zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
Hopelijk knap je snel op Sfietje! Ik gun je een misselijkvrij tweede en derde trimester!

@ Knot, ik denk dat het een terugkerend iets is. Vlak voor/tijdens je menstruatie de spanning en de baalmomenten. En daarna weer de frisse moed om verder te gaan.

Ik merk dat ik nu alweer een stuk rustiger ben Scheelt ook dat ik nu wel mag skien in februari Kleine troost in ieder geval!

Helaas wel verschrikkelijk veel last van deze menstruatie, behoorlijke buikkrampen. Vorige menstruatie had ik dat lang niet zo heftig.

Zo vervelend!

@ Swirls, hoe is het met jou? Trek je het nog een beetje?
Ik heb trouwens mijn info aangepast, de rondes eruit gehaald. Ik denk nu liever in maanden. Zeker omdat mijn eerste 3 rondes niet echt representatief waren ( met cyclussen van 21, 12 en 15 dagen)
wat balen Dekentje en Chantilly! Fijn dat je er wat rustiger in bent nu Chantilly, en skien is natuurlijk een fantastisch vooruitzicht! Sfietje beterschap, hopelijk inderdaad een beter 2e trimester.
happiness = reality - expectations
Ja, dat is waar Chantilly! Over een week zal hier wel weer de spanning en onzekerheid toenemen.

Het vooruitzicht dat je kan skiën is wel leuk! Wij hebben onze skivakantie ook alweer geboekt. Al heb ik nog wel de hoop dat ik niet kan skiën. Wij gaan eind april, dus er is nog kans!

En denken in maanden maakt het wel iets minder heftig vind ik. Dit is nu ronde 7 en mocht het weer niet raak zijn, ga ik alweer naar ronde 8. Terwijl het in maanden dan nog maar net 6 maanden zijn. Dat klinkt toch anders. Al houd ik nog de goede moed dat ronde 7 ons geluksgetal is.
Hey lieve meiden,

Eindelijk ook eens een soort van goed nieuws vanuit mij. Mijn man heeft vandaag nogmaals gebeld met de huisarts en we hebben nu een doorverwijzing naar de polikliniek fertiliteit. Aan de ene kant ben ik heel erg blij en opgelucht, aan de andere kant maakt dit het echt en dus maakt het mijn teleurstelling in mijn lijf wel des te groter. Had het liever zonder hulp gedaan. Maar mijn kinderwens is wel zo groot dat ik dit ervoor over heb.

Hoop alleen dat als ik straks dan een keer zwanger ben dat ik er wel oprecht en trots van kan genieten. Mezelf kennende kan ik dan ook nog weleens denken 'hmpf, ik heb het niet eens zelf gedaan'. Dat is dus niet de bedoeling

En ergens ervaar ik nu gek genoeg ook twijfel. Hebben we wel lang genoeg gewacht, moeten we het niet toch nog langer zelf proberen?

Gek hoe die dingen werken
Oh wat fijn Swirls! Nu hopelijk snel uitslagen..

En natuurlijk ben je straks blij en trots Een van mijn forumvriendinnen, Lux, heeft ook een behoorlijke weg af moeten leggen om zwanger te raken en echt, ik ken niemand die zo trots is als zij
Dat zijn mooie en bemoedigende woorden Chantilly
Chantilly en dekentje: nog een dikke knuffel voor jullie!

Dat moedeloze gevoel herken ik. Is niet fijn!
Swirls, ik snap dat je even moet wennen aan het idee, maar ik denk dat je uiteindelijk heel blij bent! Ben benieuwd wat er uit gaat komen!
Bedankt allemaal.

Nu echt weer mega rugpijn, bah!!

Ik hoooop zooooooo dag t deze ronde raak ik. Leuk nog voor de kerst :D haha

NOD is 18/19 dec.
Wat fijn swirls. Hoop dat je snel uitslagen hebt.

Ik denk ook dat je dan blij en trots bent!

Dekentje, balen. Oneerlijk is dat he, eerst de teleurstelling en dan nog de pijn. Knuffel voor jou
He bah, wat rot die rugpijn dekentje.

Ik had gisteren vreselijke buikpijn, leek heel erg op wat ik vroeger had.

Gelukkig nu weer over maar echt, dacht even dat ik door de grond ging zeg..

Gisteren was wat dat betreft toch een k*tdag, voelde me zo machteloos, zo bang dat het allemaal niet gaat lukken.

Zeker als ik dan lees dat het toch al wel lang lijkt te duren, 6 maanden onderweg op onze leeftijd.

Dat zijn eigenlijk dingen die ik niet wil lezen, wil horen. Als ik heel eerlijk ben, weet ik ook wel dat we pas half juli echt zijn gestart, de 2 maanden daarvoor hebben we bewust om de vruchtbare periode heen seks gehad en de cycli die voor juli heb gehad, waren toch niet vruchtbaar te noemen met 15, 12 en 21 dagen.

Man vond het maar lastig, probeerde me aan alle kanten te troosten, maar dat gevoel wat ik gisteren had, is hem totaal niet bekend.

Het is een hele grote schat en ik voelde me weer rot dat ik altijd alles zo negatief moet zien, terwijl hij juist heel erg de positieve kanten kan zien.

Heerlijk zo vlak voor mijn verjaardag en vlak voor ons huwelijksjubileum. Lekker mogen knuffelen gelukkig, hele avond tegen 'm aan gehangen. Zo gek, hoe dat dan werkt, echt behoefte hebben aan lichamelijk contact als troost, steun..

Gelukkig vanochtend al met een ander gevoel opgestaan, maand 7 moet maar onze lucky maand worden. Laat maar snel een Smiley komen op die ovulatietesten
Chantilly, even een dikke knuffel! Het is ook gewoon lastig. Je weet dat je alles doet zoals het "hoort" en dan toch behoor je niet tot die grote groep die binnen een half jaar zwanger is en dat is ook gewoon frustrerend! maar geef de moed niet op hoor. Deze ronde heb je weer net zoveel kans en wie weet is inderdaad 7 gewoon jullie geluksgetal!
Oh meiden ik leef zo met jullie mee!!

Mijn lichaam werkt even zwaar tegen..

Waarschijnlijk heb ik bekken instabiliteit.

Echt om te huilen.. ik had al een afspraak staan voor de fysio volgende week omdat ik zo'n last had na werk (horeca, lopen, staan) van m'n rug. Nu is het dus blijvende zeurende pijn, ook in mijn heupen en onderste..

Google zegt mij dus dat het bekken instabiliteit is.. twijfel of ik moet wachten tot maandag, of nu al moet bellen...
Oh Huisje, dat is ook echt niet fijn! Ik zou vandaag bellen hoor! Met zoveel pijn duurt maandag nog wel heel lang.
Ik hoop ook dat 7 een geluksgetal is, Chantilly en Knotje! Balen dat je je zo rot voelde Chantilly, is ook wel logisch als je er al zo lang op wacht en het dan ook niet meteen lukt. Hopelijk blijft de positiviteit van je man op je werken!

Swirls, wat fijn, hopelijk hebben jullie snel uitslagen en uiteraard een positieve test! Hopelijk kun je het gevoel van "niet zelf gedaan" ook van je af zetten, als je zwanger bent moet je je kindje toch echt zelf dragen, hoe het kindje ook in je buik is gekomen .

Huisje, wat naar zeg, zeker bij zo'n fysiek zwaar beroep. Ik zou zeggen bel al naar je huisarts / fysio, zodat je niet eventueel je klachten verergert door er nog 5 dagen mee door te lopen. Op tijd fysio kan hopelijk al heel wat verlichting bieden. Sterkte!
quote:Chantilly21_1 schreef op 22 november 2016 @ 16:49:

Oh wat fijn Swirls! Nu hopelijk snel uitslagen..

En natuurlijk ben je straks blij en trots Een van mijn forumvriendinnen, Lux, heeft ook een behoorlijke weg af moeten leggen om zwanger te raken en echt, ik ken niemand die zo trots is als zij

Ik lees stiekem mee af en toe om te kijken hoe het met Chantilly gaat, dus ik breek even in

Geloof mij maar, Swirls (e.a.): na 2 jaar wachten, hopen, proberen, tig vaginale echo's, tests, bloedprikken, jezelf elke avond volspuiten met hormonen, een vaginale punctie om je eicellen eruit te krijgen, slangen in je baarmoeder om een embryo terug te plaatsen, beslissen wat er met je overgebleven embryo's moet gebeuren en alles op alles zetten voor die positieve test heb je écht wel het gevoel dat je het zelf hebt gedaan hoor. Sterker nog, het overkwam me niet gewoon, zoals de meesten, nee ik heb elke stap heel bewust gezet, pijn ervoor geleden, er echt voor gevochten. Dus hoezo niet zelf gedaan? Ik heb juist meer het gevoel dat we het zelf gedaan hebben dan ooit!

En wij zijn heel open over ons IVF-traject, omdat we vinden dat het iets is om trots op te zijn, ipv je voor te schamen. 1 op de 6 stellen is verminderd vruchtbaar. Daar zou wel eens wat meer aandacht voor moeten komen vinden wij.

En nu ben ik 16 weken en voel ik mijn baby en had ik zo nog een miljoen spuiten gezet voor dit gevoel dus niet bang zijn voor de MM. Ja het is kut, en het is zwaar en onzeker, en je krijgt er een klap van en je zult nooit meer zo onbezonnen in je zwangerschap kunnen staan als mensen die na 2 maanden zwanger zijn. En tegelijkertijd leer je zoveel over jezelf, je partner, je relatie en je kinderwens, hoe je je toekomst ziet, dat ik het hele traject nu het is afgelopen toch als een les kan zien waar ik wat aan heb gehad Dus had het niet eens over willen slaan, als ik het over mocht doen.

En bedenk: 'de MM ingaan' betekent niet direct IVF hè. Wie weet vinden ze niks, en word je weer naar huis gestuurd, of ze vinden wel wat, maar ze kunnen het oplossen met een simpel pilletje. Er zijn nog heel veel stappen voor je mijn route af gaat leggen.

Weet zeker dat als het zo ver is dat je dan ook super trots bent wij zijn iig al 4 maanden over the moon

Sterkte Swirls!
Echt Lux, je bent zo'n inspiratiebron voor mij

Wat dat betreft sterkt het mij alleen maar je verhaal, je ervaringen. En je mooie echo's op FB natuurlijk!

Toen ik gisteravond, vlak voor het naar bed gaan, er even doorheen zat, moest ik gelijk aan je denken. En vanochtend zag de wereld er weer heel anders uit
Lux, wat een prachtige tekst en wat lief dat je hier een hart onder de riem komt steken!
Dankje Lux, inspirerend verhaal.

Heb je ook een beetje gevolgd hier op het forum.

Ben heel blij voor je dat je nu zwanger bent, heel leuk!!
Lux, ook ik heb jou zijdelings gevolgd. Ontzettend bedankt dat je je verhaal wil delen. Het doet me goed en geeft me hoop. Vind het supermooi om te lezen hoe jij erin staat en ben zo blij voor je dat je zwanger bent nu! Jouw verhaal gaat me houvast geven. Dankjewel!
@Chan: 't is ook gewoon rot. Vooral het eerste jaar vond ik ongesteld worden moeilijk. Toen ik eenmaal wist dat er wat mis was (en wat dan), toen werd het veel makkelijker. Geen 'waarom lukt het nou niet?' maar: 'ok, dit gaat ons zo niet lukken'. Dat hielp veel. Daardoor had ik minder hoop elke maand, en dat maakte de menstruatie makkelijker te 'verduren'... Voor iemand die onverklaard verminderd vruchtbaar is, is dat moeilijker.

@Swirls: komt echt goed. Gynaecologen zijn een heel raar volk, maar alle fertiliteitsartsen die ik heb gehad waren juist heel aardig en empathisch. Ik vond het op een gegeven moment wel gezellig om erheen te gaan

En bedenk dat de kans uiteindelijk het grootst is dat je komende maanden vanzelf zwanger wordt, en dat 85% misschien in het eerste jaar zwanger wordt, maar nog eens 10% in het tweede jaar vanzelf zwanger wordt, dus ook als het niet in 1 jaar lukt kan het nog prima gewoon. Dan ben je gewoon een pechvogel die wat langer moest wachten. En de onzekerheid is rot, want wat nou als je die ene bent die nooit... maar gelukkig hoeft tegenwoordig bijna niemand meer 'die ene' te zijn

Succes!
En bedankt voor de felicitaties natuurlijk na de positieve test beginnen de zorgen over of je kind wel gezond is. Dat ziet er bij ons tot nu toe gelukkig helemaal goed uit maar elke echo blijf ik zenuwachtig voor. Gelukkig loopt hij/zij elke keer perfect op schema, da's wel goed voor mama's gemoedsrust
Lux, ik kan me goed voorstellen dat er nu een nieuwe fase van zorgen maken aanbreekt, namelijk het zorgen maken om je ongeboren kindje. Kan me ook goed voorstellen dat je elke keer zenuwachtig bent voor een echo. Fijn om te lezen dat het tot nu toe allemaal volgens schema verloopt!
Meestal is het ook gewoon leuk hoor, en geniet ik ervan Maar denk dat of je nu een kind wil krijgen, gaat krijgen, of hebt, dat het je - zeker na een lang traject - heel erg confronteert met je (iig in mijn geval) grootste angst: dat je het nooit zult hebben of - als je wel (bijna) een kind hebt - dat je het kwijt zult raken.

Ik ben me er gewoon heel bewust van dat het ook anders kan lopen, en dat hou ik dus ook al de hele zwangerschap in mijn achterhoofd. Maar goed, verder ben ik wel druk met kinderwagens, babykleertjes en kleuren voor het kamertje hoor, dus ben ook wel een normale zwangere

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven