Gezondheid alle pijlers

Partner verslaafd

15-11-2016 15:32 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuw hier maar ik zit met de handen in het haar, heb echt advies nodig.

Ik ben sinds vier jaar getrouwd, heb een zoontje van twee jaar samen met mijn man. Ik wist wel dat hij van een borrel houd, dat hij vroeger wel eens drugs (coke) gebruikt heeft maar toen wij trouwden was hij daarvan af. (Wij zijn vier jaar getrouwd, waren 1,5 jaar samen toen wij trouwden) Maar hij zit nu sinds een half jaar zonder werk en het lijkt wel of zijn trek in alcohol daardoor alleen maar erger is geworden. En hij snuift weer. Niet alle dgn maar ik merk het wel aan hem. Als hij gedronken (en gesnoven) heeft dan is hij echt poeslief, kan ik alles met hem bespreken. Maar de volgende dag als de zooi is uitgewerkt, dan is hij vreselijk, een tiran! Niks is goed, iedereen is slecht en blablablabla. Hij ligt dan zowat de hele dag op bed en als ik er wat van zeg, word hij woest.

Ik ken hem dus ook zonder de drank en drugs, dan is hij heel anders. Ik heb hem nu voor het blok gezet...of je zoekt hulp, of ik vertrek! Geen idee waarheen maar goed. Dit huis waar we nu in wonen is van zijn familie en dat huren wij, is wel contract van waar wij beiden voor hebben getekend. Maar waar kan ik aankloppen voor hulp??? Ik geloof nl niet dat hij inziet dat hij verslaafd is. Bestaat er ook zoiets voor partners van een verslaafde? Er gaat zoveel in mij om, ik weet hoe hij ook kan zijn. Maar op deze manier kan en wil ik niet door. Voor mij. Kindje niet en ik ga er ook aan kapot.
Heb je een eigen inkomen?

Daarvan zelf een huisje gaan huren.

Anders zsm werk zoeken.
De kenmerken van coke nadien zijn juist een gevoel van down zijn en zelfmedelijden hebben. Heeft je man aangegeven wel hulp te willen? In de situatie met mijn vriend heeft hij gekozen voor hulp. Bij deze instantie zijn naast zijn therapie ook bijeenkomsten voor partners etc die zitten met het gebruik.

Hulp zal alleen succesvol zijn als hij er zelf ook achter staat. Je kan een staatje bijhouden wanneer ie drinkt of onder invloed is en dit onder zijn neus schuiven als hij bij zinnen is. Dat kan helpen.
Ja er zijn ook groepen voor partners van verslaafden. Moet je even zoeken op de site van AA
Heb je geen familie waar je terecht kan?
Ik heb wel een inkomen, werk 16 uur Pw in de zorg.

Fam woont niet in de buurt, vader in get buitenland en geen broers of zussen.

Misschien eerste stap naar de huisarts???
Al Anon is de groep voor mensen van wie partner/familie verslaafd is.
Hij moet het wel zelf willen. Ik zou je huwelijk trouwens niet meteen weggooien.
Wat heftig hey! Ontzettend goed dat je weggaat en hem voor het blok gezet heb.

Zijn er geen vrienden waarbij je tijdelijk terecht kan?
TO huisarts kan maar zeker eens bellen met Al Anon. Dat zijn allemaal mensen die hetzelfde hebben ervaren als jij nu doormaakt.

De rest moet van je man komen. Hij alleen kan die stap nemen.

Zelf andere woonruimte zoeken, zorgen dat je meer werkt, iemand in vertrouwen nemen.

Sterkte!
Beginnen met je uren in de zorg op te drijven?

Zo kan je tenminste weg als dat nodig is en ben je niet van hem afhankelijk.
quote:siriusblack schreef op 15 november 2016 @ 15:55:

Hij moet het wel zelf willen. Ik zou je huwelijk trouwens niet meteen weggooien.Maar wel, al dan niet tijdelijk, of hem eruit zetten of een andere plek zoeken. Coke gebruiken met een 2-jarige in huis
Wat zei hij toen je hem voor het blok zette?
Huisarts is een goede stap voor een verwijzing maar je man zal het zelf moeten willen. Lastig om in de situatie te worden gezet, maar het lijkt me niet nodig gelijk je huwelijk bij t vuil te gooien. Tenzij dat is wat je wilt natuurlijk..
- je wist dus al voorat je ging trouwen dat hij enigszins grenzeloos gedrag had (coke en drank) en dat hij er tijdens het trouwen even tijdelijk vanaf was.,,, je krijgt vervolgens een kind van hem...

meis: ik denk... en schiet me maar lek: dat hij nooit zonder zal kunnen: want zodra er grotere problemen komen of zn structuur valt weg (geen baan) dan is de grijp naar de fles en snuif makkelijk gemaakt.

'

zorg dat je een veilige plek hebt om je kindje op te laten groeien. je komt vroeg of laat wel een hele leuke man tegen. hij moet zichzelf helpen, jij niet. jij kan dat niet, als je dat probeert hol je jezelf uit en gaat alemaal ten koste van jullie kind. kind staat op nummer 1: stras na x aantal jaar kan je jezelf voor je kop slaan dat je niet eerder voor jezelf/ kind hebt gekozen en dat is de schade hoogst aarschijnlijk groter. zijn jullie op eigen goed getrouwd? als hij schulden maakt (ivm drank en coke) kun jij dat ophoesten he? gaat ook ten koste van jullie kind. nogmaals: wees sterk en ga weg bij hem voordat de schade niet meer te overzien wordt (nee ik overdrijf niet eens een junk altijd een junk) straks wordt ie nog agressief of gebruikt hij in het bijzijn van jullie kind. krijg je dat later van je kind voor je voeten gegooid "mama waarom ben je in deze situatie gebleven"
quote:Star schreef op 15 november 2016 @ 16:06:

[...]

Maar wel, al dan niet tijdelijk, of hem eruit zetten of een andere plek zoeken. Coke gebruiken met een 2-jarige in huis volledig mee eens, maar vaak blijven vrouwen te lang hangen in zo een situatie. om vervolgens de situatie alleen maar te zien verergeren (schuldeisers, geweld geen structuur etc etc)
quote:siriusblack schreef op 15 november 2016 @ 15:55:

Hij moet het wel zelf willen. Ik zou je huwelijk trouwens niet meteen weggooien.nee hoeft ze ook niet te doen, dat doet hij namelijk al.
quote:Star schreef op 15 november 2016 @ 16:06:

[...]

Maar wel, al dan niet tijdelijk, of hem eruit zetten of een andere plek zoeken. Coke gebruiken met een 2-jarige in huis Ik snap het wel.
quote:siriusblack schreef op 15 november 2016 @ 16:25:

[...]

Ik snap het wel.Dat ze blijft?
quote:watdannog schreef op 15 november 2016 @ 16:24:

[...]

nee hoeft ze ook niet te doen, dat doet hij namelijk al.Ja lijkt mij ook een strak plan om een tweejarig kind bij hem alleen te laten ivm omgangsregelingen enzovoort.
quote:Star schreef op 15 november 2016 @ 16:31:

[...]

Dat ze blijft?Nee dat iedereen direct begint over weggaan.
Eens een junk altijd een junk.

Je had nooit met een man met een coke verleden moeten trouwen.
quote:siriusblack schreef op 15 november 2016 @ 16:37:

[...]

Nee dat iedereen direct begint over weggaan.Gelukkig
Jeetje zeg.. als iedereen die toch ooit eens een probleem heeft gehad gedoemd was alleen te blijven en alles alleen op zou moeten knappen.....
quote:Star schreef op 15 november 2016 @ 17:20:

[...]

Gelukkig Maar ze kunnen toch ook proberen om er samen uit te komen? Als ze weg gaat heb je kans dat het nog veel erger wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven