slecht van. Ben onrustig en heel heel bang. Het trekt aan me en mijn onzekerheid viert hoogtijdagen. Geen invloed op uit te oefenen, het heeft me in zijn macht.

Ik moet hier doorheen. Eenzaam en alleen daarheen.

Bij thuiskomst weet ik mij wel gehoord en gesteund. Dat maakt veel goed.

Maw: zorg voor vangnet. Schakel je omgeving in over het nieuws. En je zult uit verwachte en onverwachte hoek veel steun ervaren.

Doe dat nou maar meiske. Geloof me.Jij ook sterkte Troeteltje
Ik leef zeer met je mee en ik hoop en wens dat je goed nieuws mag krijgen. Verwen jezelf maar een beetje en zorg goed voor jezelf. Heb vertrouwen in de dokters en laat je goed omringen. Ik hoop dat je misschien in het ziekenhuis tegen iemand kan je verhaal doen, je verdriet en twijfels kan en mag tonen, je gesteund zal worden en het gevoel dat je niet alleen moet vechten.Maar we zullen eerst de resultaten afwachten en we duimen alvast!! Hopelijk kan je wat slapen deze nacht...
Troeteltje, voor jou ook veel moed, een mens maakt toch veel mee in zijn leven hè

Ik hoop en wens dat je de kracht zal vinden om alles te doorstaan, veel sterkte!!
Phew opluchting. Beste vriendin die ik niet te pakken kon krijgen belde op. Zij schrok ook en gaat mee, dus dat is al een reuze opluchting. Hoe het van de week gaat is moeilijk te voorspellen. Ja, ik had een mammografie gehad en daarom werd ik gebeld. Deze week nog een mammografie, echo en als ze alles bekeken hebben waarschijnlijk een biopt.

De sores in mijn omgeving is dat mijn vrienden ook tobben met problemen of zelf of met hun lief richting ziekenhuis moeten. Maar goed diep ademhalen en waarschijnlijk tot ik aan de beurt ben door de flat heen stuiteren. Troeteltje jij ook sterkte, het valt allemaal niet mee. Maar ik ben blij dat als je thuis komt dat je gehoord wordt. Het zijn de kleine dingen die het doen ook al is het uit onverwachte hoek.
Als er echt niemand mee kan gaan, neem dan een notitieboekje mee en schrijf de informatie die je krijgt op. Vraag daar ook gewoon tijd voor, om je aantekeningen te maken. Ik neem aan dat je nu nog te weinig weet om vragen te noteren, maar ook bij vragen is het goed om ze van tevoren op te schrijven, met ruimte er tussen voor de antwoorden.

Het klinkt heel voor de hand liggend en onbenullig, maar mijn ervaring is dat je op die manier beter informatie begrijpt en opslaat. Sinds ik een intensieve behandeling krijg, sleep ik altijd mijn boekje mee. Omdat ik ook de antwoorden opschrijf, kan ik ook gewoon terugbladeren om te kijken hoe het ook al weer zat.

Gooi toch gewoon dat balletje eens op bij je vrienden. Wie weet kunnen ze wel gewoon tijd voor je maken. En mocht je toch alleen moeten, neem dan een goed boek mee, een leuk tijdschrift of zorg dat je een leuk spelletje op je telefoon hebt of een ouderwetse kruiswoordpuzzel. Meestal is er ook wel een plek in het ziekenhuis waar je even koffie kunt halen om je tijd te doden.
Beeldig ik ben door mijn dokter geïnformeerd, maar ik heb altijd in mijn tas een boek, een pen, papier, lekkers en wat ik nog vergeet. Gelukkig is mijn vriendin bereikbaar ( die is meestal en route en daarom niet te peilen) en die gaat mee. Dus dat wordt daarna lunchen of iets dergelijks, ze heeft me verboden om negatief te denken.

Maar goed, morgen kan ik in ieder geval me bezig houden met onbenulligheden zoals de monteur die de boiler komt onderhouden, koffie te geven. Mijn intercom doet vreemd dus daar komt ook iemand voor, kan ik ook koffie geven en ik heb 2 boeken besteld. Wel mijn vader gebeld maar die tobt zelf met zijn gezondheid en was al in the mood. 'DC, waar zij de plekjes? Op je lever, op je longen'? Om vervolgens zelf met een noodvaart naar het ziekenhuis te gaan. Ik zuig het niet uit mijn duim hoor, mijn vader is nu eenmaal zwartgallig.
quote:duistercontinent schreef op 07 november 2016 @ 19:02:

'DC, waar zij de plekjes? Op je lever, op je longen'? Om vervolgens zelf met een noodvaart naar het ziekenhuis te gaan. Ik zuig het niet uit mijn duim hoor, mijn vader is nu eenmaal zwartgallig.

Die mensen moet je even omzeilen, want daar heb je nu dus totaal niets aan.

Sterkte en fijn dat je vriendin mee gaat!
TO, ik wil je geen valse hoop geven, maar wel even mijn ervaring met je delen: Ik had ooit ook een opvallende mammo en moest door voor een echo.

Ik bleek gewoon zeer dicht melkklierweefsel te hebben. Dat schijnt bij jonge vrouwen wel meer voor te komen. Ik hoop dat het bij jou ook zoiets is.

Veel sterkte in ieder geval!
Dank je South, maar ik ben 53
Niet goed is in dezen relatief. Ook bij een onduidelijke uitslag word je teruggeroepen. (Tenminste bij mijn BIRADS 0 moest ik terugkomen voor echo en punctie - was gelukkig goed).

Succes voor je afspraak en het wachten.
Wat akelig; sterkte!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Sterkte! Ik heb driekwart jaar geleden ook zo'n mededeling gehad. Het vervelende was dat het plekje wat ze gevonden hadden, heel lastig aan te prikken was, hierdoor heb ik wekenlang in spanning gezeten. Uiteindelijk was alles goed. Ik hoop bij jou op een dergelijke uitslag (en een korter traject!)
Welke regio woon je en welke dag moet je?

Ik heb deze week vakantie en als ik kan ga ik met liefde met je mee.
668, the neighbour of the Beast
Lezen Marels. Je hebt al iemand om mee te gaan dus. Fijn!
668, the neighbour of the Beast
Lief van je Marels.
Heb je een beetje kunnen slapen?
Fijn dat er een vriendin mee kan!

Probeer toch in je hoofd te redeneren dat er niets mis is tot ze bewezen hebben dat het mis is. Je zit nog in de onderzoeksfase, uit alle vervolgonderzoeken kan nog blijken dat er niets aan de hand is. Je bent even geschrokken dat er extra onderzoeken nodig zijn, meer is er nu feitelijk nog niet aan de hand.

Ik ga voor je duimen dat dat ook na de nieuwe onderzoeken zo blijft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven