Huis ont-exen/ont-Duden

02-01-2009 00:28 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
2009 wordt een Dude-vrij jaar, maar mijn hele huis ademt nog Dude. Dat moet weg! En snel ook graag want het zorgt ervoor dat ik niet graag thuis ben... De hele dag word ik herinnerd aan de nare dingen die hij heeft gedaan, voornamelijk door de half afgemaakte klussen omdat hij nooit iets daadwerkelijk voltooide. Van de halfgeschuurde trap tot het halfverwijderde behang in de slaapkamer...Dude Dude en nog eens Dude. Blegh...

Dus, mijn huis wordt dit jaar ont-Dude. Nieuw verfje, nieuwe meubels...de nieuwe keuken staat er alvast in! Dat kan dus van het lijstje.

Bereikt:

Ont-Dude lijst

Nieuw keukenblok

Thema slaapkamer Mini bepaald

Barkrukken

Bar

Servies

Bestek

Gordijnen

Nog meer gordijnen

Krukje

Opbergdoosdingetjes

Pannen

Handigekeukendingetjes

Koelkast op de plek

Fornuis is bezorgd en gebruiksklaar

Opstapkrukje in elkaar gezet

Heeft iemand nog tips?

Een huis kan ont-Dude worden

Totaal aantal stemmen: 30

Neen! (10%)
Jah! (70%)
Als je geluk hebt... (7%)
Waarschijnlijk wel (10%)
Soms (3%)
anoniem_17856 wijzigde dit bericht op 05-01-2009 16:43
Reden: Vorderingen bijhouden
% gewijzigd
Marelsman (schilder) zegt eigenlijk hetzelfde als MdK; latex is tot daar aan toe, maar voor echte verfverf (lak dus, voor de hippe kleurtjes) kun je beter voor professioneel spul gaan.

Moet even heeeeeeeeeeeeel diep graden welk merk hij ook al weer het liefste gebruikt, daar kom ik later op terug als het niet meer zo vroeg is
668, the neighbour of the Beast
En ik sloop dus met liefde
668, the neighbour of the Beast
Hahahahha ik wist meteen van wie dit topic was aan de titel te zien.
En ik ben van de partij hoor Min om dude te slopen jouw huis te ontduden

*gaat alvast op zoek naar klauwhamer*
*
De trap kun je wellicht inderdaad beter laten doen, alhoewel ik hem zelf geverfd heb en alleen de halve maantjes heb laten leggen. Dit door de woninginrichter die ook mijn gordijnen etc deed. Voor een prikje deden ze de trap. Vond het wel belangrijk dat dat goed gebeurde en niet dat ik met halve maantjes en al na een week op mijn snoet klapte.

Die kamer met dat halve behang kun je zelf doen.

Verder, met bijv. een grand foulard, kussentjes etc is je bank al heel anders. Kijk verder of je bijv. bepaalde snuisterijtjes, fotootjes etc anders kan ophangen, of bijv. het lijstje verven, zodat met simpele handgrepen je interieur al heel anders wordt.
Minny heb er nog eens over gedacht, nog even een paar budgettips; op MP kun je ook op 'gratis' zoeken, stel in een categorie de afstand in en zoek dan op gratis, kun je wellicht nog wat leuke op te knappen spulletjes vinden. Zelfde laken een pak; www.gratisoptehalen.nl .

Vraag ook eens aan vrienden/ bekenden of ze nog een restje lak/ verf hebben staan, door bijvoorbeeld de poten van je tafel af te plakken met schilderstape kun je met al die restjes een hardstikke hippe 'helemaal Minny' tafel/ stoel/ wandje creeeren.

Met name de 101 woonideeen heeft leuke zelfdoe-tips, kijk eens in de bieb voor oudere exemplaren voor inspiratie (ze hebben bij ons altijd een stuk of drie liggen, same story VT-wonen)

Met een naaimachine, allemaal leuke lapjes (oude shirtjes mini, leuke shawl, stukke spijkerbroek en goedkope plaids) en eventueel een oud/ goedkoop dekbed (5 euro ikea) kun je een superleuke/ persoonlijke sprei/ kleed voor op je nieuwe bed/ de bank maken. Lekker warm en redelijk rechttoe/ rechtaan. (Misschien een beetje hulp van een handige vriendin vragen)

*broedt verder op meer ontdude plannen*
Iedereen bedankt voor het meedenken! Ik zie hele fijne tips

Heel erg Ikea-geslaagd vandaag
Spiek ondertussen bij woonideeen...leuk!
min ik heb nog een stapel 101 woonideen liggen, je mag wel middagje komen spieken er staan heel leuke dingen in
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Leuk Min, fijn dat Ikea geslaagd was! (afgaand op je Ikea of choice woon je in de buurt van mijn ouders trouwens!)

Die dude komt er zo niet alleen maar niet meer in, maar zal je huis voorgoed verlaten zo!
Het was superdruk maar ik merkte er niks van. En die bar heb ik via MP op de kop getikt, voor maar 15 euro!

Ik kom graag een keertje spieken Its
De Leenbakkert heeft matrassen en bedbodems in de aanbieding Min!
quote:minny schreef op 02 januari 2009 @ 01:23:

Weet jij misschien wat voor soort verf ik het beste kan gebruiken om een tafel te verven?

Je kunt een tafel gewoon rolleren met acryl-verf. Dat is inderdaad niet zo stevig als verf op terpentine-basis, maar ik heb DE oplossing: doe er trap-lak overheen. (Van Glitsa, hebben ze in elke bouwmarkt) Dat maakt het extra hard, krasvast, afneembaar, etc. En als het op de trap werkt, moet het op de tafel zeker werken!

(ik ga binnenkort zelf ook beginnen met ht project eettafel, zodra ik heb bedacht hoe ik de kat uit de buurt houd van het verf-geweld)
Hoewel geen hele nare ervaringen met ex ben ik met iets soortgelijks bezig.

Ex is vertrokken en heeft vanalles meegenomen waardoor ik in eerste instantie een nogal leeg en hol huis overhield. Toen baalde ik er nogal van, nu zie ik vooral de voordelen. Ik kan het helemaal van MIJ maken. Het 'oude huis' was een mix van mijn smaak en zijn smaak. Nu doe ik natuurlijk alles zoals ik dat wil. En dat voelt heerlijk.

Ik merk dat het iedere week fijner thuiskomen is na mijn werk.

Heb vooral geschilderd en daardoor ziet het er direct heel anders uit. Ook geschoven met de meubels die ik nog wel heb en bijvoorbeeld nieuwe dekbedovertrekken gekocht. En veel dingen voor de sfeer, kaarsen en kandelaars enzo omdat de aanschaf van nieuwe meubels toch wat langer duurt.

En, hoewel geen superklusser, ik heb er veel lol in!

Succes!
quote:tante Klaas schreef op 03 januari 2009 @ 18:44:

[...]

(ik ga binnenkort zelf ook beginnen met ht project eettafel, zodra ik heb bedacht hoe ik de kat uit de buurt houd van het verf-geweld)

Kat een dagje in de badkamer? (Met lekker kussentje, kattenbak, speeltje, extra lekker voer etc.)

Minny, kijk ook eens op het Viva ruil topic, misschien kom je zo nog wat spullen van je gading tegen. Go girl!
Morgen wordt mijn nieuwe fornuis bezorgd

Op die bar moet ik een tijdje wachten nog helaas...degene waar ik het van zou kopen die ging gisteren bevallen. Nou ja, haal ik het volgende week wel op.
Bij de Praxis of Karwei zag ik een trap-renovatie-set. Dat is een trap die je zeg maar over je trap plakt (volgt iemand het nog?). Voor weinig je trap weer als nieuw (houtlook) en niet duur (trap laten stofferen kost een godsvermogen).

Succes!
Zo...wandcontactdoos verwijderd, koelkast op zijn plek gezet, nieuwe fornuis helemaal gebruiksklaar en op de plek, opstapkrukje in elkaar gezet en woonkamer opgeruimd...

Weer een stukje dichter bij de ontduding
*
*

Vandaag wordt verf-uitzoek-dag. Er is 1 muur in het eetgedeelte dat een kleurtje nodig heeft, en vandaag ga ik een beslissing maken. Of wordt het toch behang? Heb iets vaags in gedachten met lime-groen behang in 70s patroontje....geen idee of dat uberhaupt bestaat...
quote:extrahalo schreef op 06 januari 2009 @ 14:04:

[...]

mijn gestoffeerde trap koste 200 euro (huurhuis voor max 5 jr), wil je echt goed tapijt reken dan op 350.... is heel wat anders dan de 6000 (serieus!!!) van upstairs traprenovatie.
*
Wanneer houd je Open Huis ter ere van je geheel geMinnyficeerde inrichting Minny ?

Of ga je eerst een forum klusploeg bij elkaar roepen om definitief af te rekenen met alle Dude sporen ?

* zet alvast breekijzerT en hamerboor in de gang *
Polygamie = intensieve vrouwhouderij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven