Meisjesnamen
donderdag 10 november 2016 om 21:28
donderdag 10 november 2016 om 22:42
quote:Liene85 schreef op 10 november 2016 @ 19:10:
O wat gek in mijn omgeving weer veel Mirthe. Ik zal eens Googlen, wat de "normale" schrijfwijze is. Ik vind myrthe meer met uitspraak: mierte.
Leuke namen hertje, behalve Merel. Maar voor m'n gevoel kunnen ze niet tippen aan Mirthe, Julie of Laure.Ik ken echt alleen maar Myrthe's, dus voor mij staat Mirthe heel raar haha .
O wat gek in mijn omgeving weer veel Mirthe. Ik zal eens Googlen, wat de "normale" schrijfwijze is. Ik vind myrthe meer met uitspraak: mierte.
Leuke namen hertje, behalve Merel. Maar voor m'n gevoel kunnen ze niet tippen aan Mirthe, Julie of Laure.Ik ken echt alleen maar Myrthe's, dus voor mij staat Mirthe heel raar haha .
vrijdag 11 november 2016 om 03:10
quote:Liene85 schreef op 10 november 2016 @ 19:10:
Leuke namen hertje, behalve Merel. Maar voor m'n gevoel kunnen ze niet tippen aan Mirthe, Julie of Laure.
Dan heb je drie namen gevonden die bij je passen. Nu nog kiezen
Ik vind ze trouwens alledrie leuk, en Mirthe/Myrthe met stip op nummer 1.
(Voor het geval mijn mening interessant is )
Leuke namen hertje, behalve Merel. Maar voor m'n gevoel kunnen ze niet tippen aan Mirthe, Julie of Laure.
Dan heb je drie namen gevonden die bij je passen. Nu nog kiezen
Ik vind ze trouwens alledrie leuk, en Mirthe/Myrthe met stip op nummer 1.
(Voor het geval mijn mening interessant is )
vrijdag 11 november 2016 om 07:13
Ik lees altijd mee vind zo leuk namen uitzoeken.
Leuk om te lezen wat nu speelt, is toch weer anders als toen ik 11 jaar geleden namen zocht.
Ik had toen Eleanora, Maria, Maite, Doris, Ava, Maartje, definitieve keus is er nooit geweest, omdat ik dus jongens kreeg. Wist wel dat ik een tweeling kreeg dus moest een klein beetje een matchen de naam.
Leuk om te lezen wat nu speelt, is toch weer anders als toen ik 11 jaar geleden namen zocht.
Ik had toen Eleanora, Maria, Maite, Doris, Ava, Maartje, definitieve keus is er nooit geweest, omdat ik dus jongens kreeg. Wist wel dat ik een tweeling kreeg dus moest een klein beetje een matchen de naam.
vrijdag 11 november 2016 om 08:41
Oh ja, Eleonora vind ik ook prachtig. Maar wel erg 'groots' voor een meisje tegenwoordig.
Jongensnamen kiezen kan ik niet. Dat vind ik zo moeilijk! De enige twee die ik leuk vind zijn óf een toptien-naam (en dat wil ik niet) of een naam die teveel als mijn naam klinkt.
Maar voor die keuze heb in dus nooit hoeven staan.
Jongensnamen kiezen kan ik niet. Dat vind ik zo moeilijk! De enige twee die ik leuk vind zijn óf een toptien-naam (en dat wil ik niet) of een naam die teveel als mijn naam klinkt.
vrijdag 11 november 2016 om 09:25
quote:Hertjehertje schreef op 11 november 2016 @ 08:41:
Oh ja, Eleonora vind ik ook prachtig. Maar wel erg 'groots' voor een meisje tegenwoordig.
Jongensnamen vond ik drama.
Had er geen 1 waar ik helemaal achter stond, mijn man heeft ze gekozen.
Vond zelf Salvador heel mooi (ik ben Spaanse) maar ik kon geen tweede mooie vinden in het Spaanse lijstje.
En daarbij met een Nederlandse achternaam twijfelde ik sws aan Spaanse namen.
Enige jongensnaam die ik toen mooi vond en zo heet ook 1 van mijn zoontjes vind ik Matthijs, we korten het wel meestal af naar Thijs.
Gewoon een simpele solide jongensnaam.
Jongensnamen vond ik drama.
Had er geen 1 waar ik helemaal achter stond, mijn man heeft ze gekozen.
Vond zelf Salvador heel mooi (ik ben Spaanse) maar ik kon geen tweede mooie vinden in het Spaanse lijstje.
En daarbij met een Nederlandse achternaam twijfelde ik sws aan Spaanse namen.
Enige jongensnaam die ik toen mooi vond en zo heet ook 1 van mijn zoontjes vind ik Matthijs, we korten het wel meestal af naar Thijs.
Gewoon een simpele solide jongensnaam.
vrijdag 11 november 2016 om 13:09
Hertje ik vind fijn de meningen te lezen, heb nu ook wat geleerd over de y in myrthe wat ik zeker meeneem in overweging!
Dank je malafida, de reden dat ik Laure mooi vind is omdat lauren naar laurens neigt.
Jongensnamen vind ik ook veel lastiger. Overigens weten we geslacht niet dus jongensnaam moet ook bedacht worden
Dank je malafida, de reden dat ik Laure mooi vind is omdat lauren naar laurens neigt.
Jongensnamen vind ik ook veel lastiger. Overigens weten we geslacht niet dus jongensnaam moet ook bedacht worden
vrijdag 11 november 2016 om 13:42