De ouderensoos
zaterdag 19 november 2016 om 14:32
zaterdag 19 november 2016 om 14:36
quote:Corona67 schreef op 19 november 2016 @ 14:17:
[img]http://www.beeldengeluid.nl/sites/defau ... /AdVis.jpg[/img]Jaaaaaaaa. Herkenbaar!
[img]http://www.beeldengeluid.nl/sites/defau ... /AdVis.jpg[/img]Jaaaaaaaa. Herkenbaar!
zaterdag 19 november 2016 om 14:38
quote:Monday_Lisa schreef op 19 november 2016 @ 13:20:
Het toetje bestond uit de keuze van gele vla of yogurt en soms kwam de al genoemde Seroma of heerlijke warme griesmeel op tafel
Hier ook maar zonder de griesmeel want daar gruwelde mijn moeder van.
De vla/yoghurt ging gewoon op het bord waar ook je groente/vlees en aardappels op hadden gelegen.
Saroma wel in een apart schaaltje want ja, dat moest opstijven.
Ik haalde ook wel eens stiekem een pakje Saroma om het dan zo met een lepeltje of mijn vingers op te eten (de poeder)
Heb het laatst een keer gehaald en zoon vond het heerlijk maar dochter hield helemaal niet van de structuur.
Het toetje bestond uit de keuze van gele vla of yogurt en soms kwam de al genoemde Seroma of heerlijke warme griesmeel op tafel
Hier ook maar zonder de griesmeel want daar gruwelde mijn moeder van.
De vla/yoghurt ging gewoon op het bord waar ook je groente/vlees en aardappels op hadden gelegen.
Ik haalde ook wel eens stiekem een pakje Saroma om het dan zo met een lepeltje of mijn vingers op te eten (de poeder)
Heb het laatst een keer gehaald en zoon vond het heerlijk maar dochter hield helemaal niet van de structuur.
zaterdag 19 november 2016 om 14:46
quote:granny71 schreef op 19 november 2016 @ 14:38:
Hier kwam het toetje ook op hetzelfde bord, scheelde immers afwas (wat toen nog op de hand ging)
Hier kwam het toetje ook op hetzelfde bord, scheelde immers afwas (wat toen nog op de hand ging)
zaterdag 19 november 2016 om 14:48
Wat grappig dit topic!
Ik zie dat het gisteren pas geopend is en nu al 64 pagina´s!
Misschien omdat het libelleforum is gestopt?
Ik heb hier een accaunt aangemaakt en ga eens rondkijken.
Ik zag dat er ook een jongerensoos is geopend, maar daar hoor ik net niet meer bij, hoewel er ook daar veel herkenbare dingen opstaan. De mensen van de ouderensoos hier (ik vind de naam een beetje oubollig hoor, net of het hier 80plussers horen te zijn) herkennen toch ook alle dingen van later? Er heeft toch niemand in een glazen bol gewoond?
Ik zie dat het gisteren pas geopend is en nu al 64 pagina´s!
Misschien omdat het libelleforum is gestopt?
Ik heb hier een accaunt aangemaakt en ga eens rondkijken.
Ik zag dat er ook een jongerensoos is geopend, maar daar hoor ik net niet meer bij, hoewel er ook daar veel herkenbare dingen opstaan. De mensen van de ouderensoos hier (ik vind de naam een beetje oubollig hoor, net of het hier 80plussers horen te zijn) herkennen toch ook alle dingen van later? Er heeft toch niemand in een glazen bol gewoond?
zaterdag 19 november 2016 om 14:49
quote:Vera8 schreef op 19 november 2016 @ 14:19:
Nog even voortbordurend op de eikenhouten bijzettafeltjes:
[afbeelding]
En de asbak-op-standaard:
[afbeelding]
Hadden we ook deze krantenbak:
[afbeelding]
Of beter nog deze:
[afbeelding]
Passend bij eerdergenoemde bijzettafeltjes.
Wat het helemaal afmaakte was een massief donkereiken dressoir/kast. Al, dan niet, met nep Delfts-Blauw Vazenstel er bovenop.
[afbeelding]
Die meuk is zo zwaar dat het nu nog in menig woonkamer staat te pronken.
Hoe kom je aan foto's van mijn meubilair toen ik ging samenwonen eind jaren 80?
Mis alleen nog de de foto van onze tafel.
Het enige wat toen nieuw was was mijn bed en de rest kwam van de rommelmarkt
Nog even voortbordurend op de eikenhouten bijzettafeltjes:
[afbeelding]
En de asbak-op-standaard:
[afbeelding]
Hadden we ook deze krantenbak:
[afbeelding]
Of beter nog deze:
[afbeelding]
Passend bij eerdergenoemde bijzettafeltjes.
Wat het helemaal afmaakte was een massief donkereiken dressoir/kast. Al, dan niet, met nep Delfts-Blauw Vazenstel er bovenop.
[afbeelding]
Die meuk is zo zwaar dat het nu nog in menig woonkamer staat te pronken.
Hoe kom je aan foto's van mijn meubilair toen ik ging samenwonen eind jaren 80?
Mis alleen nog de de foto van onze tafel.
Het enige wat toen nieuw was was mijn bed en de rest kwam van de rommelmarkt
zaterdag 19 november 2016 om 14:52
zaterdag 19 november 2016 om 14:54
quote:Ankyy schreef op 19 november 2016 @ 14:48:
Herken ook veel uit dat topic hoor maar dat brengt lang niet zoveel nostalgische gevoelens met zich mee.
Dat was meer mijn jong volwassentijd en niet mijn kindertijd.
Herken ook veel uit dat topic hoor maar dat brengt lang niet zoveel nostalgische gevoelens met zich mee.
Dat was meer mijn jong volwassentijd en niet mijn kindertijd.
zaterdag 19 november 2016 om 14:56
De piekenpijp, waar je guldens in spaarde.
Volgens mij was er ook een daalderpijp, maar dat weet ik niet zeker.
Van de eerder getoonde spaarpotten, had ik van onze bank die blauwe.
Ik heb ook eens iets als een blikken doodskistje gehad en als je dan iets als een kwartje op een bepaalde plaats neerlegde, kwam er zo'n armpje dat het kwartje naar binnen schoof.
(kan iemand voor mij het topic "waar je na een tijd pas achter kwam oid. , naar boven halen)
Volgens mij was er ook een daalderpijp, maar dat weet ik niet zeker.
Van de eerder getoonde spaarpotten, had ik van onze bank die blauwe.
Ik heb ook eens iets als een blikken doodskistje gehad en als je dan iets als een kwartje op een bepaalde plaats neerlegde, kwam er zo'n armpje dat het kwartje naar binnen schoof.
(kan iemand voor mij het topic "waar je na een tijd pas achter kwam oid. , naar boven halen)