De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Alle reacties Link kopieren
quote:Vera8 schreef op 19 november 2016 @ 13:28:

[...]

De bandrecorder!!!!

Wij hadden deze:

[img]http://bandrecorder.be/008.JPG-for-web-normal.jpg[/img]

Wat was ik trots toen ik deze mocht hebben.

Daarna kwam pas de radio met het dubbele cassettedeck.

Jaaa, zo eentje

Ik kan geen plaatjes plakken maar ik herinner me dat we een kolossaal iets hadden met grote en kleine banden .

Veel muziek van the Cats , Heino, the Eagles en the Everly brothers.

Kan muziek uit die tijd nog steeds waarderen
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Het Smyrna-kleed bij oma op de keukentafel.

En dan mocht je een snoepje kiezen uit dit blikje:

I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
De gebroeders Leeuwenhart vond ik ook een mooi boek.

En britsen was ik erg goed in.

Kaatsenballen. Tollen. Leuk hoor.
De SRV man!!
Kaatseballen.

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Jeemina schreef op 19 november 2016 @ 13:34:

[...]

Hier schoolmelk in glazen flesjes. Jaren 60 spreken we dan over...

Doet mij denken aan mijn kleuterschool. Eén van de kinderen mocht met een potlood in alle doppen een gaatje prikken en dan een rietje in elk flesje doen. De juffrouw pakte daarna de krat en deelde de flesjes uit.

En als er iets te vieren viel in de familie, zoals verjaardag vader/moeder of huwelijksjubileum van grootouders,, dan nam je een dubbeltje meer naar school en dan kreeg je een "wensje". Dat was een dubbelgevouwen A4 blad met op het voorblad een tekening die je netjes mocht inkleuren en binnenin werd een wensje geplakt (of geschreven) dat jij dan uit je hoofd moest leren en op het bewuste feest moest voordragen.

En dat doet mij dan meteen ook weer denken aan het poëzie-album. Ook veel mee bezig geweest: met puntje van je tong uit je mond om zo netjes mogelijk te tekenen en te schrijven.

Enn sigarenbandjes sparen, samen met opa.
quote:Vera8 schreef op 19 november 2016 @ 13:44:

Het Smyrna-kleed bij oma op de keukentafel.

[afbeelding]

En dan mocht je een snoepje kiezen uit dit blikje:

[afbeelding]
quote:elviva schreef op 19 november 2016 @ 13:43:

[...]

Jaaa, zo eentje

Ik kan geen plaatjes plakken maar ik herinner me dat we een kolossaal iets hadden met grote en kleine banden .

Veel muziek van the Cats , Heino, the Eagles en the Everly brothers.

Kan muziek uit die tijd nog steeds waarderen

Idd! De echt goede muziek stamt uit die periode.

Toch draaiden wij ook regelmatig deze:

Stamde nog uit moeders' jeugd. Maar 'de postkoets' is nog steeds een klassieker in onze familie. En dankzij de geneugten van de tegenwoordige tijd (Spotify) kunnen we er ook nu weer volop van genieten!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Het wensje idd!
Als er visite was ivm. met bijv. een verjaardag, dan konden wij (lagere school) kinderen gewoon op tijd naar bed, want je hoorde niet tussen de volwassenen.
quote:Monday_Lisa schreef op 19 november 2016 @ 13:48:

Als er visite was ivm. met bijv. een verjaardag, dan konden wij (lagere school) kinderen gewoon op tijd naar bed, want je hoorde niet tussen de volwassenen.Als je meeging naar een verjaardag werden er 2 stoelen aan elkaar geschoven waar je op sliep. Gewoon in de woonkamer die blauw stond van de rook.
quote:Eleonora-1 schreef op 19 november 2016 @ 00:27:

[...]

Nee is ook zo.

Wij komen uit de tijd dat je poep nog met een lange oe schreef...Of die tijd waarin de regen nog schoon was en seks vies.
quote:yajes schreef op 19 november 2016 @ 13:45:

De SRV man!!Bij ons in het dorp zag ik er vandeweek nog eentje rijden. Niet van SRV, maar wel zo'n wagen. Het was dat ik haast had, anders had ik uit nostalgie de auto aan de kant gezet en er een veel te dure zak snoep gehaald!

Als er visite was ivm. met bijv. een verjaardag, dan konden wij (lagere school) kinderen gewoon op tijd naar bed, want je hoorde niet tussen de volwassenen.ik moest ff inbreken om te zeggen dat je een briljante nick hebt in combinatie met je ava!
Kaatsenballen !!

Met twee of drie ballen .Onderhands , bovenhands .
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Die kwamen in een netje. Per 3.
quote:Vera8 schreef op 19 november 2016 @ 13:00:

Ben gisteravond gaan slapen met een hoofd vol dierbare jeugd herinneringen. Dank dames!

Dacht daarbij ook aan de zondag ochtend waarbij ik brak mijn bed uit schommelde. Beneden stond de tent blauw van de rook en stond de jeneverfles pontificaal op tafel. Mijn ochtendroes was even eerder wreed verstoord door de elpee van Heino die luid het trapgat in schalde.

Pa en ma stijldansend door de kamer. De bijzettafeltjes (3 in elkaar passende delen), de vingerplant en de asbak op standaard werden dan aan de kant geschoven.

Wat een tijden...
Geen idee hoe het heet, maar je maakte het begin en einde van een touwtje aan elkaar vast en dan kon je allerlei figuren maken met dat touwtje.

Met een stuk PVC buis van die gedraaide pijltjes schieten.

Deurtje bellen.

Beurs aan een touwtje op straat en dan achter een heg zitten.
quote:Gebruna schreef op 19 november 2016 @ 10:52:

Wat je tegenwoordig ook "nergens" meer ziet: een kanarie in een kooitje als huisdier.

's Avonds ging er dan een theedoek over de kooi zodat de vogel kon slapen...

Kom ik nog tegen in mijn werk!

Zo leuk, beestjes worden om 19.00 uur al "verstopt "
quote:elviva schreef op 19 november 2016 @ 13:52:

Kaatsenballen !!

Met twee of drie ballen .Onderhands , bovenhands .En als ze iets ouder werden dan kraakte hun buitenkant.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Maccaron schreef op 19 november 2016 @ 13:51:

[...]

ik moest ff inbreken om te zeggen dat je een briljante nick hebt in combinatie met je ava!

Ik heb je gestaft.

Of je schrijft in het Jongerensoostopic. Of hier.

Niet allebei!

Als er visite was ivm. met bijv. een verjaardag, dan konden wij (lagere school) kinderen gewoon op tijd naar bed, want je hoorde niet tussen de volwassenen.En als je bij de grote mensen ging zitten zeiden ze dat je op moest hoepelen en 'kleine potjes hebben grote oren'.
Schoolsparen, elke week kwam er iemand van de bank volgens mij
quote:Maccaron schreef op 19 november 2016 @ 13:51:

[...]

ik moest ff inbreken om te zeggen dat je een briljante nick hebt in combinatie met je ava!

Inbreken?

Iedereen mag meeschrijven hoor.

Welkom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven