Werk & Studie alle pijlers

Opleidingskeuze

19-11-2016 17:38 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een particuliere opleiding volgen. Mijn vraag is waar meer werk in te vinden zijn apothekersassistente of tandartsassistente?
Ik heb een paar vriendinnen die snel aan de bak zijn gekomen met MBO apothekersassistente (hier in de omgeving). Over de baankans bij tandartsassistentes weet ik niet veel. Er zit trouwens wel veel verschil in het soort taken dat je verricht... dus kijk goed naar wat jij leuk vindt.

Waarom een particuliere opleiding? Wordt er net zoveel waarde gehecht aan zo'n diploma als aan die van een algemene instelling?
Dank je voor je advies. Ik wil het in 1 jaar doen. Ben ook al 35, lijkt me niet meer zo handig om tussen de pubers te zitten ????
Ik begrijp daarin je overwegingen. Maar daarom ook: kijk goed naar de waarde van het papiertje. Je wilt het straks niet afleggen tegen dat jonge grut dat net iets meer verdieping heeft opgedaan in die paar jaar extra.

Heel praktisch gedacht: hier hebben we in ieder dorp een apotheek met behoorlijk wat assistentes (>10), maar bij de plaatselijke tandarts zit maar één assistente fulltime.
Tandartsassistente is veel werk in te vinden.
Je hebt een punt, maar voor mij is het praktisch om een versnelde opleiding te volgen ivm kids. Thanks voor het meedenken!
quote:Lavendel2 schreef op 19 november 2016 @ 17:56:

Tandartsassistente is veel werk in te vinden.Oké ;)
Apothekersassistente lijkt me veel fijner werk. Dan heb je nog wat bewegingsvrijheid en hoef je niet de hele dag naast een stoel te staan. Ook is het fijner om collega's op hetzelfde niveau te hebben ipv alleen met een leidinggevende te werken.
Vraag bij beide opleidingen waar de vacatures uitgezet worden (gewoon monsterboard of is er een vakspecifiekere site) en ga daar eens kijken hoeveel vacatures er zijn. Ik weet niet op welk niveau de opleidingen zijn, maar persoonlijk zou ik denken dat veel Mbo-niveau handelingen van de apothekersassistent al snel geautomatiseerd gaan worden.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Beiden zijn kansberoepen. Dat is opzich al een goed teken. Je komt misschien in aanmerking voor een scholingvoucher.

Als je in de ww zit of als je een baan hebt en ooit wil omscholen of als zzp-er.

Maar los daarvan, wat vind je echt leuk?

Is het misschien eerst een idee om een dag mee te lopen?Of een week?
Bij zadkine/albeda bieden ze vaak ook verkort aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven