campingbedje in gehuurde stacaravan/mobilhome
maandag 29 december 2008 om 14:53
Wij overwegen om van de zomer een mobilhome/stacaravan te huren in Frankrijk. Onze keuze is gevallen op een leuke camping en ik heb op internet meerdere organisaties gevonden die daar een stacaravan aanbieden. Onze voorkeur gaat uit naar een caravan met 2 of 3 slaapkamers, zodat zoontje van (dan) 2,5 een eigen kamer heeft. Thuis slaapt hij nog gewoon in zijn ledikant en ik vind hem nog te klein om in een groot bed te laten slapen. Daarom willen we gewoon ons campingbedje meenemen. Ik zie alleen bij de indelingen van de verschillende caravans dat er vaste bedden zijn en naar mijn mening is er geen plaats voor een campingbedje in een van de slaapkamers. Ik wil zijn bedje niet in de woonkamer zetten, want dan kunnen wij daar 's avonds niet zitten.
Wie heeft er ervaring met het plaatsen van een campinbedje in zo'n gehuurde caravan?
p.s. We kiezen ervoor om geen babypakket/campingbedje te huren via de organisatie omdat we een week later naar een andere bestemming gaan waar we sowieso ons eigen bedje moeten gebruiken.
Wie heeft er ervaring met het plaatsen van een campinbedje in zo'n gehuurde caravan?
p.s. We kiezen ervoor om geen babypakket/campingbedje te huren via de organisatie omdat we een week later naar een andere bestemming gaan waar we sowieso ons eigen bedje moeten gebruiken.
maandag 29 december 2008 om 14:58
He hoi
Naar mijn ervaring past dit niet, behalve van 1 aanbieder (vacansoleil of eurocamp), daar kan je een bed opklappen en dan een campingbed kwijt. Die aanbieder is meestal ook de duurste.
Je zou bij bijv. prenatal een los, opvouwbaar/inschuifbaar hekje kunnen kopen dan kan je een hekje voor het bed maken waardoor je kind er niet uit kan vallen.
Bij onze zoon namen we uiteindelijk geen campingbed mee. Die ging in het gewone bed en dan met een opgerolde handdoek oid onder de matras waardoor hij er niet uitrolde.
Die was toen even oud, maar thuis al wel gewend aan een peuterbed (met klein hekje).
Succes
Sabine
Naar mijn ervaring past dit niet, behalve van 1 aanbieder (vacansoleil of eurocamp), daar kan je een bed opklappen en dan een campingbed kwijt. Die aanbieder is meestal ook de duurste.
Je zou bij bijv. prenatal een los, opvouwbaar/inschuifbaar hekje kunnen kopen dan kan je een hekje voor het bed maken waardoor je kind er niet uit kan vallen.
Bij onze zoon namen we uiteindelijk geen campingbed mee. Die ging in het gewone bed en dan met een opgerolde handdoek oid onder de matras waardoor hij er niet uitrolde.
Die was toen even oud, maar thuis al wel gewend aan een peuterbed (met klein hekje).
Succes
Sabine
maandag 29 december 2008 om 15:02
Nikon: Thanks voor je reactie. Dat zou mooi zijn, want Vacansoleil is nou juist degene die het goedkoopste is in dit geval! Ik zal bij het boeken anders wel eerst de organisatie bellen om zeker te zijn.
(had ik natuurlijk ook meteen kunnen doen ipv jullie hier lastig vallen met een compleet nieuw topic...)
(had ik natuurlijk ook meteen kunnen doen ipv jullie hier lastig vallen met een compleet nieuw topic...)
maandag 29 december 2008 om 15:05
Wij zijn vorig jaar met Canvas geweest naar zo'n ingerichte stacaravan (3 slaapkamers) en een campingbad had niet gepast in die krappe kamers. Wij hebben voor het babypakket gekozen en een van de bedden laten ombouwen tot ledikant. Het bed ernaast konden we als commode gebruiken, dus dat was praktisch.
maandag 29 december 2008 om 15:06
Pfff nog mooier! Het staat gewoon op de site van Vacansolei l:
8. Is het mogelijk om een campingbedje in één van de slaapkamers te plaatsen?
De ruimte tussen de bedden is niet toereikend om een campingbedje te plaatsen. Eventueel is het mogelijk om een van de eenpersoonsbedden te kantelen/op de kant te plaatsen, waardoor er ruimte gecreëerd wordt voor het campingbedje.
Dusse... thanks!, dit ongelooflijk handige topic mag wat mij betreft gesloten worden.
8. Is het mogelijk om een campingbedje in één van de slaapkamers te plaatsen?
De ruimte tussen de bedden is niet toereikend om een campingbedje te plaatsen. Eventueel is het mogelijk om een van de eenpersoonsbedden te kantelen/op de kant te plaatsen, waardoor er ruimte gecreëerd wordt voor het campingbedje.
Dusse... thanks!, dit ongelooflijk handige topic mag wat mij betreft gesloten worden.
maandag 29 december 2008 om 17:06
maandag 29 december 2008 om 18:23

donderdag 1 januari 2009 om 22:21
In een ver Eurocamp-verleden gebruikten ze daar traliehekjes die langs één van de bedjes bevestigd werden, het zag er niet denderend uit, maar het werkte wel. Geen idee of dat nog zo is.
Wij hebben zelf een keer op de bonnefooi een cottage/stacaravan gehuurd, mét "babypakket". Echt een aanrader, want het meegeleverde campingbedje van de camping gebruikten wij gewoon als box (er lag alleen zo'n standaardzeiltje in, niet eens iets van schuimrubber).
Het slaapkamertje was héél errug klein, dus het ene bed bovenop het andere gelegd, dat werd meteen de commode, en ons eigen campingbedje daarnaast. Ook is het handig dat je bij zo'n babypakket een babybadje op stander en een kinderstoel krijgt. (Natuurlijk kan het assortiment per bedrijf verschillen, maar dit beviel ons heel goed).
Wij hebben zelf een keer op de bonnefooi een cottage/stacaravan gehuurd, mét "babypakket". Echt een aanrader, want het meegeleverde campingbedje van de camping gebruikten wij gewoon als box (er lag alleen zo'n standaardzeiltje in, niet eens iets van schuimrubber).
Het slaapkamertje was héél errug klein, dus het ene bed bovenop het andere gelegd, dat werd meteen de commode, en ons eigen campingbedje daarnaast. Ook is het handig dat je bij zo'n babypakket een babybadje op stander en een kinderstoel krijgt. (Natuurlijk kan het assortiment per bedrijf verschillen, maar dit beviel ons heel goed).
donderdag 1 januari 2009 om 22:41
Ik heb verscheidene eurocamp vakanties gedaan (welliswaar in bungalowtenten) en daar kun je een soort plank erbij boeken die voor het normale 1 persoonbedje wordt gemaakt. Hierdoor zit er een anti-uitval ding voor (neem aan dat je je kind toch niet in een hoog bed laat slapen). Ik denk dat de meeste aanbieders die wel in hun assortiment hebben zitten.
donderdag 1 januari 2009 om 23:10