1e kindje vanaf januari 2017

05-10-2016 10:14 768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Leeftijd Ronde NOD Opmerkingen
SterreWaterman 32/32 3 :heart: UD 19 november
Mini-m 27/29 3 8/6 :heart: UD 17 februari
PKT 33/32 2 zwanger!
Kopenhagen87 30/30 1 dochter geboren 14/7 :cheer2:
Jo_Wy 28/28 3 :heart: UD 15 oktober
ravenloos 29/31 4 16/5 miskraam :redrose:
Cato-00 29/29 2 30/6 :heart: UD 16 maart
anoniem_311553 wijzigde dit bericht op 10-08-2017 12:41
69.70% gewijzigd
Hai lieverds!

@ravenloos: welkom!! Je staat in de tabel. Kan me voorstellen dat je het spannend vindt.. dat is het ook!

@Mini-m: jij ook welkom! Ook jij staat in de tabel. Spannend dat jullie nu al gaan beginnen! Leuk die babytalk. Wij hebben het vooral over: hoe zou het zijn? Hoe zou hij/zij eruit zien? Welke namen zijn leuk? Etc.

@ranjaa: yesss, nog een week! Denk dat seks niet beladen hoeft te zijn.. wellicht wel positief spannend! Mijn vriend vroeg na de eerste keer onbeschermd: ben je nu zwanger? Haha mannen...

@Jo_Wy: wil je dat ik je NOD al in de tabel zet? Groot gelijk dat je er nu relaxed in zit, zonder testen. Lijkt me wel het leukst, zeker de eerste maanden.

@Cato-00: mooi dat je ongesteld bent! Wil je al een NOD in de tabel? Een lange cyclus lijkt me op zich geen probleem, toch? Als het inderdaad maar een beetje regelmatig is..

@allemaal: We zijn nu met 10, zullen we het hierbij laten? Of maximaal 15? Wat vinden jullie? Het lijkt me wel leuk om elkaar goed te kunnen volgen en dat is lastig met een grote groep.

En dan nu mijn update: ik heb sinds een week bijna continu lichte krampen down below en zere/jeukende borsten! Normaal gesproken heb ik dat altijd max 2 dagen (buikpijn voor ongesteld worden en zere borsten soms in het midden van mijn cyclus). Ik heb gisteren getest met een kruidvat test.. veel te vroeg, I know. Test bleef spierwit. Vanmorgen opnieuw getest, weer spierwit.. test heb ik na 10 minuten weggelegd. Tot het moment dat ik een paar uur later weer keek. Ik zag toen tot mijn verbazing een heeeel klein streepje. Niet op camera vast te leggen zo licht. Snel de test van gisteren erbij gepakt, die is wel echt spierwit gebleven. Het verschil is 'goed' te zien. Jeetje wat is dit spannend! Ik zit nu 4 dagen voor NOD. Morgenochtend weer testen. Zou wel echt te bizar zijn als het in één keer (letterlijk van 1x seks) raak is. En dan is het ook nog maar de vraag of het goed blijft gaan, volgens mij gaat een groot percentage nog mis vlak voor NOD.
10 is opzich een mooi groepje vind ik. Spannende update Kopenhagen!! Het zou wel heel snel zijn, jullie hoeven dan niet meer te oefenen haha.

Ik was vandaag op kraamvisite, baby van 2weekjes oud. T kriebelde wel even.
@Kopenhagen: wat spannend! Zou idd wel bizar zijn als het raak is.. maar voor hetzelfde geld houdt je lijf je voor de gek.. houd ons op de hoogte!
Oeh spannend kopenhagen!! Dat zou al heel snel zijn. Super fijn!

Hou ons op de hoogte, duim voor jullie!
@kopenhagen87 omg wat spannend! Duim voor je
Ik sluit bij de rest aan: spannend Kopenhagen! Ik ga voor je duimen. Laat maar snel weten of je weer een update hebt

Verder lijkt 10 me een prima groepje.
Spannend kopenhagen!!

En 10 is een overzichtelijk groepje, kunnen we alles ook een beetje bijhouden van elkaar.

Ik merk dat 'het beginnen met kinderen krijgen' in mijn hoofd wat naar achteren is geschoven. Door mijn huwelijk was het gevoel en de gedachte heel erg op de voorgrond de laatste tijd, vooral omdat we eerst wilden trouwen en daarna kinderen krijgen. Dus dat kan nu Maar nu kwam er een vacature voorbij en daar ben ik op aan het reageren. Erg spannend en onzeker allemaal, ook of het te combineren is met mijn huidige werk of niet (kan er niet te veel over uitweiden, want dan wordt het heel herkenbaar). Het voelt een beetje als kiezen tussen een lang gekoesterde ambitie en kinderen, terwijl het natuurlijk ook gewoon samen kan, maar moet ik nog even voor mij zien, hihi.

Dus ben heel benieuwd de komende tijd....
Welkom Mini-M. Leuk dat jullie direct al starten!

Van mij mag je mijn NOD in het tabel zetten Kopenhagen!

Wat spannend Kopenhagen.... Dat gevoel van lichte krampen down below herken ik. Ik heb deze week vooral wat pijn gehad in mijn onderbuik. Verder geen veranderingen aan mijn lijf; aan mijn borsten merk ik bijv. niks... Ik verwacht ook dat ik gewoon ongesteld ga worden. Ik heb op de een of andere manier z'n voorgevoel dat het bij ons niet gelijk raak gaat zijn....

Wat mij betreft is 10 een prima aantal, houden we wat overzicht

Fijne zondag allemaal!
Hallo allemaal! :-)

Jeetje, Kopenhagen, wat spannend! Zou wel heel bijzonder zijn als het gelijk raak is, maar dat is niet onmogelijk! Wat zal het lang duren voordat het morgenochtend is ...

Ik vind 10 ook prima, dan kun je inderdaad alles goed bijhouden. Zo spannend hoe het straks gaat allemaal :-).

Babytalk: m'n vriend zei deze week dat hij hoopt dat ons toekomstige kindje muzikaal is! Hij ontdekt zelf nu muziek (luisteren en spelen), ik kom uit een deels crea/muzikale familie en ben daarmee opgegroeid. Vriend begon al over bepaalde muziek spelen voor een zwangere buik etc heel leuk.

Gisteren bij een borrel met vrienden hoorde ik hem ook tegen z'n vriend zeggen dat er op den duur wel "een kleintje" mag komen, dat hem dat nu toch wel erg leuk lijkt.

Een fijne zondag allemaal :-)!
10 is idd een leuk groepje zo hou je het nog allemaal een beetje bij.

Mijn NOD zou 29-11 zijn mits mijn cyclus meteen "normaal" zou zijn maar dat is natuurlijk even afwachten.

Fijne zondag allemaal!
Kunnen jullie me even bijpraten betreft de afkortingen? (NOD??)
NOD is niet ongesteldheid dag. Dus eigenlijk de dag waarop dat je ongesteld zou moeten worden maar dus hoopt dat de ongesteldheid uit blijft.
aha thanks
Ik heb dat ook gegoogeld hoor ravenloos toen ik hier ging lezen
Als ik het doorreken zou mijn NOD op 20-12 vallen, ook mits mijn cyclus gelijk normaal is , dat zullen we eerst maar eens bekijken, haha.

Ik snapte eerst ook niks van die afkortingen, Ravenloos! En soms worden ook rare woorden gebruikt, zoals "ongi" voor ongesteld en "klussen" voor seks. Maar daar ben ik lichtelijk allergisch voor, haha :-D!
Klussen....
Haha, erg he Ravenloos ;-)! Een weekend klussen krijgt een heel andere betekenis dan :-).

Ik ga m'n laatste weekje met anticonceptie in en ik kan niet wachten! Heb de app "Maya" geïnstalleerd om alles bij te houden qua vruchtbare dagen, wanneer we hebben "geklust" , symptomen en emoties.. kijken of dat wat is!
dat laatste weekje is zo om! Welke anticonceptie gebruiken/gebruikten jullie en voor hoe lang?

Ik zit zelf nog aan de pil en slik deze al 13 jaar. Ben benieuwd wat voor mens er in mij verstopt zit onder die dosis hormonen die ik al jaren inneem. Iedere maand heb ik een ontzettende dip. Ik hoop dat ik daar straks vanaf ben als ik stop.
@Ravenloos, daar ben ik ook heel benieuwd naar! Ik heb ongeveer tien jaar lang de pil gebruikt en de laatste twee jaar heb ik de Nuvaring. Daarmee werden mijn emotionele maandelijkse buien wel minder gelukkig, maar ik hoop dat het straks nog weer beter gaat.

Ik heb wel besloten dat als we kinderen hebben en niet meer kinderen willen, ik geen hormonale anticonceptie meer doe. Wat een troep is dat eigenlijk... dat merkte ik vooral toen ik overstapte van de pil naar de Nuvaring. Dus ben benieuwd hoe ik me over twee weken voel :-).
Ik heb 14 jaar de pil geslikt. Een jaar geleden verplicht 3 maanden moeten stoppen en toen merkte ik een heel groot verschil. Dat merk ik overigens nu ook weer. Nauwelijks nog last van stemmingswisselingen. Heel fijn!

Merk de laatste tijd dat ik voorruit aan t denken ben mocht er een kleintje zijn over hoe ik het met werken ga doen enzo. Hebben jullie dat ook?
Ik heb ook zo'n 14 jaar de pil geslikt. Nu sinds een paar maanden gestopt en merk ook echt veel verschil. Die pil is echt troep, ga er ook nooit meer aan beginnen..

Gister een goed gesprek met mijn vriend gehad... en, we hebben besloten deze maand al te beginnen en nu het hoge woord eruit is wordt het stiekem best wel spannend!

Mijn NOD is 16 dec

Slikken jullie al foliumzuur? En drinken jullie nog gewoon alcohol tijdens het proberen?
@Mini-m. Ja ik herken dat zeker. Ik vraag me vooral af hoe zwaar het gaat zijn, werken i.c.m. voor zo'n kleintje zorgen en of ik dat wel aankan. Dus hoeveel uren in zal gaan werken en hoe ze zullen gaan reageren.

@Cato.

Ik slik nog geen foliumzuur, maar eigenlijk wil ik wel alvast een potje in huis gaan halen. Beter te vroeg mee beginnen dan te laat denk ik maar?!

Qua alcohol, ik zou het nog niet weten hoe ik dat ga aanpakken. Ik ben gek op het weekend&bijbehorend d drankje. Stel je doet er 2 jaar over om uiteindelijk zwanger te raken... Dan ook dus 2jaar +9maanden geen alcohol?!
Dat idd ook ravenloos en of het een optie is om minder te gaan werken.

Wij zijn nu al bezig maar zolang ik niet weet dat ik zwanger ben drink ik gewoon nog af en toe een drankje. Zeker als er een feestje is, anders zou het meteen opvallen ;)
Foliumzuur moet je minimaal 4 weken slikken voor je zwanger wil worden.

Een drankje drink ik wel nog maar niet altijd zodat het straks niet meteen opvalt als ik steeds afsla hihi
Spannend Cato!! Zo leuk is dat he . Dan liggen onze NOD's dicht bij elkaar nu, spannend!

Ik slik nu al foliumzuur, want ik dacht: je bent ongeveer 2 weken na het stoppen met A-C voor het eerst echt vruchtbaar, en aangeraden wordt 4 weken voor de eerste mogelijke zwangerschap te beginnen. Ik begon dus een dikke week geleden, omdat "ie" er zaterdag uit gaat.

Ik drink nu nog wel, maar ik drink niet heel veel. Toevallig dit weekend wel iets teveel wijn gehad, maar dat doe ik zelden. Ik denk dat ik blijf drinken af en toe, wat ik nu ook doe. Soms drink ik ook weken niet.

En qua werk... ik ben van 40 naar 36 uur gegaan nu, 1 vrije dag in de 2 weken. Met kinderen wil ik naar 4 dagen werk en m'n vriend naar 3 waarschijnlijk. Omgekeerde wereld he ;-)! En jullie?

Wij hebben ook twee opa's en oma's die beide wel een dag willen oppassen, dus dat zou mooi uitkomen! Hoe zit dat bij jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven