Keuken spullen voor de uitzet
woensdag 16 november 2016 om 13:23
Hoi!
Sinds korte tijd ben ik bezig mijn uitzet bij elkaar te krijgen. Nou kom ik vooral dure spullen tegen dus misschien zoek ik verkeerd. Wat zijn goede site's waar je (redelijk) goedkoop goede spullen kan krijgen? Ik doel dan vooral op spullen voor in de keuken. Ik ben een echte kook liefhebber dus dat wil ik eerst allemaal bij elkaar hebben. Vooral pannen en messen vind ik belangrijk maar daar heb ik vrij weinig verstand van zelf dus ik weet niet wat goed is. Ik ben nog student dus ik kan mij geen pannen van 80 euro per stuk veroorloven.
Sinds korte tijd ben ik bezig mijn uitzet bij elkaar te krijgen. Nou kom ik vooral dure spullen tegen dus misschien zoek ik verkeerd. Wat zijn goede site's waar je (redelijk) goedkoop goede spullen kan krijgen? Ik doel dan vooral op spullen voor in de keuken. Ik ben een echte kook liefhebber dus dat wil ik eerst allemaal bij elkaar hebben. Vooral pannen en messen vind ik belangrijk maar daar heb ik vrij weinig verstand van zelf dus ik weet niet wat goed is. Ik ben nog student dus ik kan mij geen pannen van 80 euro per stuk veroorloven.
woensdag 16 november 2016 om 13:31
Het helpt om niet alles in een keer te willen aanschaffen, je hebt namelijk ook een heleboel 'must haves' niet perse nodig. Als je geen fortuin te besteden hebt kun je prima keukenspullen/servies halen bij zaken als ikea/xenos/action en bij bijvoorbeeld outlets. Ook marktplaats afstruinen is een goede manier om aan spullen te komen. En misschien hebben mensen in je omgeving wel spullen waar ze vanaf willen.
Ik had vanuit mijn opleiding al een set goede dure messen/tools en ik vind dat het investeren waard. Een mooi duur servies vind ik dan minder belangrijk. Je hebt op meerdere plekken weleens stores van bijvoorbeeld het merk Sola. Daar kun je tegen leuke prijzen zaken als pannen en bestek halen. Ik zou zo minimaal mogelijk beginnen, dan merk je vanzelf wat je mist in je keuken!
Oh en bij de AH kun je nu natuurlijk ook sparen voor pannen. Dat zou ik wel alleen doen als er mensen met je meesparen, anders kun je moeilijk alles bij elkaar sparen van die lijn.
Ik had vanuit mijn opleiding al een set goede dure messen/tools en ik vind dat het investeren waard. Een mooi duur servies vind ik dan minder belangrijk. Je hebt op meerdere plekken weleens stores van bijvoorbeeld het merk Sola. Daar kun je tegen leuke prijzen zaken als pannen en bestek halen. Ik zou zo minimaal mogelijk beginnen, dan merk je vanzelf wat je mist in je keuken!
Oh en bij de AH kun je nu natuurlijk ook sparen voor pannen. Dat zou ik wel alleen doen als er mensen met je meesparen, anders kun je moeilijk alles bij elkaar sparen van die lijn.
woensdag 16 november 2016 om 13:37
ik zou gewoon bij winkels als action en ikea kijken. Ik vind zelf de koekenpannen van de action prima. Je doet er geen jaren mee, maar voor die prijs gaan ze lang zat mee. Je kan altijd nog in de loop van de tijd dingen vervangen voor kwalitatief betere spullen. Ook hoef je geen complete keuken ingericht te hebben als je op jezelf gaat wonen. Koop gewoon het hoognodige en kook bepaalde dingen, die je niet of weinig gebruikt pas als je ze echt nodig hebt
woensdag 16 november 2016 om 13:39
quote:stippensokken schreef op 16 november 2016 @ 13:34:
Heeft Ikea de 365+ serie nog? Daar ben ik toen mee begonnen, zowel de pannen als messen. Nu, jaren later, gebruik ik ze nog steeds naar volle tevredenheid.Ja, hebben ze nog steeds:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categ ... ies/14888/
Ik gebruik ze ook al jaren.
Heeft Ikea de 365+ serie nog? Daar ben ik toen mee begonnen, zowel de pannen als messen. Nu, jaren later, gebruik ik ze nog steeds naar volle tevredenheid.Ja, hebben ze nog steeds:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categ ... ies/14888/
Ik gebruik ze ook al jaren.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
woensdag 16 november 2016 om 13:40
Als ik je een tip mag geven: dingen als een mixer, pannen, strijkbout, bakblikken, glaswerk e.d. zou je nu al kunnen aanschaffen. Servies zou ik bijvoorbeeld mee wachten. Misschien ga je pas over een paar jaar het huis uit en mijn ervaring leert helaas dat je dan de printjes of afbeeldingen op schaaltjes en bordjes in ene wat kinderachtig of minder mooi kunt vinden. Succes en veel plezier met shoppen en Ikea heeft idd ook prima spullen. Het loont ook om aanbiedingen bij de Blokker in de gaten te houden op bijvoorbeeld Tefal pannen.
woensdag 16 november 2016 om 13:41
Pannen en serviesgoed van ikea volstond hier jaren prima, nu zijn we langzaak aan alles aan het vervangen met betere kwaliteit. Waterkoker, mixer ed waren van de HEMA. Serviesgoed is nog steeds goedkoop (xenos), pannen van BK van de marskramer (op een vipaar avond gekocht met 20% korting boven op de foldeeprijs. Waterkoker ed worden vervangen voor Princes, Philips en dergelijke merken. Niet de goedkoopste optie, maar zeker niet de duurste gekocht en altijd alles in de aanbieding (en de waterkoeling en friteuse een folderaanbieding met 20% vip-avond korting er boven op).
De goedkope ikea spullen was echt jaren prima, maar een slag duurder gaat wel langer mee en dat heeft nu de voorkeur.
De goedkope ikea spullen was echt jaren prima, maar een slag duurder gaat wel langer mee en dat heeft nu de voorkeur.
woensdag 16 november 2016 om 13:42
Ikea heeft complete starterssets. Die zijn echt prima en betaalbaar.
Pannenset, serviesset......leuk.
Action verkoopt ook heel veel.
Ik zou elektrische apparatuur nog niet kopen, tenzij je al snel op jezelf gaat wonen.
Garantie verloopt anders en dat zonde zijn. Dus koffiezetapparaat, stofzuiger, waterkoker, staafmixer, broodrooster etc (mocht je dat van plan zijn te kopen) nog even mee wachten tot je echt op jezelf gaat. Je kunt wel nu vast een lijstje maken zodat je tegen die tijd weet wat je nog moet/wil kopen.
Pannenset, serviesset......leuk.
Action verkoopt ook heel veel.
Ik zou elektrische apparatuur nog niet kopen, tenzij je al snel op jezelf gaat wonen.
Garantie verloopt anders en dat zonde zijn. Dus koffiezetapparaat, stofzuiger, waterkoker, staafmixer, broodrooster etc (mocht je dat van plan zijn te kopen) nog even mee wachten tot je echt op jezelf gaat. Je kunt wel nu vast een lijstje maken zodat je tegen die tijd weet wat je nog moet/wil kopen.
woensdag 16 november 2016 om 13:43
Pannen en keukenspullen zijn bij IKEA verbazingwekkend goed, zeker gezien de prijs. Niet voor de goedkoopste series gaan maar iets daarboven. Maar op zich wel logisch: hun productieaantallen zijn gigantisch en ze hebben een smaller assortiment dan de andere merken. Dan kan je tegen scherpe prijzen aanbieden.
Ik heb er pas witte diepe borden gekocht voor een paar euro per stuk. Die misstaan echt niet in een trendy restaurant.
Ik heb er pas witte diepe borden gekocht voor een paar euro per stuk. Die misstaan echt niet in een trendy restaurant.
woensdag 16 november 2016 om 13:53
Leuk al die reacties! Veel mensen positief over de IKEA, ik had daar gister een servies set gezien voor 20 euro vind ik zelf echt spot goedkoop. Was eerst helemaal verliefd op borden van PIP in z'n aparte vorm met gouden randje maar vriendlief vind die echt verschrikkelijk hahaha is ook wel beetje vrouwelijk maar goed die waren al 16 euro per bord
dus het is misschien beter om dat geld ergens anders in te investeren. Goed om te lezen dat de pannen van de IKEA ook oke zijn, mijn voorkeur ging eerst uit naar BK of Sola omdat ik daar zoveel positieve over had gelezen. Hoeveel van welk soort pannen heb ik nodig dan? Tot nu toe heb ik alleen een slowcooker, kleine koekenpan en een grote diepe wok pan. En wat zijn echt goede messen? Koksmes, vleesmes etc.
woensdag 16 november 2016 om 14:04
Gezien ik een absolute pesthekel heb aan koken, vroeg ik aan mijn moeder en oma (beiden wel kookfanaten) wat ik ongeveer nodig zou hebben. Oma had nog prima pannen staan die zij niet meer gebruikte (die had ook wel een stevige verzameling), moeder sleurde me mee naar de Ikea voor de nodige koekenpannen en wok en zo. Je kan dus ook nog even vragen in de omgeving, bij mij hielp het om niet met allerlei onnodige zooi te zitten. Het enige wat ik buiten het advies om heb gekocht, is een sauspannetje van de Ikea.
Het is ook wel handig om naar materiaal te kijken. Zo heb ik familieleden die graag koken met pyrex pannen maar ik vind dat weer vreselijk en vaak raar ruiken.
Het is ook wel handig om naar materiaal te kijken. Zo heb ik familieleden die graag koken met pyrex pannen maar ik vind dat weer vreselijk en vaak raar ruiken.
woensdag 16 november 2016 om 14:08
Ik ben geen keukenheldin dus ik heb echt weinig aan keukenspullen.
- 3 kookpannen in verschillende maten.
- 1 steelpan.
- 4 koekenpannen in verschillende maten.
Bijna al mijn messen zijn van Sabatier. En ik ben er nog steeds verliefd op.
Oh en mijn beste aanschaf ooit; hoe kan ik hem vergeten!
Mijn Le creuset braadpan.
- 1 steelpan.
Mijn Le creuset braadpan.
woensdag 16 november 2016 om 14:12
Uitzet sparen..... Een bed, bankje, ijskast en tv of computer achtig iets.... Verder een koekenpan, gewone pan en iig een setje bestek.
Voor de rest merk je vanzelf wat je mist en echt nodig hebt.
Btw als je zo'n kookgek bent weet je toch ook nu wel wat je het meest gebruikt en echt niet zou kunnen missen?
Voor de rest merk je vanzelf wat je mist en echt nodig hebt.
Btw als je zo'n kookgek bent weet je toch ook nu wel wat je het meest gebruikt en echt niet zou kunnen missen?
woensdag 16 november 2016 om 14:14
quote:Discover schreef op 16 november 2016 @ 14:08:
- 1 steelpan.
Mijn Le creuset braadpan. Ik heb 2 messensets maar doe het net zo makkelijk met een aardappelschillertje van de action hoor als het zo uitkomt, bij vrienden of op vakantie ofzo.
Alleen bij echt veel snijwerk zijn goede messen echt een must. Maar ik zie TO niet net uit huis een diner van 5 gangen voor 20 man maken oid.
- 1 steelpan.
Mijn Le creuset braadpan. Ik heb 2 messensets maar doe het net zo makkelijk met een aardappelschillertje van de action hoor als het zo uitkomt, bij vrienden of op vakantie ofzo.
Alleen bij echt veel snijwerk zijn goede messen echt een must. Maar ik zie TO niet net uit huis een diner van 5 gangen voor 20 man maken oid.
woensdag 16 november 2016 om 14:18
woensdag 16 november 2016 om 14:23
quote:nina1966 schreef op 16 november 2016 @ 14:14:
[...]
Ik heb 2 messensets maar doe het net zo makkelijk met een aardappelschillertje van de action hoor als het zo uitkomt, bij vrienden of op vakantie ofzo.
TS vroeg wat goede messen waren, ik vind dát goede messen.
Maar ik heb ook prima aardappelschil mesjes liggen van de hema hoor.
[...]
Ik heb 2 messensets maar doe het net zo makkelijk met een aardappelschillertje van de action hoor als het zo uitkomt, bij vrienden of op vakantie ofzo.
TS vroeg wat goede messen waren, ik vind dát goede messen.
Maar ik heb ook prima aardappelschil mesjes liggen van de hema hoor.
woensdag 16 november 2016 om 14:31
Serviesgoed kan sneuvelen en dan doet het echt wel pijn als een bord €16.- kost. Zelf heb ik een hekel aan "bonte" borden. Heb alles effen. Bedenk wat je veel gaat gebruiken. Aangezien vriend Pip afkeurde denk ik dat je gaat samen wonen. Dan heb je niet genoeg aan een bord en een setje bestek. Knoflookpers van Ikea is de beste. Blikopener is ook goed. Ga je bv de mixer veel gebruiken zou ik toch wat duurder gaan. Ik heb ooit een goedkope bij de action gekocht ivm niet zoveel te besteden. Voor een keer slagroom kloppen prima. Voor beslag en deeg in mijn ogen waardeloos. Nu eentje van Kenwood, gekocht met forse korting omdat de kleur er uit ging. Dat scheelt echt in het gebruik. Afwachten wat je nodig hebt is voor veel dingen slim maar om de kosten te spreiden is langzaam aan aanschaffen handiger. En meestal is het zo dat je geen aanbiedingen hebt als je het direct nodig hebt. Je kunt ook voor Sint, kerst en/of verjaardag vragen natuurlijk.
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr