Sinterklaasspel, cadeau-ideeën?
zondag 13 november 2016 om 01:16
Hoi!
Met mijn familie en aanhang, in totaal acht personen, doen we dit jaar een sinterklaasspel. Het bekende doorschuif-spel, zeg maar. Nu moeten we ieder vier cadeautjes kopen van ongeveer 5 euro: een stomme, een neutrale, en twee leuke cadeaus.
Het stomme cadeau vond ik leuk om te bedenken, dus dat heb ik al. Het neurale cadeau wordt waarschijnlijk een chille handdoek ofzo. Het leuke cadeau vind ik wel lastig.. Ik dacht aan vijf euro (gewoon in een envelop dus), dat zal het wel goed doen. Maar ben wel benieuwd of jullie misschien nog leuke, originele ideeën hebben!
Oja, handig om te weten: het gaat om een groep van zowel mannen als vrouwen in de leeftijd 25 - 60 jaar.
Met mijn familie en aanhang, in totaal acht personen, doen we dit jaar een sinterklaasspel. Het bekende doorschuif-spel, zeg maar. Nu moeten we ieder vier cadeautjes kopen van ongeveer 5 euro: een stomme, een neutrale, en twee leuke cadeaus.
Het stomme cadeau vond ik leuk om te bedenken, dus dat heb ik al. Het neurale cadeau wordt waarschijnlijk een chille handdoek ofzo. Het leuke cadeau vind ik wel lastig.. Ik dacht aan vijf euro (gewoon in een envelop dus), dat zal het wel goed doen. Maar ben wel benieuwd of jullie misschien nog leuke, originele ideeën hebben!
Oja, handig om te weten: het gaat om een groep van zowel mannen als vrouwen in de leeftijd 25 - 60 jaar.
zondag 13 november 2016 om 06:28
Ik doe altijd een decemberkraslot als ik voor iemand niets weet. Precies 5 euro en leuk om een kansje te wagen.
Een leuke scheurkalender bij zo'n goedkopere boekhandel.
Setje autodingen: antivriesscherm, ijskrabber etc.
Kaarsen (zelf een godsgruwelijke hekel aan, maar ik schijn een uitzondering te zijn).
Een leuke scheurkalender bij zo'n goedkopere boekhandel.
Setje autodingen: antivriesscherm, ijskrabber etc.
Kaarsen (zelf een godsgruwelijke hekel aan, maar ik schijn een uitzondering te zijn).
zondag 13 november 2016 om 07:34
zondag 13 november 2016 om 08:36
zondag 13 november 2016 om 08:40
quote:Wardijntje schreef op 13 november 2016 @ 08:36:
Rare omschrijving: 2 leuke cadeaus. Wat de een leuk vindt, vindt de ander helemaal niks toch?
Ik sluit me aan bij de rest: met een cadeaukaart heb je de meeste kans dat veel mensen daar blij mee zijn. Ik zou gaan voor boeken, Hema of Ikea.Inderdaad. En verder ook eens. Mij maak je daar ook blijer mee dan kaarsen en een chille handdoek en opschrijfboekje.
Rare omschrijving: 2 leuke cadeaus. Wat de een leuk vindt, vindt de ander helemaal niks toch?
Ik sluit me aan bij de rest: met een cadeaukaart heb je de meeste kans dat veel mensen daar blij mee zijn. Ik zou gaan voor boeken, Hema of Ikea.Inderdaad. En verder ook eens. Mij maak je daar ook blijer mee dan kaarsen en een chille handdoek en opschrijfboekje.
zondag 13 november 2016 om 08:45
Wat het hier altijd goed doet:
- gezelschapsspelletje (Bart Smit en Intertoys hebben t/m vandaag korting op alles)
- fijne, warme sokken
- bioscoopbon
- mooie kaarsen
- bijzondere kerstbal
- scheurkalender
- koffie- of theemok
- fleecedeken
- kerstkaarten
- verjaardagskalender
- adventskalender (ik zag ze bij AH van M&M)
- gezelschapsspelletje (Bart Smit en Intertoys hebben t/m vandaag korting op alles)
- fijne, warme sokken
- bioscoopbon
- mooie kaarsen
- bijzondere kerstbal
- scheurkalender
- koffie- of theemok
- fleecedeken
- kerstkaarten
- verjaardagskalender
- adventskalender (ik zag ze bij AH van M&M)
zondag 13 november 2016 om 08:46
zondag 13 november 2016 om 08:48
quote:Anouscha schreef op 13 november 2016 @ 08:45:
- fijne, warme sokken
- bioscoopbon
- mooie kaarsen
- bijzondere kerstbal
- scheurkalender
- koffie- of theemok
- fleecedeken
- kerstkaarten
- verjaardagskalender
- adventskalender (ik zag ze bij AH van M&M)Vind allemaal niks.
- fijne, warme sokken
- bioscoopbon
- mooie kaarsen
- bijzondere kerstbal
- scheurkalender
- koffie- of theemok
- fleecedeken
- kerstkaarten
- verjaardagskalender
- adventskalender (ik zag ze bij AH van M&M)Vind allemaal niks.
zondag 13 november 2016 om 08:57
quote:Goede-Fee schreef op 13 november 2016 @ 08:48:
[...]
Vind allemaal niks. Sommige mensen kun je nooit tevreden stellen. Gelukkig gaat het bij ons ook om de gezelligheid. En alleen maar cadeaukaarten vind ik weer niks aan. Kun je net zo goed alleen een spelletje doen en elkaar na afloop allemaal 5 euro betalen.
[...]
Vind allemaal niks. Sommige mensen kun je nooit tevreden stellen. Gelukkig gaat het bij ons ook om de gezelligheid. En alleen maar cadeaukaarten vind ik weer niks aan. Kun je net zo goed alleen een spelletje doen en elkaar na afloop allemaal 5 euro betalen.
zondag 13 november 2016 om 09:15
Mij doe je een plezier met een suikerbeest. Geel. Veel verder dan Lidl, Action, Zeeman, Kruidvat, Wibra kom ik ook niet. Plus wat plaatselijke discounts. Ik hoop altijd op meer winkels in de buurt. Oh en Blokker had ook wat aardige dingen (ik zag gouden draadkandelaars) maar die is niet goedkoop. De prijzen waren me soms niet duidelijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 13 november 2016 om 09:19
quote:Anouscha schreef op 13 november 2016 @ 08:57:
[...]
Sommige mensen kun je nooit tevreden stellen. Gelukkig gaat het bij ons ook om de gezelligheid. En alleen maar cadeaukaarten vind ik weer niks aan. Kun je net zo goed alleen een spelletje doen en elkaar na afloop allemaal 5 euro betalen.
Ow jawel hoor, alleen niet dat soort meuk.
Dan nog liever alleen het spelletje en helemaal niets uitwisselen.
Hier zijn we na een jaar of wat zo'n soort spel ook afgestapt van die kleine kadootjes, iedereen werd flauw van de meuk. Echt iedereen.
Spelletje is wel leuk.
Nu een lootje trekken en er wat moois van maken of gedicht ect en 1 mooi kado van 25 euro.
[...]
Sommige mensen kun je nooit tevreden stellen. Gelukkig gaat het bij ons ook om de gezelligheid. En alleen maar cadeaukaarten vind ik weer niks aan. Kun je net zo goed alleen een spelletje doen en elkaar na afloop allemaal 5 euro betalen.
Hier zijn we na een jaar of wat zo'n soort spel ook afgestapt van die kleine kadootjes, iedereen werd flauw van de meuk. Echt iedereen.
Spelletje is wel leuk.
Nu een lootje trekken en er wat moois van maken of gedicht ect en 1 mooi kado van 25 euro.
zondag 13 november 2016 om 09:27
quote:Goede-Fee schreef op 13 november 2016 @ 09:19:
[...]
Spelletje is wel leuk.
Nu een lootje trekken en er wat moois van maken of gedicht ect en 1 mooi kado van 25 euro.Maar dit gaat niet om jou. TO en familie vinden het wel leuk.
[...]
Spelletje is wel leuk.
Nu een lootje trekken en er wat moois van maken of gedicht ect en 1 mooi kado van 25 euro.Maar dit gaat niet om jou. TO en familie vinden het wel leuk.
zondag 13 november 2016 om 09:30
quote:Anouscha schreef op 13 november 2016 @ 09:27:
[...]
Maar dit gaat niet om jou. TO en familie vinden het wel leuk.
Klopt. En het gaat ook niet over jou en je lange tenen.
Maar het ging om de cadeau-ideetjes. Daarvan weet je niet of de familie dat leuk vind. En dat was mijn eerste punt.
Leuke cadeautjes is nogal per persoon verschillend en dus kan je ook op safe spelen en iedereen blij maken met een kadobon ipv een kraslot ofzo.
[...]
Maar dit gaat niet om jou. TO en familie vinden het wel leuk.
Klopt. En het gaat ook niet over jou en je lange tenen.
Maar het ging om de cadeau-ideetjes. Daarvan weet je niet of de familie dat leuk vind. En dat was mijn eerste punt.
Leuke cadeautjes is nogal per persoon verschillend en dus kan je ook op safe spelen en iedereen blij maken met een kadobon ipv een kraslot ofzo.
zondag 13 november 2016 om 09:58
het leuke van zo'n spel is dat iemand denkt iets stoms te kopen en dat blijkt opeens het meest gewilde item te zijn. Of iets wat je zelf heel leuk vindt, waarvan anderen denken dat het een stom kado is. het gaat om de lol die je die avond hebt, dus denk in extremen. Als niet leuk kado vond ik het leukste een bijzonder glitterende kitsch kerst kandelaar. dat bleek achteraf het meest gewilde item te zijn omdat ie zo gruwelijk lelijk was. je kunt het in dit spel simpelweg niet fout doen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
zondag 13 november 2016 om 10:26
Grrrr bericht ineens weg. Opnieuw dan maar:
- een paar kruidenpotjes met verschillende zaden, om basilicum enzo te kweken.
- kaasplankje met een aantal van die kaasmesjes erbij. Ik heb vorig jaar rond de feestdagen bij Lidl een set van 4 mesjes gekocht voor een euro, zijn echt prima.
- verse thee met een thee-ei
- fles wijn
- iets lekkers uit een delicatessenwinkel: verse pasta, goeie kazen, noten, oid
Ik kom erachter dat ik nogal gericht ben op de inwendige mens
- een paar kruidenpotjes met verschillende zaden, om basilicum enzo te kweken.
- kaasplankje met een aantal van die kaasmesjes erbij. Ik heb vorig jaar rond de feestdagen bij Lidl een set van 4 mesjes gekocht voor een euro, zijn echt prima.
- verse thee met een thee-ei
- fles wijn
- iets lekkers uit een delicatessenwinkel: verse pasta, goeie kazen, noten, oid
Ik kom erachter dat ik nogal gericht ben op de inwendige mens
Ik spreek toch geen Chinees?!
zondag 13 november 2016 om 10:32
Chocola van John Doodle/Tony chocolony.
Een fles wijn met daarop zelf etiket Sint plakken.
Een gezond snackpakket met tomaatjes, paprika of komkommer voor de lijnende medemens, fles spa rood erin kan ook.
Lekkere thee.
Tijdschrift of stripboek.
Eten doet het vaak goed omdat het op kan.
Bloembollen zijn te laat, amaryllus is ook leuk, kan nog binnen, of hyacinten.
Klein bosje bloemen of gezellig bloemstukje/plantje voor in huis.
Zo'n gelzakje dat warmte geeft.
Maskertjes.
Inderdaad iets voor de vogeltjes.
Nootmuskaat met een rasp.
Iets voor in de kerstboom is not done?
Lekker fleecedekentje.
Een fles wijn met daarop zelf etiket Sint plakken.
Een gezond snackpakket met tomaatjes, paprika of komkommer voor de lijnende medemens, fles spa rood erin kan ook.
Lekkere thee.
Tijdschrift of stripboek.
Eten doet het vaak goed omdat het op kan.
Bloembollen zijn te laat, amaryllus is ook leuk, kan nog binnen, of hyacinten.
Klein bosje bloemen of gezellig bloemstukje/plantje voor in huis.
Zo'n gelzakje dat warmte geeft.
Maskertjes.
Inderdaad iets voor de vogeltjes.
Nootmuskaat met een rasp.
Iets voor in de kerstboom is not done?
Lekker fleecedekentje.