Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey lieffies!

Stilletjes hier, ligt iedereen nog dronken onder de kerstboom ofzo?

Hier alles goed. Ik heb de afgelopen vrije dagen gebruikt om een beetje te ruimen hier in huis. De dozen met kinderkleding staan nu netjes gesorteerd op zolder, de foto's van beide kinderen zijn netjes ingeplakt en mijn financiele administratie is ook redelijk op orde nu. Heb een zooi kleertjes op MP gezet en zag net dat ik op vier dingen een bod heb, dus dat is ook lekker. Morgen gaan de kindertjes een dagje naar mijn ouders, dan gaat Man verder met het isoleren van de voorzolder en ik ga een dagje werken aan allerlei dingen van school. Ik loop hopeloos achter met wat dingen (eigen schuld, teveel gelanterfant voor de vakantie) dus nu moet ik even inhalen, maar dat is nog een hele opgave zo met kinders. Dus nu zijn mijn ouders blij, de kinders blij (eeeerg veel aandacht bij opa en oma) en wij blij

Weten jullie je kerstvakantie (als je die hebt) nog een beetje leuk te besteden?

grtz E.
Du bist ein(e/er/en/em/es) Perfektionist!

Hier alles heel rustig, geen dronken mensen onder de boom hoor. Eerste kerstdag zijn de opa's en de oma komen borrelhappen (er was weer véél te veel te eten) en mijn kind heeft heerlijk zitten snoepen van garnalen, zalm, sushi, paté en zelfs een hapje oester. Het tweede hapje oester vistte ze toch maar weer uit haar mond en gaf het aan papa..... Toch niet zo lekker dus.

Sorry dat ik zo saai ben, ik lig voornamelijk plat in mijn bedje.

Hoe is het met iedereen?
Lab, het zij je helemaal vergeven hoor! En ik een perfectionist? Hoezo ?

Nou mijn werkdag van vandaag verliep zo: half acht opgestaan, kinderen uit bed gevist, gegeten/gevoed en in bed gestopt. Naar mijn ouders gereden (drie kwartier), kids gedropt, terug gereden, computer aangeknald, intranet aangeklikt. Doet het niet. Nog een keer. Weer niet. Shit... had gelukkig nog wel wat werk liggen waarvoor ik intranet niet nodig had. Nog een paar keer geprobeerd... blijkt dat er vandaag en morgen werkzaamheden zijn aan intranet. Zucht. Had het kunnen bedenken natuurlijk. Nouja, heb me prima vermaakt met de niet-intranet-dingen, maar STOM is het wel.

Mijn MP-handeltje loopt aardig. Weer een aantal dingen verkocht, joeppie!
haai

MMMM als ik zou moeten vertellen wat er hier allemaal gebeurd dan wordt het een heeeeeul lang verhaal.

We hebben gezellige dagen gehad. Precies goed niet te intensief en niet te veel gegeten maar gewoon lekker.

Met Meis gaat het goed, die wordt her en der door tantes geentertaind en heeft ook weer gelogeerd. Het is zon gezelsschapsmensje die vind alles best. Toen ze, na 3 nachtje weg, thuis werd gebracht we vroegen of ze weer met opa en oma meeging ging ze enthousiast staan.

Laten we het er maar op houden dat dat een goed teken is en niet dat het iets zegt over ons

Man is 2 weken thuis dat is ook wel fijn.

Morgen lekker oud en nieuw met vrienden. 8 volwassenen en 7 kinderen (nr 8 komt in maart) Vorige jaar waren dat er net 5.

Met ons gupje gaat het wat minder. Nou ja met hoe alles verloopt dan. Ik geloof niet dat zij er veel onder lijdt. Nu 5 kilo denk ik ruim. Maar komt na 1,5 uur vaak weer en dan wil ze wel drinken, als ik daar aan toe geef, dan drinkt ze maar 1 borst en heeft ze natuurlijk niet genoeg om het daar weer lang op te doen.

Het was eerst geen spruw, toen wel, en bij de cb.arts vorige week was er niets te zien. Wat ik ook al dacht, omdat ik vermoedde dat alles voortkwam uit dat ik haar overvoerde. Dat klopt ook wel, dus daar ben ik nu weer bang voor als ik haar 'volg'. Maar als ik dat niet doe moet ik haar dus steeds 1,5 uur zoet houden. En je snapt dat is niet handig met een peuter.

Ik weet het dus niet zo goed, en hou het er maar op dat dit die eerste 6 weken zijn, en dat ze volgende week ineens op magische wijze alles snapt.

Zou leuk zijn.

Wij hebben zaterdag lekker gewinkeld, want ik moest toch wel wat nieuws. Buikje is nog niet helemaal weg, maar het geheel ziet er al wel aardig uit.

Nieuwe kleren zijn dan erg fijn!

Ik ben verder erg moe, en zou graag overdag ook slapen, maar dat wil peutertje weer niet, en die maakt zoveel herrie in haar bedje dat ik daar ook niet van kan slapen. Dat is wel jammer.

Eef; lekker dat je mp handeltje goed loopt!

Nijn; hopelijk zet de positieve lijn zich voort.

Lab; ik hoop dat je snel weer ietsje meer kunt.

liefs Joep
Het mag dan al kerst geweest zijn, er is toch een wonder gebeurd: ik ben weer online! Maar ik geloof dat iedereen er wel zo'n beetje aan gewend aan dat rare gedrag van mij :-)

Hoop dat het met iedereen goed gaat! Hier wel, snel achter de pc gekropen nu Dries nog even slaapt. 't Is dinsdag dus straks met mijn moeder boodschapjes doen (vaste dinsdag-prik).

Hier weinig spannende dingen. Zijn druk bezig met 'potjestraining'. We laten Dries 's morgens nu zonder luier lopen, wat wonderbaarlijk goed gaat. 1 x een ongelukje gehad: gisteren poeptie 'ie NAAST het potje, hahaha. Daarna ging hij snel wel op het potje zitten, maar toen kwam er niks meer. Drol ritueel weggegooid met een enthousiast zwaaiende en roepende Dries:"Doeeeeehoeeeeeeei kaka!" :-D Mocht zelf de wc doorspoelen, dus hij voelde zich wel The Man Met kerst gingen we samen douchen en dan neemt hij altijd een speeltje mee, dit keer een treintje. Op een gegeven moment roept 'ie:"Mama, KIJK!" Maar ja, ik douche zonder bril (duh) en ik zie het met mijn -5 niet zo heel scherp, dus ik roep:"Oooh, mooie trein, hoor!" Zegt Dries:"Nee mama, poep!" Had 'ie dus in de douche gepoept, haha. Later bij de visite liet hij met 2 vingertjes zien hoe groot die drol wel niet was in de douche :-) Vooral mijn neefjes en nichtjes zijn dol op dit soort verhalen, die lachen zich rot.

Ik ga m'n moppie uit bed vissen, hou het dus bij dit spannende poep-verhaal, maar kom later op de dag nog wel even buurten!

Hou jullie taai!

xxx C.
Leuk Lel, dat je weer online bent. Hier is van de week ook Het Grote Potjes Moment geweest, meneer plaste en poepte ineens op het potje. Hij stond ineens 'hard te werken' zeg maar, dus wij zeiden "als je nou moet poepen, moet je het tegen mama en papa zeggen, dan kan je op het potje, net als Bobbi" (hij heeft een boekje "Bobbi op het potje") Dus Man loopt naar boven om daar de luier te gaan verschonen, komt ineens weer terug, vist het potje achter de bank vandaan, hoor ik ze boven in de weer, hoop heen en weer geloop en wc doortrekken enzo... bleek dat hij dus nog helemaal niet gepoept had toen wij het dachten en het keurig had opgehouden toen Man zei dat hij het potje ging halen. Meneertje natuurlijk helemaal groos, haha... Daarna is het niet meer voorgekomen, maar we kunnen nu wel zeggen dat hij voor zijn tweede verjaardag op het potje heeft gepoept

Joep, vervelend zeg, dat je Meisje om de anderhalf uur komt. Niet handig ook. Zucht. Het gaat zeker vanzelf over, maar wanneer...

Kan je niet met je man afspreken dat je iig de twee weken dat hij vakantie heeft tussen de middag lekker kan bijslapen?

Hier kolf ik sinds meisje fruit krijgt (nu 1 week) ineens mega-overproduktie. Ze slaat dus ineens een complete voeding over, ze drinkt nu een uur of 9, dan 11 uur fruit, dan rond 3 of 4 uur weer, en dan pas 's avonds weer... is voor mij ineens wel een hele grote overgang, dus ik heb ineens teveel melk. Ik kolf het nu lekker af voor in de vriezer, en ga er van uit dat als ik zometeen weer ga werken, het vanzelf enorm terugloopt en dus weer normaal wordt.

Verder niet veel te melden...

grtz E.
ALLEMAAL GELUKKIG NIEUWJAAR!
een heel erg gelukkig nieuwjaar gewenst!!

Labje; dat je weer herstelt van je terugval.

Nijn, dat je je snel beter voelt en een prachtig kindje baart!

Eef; dat je een super moeder blijft, maar ook af en toe wat minder eisen aan jezelf stelt.

Lel; dat je relatie herstelt en dat je daar blij mee bent. En lekker zult genieten van Driesje.

Manderley; op een nieuwe zwangerschap! proost!

Joan; dat je veel zult genieten van je kleintjes, eraan zult wennen en dat je af en toe wat tijd vor jezelf zult hebben!

Belle; dat alles lekker loopt en je wat vaker hier bent

Millie; Ik hoop dat je het naar je zin hebt in je werk en je nieuwe stad, met veel nieuwe vrienden!

liefs Joep
En Joep, dat jij heel happy bent met je twee meisjes!
Nou, dat wat Eef en Joeppie zeggen!
Ik ben het helemaal met Lab eens :-)
ALlereerst natuurlijk een heel erg gelukkig 2009 en ik ben het ook volkomen eens met Joep!!

Leuk O & N gehad?

HIer wel, waren bij vrienden en dat was gezellig. Denk dat 1 vriendin weer zwanger is, dronk niet, at geen zalm (voorverpakt) en om 00 uur stond een telefoon van haar schoonzusje op speaker tot de vraag werd gesteld wat ze van het grote nieuws vonden en toen moest de speaker heeeel snel uit.. :-)

Haar man zei ook iets over superzaad..en ik had daarvoor al tegen NIjnvriend gezegd volgens mij is B weer zwanger...

LEUK!

Ze hebben het nog niet bekend gemaakt...maarja het was wel duidelijk!

NIeuwjaarsdag was ik echt kapot en voelde me echt niet lekker, maarja na 4 uurtjes slaap is dat niet gek...Yara had nl bedacht dat toen we haar thuis om 1.45 in bedje hadden teruggelegd dat ze wakker was en wilde spelen beneden....

Heeft uiteindelijk tot 4 uur gespookt..en gegild af en aan...

Dus om 4 uur eindleijk in slaap gevallen en ze werd om 8 uur alweer wakker...pffff...maargoed na een nachtje goed slapen was ik er weer.

Gister bij de arbo arts geweest en ik weet nu zeker dat de meest slome en stoffige mensen arbo arts worden....wat een mannetje zeg.

Wist niet eens wat ik kwam doen, althans hij las zich pas in toen ik tegenover hem zat.

Hij was ook best heel makkelijk. Als ik had gezegd ik zie het nog niet zitten, had hij hoogstwaarschijnlijk gezegd OK prima, kom over 3 weekjes maar terug.

Hebben nu afgesproken dat ik voor halve dagen ga proberen en dan niet 4 halve dagen, maar 3 halve dagen.

UOH reageerde heel verrast. Zei ook meteen Prima, maar hou je er wel aan anders schop ik je naar huis.

Dus maandag moet ik weer aan de bak. Beginnen met brunch, dus eigenlijk begin ik wo pas weer echt.

Heb er op zich wel zin in!

BIj vk was alles goed, buik groeit en groeit!

NOg steeds geen foto's gemaakt.....moet NIjnvriend vanmiddag maar even doen...

Er staan wel nieuwe foto's van Yara op Yahoo!!

Liefs!
Nijnefijn, ik kijk uit naat je buikfoto's!

Mijn nieuws van de dag: Het loopt! Eindelijk! Opeens zag Madammeke het licht en stapt dus rond. Ter ondersteuning van zichzelf scandeert ze daar 'Stappe, stappe, stapperdestap' bij....

En als je haar vraagt wat een koe zegt? 'Koekkoek!'

Heerlijk kind.
Joehoe Fiep loopt!! De eerste stapjes zelf gezet, kleine meisjes worden groot...

Rosa loopt al een tijdje maar praten lukt nog niet echt. Het is heel veel brabbelen, maar ach dat komt vanzelf.

Nijn: Ik ben erg benieuwd naar je buik. En wat een omslag om nu ïneens" weer te gaan werken, succes morgen.

O&N was hier erg leuk. Mijn broertje, zijn vriendin en mans zusje waren er. Rosa heeft heerlijk doorgeslapen en om 8 uur vond ze het welletjes. Toen had ik 5 uurtjes slaap gehad en om de rest niet wakker te maken ben ik met Rosa rond gaan rijden om de nieuwjaarsstunten en - branden te bekijken. Rosa vond het best leuk, toen de rest ook wakker was hebben we nog even geschaatst en 's middags heb ik samen met Rosa geslapen.

Mijn broertjes is vrijdag vertrokken, mijn schoonzusje zaterdag, de rust is wedergekeerd. De feestdagen waren best leuk, maar ook erg vermoeiend. Rosa is uit haar ritme.

Morgen moet man weer beginnen, 5 dagen ipv 4 en kijk er best wel een beetje tegenop. Ik vond het best lekker dat er 3 dagen per week waren dat ik niet alles alleen hoefde te doen. De eerste 2 weken heb ik geen auto omdat man die mee moet, dat is ook wel minder, dan ben ik wel erg gebonden.

Liefs Manderley
Nijn: wat is Yara een schatje!
Fiep loopt! Wat een mijlpaal weer.

En ik kan nu vertellen: bij een tweede is het allemaal weer net zo bijzonder en ben je weer net zo trots! Dochter begint nu kruipneigingen te vertonen, en ik heb weer net zo beretrots foto's zitten maken!

Zoon begint van de ene op de andere dag twee-woord-uitingen te zeggen. leuk hoor. Oma bellen. Boekjes lezen. Etc. Het gaat ineens best hard. Over een week gaat hij al naar de peuterspeelzaal... ik zal het best saai gaan vinden zonder hem!
SUper Labje dat Fiepje loopt!

Hier wachten we er ook nog steeds met smacht op! haha

Het gaat wel steeds beter!!

Eef: Ik merk nu bij tweede zs dat ik ook alles weer net zo bijzonder vind ja. Terwijl ik daar wel een beetje bang voor was...

Ik heb gisteren weer gewerkt, nouja vooral gebrunched, maar het was wel leuk. Wel lekker om weer even echt iets van mezelf te hebben.

Vandaag weer mama-dag en de eerste keer dat ik ook he-le-maal alleen were ben de hele dag en ze is me daar een partij vervelend! Niet normaal. Tranen met tuiten vloeien als nooit te voren, voornamelijk (eigenlijk alleen maar) krokodillentranen hoor, maar ik word er lichtelijk gestoord van. Dan wil ze in de stoel en dan wil ze eruit en als ik dan opsta om haar eruit te halen, wil z eniet en houdt ze haar beentjes zo stijf dat ik haar er niet uitkrijg en als ik dan wegloop is het mis natuurlijk.

Heb al een aantal keer geroepen EN NU IS HET KLAAR, maar het heeft weinig effet.Het is hier overal spiegelglad buiten en -6 ofzo, dus ik vind het te koud voor haar (zij zit alleen maar in de wagen) en fietsen durf ik sowieso niet met dit weer dus we zitten binnen....Wat duurt een ochtend dan LANG!

NU is ze even afgeleid door konijntje, maar hoe lang dat duurt is maar de vraag....

Belle: Kun je je er nog steeds niet toezetten???/ aaaahhh?? Ik mis je een beetje!!

Joep: Hoe is het met je meisjes??

Joan: Hoe gaat het? Heeft Nanne nu ook bedacht dat doorslapen wel heeeel fijn is?

Labje: Voel jij jezelf weer wat beter?? KUn je weer ietsjes meer?
Nijn, ik sluit me bij je aan! Hier ook een strontvervelend kind. Gisteren dan. Vandaag weet ik nog niet, heb net bezoek gehad van vriendin met zoon en toen was meneertje niet te harden, maar dat is hij altijd als haar zoon er is (beetje agressief mannetje, met als gevolg dat zoon vaak mega in de verdediging gaat en dan staan ze elkaar de hersens in te slaan de hele tijd)

Dochter heeft doorgeslapen! Voor het eerst sinds weken weer... Ik heb haar op advies van iemand op het forum hier pap gegeven voor het naar slapen gaan... het lijkt te werken! Joepie!
Oh en Manderley: Kan me voorstellen dat je er wel een beeetje tegenop ziet om alles nu 5 dagen alleen te doen.

Heeft man het wel leuk gehad op zijn werk de eerste dag???

Oh en als troost voor jou: Yara en loopt nog niet en praat nog niet echt.

Natuurlijk komen er steeds meer woordjes en ook wel zo dat ik haar snap, maar het is ook vaak nog vooral gebrabbel.

Dus wat dat betreft is Yara met alles laat hoor...

Maargoed dom is ze echt niet, ze snapt ALLES!

Dus het komt allemaal vanzelf.

Yara zegt nu bijv Poepa= opa

Poema of MMM-ma = oma

boep is broek of boek

taas = kaas of worst (en vooral dat is erg duidelijk haha)

tits= rits (ze heeft echt een ritsen fetisj haha)

tist= kist

mama en papa en Yaya en beebie natuurlijk

en verder kan ze zeggen wat de koe zegt, wat de hond zegt enz enz

ze kan zich steeds duidelijker maken en dat is wel heel leuk om te zien.
Hier ook een klein draakje. Rosa begint haar eigen wil te ontdekken en als ze haar zin niet krijgt, begint ze te jammeren, met lange nepuithalen, ook het in en uit de stoel willen is herkenbaar.

Gisteren hebben we even buiten gelopen, we kwamen een buurman tegen, Rosa kroop helemaal tegen me aan en begon te huilen, ze heeft thuis echt nog 20 minuten gekrijst ik kreeg haar ook echt niet stil of rustig. Ik vind die buurman ook niet leuk.

Het alleen zijn valt me ook wel mee, ik vind het wel lekker. De afgelopen 2 weken hebben we bijna elke dag visite gehad. Maar over een paar weekjes verlang ik vast weer even naar een dag voor mezelf haha.

Man vond de eerste werkdag erg leuk. Het is een stuk relaxter allemaal.

Eef: fijn dat je dochter weer doorslaapt.

Nijn: Rosa snapt ook wel veel, als ik haar iets vraag doet ze het (meestal) wel. Maar zelf praten is er nog niet echt bij, maar dat komt vast nog wel.
Ff forummen tussendoor. Zoon ligt op bed (maar slapen ho maar, hoop geroep en gezing en gebabbel vanuit zijn kamer) en Dochter ligt op het labeltje van haar speelkleed te kouwen (nouja, speelkleed... oude slaapzak dubbelgevouwen) Ze begint ineens met huilen als je ineens de kamer uitloopt ofzo. Dus nu loop ik de hele dag tegen twee kinderen te vertellen dat mama even naar de wc gaat maar zo weer terug is, dat mama even naar boven loopt maar zo weer terug is, etc. Nouja, het gaat ook weer over.
Gelukkig nieuwjaar dames!

Ik lees al een tijdje mee......;) Zou ik mee mogen schrijven???

GRAPJE. deze digibeet was haar inlogcode kwijt omdat ik zo'n tijd niet had geschreven ivm mijn viva-break.

Geen inspiratie, lui, geen zin..... je kent het wel.

En NEE ik ben niet zwanger van nummer 2! ;)

Ik ga nu even thee drinken met vriend want die is een soort van ziek/zielig.

Ik kom snel weer enorme lappen tekst typen!

Groetjes

Belle de tweede
Belle, WELKOM !!!!!!!!!
Belle, je bent terug! Welkom terug! En we kijken uit naar je lappen tekst!
Dank!

Ik ben weer fris en fruitig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven