Het Stamcafé XXV

06-11-2016 11:46 3010 berichten
Een jubileumeditie, hoeraaaaa! Eet en drink lekker, heb veel plezier, en de envelopjes mag je inleveren bij Leo (aan het tafeltje bij de deur).

Feestelijke groeten van Leo, Yas, Star en LV
Alle reacties Link kopieren
Leo die muis! Heb je een handleiding van die ketel? Of kan je die vinden op het net. Meestal staat bij de FAQ wel of je zelf aan de slag kunt of een monteur nodig hebt.

Ik heb bij een soortgelijk probleem de meneer gebeld van wie we de ketel kochten. Ketel was nog onder garantie en er is op zondag een monteur gekomen. Hoefden we gelukkig niet extra voor te betalen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Nou Leo die muis ben je dan toch mooi van af als hij in de vuilcontainer zit.

En ik zou het kapotte ding meenemen en een foto maken van hoe het zat/zit en naar een bouwmarkt gaan kijken of ze je daar aan een nieuw ding kunnen helpen.

Oh en dan zou ik de ketel even uit zetten anders wordt het zo'n sauna
Kan dat?

De ketel uitzetten?

Het is zo'n ingewikkelde installatie waar alles op is aangesloten.

Luchtverwarming etc.

Ik ben bang dat als ik dat doe er van alles stilgelegd wordt wat niet moet.

Maar foto maken en bouwmarkt, goed idee!
quote:Eleonora-1 schreef op 19 november 2016 @ 12:27:

Kan dat?

De ketel uitzetten?

Het is zo'n ingewikkelde installatie waar alles op is aangesloten.

Luchtverwarming etc.

Ik ben bang dat als ik dat doe er van alles stilgelegd wordt wat niet moet.

Maar foto maken en bouwmarkt, goed idee!Als de onderhoudsmeneer komt trekt die ook gewoon de stekker er uit hoor.
Zo'n kachel zonder temperatuurregelding vind ik best eng. Hoe heet wordt het in/bij die ketel dan?

Maarja, uit is ook zo koud. Stom zeg
quote:Oudblond schreef op 19 november 2016 @ 11:13:

Dat fietsen klinkt als een goed plan Yette!

De lamp die ik op een vieling kocht is net binnen. En hij is nog mooier dan ik dacht En ik denk dat ik hem zelf aan kan sluiten, dus ik kruip even op een ladder.Gaaf, interieurdingen zijn leuk vind ik.
Succes Leo, met je kachelperikelen. Niet leuk als zoiets gebeurt, ik weet dan echt nooit wat ik ermee aan moet. Hopelijk kunnen ze je in de bouwmarkt helpen.
Ik heb heerlijk gewandeld, het was prachtig op de dijk. En extra mazzeltje, de kids van mijn sib waren bij mijn ouders, dus ik heb even lekker kunnen knuffelen, kriebelen, kietelen en armpje drukken
Ik zou 'm uitzetten, Leo.

Milli, klinkt heerlijk!
Life is short. Eat dessert first.
Ik heb een nieuwe Dolce Gusto (en me maar afvragen waarom ik toch steeds niet uitkom met mijn geld ).

Maar zo meteen weer lekkere koffie dus.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
Ow Leo, altijd in het weekend, dat soort dingen. Zó stom! Maar als dat ene ding, jeweetwel, er nu af is dan zou ik het meenemen naar de bouwmarkt. Weet je zeker dat je de goede maat hebt enzo. Sterkte!
The owls are not what they seem
quote:Solomio schreef op 19 november 2016 @ 14:43:

Ik heb een nieuwe Dolce Gusto (en me maar afvragen waarom ik toch steeds niet uitkom met mijn geld ).

Maar zo meteen weer lekkere koffie dus.
Life is short. Eat dessert first.
Heb me net door de sinterklaasintocht heengeworsteld om de laatste boodschappen te halen. Meneer L zit een beetje ziekjes op de bank. Dus ik mag huishoudelijk aan de slag... heb je nog wat energie over Yette?
Yep, zat!

Alsjeblieft
Thanks... denk ik
De lamp hangt. Valt nog niet mee om op de juiste plekken gaatjes in het plafond te boren. Met die zware machine boven je hoofd op de ladder. Maar gelukt en hij is prachtig! (En doet het nog ook).

Millie gewandeld? Het onweert hier al de hele middag met hagel en regen. Net een piepklein zonnetje maar er komen alweer donkere wolken aan.

Yet dat pepertje
Weet je al wat er loos is Leo, met de verwarming?

Lady, ff beetje peper in je kont en aan de slag gaan? Succes!

Solo, geniet van je lekkere bakkie koffie!!

Millie leuk een nieuwe camera! Ik heb het geduld er niet voor, manlief wel. Die heeft ook zo'n mooie digitale spiegelreflexcamera's camera. Is me veel te ingewikkeld, ik gebruik de camera op mijn telefoon.

Yette, eten en sauna klinkt goed, rest zou ik slippen.

Ik ben vanmorgen even de deur uit geweest, zit nu al een week binnen, afgezien van mijn uitstapje naar het ziekenhuis. Viel evengoed nog best tegen maar ik vond het evengoed best fijn.

Pijn lijkt nu redelijk onder controle maar ik moet wel mijn pijnstillers op tijd innemen.

Goed weekend allemaal!!
Mooi zo, Blond! Dat soort klussen zijn inderdaad inspannender, maar je hebt er wel veel meer voldoening en langer lol van dan als je dezelfde tijd had besteed aan was vouwen of ramen lappen!
Ja Yette, ik vind het hele huishouden - behalve koken - een noodzakelijk kwaad, maar dit soort klussen vind ik leuk. Straks eindelijk goed licht in de keuken als ik aan het hakken en snijden ga voor de curry! Er hing een lampje dat de naam niet waardig was. Dus ik moest het doen met de verlichting onder de kastjes. Maar deze lamp heeft 'armpjes' en schijnt perfect op het aanrecht en in de keukenkastjes! *en is retestrak van RVS*

Fijn Takkie dat je even weg geweest bent en nog fijner dat je de pijn onder controle hebt.
quote:Oudblond schreef op 19 november 2016 @ 15:38:

De lamp hangt. Valt nog niet mee op op de juiste plekken gaatjes in het plafond te boren. Met die zware machine boven je hoofd op de ladder. Maar gelukt en hij is prachtig! (En doet het nog ook).

Millie gewandeld? Het onweert hier al de hele middag met hagel en regen. Net een piepklein zonnetje maar er komen alweer donkere wolken aan.

Yet dat pepertje

Ben jij mijn buurvrouw? Hier ook steeds onweer met hagel en klusgeluiden uit het huis van de buren.

Zoon ging in zo'n hagelbui naar zijn wedstrijd. Ik zeg nog dat zijn wedstrijd was vervallen, dat regel ik namelijk, zoon zeer eigenwijs want hij wist zeker dat die van volgende week was vervallen. Ik nog zeggen dat hij effe in de wedstrijdapp van de bond moet kijken. Hij boos ik mocht moest me er niet mee bemoeien. Nou dan niet!

Ondertussen heb ik de frituurpan schoongemaakt en nu enorme zin in friet. Maar ik had zoon soep beloofd een dit exemplaar heeft sinds gisteren een beugel dus dan moet ik hem wel verwennen met soep, toch?
Hier ook aldoor hagel en onweer, omgeving 0251

Blond, jij handigerT! Gewoon zelf een lamp ophangen!

Op zich ben ik ook behoorlijk zelfredzaam maar alles waar elektra mee gemoeid is vind ik een beetje eng, dat mag mijn man doen.

Wat voor soep ga je maken Ssssst?
quote:takkentrol schreef op 19 november 2016 @ 16:04:

Hier ook aldoor hagel en onweer, omgeving 0251

Blond, jij handigerT! Gewoon zelf een lamp ophangen!

Op zich ben ik ook behoorlijk zelfredzaam maar alles waar elektra mee gemoeid is vind ik een beetje eng, dat mag mijn man doen.

Wat voor soep ga je maken Ssssst?

Kerriesoep, keus van zoon. Dan hoefde hij niks te halen.

Met klussen kan ik veel maar geen elektra. Dat zou ik wel kunnen maar mag ik niet van man die dat voor zijn vak doet. En heb hoogtevrees.

Lekker hè, om even weg te gaan? De muren komen na een tijdje zo op je af. Ligt 0251 dicht bij 0252?
Kerriesoep, doe eens recept?
Je hebt een pb Sssst.

Lekker, kerriesoep. Wij eten vanavond lekker brood. Manlief heeft zelf brood gebakken en lekker beleg gehaald, kan ik erg van genieten.
quote:Star schreef op 19 november 2016 @ 16:16:

Kerriesoep, doe eens recept?

Voor anderhalve liter:

1 flinke ui klein gesneden

50 gram boter of margarine

50 gram bloem

1,5 liter water

Drie bouillonblokjes kip of rund (vegetarisch kan natuurlijk ook)

Eetlepel kerrie of met of minder naar smaak

Vulling voor soep:

Twee eetlepels rozijnen

Vier eetlepels gekookte rijst

Stukje prei in dunne ringen

Flink handje diepvrieserwtjes

Wat gesneden paprika

Restje broccoli

Restje bloemkool

Wat stukjes kip

Verhit de boter in een pan en bak de ui met de kerrie.

Voeg de bloem toe en laat dit garen terwijl je goed roert. Ongeveer 2 minuten.

Voeg scheutje voor scheutje het water toe en roer steeds de soep goed glad.

Voeg de bouillonblokjes toe en als laatste een keuze van de bovengenoemde vulling.

Zelf vind ik prei, rozijnen, rijst en kip een lekkere combi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven