Huis ont-exen/ont-Duden
vrijdag 2 januari 2009 om 00:28
2009 wordt een Dude-vrij jaar, maar mijn hele huis ademt nog Dude. Dat moet weg! En snel ook graag want het zorgt ervoor dat ik niet graag thuis ben... De hele dag word ik herinnerd aan de nare dingen die hij heeft gedaan, voornamelijk door de half afgemaakte klussen omdat hij nooit iets daadwerkelijk voltooide. Van de halfgeschuurde trap tot het halfverwijderde behang in de slaapkamer...Dude Dude en nog eens Dude. Blegh...
Dus, mijn huis wordt dit jaar ont-Dude. Nieuw verfje, nieuwe meubels...de nieuwe keuken staat er alvast in! Dat kan dus van het lijstje.
Bereikt:
Ont-Dude lijst
Nieuw keukenblok
Thema slaapkamer Mini bepaald
Barkrukken
Bar
Servies
Bestek
Gordijnen
Nog meer gordijnen
Krukje
Opbergdoosdingetjes
Pannen
Handigekeukendingetjes
Koelkast op de plek
Fornuis is bezorgd en gebruiksklaar
Opstapkrukje in elkaar gezet
Heeft iemand nog tips?
Dus, mijn huis wordt dit jaar ont-Dude. Nieuw verfje, nieuwe meubels...de nieuwe keuken staat er alvast in! Dat kan dus van het lijstje.
Bereikt:
Ont-Dude lijst
Nieuw keukenblok
Thema slaapkamer Mini bepaald
Barkrukken
Bar
Servies
Bestek
Gordijnen
Nog meer gordijnen
Krukje
Opbergdoosdingetjes
Pannen
Handigekeukendingetjes
Koelkast op de plek
Fornuis is bezorgd en gebruiksklaar
Opstapkrukje in elkaar gezet
Heeft iemand nog tips?
anoniem_17856 wijzigde dit bericht op 05-01-2009 16:43
Reden: Vorderingen bijhouden
Reden: Vorderingen bijhouden
% gewijzigd
vrijdag 2 januari 2009 om 00:33
Je huis hoeft niet ont-Dude te worden (waarschijnlijk is hij al die energie en aandacht niet waard), maar juist ge-Minnyd! Ik bedoel te zeggen dat je niet bezig bent om de woning zo min mogelijk ZIJN woning te laten zijn, maar veel meer JOUW woning. Jij bent al die energie en aandacht dubbel en dwars waard!
Veel plezier met klussen!
Veel plezier met klussen!
vrijdag 2 januari 2009 om 00:42
Het omgekeerde van Gabriella; doe het zelf! Wees trots op je zelfgekluste projecten, geniet van het mooier worden van je huis en de trots dat je het zelf doet, komop als een mislukte LTS-er het kan moet jij het als stoere vrouw toch ook kunnen? Kun je dat geld weer uitgeven aan leuke accesoires (we blijven wel vrouwen )
vrijdag 2 januari 2009 om 00:54
Ok nog wat echte tips:
Goed gereedschap scheelt de helft van het werk, JUIST als je nog niet heel veel ervaring hebt.
Als je dingen weg gaat breken beschadigd je muur vaak, naast afsmeren moet je het dan nog op een andere manier behandelen zodat je het niet meer ziet, glasvezelbehang is (in mijn ervaring) de beste oplossing om rottige muren behoorlijk strak te krijgen, kun je daarna gewoon verven.
Bij twijfel altijd de lichtste kleur verf nemen.
Pfft ik kom straks nog wel op meer, nog steeds een tikkeltje brak van O&N
Goed gereedschap scheelt de helft van het werk, JUIST als je nog niet heel veel ervaring hebt.
Als je dingen weg gaat breken beschadigd je muur vaak, naast afsmeren moet je het dan nog op een andere manier behandelen zodat je het niet meer ziet, glasvezelbehang is (in mijn ervaring) de beste oplossing om rottige muren behoorlijk strak te krijgen, kun je daarna gewoon verven.
Bij twijfel altijd de lichtste kleur verf nemen.
Pfft ik kom straks nog wel op meer, nog steeds een tikkeltje brak van O&N
vrijdag 2 januari 2009 om 01:04
zet erbij: tis nog wel eens in de aanbieding, of lees de krantjes van je Gamma/ karwei eens voor zo'n stickersplakken actie, scheelt zo 20%.
tipt nog even door: bouwmarkten hebben vaak hele rekken folders staan met how-to's (online ook trouwens, en eigen huis en tuin ook) neem gewoon eens een stapel mee, ook van klussen die je niet denkt te hoeven doen. Als je weet wat voor mogelijke oplossingen er zijn is het veel makkelijker de beste/ goedkoopste/ makkelijkste oplossing voor je eigen huis te bedenken.
Trap verven is een k-klus, gooi voordat je er aan begint iig kind en huisdieren de tent uit, werk van boven naar beneden en doe een doekje om je haar *heeft nog drie maanden met een witte lok gelopen* het makkelijkst is 's morgens vroeg beginnen en er 's avonds pas weer over heen op sokken. Als dat écht niet kan de treden om en om verven.
tipt nog even door: bouwmarkten hebben vaak hele rekken folders staan met how-to's (online ook trouwens, en eigen huis en tuin ook) neem gewoon eens een stapel mee, ook van klussen die je niet denkt te hoeven doen. Als je weet wat voor mogelijke oplossingen er zijn is het veel makkelijker de beste/ goedkoopste/ makkelijkste oplossing voor je eigen huis te bedenken.
Trap verven is een k-klus, gooi voordat je er aan begint iig kind en huisdieren de tent uit, werk van boven naar beneden en doe een doekje om je haar *heeft nog drie maanden met een witte lok gelopen* het makkelijkst is 's morgens vroeg beginnen en er 's avonds pas weer over heen op sokken. Als dat écht niet kan de treden om en om verven.
anoniem_61464 wijzigde dit bericht op 02-01-2009 01:06
Reden: aanvuliing
Reden: aanvuliing
% gewijzigd
vrijdag 2 januari 2009 om 01:14
Verf: altijd een leuk punt van discussie met in het ene kamp de 'neem alleen professioneel spul, bouwmarktspul moet dood' en het andere kamp dat zegt dat het heus niet zoveel uitmaakt en je van lotje getikt bent als je méér betaalt.
Als kleindochter van een schilder en ervaringsdeskundige die al heel wat litertjes weg gekwast heeft zit ik een beetje tussen hen in. Voor latex maakt het minder uit dan voor alkydverf (van lakverf altijd de alkydvariant nemen, alleen het professionele spul dat schilders gebruiken is een beetje ok qua acryl en dan nog niks) , van latex heb ik goede ervaringen met de extra/superdekkende varianten van bouwmarkthuismerken. Eigenlijk nooit meer dan 2 keer eroverheen gemoeten.
Lakverf neemt nauwer, de goedkopere merken vloeien minder mooi uit en dat zie je in het eindresultaat, wij hebben tegenwoodig perfect finish en dat kwast lekker weg. (wederom wachten op kortingsacties of misschien zelfs wel MP)
Als kleindochter van een schilder en ervaringsdeskundige die al heel wat litertjes weg gekwast heeft zit ik een beetje tussen hen in. Voor latex maakt het minder uit dan voor alkydverf (van lakverf altijd de alkydvariant nemen, alleen het professionele spul dat schilders gebruiken is een beetje ok qua acryl en dan nog niks) , van latex heb ik goede ervaringen met de extra/superdekkende varianten van bouwmarkthuismerken. Eigenlijk nooit meer dan 2 keer eroverheen gemoeten.
Lakverf neemt nauwer, de goedkopere merken vloeien minder mooi uit en dat zie je in het eindresultaat, wij hebben tegenwoodig perfect finish en dat kwast lekker weg. (wederom wachten op kortingsacties of misschien zelfs wel MP)
vrijdag 2 januari 2009 om 01:17
quote:minny schreef op 02 januari 2009 @ 01:06:
Ik denk dat ik de trap laat bekleden (zelf doen wordt een ramp ) want voordat ik de lijmresten van het tapijt er allemaal af heb....! mwagh met een pot afbijt moet je een heel eind komen hoor, tis een boel werk maar wel iets dat je prima zelf kunt doen. (maar goed lang niet iedereen is zo happig op klussen als wij, andere stellen gaan samen sporten, wij kijken elkaar blij aan bij de gedachte op zaterdag de achterdeur te vervangen oid )
Ik denk dat ik de trap laat bekleden (zelf doen wordt een ramp ) want voordat ik de lijmresten van het tapijt er allemaal af heb....! mwagh met een pot afbijt moet je een heel eind komen hoor, tis een boel werk maar wel iets dat je prima zelf kunt doen. (maar goed lang niet iedereen is zo happig op klussen als wij, andere stellen gaan samen sporten, wij kijken elkaar blij aan bij de gedachte op zaterdag de achterdeur te vervangen oid )
vrijdag 2 januari 2009 om 01:31
Daar gebruik je lakverf voor en dan een op basis van alkyd. (acryl is watergedragen en heeft de neiging lelijk te worden als je het nat afneemt) Het ligt er een beetje aan wat voor blad, maar meestal worden grotere oppervlakken mooier als je ze met een lakrollertje aflakt ipv een kwast. Ik ben fan van deze, maar da's niet de goedkoopste:
vrijdag 2 januari 2009 om 01:36
Oeps de pot is de metallic muurverf, maar goed, die serie dus, en dan de lakverf. Je hebt lakverven tegenwoordig in mat, zijdeglans en hoogglans. Zijdeglans is het meest gebruikelijk, hoogglans kan mooi zijn en is iets harder maar daar zie je wel eerder foutjes op/in. Mat is nieuw en modern maar misschien niet zo geschikt voor een tafel (als je stevig op een vlek poetst kan het daar gaan glimmen)