* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Goeiemorgen. Iedereen nog een super 2009 toegewenst, maar dat gaat wel lukken met alle nieuwe babies. Hopelijk heeft iedereen een lekkere en leuke avond gehad?

Hier netjes om 3 uur thuis en gezellig gegeten met vrienden in een kroegje en super mooi vuurwerk gezien. Dochter logeert bij opa en oma en komt om half 3 thuis. Lekker, ga ik zo meteen nog even slapen

Helaas geen 25 miljoen gewonnen, we moeten het doen met 50 euro. Ach wie het kleine niet eert hahahahaha
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Iedereen een fantastisch nieuwjaar gewenst vol hoogtepunten en met zo min mogelijk dieptepunten!

O&N was gezellig. We waren bij vrienden, vanaf een uur of zes. Eerst gegeten. Daarna lekker makkelijk televisie gekeken. En om 12 uur sterretjes afgestoken en J&J champagne gedronken. Supergezellig. Ik lag er om half 3 in... Laat!

Hoe hebben jullie het verder gevierd? Het viel hier echt mee met de mist. Sterker nog: op de heenweg zagen we niks, zo dik was het. Ik heb voor de zekerheid maar een 'nood' slaapset meegenomen voor het geval we niet terug zouden kunnen. Maar op de terugweg was er niks meer te zien!!! Fijn.
Jullie allemaal de beste wensen voor 2009!!!!! Dat het maar een bijzonder jaar mag worden voor ons allen.
GELUKKIG NIEUWJAAR !!!!!

Hier een rustig, maar gezellig avondje thuis.

Dochterlief sliep door al het geknal en gefluit heen, ongelooflijk.... Na 12-en kwamen de buurtjes met J&J-champagne (zij is hoogzwanger) en om 02.15 uur lag ik op bed. Best netjes hè?

Laura had alleen om 05.00 uur alles eronder gepoept, dus bed verschonen, in bad etc. etc. Daarna allemaal weer in bed en sliepen we tot 10.15 uur. Heerlijk zo'n kind dat kan uitslapen. Hoop dat baby 2 dat ook zo lekker kan.

Vanavond vroeg in m'n mandje *gaaaap*
Gelukkig nieuwjaar voor jullie allemaal!

Dat alles wat we zelf het liefste willen maar uit mag komen...

Hier een gezellig oud en nieuw. De hele familie was hier, dus huis vol en veel kids die in en uitliepen om meeeeer kindervuurwerk te pakken om af te steken!

Erg gezellig, om half 3 lag ik erin. Helaas lag alle troep er de volgende dag nog, haha. Ik binnen, vriendlief buiten en toen was alles einde dag weer helemaa klaar. Met als voordeel dat ik een brandschoon huis heb... Ga zo naar de dierentuin met Dochterlief! Fijne dag allemaal.
voor alle meiden hier: een heel gelukkig nieuw jaar, met gezonde blije baby's!!!

Liefs Watever
Hoi!!

Ik ben er weer!! Allemaal een heel gelukkig nieuwjaar met prachtige babys voor ons allemaal toegewenst!!

Ik lees later wel bij, moet vandaag eerst bijkomen en bijslapen...

Oja, vandaag op het vliegveld minimeis aan mijn ouders laten vertellen dat ze een grote zus wordt, ze waren zo blij!!!

Tot later!

groet meis
Weer gezeik bij de VK vanmiddag.

Kon ze wéér het hartje niet vinden. Ze is zeker 20 minuten aan het zoeken geweest. Man was er gelukkig bij. Ik was er al zo zenuwachtig voor omdat het 2 weken geleden ook al gebeurde.

Ze zei dat het eigenlijk nooit voor komt bij 14 weken.

Lekker dan....

2 uur later een echo laten maken door de huisarts en die was goed gelukkig. Pfieuw !!

Ben even klaar met die stomme doptones....
Wat een gestress, Jane, maar gelukkig was uiteindelijk alles wel goed. Dat je huisarts zelfs een echo kan maken! Mijn verloskundige heeft zelfs niet zo'n apparaat.

Ik heb trouwens ook een afspraak voor de 20 weken echo gemaakt en de keuze qua data en tijdstippen was al niet reuze meer. Het is op 16 februari.
Iedereen een gelukkig en vooral gezond nieuwjaar toegewenst! Het wordt een spannend jaar voor ons! Voor mij voelt het nu wel of juli ineens veel dichterbij is!

We hebben gelukkig een rustige jaarwisseling gehad, gezellig met z'n tweetjes thuis. Dochter sliep door alles heen. Ik had wel veel moeite om wakker te blijven aangezien ik de laatste weken rond 22 uur in m'n bedje lig, maar het is gelukt 1 uur lagen we erin.

M'n dochter is nu flink grieperig, snotverkouden en voelt zich flink naar. Het is de eerste keer dat ze echt ziek is met koorts, dus dat is wel even wennen voor ons. Ik hoop dat ze snel weer opknapt want ze kijkt de hele dag zo droevig uit haar waterige oogjes....zo kennen we haar helemaal niet! Ze is altijd vrolijk en goedgehumeurd.

Dinsdag gaan we voor de termijnecho. Ben heel benieuwd. Moest op een formulier aangeven of ik wel of niet geïnformeerd wil worden mochten ze zien dat er iets niet goed is en heb toch maar "ja" aangekruist.

Als ik het hier zo lees moet ik dan ook meteen maar een afspraak maken voor de 20 weken echo. Tjongejonge, er worden zeker veel baby's verwacht deze zomer!
sorry, per ongeluk dubbel!
hoi allemaal.

Iedereen de beste wensen voor een schitterend 2009!

Nou we zijn weer thuis hoor. We hebben echt genoten om bij m'n ouders te zijn, voelde echt als vakantie en we werden ook zo verwend! Echt lekker bijgekomen en uitgerust dus, wat wil je nog meer!? Oud en nieuw was lekker rustig, zat vanaf 23u echt te knikkebollen en ben om wakker te blijven héél hip gaan rummicubben (hoe schrijf je dat?) met m'n moeder en zusje. Na 12u werd dochter even wakker van het lawaai en hebben we haar even gezellig mee naar benenden genomen. Werd trouwens echt super emotioneel om 12u, heel stom, heb me toch een potje zitten janken! Dat waren de hormonen zullen we maar zeggen. Lag al voor 1u lekker in m'n bedje!

Dochter is verder weer redelijk opgeknapt, vandaag nog laten controleren bij de huisarts, maar d'r longetjes zijn weer schoon voor hoe lang het mag duren.

Verder nog geen uitslagen van de internist bekend, even afwachten dus. Hoop na het weekend wel meer duidelijkheid te krijgen hoor, het duurt toch allemaal wel lang die onzekerheid. Gelukkig a.s. maandag weer een echo bij de verloskundige, dus dan kunnen we onze kleine kruimel weer even live zien.

We hebben al flink geshopt bij de prenatal afgelopen week, wiegje gekocht enzo. Verheug me er al op om weer een babykamertje te maken, daar gaan we eind febr. wrsch mee beginnen. Het wordt een Nijntje-kamer. Veel vrolijke kleurtjes dus.

Begin wel nieuwsgierig te worden naar het geslacht eerlijk gezegd, jullie ook? Namendiscussie begint enigszins te vorderen, meisjesnaam zijn we nu uit, en manlief begint "mijn" jongensnaam steeds leuker te vinden (en als het die wordt mag hij de tweede naam kiezen heb ik beloofd, hoezo omkopen )

Sorry even geen reactie op iedereen, volgende keer weer maar er is zo veel geschreven de afgelopen dagen!!!

Fijn dat iedereen nu het hartje heeft gehoord/gezien van haar baby. Wat een geruststelling he?

Fijne avond allemaal! Groetjes Jo
Hey allemaal,

Allemaal de beste wensen voor 2009!

Hier een heel gezellig oud en nieuw gehad. Met de rest van de familie bij mijn moeder geweest. Eerst wat geborreld en later aan een potje risk begonnen, om 12 uur even pauze en toen tot half 3 weer verder. Lagen er om 3 uur in, bleven daar slapen. Helaas was Padaboy om 6 uur klaarwakker, van 9 tot 11 heeft hij nog weer geslapen en wij dus ook nog maar even. Daarna de visites afgelopen en 's avonds met de buurt geborreld.

Hier ineens veel misselijker en moet ook elke dag wel een keer overgeven terwijl ik nu 13 weken zwanger ben. De kwalen beginnen bij mij blijkbaar bij 12 weken pas of zo. Ook heel anders als de eerste keer.
Vervelend, Padababa. Weet je zeker dat het geen virus is? Het heerst momenteel ontzettend namelijk. Anders: veel sterkte.

Jane, wat een spanning zeg... Niet lekker allemaal.

Ik ben vandaag ook alweer 14 weken zwanger. Nog 1,5 week wachten voor het eerste bezoek aan de verloskundige!

Gisteren gingen we bij een vrij grote babyzaak in onze 'werk'plaats navragen hoe het zit met de Paul Frank Bugaboo. Ze keken me eerst aan of ze water zagen fikken. Vervolgens kwamen ze met 'exclusieve kleurencombinaties' waar we niet om gevraagd hadden. En uiteindelijk bleek er een wel wat te weten. 'Das van die leuke buttons die we laatst mee hebben genomen naar huis.' Tsjongejonge zeg, verdiep je eens in je vakgebied!

Ik wilde graag informatie, omdat ik een echte leek ben. Dus wat moet ik allemaal kopen, wat zit erbij, hoe lang zijn de levertijden, hoe duur is het in totaal enzovoorts. Maar ze ging helemaal niet op onze vragen in, heel jammer. Nou weet ik nog niet veel. Gelukkig zijn er nog meer babyzaken en hebben we nog even... Het komt vast goed.
Wat vervelend Jane, hoop stress voor niets!

Ik heb gisteren bloed laten prikken voor de VK en voor de combietest. 6 hele buisjes vol. 12 januari heb ik dan de echo voor de nekplooimeting. Ik stond er de hele tijd vrij nuchter in wat deze test aangaat, maar nu het toch dichter bij komt heb ik toch zoiets van, ja maar als.......

Verder begin ik me geleidelijk weer wat fitter te voelen en heb ik het in de avond uren wat minder koud. Ik moet er wel bij zeggen dat ik mijzelf ook echt alle rust gun en lekker gewoon de luie zwangere vrouw uithang.

Wij gaan hier nog uitgebreid verbouwen, dus heb zo mijn energie nog wel nodig.

Willen jullie trouwens allemaal het geslacht van te voren weten?

Wij hebben besloten dat een verrassing te houden.
Meis: leuk dat je ouders het nu ook weten en dat ze blij waren!!! Heerlijk hè!

Jane: wat balen zeg, dat ze het hartje niet kon vonden. Oei, wat zou ik daar gestrest van worden. Wel fijn dat alles goed is. Goed om je verhaal te lezen. Mocht mij zoiets overkomen, dan weet ik dus dat het niet het einde van de wereld hoeft te betekenen.

Padababa: bij mij werd de misselijkheid ook erger rond 12 weken. En nu (14 weken) houd ik nog maar heel weinig binnen. Tja.... 't is niet anders.

Ring: wat een rare babyzaak. Lekker naar een ander gaan!!!

Whatever: ja, ik wil heel graag weten wat het wordt. Lijkt me erg leuk! Vrienden van ons (zijn ook zwanger) weten inmiddels wat het wordt, maar ze willen het voor zichzelf houden. Dat vind ik zo flauw!!!! Ik word er zo nieuwsgierig van. Zucht! Ik heb zoiets van: of het is voor iedereen een verrassing inclusief ikzelf. Maar als ik het eenmaal weet dan wil ik het ook van de daken schreeuwen, hoor!
GELUKKIG NIEUWJAAR allemaal!!

Ik heb lang niets van me laten horen want we waren een dikke week in Frankrijk op vakantie. Daar ook kerst en oud en nieuw gevierd, erg lekker en koud... Zelfs nog een paar dagen geskied, maar wel erg rustig aan.

Wat heerlijk om te lezen dat overal de hartjes kloppen en de combi tests goed lijken te zijn. Wij hebben die ook al ruim 2 weken geleden gedaan en hadden nekplooi van 1.3, de uiteindelijke uitslag moet nu wel snel komen (normaal binnen 2 weken, maar door vakantie periode dus wat langer).

Wij zijn nog niet bezig met kopen van wagens e.d., maar wij hebben natuurlijk veel van babyboyMB. Ik zit alleen wel soms te denken of er een duowagen moet komen, babyboy is 1 jaar en 9 maanden als de nieuwe komt. Ik denk dat een plankje dan niet zo handig is, wat doen de anderen met kleine broertjes/zusjes (ps wij hebben nu een mutsy urban rider, lekker hoge wagen, ideaal als je zelf lang bent)??

Lekker weekend!!
Jeetje Jane wat schrikken. Ik had gisteren helemaal over je verhaal heen gelezen. Je kleine verstopt zich wel goed zeg. Nou ja, gelukkig was alles goed.

Blogbabe: Fijn vooruitzicht dus, nog even en ik hou helemaal niets meer binnen. Nou ja, we zien wel. Ik ben verder niet de hele dag misselijk of zo, het is echt ineens heel beroerd, alles eruit gooien en dan is het ook een tijdje weer goed.

Ring: volgens mij geen virus, het gebeurt me ook door vieze geurtjes e.d. en het gaat nu al 2 weken zo en word steeds erger. Voel me verder ook wel prima, op wat moe na dan maar dat was ik al.
Ik vind het al verrassing genoeg dat er een baby komt in juli. Dus ook ik wil van te voren wel het geslacht weten. De verrassing is er bij niet minder om straks!

Vandaag gaan we naar Amersfoort/Utrecht, hopelijk zijn ze daar wat wereldser qua nieuwe kinderwagens! En anders de volgende keer naar Amsterdam, daar moet het zeker lukken!
Wat een rare babyazaak zeg Ring. Lekker naar een ander gaan waar ze je wel goed helpen.

MissyMB: wat leuk een weekje Frankrijk, klinkt lekker in elk geval. Ik zit ook nog te dubben over een duowagen, weet nog niet of we dat doen. Padaboy is 1 jaar en 10,5 maand als de tweede komt, denk ook niet dat een plankje dan erg handig is. Misschien dat ik ze wel gewoon eens ga bekijken binnenkort.
O ja, wij willen zelf wel weten wat het wordt maar vertellen het niet. Mensen wachten maar lekker af, bij Padaboy wisten wij het ook en hebben we ook niets gezegd.
Padababa, vervelend dat je zo naar voelt!!

Enne wij willen het ook weten... bij de eerste wisten we het niet, en maakte het ons ook echt helemaal niets uit. Nu als ik heel eerlijk ben zou ik wel graag een meisje willen (maar ook dolgelukkig met nog een mannetje natuurlijk).
quote:padababa schreef op 03 januari 2009 @ 12:23:

O ja, wij willen zelf wel weten wat het wordt maar vertellen het niet. Mensen wachten maar lekker af, bij Padaboy wisten wij het ook en hebben we ook niets gezegd.Oei! Dat lijkt me zo moeilijk, hè! Om dan je mond te houden... Ik denk niet dat ik dat zou kunnen. Ik verraad mezelf gelijk.
quote:blogbabe schreef op 03 januari 2009 @ 12:27:

[...]

Oei! Dat lijkt me zo moeilijk, hè! Om dan je mond te houden... Ik denk niet dat ik dat zou kunnen. Ik verraad mezelf gelijk.

Dat is bij ons ook een reden om het niet te willen weten. Ik ben namelijk een vreselijke flapuit (als het mijzelf aangaat). Mijn zwangerschap wist ook iedereen binnen no time.

Maar ook omdat het mij wel leuk lijkt als verrassing te houden. Maar ja, ik ben een vreselijk aagje, dus kan best zo zijn dat ik mij toch nog bedenk hoor.
Wij zijn er nog niet over uit of we het geslacht willen weten. Vriend wil het dan wel voor onszelf houden, maar denk ook niet dat mij dat lukt!

Ik ben verder nog niet in babyzaken geweest wel op internet aan het oriënteren.

En babynamen, daar wil ik nog niet echt aan denken, want dat wordt een drama, vrees ik. Ik vind weinig meisjesnamen mooi en mijn vriend vindt degene die ik leuk vind niet mooi! Jongensaam vind ik iets minder moeilijk, maar ook lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven