Zoveel spinnen pff

17-11-2016 07:55 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is dit normaal? Ik woon sinds kort in een huis met een tuin, grenzend aan een park. En ik kan geen stap zetten of ik kom een spin tegen in huis, ik ben er niet bang voor maar mensen die dat wel zijn hadden hier al een hartverzakking gehad... Net nog een kleintje hangend aan mijn oplader, er viel er 1 op mijn hand van mijn fles shampoo af, gister een joekel wandelend op mijn badkamerdeur. En dan heb ik die zwarte grote engerds nog niet eens gezien. Ik vind het niet leuk om steeds op mijn hoede te moeten zijn. Hoort dit echt bij een huis met een tuin?
Oh, daar zegt Minoes wat, vogels! Ik zou twee vogels als huisdier nemen. Kunnen ze lekker rondvliegen en op spinnenjacht.
quote:sugarmiss schreef op 17 november 2016 @ 09:24:

Voor ik in het huis woonde waar ik nu woon heb ik op een flat gewoond waar ook veel spinnen zaten. Dus wel of geen tuin maakt niets uit.

Volgens mij komen in bepaalde gebieden van Nederland gewoon veel meer spinnen voor dan in andere gebieden.

Wilde ik net zeggen, in mijn oude appartement in de stad barste het van de spinnen, terwijl ik nu in een nieuwbouwhuis in een buitengebied woon en het aantal spinnen bij mij binnen dit jaar net op 1 hand te tellen is.

Buiten zie ik ze wel en in onze garage ook wel maar in huis, bijna niet.

(Ik begrijp dus dat ik dan mijn huis beter moet schoonmaken in het vervolg )
Wat bij ons goed hielp was horren voor alle ramen en een hordeur bij de achterdeur. Sindsdien hebben wij bijna geen spinnen meer. Waar je woont maakt denk ik niet zoveel uit, wij hadden in onze flat vroeger meer spinnen dan in dit huis, ook voor we horren hadden.
quote:sugarmiss schreef op 17 november 2016 @ 09:24:

Voor ik in het huis woonde waar ik nu woon heb ik op een flat gewoond waar ook veel spinnen zaten. Dus wel of geen tuin maakt niets uit.

Volgens mij komen in bepaalde gebieden van Nederland gewoon veel meer spinnen voor dan in andere gebieden.Ik woonde hiervoor in een flat en had nooit spinnen...een enkeling.
quote:Baron-Samedi schreef op 17 november 2016 @ 10:21:

Brrr, ik weet niet of het hoort bij een huis met een tuin, want in ons eerste appartement hadden we er ook veel, die woonden toen in de roosters van de dakgoot. Ik denk wel dat je meer kans hebt op spinnen in een tuin omdat er meer plekjes zijn voor ze om te wonen. En ja als het dan wat kouder wordt, gaan ze gezellig naar binnen.

Ik stond me laatst af te drogen en dan sta ik altijd nog even lekker in de warme cabine met de handdoek om me heen geslagen. Liep me er toch een afschuwelijk dikke spin over de handdoek richting mijn nek. Ik heb geschreeuwd of mijn leven ervan afhing en de handdoek van me af gegooid. Mijn man is al net zo'n schijtluis als ik wat dat betreft, dus we hebben als 2 helden op sokken de hele badkamer afgezocht. Wij rusten niet voordat de spin door de wc gespoeld is.Herkenbaar, ik raapte een vochtige handdoek op en daar viel ook een dikkerd uit, ik sloeg bijna steil achterover. Bleh
quote:minoes5 schreef op 17 november 2016 @ 10:13:

In ons vorige huis hadden wij geen vogels in de tuin. Het stikte er van de spinnen, met name kruisspinnen. Vreselijk vond ik het, maar ik begreep het wel. Er waren immers geen vogels. Wij woonden toen in een stad. Ook binnen hadden we toen wel wat spinnen, een bepaalde soort, die elk jaar weer tevoorschijn kwamen. Een soort nest....terwijl wij elke spin die wij zagen doodmaakten. En ja hoor, de lente kwam en daar kwamen ze weer.

Nu wonen wij in een woonwijk en hier wemelt het van de vogels. En je raadt het al......weinig spinnen buiten. En binnen ook niet.

Spinnen komen wel binnen wanneer het kouder wordt buiten. Ze kunnen door hele kleine kiertjes, gaatjes naar binnen. Heerlijk die warmte voor ze! Ik zou toch zo veel mogelijk opletten dat je horren hebt voor de ramen.

Sterkte ermee. Het lijkt mij vreselijk om zoveel spinnen, groot of klein, in je huis te hebben. Ik ben echt erg bang voor spinnen.

Oh ja, sommige zeggen dat katten spinnen vangen.....die van ons niet hoor. Wij hadden er 5 (nu nog maar 3) en die hebben nog nooit een spin gepakt. Alleen volgen en er achteraan lopen, maar verder deden ze niets.We hebben wel vogels in de tuin hoor, ze eten besjes hier. Er is zelfs een duif zo groot als een Boeing maar toch spinnen in huis. Nou ja, ik ben er niet bang voor maar ik schrik wel. Ik kijk zelfs mijn bed na voor ik erin stap tegenwoordig, brrrr
quote:Ceylon schreef op 17 november 2016 @ 10:00:

Spinnen houden van een beetje vies. Leg een smerige gedragen sok en een schone op de vloer, en ze zullen aangetrokken worden door de zweetpatatjes.

Wij wonen nogal landelijk, dus behalve een tuin hebben we op korte afstand ook velden, een bosje en een achterbuurman die niks aan zijn tuin doet. Evengoed vind ik hierbinnen maar zelden een spin. Op zolder kom ik niet en het hobby-rommelhok van mijn man herbergt er ook best veel.

Kortom; ik denk dat de vorige bewoners bepaald geen poetsgen hadden. Kwestie van een poosje alles goed soppen en boenen en spinnen ofwel opstofzuigen, of buiten brengen, maar dan wel heel ver weg, anders zijn ze nog eerder thuis dan jij. Of je hebt een al wat ouder huis, met allerlei hoekjes en kiertjes en gaten, waar je je als spin heerlijk kunt verstoppen.

Zet in je tuin een vogelhuisje met lekkere vogeldingetjes. Het duurt even eer ze het in de gaten hebben, maar als ze eenmaal je tuin gevonden hebben komen ze het hele jaar door kijken of er iets lekkers te halen valt. Aangezien vogeltjes ook dol zijn op muggen en spinnen, kunnen zij in het voorjaar ook al een deel voor je opruimen.Jaaa van vies idd, ik vergeet ook die spin die uit de wasmand kwam. Echt ik kom die krengen overal tegen. En ik schrik me steeds de tandjes. Ik ga idd vetbolletjes ophangen voor de vogels. Vind ik gezellig ook.
quote:minnimouse schreef op 17 november 2016 @ 09:39:

Ik mijn vorige woning zaten regelmatig van die dikke zwarte spinnen. Dan zat ik voor de TV en wandelde er weer zo'n exemplaar door de kamer. Ze zijn supersnel! Ik doodde ze vaak met een boek, moest ik ze daarna wel van de grond schrapen.In mijn eerste flat had ik die zwarte ook, en altijd in mijn dochters kamer, jetsers dat dat waren joh! Gelukkig was zij nog klein en omdat ik niet bang was, was zij ook niet bang. Deed ik het licht aan zaten er weer twee van die tarantula's op de muur...
quote:Rawr schreef op 17 november 2016 @ 09:46:

Sinds ik in een appartement woon, heb ik er gelukkig geen last meer van.Ik woon op grote hoogte in een appartement en een heel enkele keer zie ik een spin. Geen idee hoe hoog die beesten komen (op eigen kracht, stiekem meeliften in een doos of tas kunnen we allemaal), maar ik ben er wel blij mee dat ik ze thuis zelden meer tegenkom. Vroeger woonden we in de polder, daar stikte het van de spinnen, sommige zo groot als rijksdaalders, en dan nog de poten eraan.
Ik ben opgegroeid met spinnen. Kruisspinnen die in de herfst naar binnen kwamen, die grote zwartbruine harige, die zo lekker kraken als je erop stapt. De coniferenheg die een week niet groen maar geel was van de babyspinnen.

Als ik stofzuig en ik kom een spin tegen dan zuig ik de spin op. Ik heb bijna elke week wel een grote krakende spin.

Mijn schoonzus zet hier geen stap meer binnen, nadat we in lachen uitgebarsten zijn toen ze als een idioot met haar broek op de enkels van de wc af kwam omdat er een spin zat. Er zat een net niet doorzichtige hooiwagen op het plafond van 2.75 hoog.

Oh en degene die denkt dat zilvervisjes geen kwaad kunnen. Ze eten sommige soorten papier, natuurlijke vezels, lijm. Bovendien geven ze een signaal over hoge vochtigheid af.
Sinds ik op mezelf woon (appartement) heb ik tot nu toe nog geen dikke vieze spinnen gezien gelukkig. Wel hooiwagens maar die vind ik niet eng meer.

Vroeger toen ik nog thuis woonde hadden we geregeld van die dikkerds zitten.. En dan echt die harige zwarte krengen.

Zilvervisjes zitten hier wel geregeld. Maar ik hoorde laatst van iemand dat dat waarschijnlijk komt omdat dit nieuwbouw is. Ik heb een 'val' neergezet, benieuwd of ze er op af komen.
quote:Kwebbeltje91 schreef op 18 november 2016 @ 15:59:

Sinds ik op mezelf woon (appartement) heb ik tot nu toe nog geen dikke vieze spinnen gezien gelukkig. Wel hooiwagens maar die vind ik niet eng meer.

Vroeger toen ik nog thuis woonde hadden we geregeld van die dikkerds zitten.. En dan echt die harige zwarte krengen.

Zilvervisjes zitten hier wel geregeld. Maar ik hoorde laatst van iemand dat dat waarschijnlijk komt omdat dit nieuwbouw is. Ik heb een 'val' neergezet, benieuwd of ze er op af komen.Die val komen ze wel op af ja. Ik heb met biologische spray gesprayed. Dus ik heb gisteren niets gezien in mijn slaapkamer.
quote:Flessenpost schreef op 17 november 2016 @ 08:03:

[...]

Dan is mijn huis niet schoon genoeg denk ik haha, goed excuus om de grote schoonmaak uit te stellen Haha inderdaad! Hier zijn de meeste spinnen alweer weg. Het ergste is het in september en dan nog steeds vooral in de tuin gelukkig. Nu eigenlijk al nauwelijks ergens meer last van. Ja, er zit zo'n hooiwagen boven de dvd-kast. Nou, zolang 'ie daar blijft vind ik het best.
Ik haat spinnen, ik ben er extreem bang voor kan niet eens een dooie spin zien of zelfs op de tv kan ik geen spin voorbij zien komen. Ik heb een grote voor en achter tuin en voor ons huis is een stuk met bosjes waar ook echt de grootste kruisspinnen
Nou ik ben nog niet uitgeluld of de eerste zwarte huisspin heeft zich gemeld. Hij zat lekker groot te wezen naast mijn kledingkast op de muur....Nu wachten op de volgende. ( die zit waarschijnlijk ook in mijn slaapkamer)
Bleh, in ons vorige huis zaten er ook zoveel, en dan met name die dikke huisspinnen. Bij ons lag het vooral aan de staat van de achtertuin: verwilderd en rommelig. Veel schuilplekjes voor die dikke joekels dus. Rond deze tijd kwamen ze dan massaal naar binnen en kwam je ze ook overal tegen. Met een beetje geluk 'gewoon' op de muur, maar ook zomaar tussen de was of in het wc-rolletje

Nadat de achtertuin was opgeruimd en betegeld zijn we veel minder spinnen tegengekomen in dat huis.
Ben net nog wezen kijken of nr 2 al tevoorschijn is gekomen, maar dat zal vannacht wel gebeuren, en dan zit ie vast boven mijn hoofd....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven