Gezondheid alle pijlers

Partner verslaafd

15-11-2016 15:32 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuw hier maar ik zit met de handen in het haar, heb echt advies nodig.

Ik ben sinds vier jaar getrouwd, heb een zoontje van twee jaar samen met mijn man. Ik wist wel dat hij van een borrel houd, dat hij vroeger wel eens drugs (coke) gebruikt heeft maar toen wij trouwden was hij daarvan af. (Wij zijn vier jaar getrouwd, waren 1,5 jaar samen toen wij trouwden) Maar hij zit nu sinds een half jaar zonder werk en het lijkt wel of zijn trek in alcohol daardoor alleen maar erger is geworden. En hij snuift weer. Niet alle dgn maar ik merk het wel aan hem. Als hij gedronken (en gesnoven) heeft dan is hij echt poeslief, kan ik alles met hem bespreken. Maar de volgende dag als de zooi is uitgewerkt, dan is hij vreselijk, een tiran! Niks is goed, iedereen is slecht en blablablabla. Hij ligt dan zowat de hele dag op bed en als ik er wat van zeg, word hij woest.

Ik ken hem dus ook zonder de drank en drugs, dan is hij heel anders. Ik heb hem nu voor het blok gezet...of je zoekt hulp, of ik vertrek! Geen idee waarheen maar goed. Dit huis waar we nu in wonen is van zijn familie en dat huren wij, is wel contract van waar wij beiden voor hebben getekend. Maar waar kan ik aankloppen voor hulp??? Ik geloof nl niet dat hij inziet dat hij verslaafd is. Bestaat er ook zoiets voor partners van een verslaafde? Er gaat zoveel in mij om, ik weet hoe hij ook kan zijn. Maar op deze manier kan en wil ik niet door. Voor mij. Kindje niet en ik ga er ook aan kapot.
quote:willem1959 schreef op 15 november 2016 @ 16:38:

Eens een junk altijd een junk.

Zeer denigrerend en bovendien flauwekul.

Ik heb zelf een verslavingsachtergrond, maar nu al lange tijd clean. En velen met mij die dezelfde behandeling hebben gehad. Google eens op verslavingszorg Schotland (ik weet niet of ik hier 'reclame' mag maken).

Maar hij moet het wel zelf willen, anders inderdaad zinloos.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
quote:siriusblack schreef op 15 november 2016 @ 17:44:

[...]

Maar ze kunnen toch ook proberen om er samen uit te komen? Als ze weg gaat heb je kans dat het nog veel erger wordt.Tuurlijk kan dat en de kans zit er inderdaad dik in dat het erger wordt, maar ik zou dat dan vanaf een andere plek doen. Ik wil geen coke in mijn huis.
quote:Star schreef op 15 november 2016 @ 18:01:

[...]

Tuurlijk kan dat en de kans zit er inderdaad dik in dat het erger wordt, maar ik zou dat dan vanaf een andere plek doen. Ik wil geen coke in mijn huis.In je eentje is het moeilijker.
Veel verslaafden moeten eerst alles kwijtraken voordat ze snappen dat het zo niet verder kan. Rock bottom heet dat. Pamperen is nooit een goed idee. Je eigen grenzen bewaken wel. En misschien valt dan eindelijk het kwartje en komt er besef dat de enige uitweg behandelen is.

Ik wens je heel veel sterkte.
quote:siriusblack schreef op 15 november 2016 @ 18:04:

[...]

In je eentje is het moeilijker.

Dat heeft de man van TO hier misschien iets aan:

http://ca-holland.org/
quote:maritk schreef op 15 november 2016 @ 17:58:

[...]

Zeer denigrerend en bovendien flauwekul.

Ik heb zelf een verslavingsachtergrond, maar nu al lange tijd clean. En velen met mij die dezelfde behandeling hebben gehad. Google eens op verslavingszorg Schotland (ik weet niet of ik hier 'reclame' mag maken).

Maar hij moet het wel zelf willen, anders inderdaad zinloos.

Zeker geen flauwekul.

Terugval ligt altijd op de loer. Je kunt wel clean zijn maar vaak genoeg moet je op je alles uit de kast halen om maar niet terug te vallen. En zeg niet dat het niet waar is.
quote:Star schreef op 15 november 2016 @ 18:10:

[...]

Dat heeft de man van TO hier misschien iets aan:

http://ca-holland.org/Hij moet het dan wel zelf vanuit de grond van zijn hart willen. Anders werkt het niet. Of inderdaad dreigen alles te verliezen, maar dan kan het wel zijn dat hij alleen stopt om haar terug te winnen en niet omdat hij het zelf wil.
quote:willem1959 schreef op 15 november 2016 @ 18:11:

[...]

Zeker geen flauwekul.

Terugval ligt altijd op de loer. Je kunt wel clean zijn maar vaak genoeg moet je op je alles uit de kast halen om maar niet terug te vallen. En zeg niet dat het niet waar is.

Zéker wel flauwekul. Want er zijn genoeg mensen die de stap kunnen zetten èn clean blijven.

Als je het meer bedoelde zoals je het nú opschrijft: dat is waar. Mensen met een verslaving zullen altijd een bepaalde kwetsbaarheid houden, ook als ze langere tijd clean zijn. Maar dat maakt ze nog niet 'altijd een junk'. Een junk is iemand die actief is in gebruik.
Ken je http://www.verslaafdaanjou.nl/ ?

Stichting Verslaafd aan Jou is er speciaal voor partners en familie van verslaafden. Je kunt de website lezen, veel nuttige info en ervaringsverhalen, je kunt eventueel ook met ze bellen maar ze hebben ook open dagen. Ik heb er zelf heel veel aan gehad, omdat het daar niet om de verslaafde gaat (die moet zijn eigen probleem oplossen) maar om jou, en hoe dit jou beinvloedt, en wat jij voor jezelf kunt doen. Heel veel sterkte!
En overigens eens met de stelling dat eens verslaafd, altijd verslaafd is (junk vind ik een rotwoord en teveel gelinkt aan heroine). Iemand die langdurig verslaafd is geweest kan best niet gebruiken, maar moet altijd op zijn hoede blijven om niet in de verleiding te komen. Ex verslaafden die ik ken zeggen ook niet dat ze niet meer verslaafd zijn, maar dat ze niet meer gebruiken. Ik vind dat overigens bewonderenswaardig, want ze blijven die strijd voeren en hem winnen.
Je moet weldegelijk weg daar met je kind, en dan vanuit een veilige plek gaan kijken hoe dit op te lossen is. Weggaan lijkt me stap 1, kun je écht nergens tijdelijk terecht? Vriendin/ouders/buren/tante oom enz?
Dank jullie wel voor de tips, ik ga mij morgen inlezen op verschillende sites. (Kom net uit mijn werk, nu ff acclimatiseren). Ik wil mijn huwelijk idd niet gelijk overboord gooien omdat ik weet dat hij een andere kant heeft. Maar dan moet hij wel hulp willen aanvaarden. Zo kan en wil ik niet door.

Morgen alles goed lezen en telefoontjes plegen en aan de hand daarvan beslissingen nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven