Napraattopic 70

10-11-2016 22:09 3058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:S-Meds schreef op 17 november 2016 @ 12:12:

[...]

DENK dat je gelijk hebt
quote:LaFleurNoire schreef op 17 november 2016 @ 12:14:

Er schrijven, op Nina na, geen mensen mee van het Denk-topic in het pest-topic.Ah ok, probleem opgelost.
quote:Star schreef op 17 november 2016 @ 12:12:

[...]

Doe jij maar
quote:Maccaron schreef op 17 november 2016 @ 12:11:

Ik ga het niet weer helemaal uitleggen.Je snapt het zelf niet meer.
quote:Bruise schreef op 17 november 2016 @ 12:13:

[...]

blijfgewoonbianca in "Napraattopic 70"Duidelijk, ik zit er naast met mijn interpretatie.
quote:LaFleurNoire schreef op 17 november 2016 @ 12:14:

Er schrijven, op Nina na, geen mensen mee van het Denk-topic in het pest-topic.Volgens mij wel
Wat doen jullie ingewikkeld

Kan er geen touw aan vastknopen.
Ja, ik heb Mejuffrouw Muis ook nog wel ergens gespot in het begin van het topic. Ook zo'n notoire pester . Maar goed, niemand in het pest-topic heeft gerefereerd aan Sylvana, tot BGB haar in het topic gooide. En daar schijnbaar een punt mee wilde maken. Of zo.
quote:yasmijn schreef op 17 november 2016 @ 12:38:

Kan er geen touw aan vastknopen.

Pestgedrag, ik zeg het je.

Expres buitensluiten
quote:LaFleurNoire schreef op 17 november 2016 @ 12:40:

Ja, ik heb Mejuffrouw Muis ook nog wel ergens gespot in het begin van het topic. Ook zo'n notoire pester . Maar goed, niemand in het pest-topic heeft gerefereerd aan Sylvana, tot BGB haar in het topic gooide. En daar schijnbaar een punt mee wilde maken. Of zo.oh ja, die reageerde ook zo vreemd in het topic over de man met hakbijl bij de sinterklaasintocht. Toen ik zei dat er geen reden was tot paniek omdat het slechts om geruchten ging (o, wat doe jij vervelend meds)
quote:LaFleurNoire schreef op 17 november 2016 @ 12:40:

Ja, ik heb Mejuffrouw Muis ook nog wel ergens gespot in het begin van het topic. Ook zo'n notoire pester .Wat heeft zij nou weer fout gedaan? De pester spuugzat zijn en die een koekje van eigen deeg geven.
quote:yasmijn schreef op 17 november 2016 @ 12:38:

Kan er geen touw aan vastknopen.vertel eens wat over pesten in bejaardenhuizen
Lees het sarcasme. Ze heeft helemaal niets fout gedaan.
quote:S-Meds schreef op 17 november 2016 @ 12:51:

[...]

vertel eens wat over pesten in bejaardenhuizenDaar heb ik wel een aantal voorbeelden van.
quote:S-Meds schreef op 17 november 2016 @ 12:44:

[...]

oh ja, die reageerde ook zo vreemd in het topic over de man met hakbijl bij de sinterklaasintocht. Toen ik zei dat er geen reden was tot paniek omdat het slechts om geruchten ging (o, wat doe jij vervelend meds)Oh, nou ja, dat vind ik ook wel eens hoor. Dat je vervelend doet. Maar voor de duidelijkheid, ik vind haar geen pester.
Die sarcasme zag ik even niet. Meds volgens mij evenmin?
Bejaarden zijn ook net mensen. De bully's van toen doen dat nog steeds lustig in het bejaardenhuis. Roddel en achterklap, uitsluiten, negeren, fysiek geweld. Gewoon het geriatrisch equivalent van een schoolplein.
quote:LaFleurNoire schreef op 17 november 2016 @ 12:54:

[...]

Oh, nou ja, dat vind ik ook wel eens hoor. Dat je vervelend doet. Maar voor de duidelijkheid, ik vind haar geen pester.tuurlijk ben ik wel eens vervelend. maar in dit geval niet. Ik wees sommige forummers op hun sensatiegedrag en dat werd niet gewaardeerd. Ik waagde het zelfs om te zeggen: "voor hetzelfde geld is het een dronken pool die terugkomt van de bouwmarkt". Juffrouwmuis vond dat ik aan het sarren was, irritant gedrag en dat ik daar vast wel van zou genieten. Toen bleek dat het inderdaad om een Pool met gereedschap ging bleef iedereen angstvallig stil. Is ook een vorm van pestgedrag he? Iemand die een mening heeft die je niet welgevallen is wegzetten als pestkop, sarrer of irritant suject.
quote:LaFleurNoire schreef op 17 november 2016 @ 12:57:

Bejaarden zijn ook net mensen. De bully's van toen doen dat nog steeds lustig in het bejaardenhuis. Roddel en achterklap, uitsluiten, negeren, fysiek geweld. Gewoon het geriatrisch equivalent van een schoolplein.de bully's van toen zijn we allemaal. De grens tussen pesten en gepest worden is niet zo zwart wit blijkt maar weer
Dat klopt. Maar dan kun je het hele forum wegzetten als pester, ik zie dat bij vrijwel iedereen wel eens gebeuren.

En de toon waarop kan ook nog wel eens uitmaken. Ik kan me voorstellen dat die bij sommige mensen wat triggert.
quote:LaFleurNoire schreef op 17 november 2016 @ 13:09:

Dat klopt. Maar dan kun je het hele forum wegzetten als pester, ik zie dat bij vrijwel iedereen wel eens gebeuren.

En de toon waarop kan ook nog wel eens uitmaken. Ik kan me voorstellen dat die bij sommige mensen wat triggert.ja joh, ik lig er niet wakker van. het gaat mij erom dat er geen twee soorten mensen zijn: pesters en slachtoffers. Het is iets dat steeds verschuift en ook slachtoffers kunnen pesten. Pesters kunnen daarentegen ook slachtoffer zijn. Iemand zei in het topic: mijn pester van de basisischool heeft een verrot karakter. Maar het was een basisschoolkind. Dan kan je dat niet zeggen. Ik wil daarmee de ervaring van de gepeste niet bagetalliseren hoor. Maar je zou als volwassene het gedrag van zo'n kind ook in de context moeten zien net zoals je dat doet met je eigen gedrag
quote:S-Meds schreef op 17 november 2016 @ 13:15:

[...]

ja joh, ik lig er niet wakker van. het gaat mij erom dat er geen twee soorten mensen zijn: pesters en slachtoffers. Het is iets dat steeds verschuift en ook slachtoffers kunnen pesten. Pesters kunnen daarentegen ook slachtoffer zijn. Iemand zei in het topic: mijn pester van de basisischool heeft een verrot karakter. Maar het was een basisschoolkind. Dan kan je dat niet zeggen. Ik wil daarmee de ervaring van de gepeste niet bagetalliseren hoor. Maar je zou als volwassene het gedrag van zo'n kind ook in de context moeten zien net zoals je dat doet met je eigen gedragEens, de echte pester heeft vaak net zo veel hulp nodig als het slachtoffer. Juist de helpers van de pester zouden moeten worden aangepakt.
Klopt wederom. Maar niet iedereen kan dat. Sommige mensen zijn zo beschadigd door dat pesten dat dat er niet meer in zit, alle hulp/therapie ten spijt.
quote:sssssst schreef op 17 november 2016 @ 13:20:

[...]

Eens, de echte pester heeft vaak net zo veel hulp nodig als het slachtoffer. Juist de helpers van de pester zouden moeten worden aangepakt.En dat zijn meestal de onzichtbaren, niet duidelijk aan te wijzen en niet duidelijk aan te pakken alszijnde pester.
Zo onzichtbaar zijn ze niet. Ook niet op een forum.

Met veel pesters kan ik geen medelijden hebben. Vooral niet als ze weten hoe het is om gepest te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven