Mislukte Miskraam
maandag 21 november 2016 om 13:50
maandag 21 november 2016 om 13:51
quote:NorthCape schreef op 21 november 2016 @ 13:50:
dank jullie wel, ik weet dat ik medische zaken beter niet op google kan uitzoeken. Ook werd mij verteld door de artsen dat het nog weken kan duren voordat mijn lichaam weer genoeg bloed en rode bloedcellen aangemaakt heeft. Maar ik ben vooral benieuwd of er nog andere zijn met deze ervaringen?
de artsen zeggen, dat het nog weken kan duren
de ene ervaring zal zijn: met twee weken weer fit, de ander een half jaar
Het zegt niks over hoe het jou zal vergaan.
dank jullie wel, ik weet dat ik medische zaken beter niet op google kan uitzoeken. Ook werd mij verteld door de artsen dat het nog weken kan duren voordat mijn lichaam weer genoeg bloed en rode bloedcellen aangemaakt heeft. Maar ik ben vooral benieuwd of er nog andere zijn met deze ervaringen?
de artsen zeggen, dat het nog weken kan duren
de ene ervaring zal zijn: met twee weken weer fit, de ander een half jaar
Het zegt niks over hoe het jou zal vergaan.
maandag 21 november 2016 om 13:52
Heb je nog controle bij de gynaecoloog? Ik zou het daar bespreken, of de poli bellen voor een afspraak als je die niet hebt
Ik denk dat het voor je huisarts lastig is omdat die niet weet wat er in het ziekenhuis gebeurd is (hij krijgt wel een brief maar daarin staat ook maar een samenvatting van de gebeurtenissen)
Ik denk dat het voor je huisarts lastig is omdat die niet weet wat er in het ziekenhuis gebeurd is (hij krijgt wel een brief maar daarin staat ook maar een samenvatting van de gebeurtenissen)
maandag 21 november 2016 om 14:24
Dat moet heftig geweest zijn TO. En wat ontzettend slecht van de HAP assistent.
Ik heb dit ook eens meegemaakt, maar was toen nog op tijd met de spoed curettage zodat ik niet in shock raakte.
Ik had de week erna alweer een andere operatie gepland staan voor iets anders. Ik ben toen dus binnen een week ook nog eens 2 x onder narcose geweest. Maar ik voelde me vrij snel weer okay. Natuurlijk had ik minder bloed verloren dan jij (ruim 1 liter). Maar wat mij hielp was vooral heel gezond eten. Echt heel veel vitamines dmv heel veel fruit, groente, groene smoothies etc. en daarnaast nog extra multivitamines.
Geef jezelf de tijd om te herstellen. Het is nogal wat.
Ik heb dit ook eens meegemaakt, maar was toen nog op tijd met de spoed curettage zodat ik niet in shock raakte.
Ik had de week erna alweer een andere operatie gepland staan voor iets anders. Ik ben toen dus binnen een week ook nog eens 2 x onder narcose geweest. Maar ik voelde me vrij snel weer okay. Natuurlijk had ik minder bloed verloren dan jij (ruim 1 liter). Maar wat mij hielp was vooral heel gezond eten. Echt heel veel vitamines dmv heel veel fruit, groente, groene smoothies etc. en daarnaast nog extra multivitamines.
Geef jezelf de tijd om te herstellen. Het is nogal wat.
maandag 21 november 2016 om 14:53
Ik had niet bij mijn miskraam maar wel vlak voor mijn keizersnede veel bloed verloren. Heb toen net geen infuus gehad. Werd wel aangeraden voor een spoediger herstel maar was niet noodzakelijk. Dat vermoeide gevoel in je benen herken ik helemaal. Heb het nu nog wel eens na een te drukke dag ( zijn nu een half jaar verder) wat ik gedaan heb om alles te verspoedige is floradix drinken rosbief op brood biefstukje bij het avond eten. En bijv appelstroop op je brood of bij een stukje kaas. Verder liet ik regelmatig ijzer prikken. Dit kan gewoon hij de HA. Zodat ik wist hoe het ging.
Voor mijn benen hielp het om toch rustig aan kleine stukjes te lopen en dat ging steeds beter. Heel veel sterkte en neem ook de tijd om je miskraam te verwerken. Dat is niet niks. En kan ook voor een minder soepel herstel zorgen weet ik helaas ook uit ervaring.
Voor mijn benen hielp het om toch rustig aan kleine stukjes te lopen en dat ging steeds beter. Heel veel sterkte en neem ook de tijd om je miskraam te verwerken. Dat is niet niks. En kan ook voor een minder soepel herstel zorgen weet ik helaas ook uit ervaring.
maandag 21 november 2016 om 15:06
jeetje wat heftig! Je schrijft het heel helder en duidelijk maar ik kan me voorstellen dat dit we even je vertrouwen schaadt (vooral jegens Hap)
Ik zou ook een gesprek met gynaecoloog aanvragen, ook om zelf duidelijk te krijgen hoe dit zo kon misgaan en wat eventueel risico's / voorzorgsmaatregelen voor de toekomst kunnen zijn.
Misschien komt de klap nog zodra je echt realiseert wat er gebeurd is?
Hoop dat je je gauw beter voelt!
Ik zou ook een gesprek met gynaecoloog aanvragen, ook om zelf duidelijk te krijgen hoe dit zo kon misgaan en wat eventueel risico's / voorzorgsmaatregelen voor de toekomst kunnen zijn.
Misschien komt de klap nog zodra je echt realiseert wat er gebeurd is?
Hoop dat je je gauw beter voelt!
Leef en laat leven <3
maandag 21 november 2016 om 15:09
Wat heftig TO. Ik heb een soortgelijke ervaring bij het afbreken van mijn zwangerschap met bijna 15 weken. Ik was al in het ziekenhuis maar toen de pillen aansloegen ging ik enorm vloeien. Uiteindelijk kwam er alleen maar bloed en bleef mijn kindje zitten. Na ruim een liter bloedverlies in 3 kwartier werd ik naar de OK gebracht en is de kleine eruit gehaald door de gynaecoloog. Ik was uiteindelijk ruim 2 liter bloed kwijt. De volgende dag kreeg ik een ijzer infuus.
Na een week of 5 voelde ik me wel weer ok lichamelijk gezien. Ik heb toen mijn ijzer laten prikken bij de huisarts en dat was weer een normale waarde.
Onder het mom alle kleine beetjes helpen;
- floradix en foliumzuur zorgen voor opname van ijzer uit voeding.
- bij het eten geen zuivel of zuivelproducten nemen, dat blokkeert de opname van ijzer
- vitamine c helpt ook.
- ijzerrijk voedsel eten.
Verder veel slapen en rust nemen, je lijf de tijd geven om te herstellen. Narcose kan soms ook een tijdje voor vage klachten zorgen.
Sterkte
Na een week of 5 voelde ik me wel weer ok lichamelijk gezien. Ik heb toen mijn ijzer laten prikken bij de huisarts en dat was weer een normale waarde.
Onder het mom alle kleine beetjes helpen;
- floradix en foliumzuur zorgen voor opname van ijzer uit voeding.
- bij het eten geen zuivel of zuivelproducten nemen, dat blokkeert de opname van ijzer
- vitamine c helpt ook.
- ijzerrijk voedsel eten.
Verder veel slapen en rust nemen, je lijf de tijd geven om te herstellen. Narcose kan soms ook een tijdje voor vage klachten zorgen.
Sterkte
maandag 21 november 2016 om 16:23
Dank jullie wel voor het delen van jullie ervaring. Ik let idd goed op mijn eten, veel rood en groene groeten, biefstuk en fruit! Ook ben ik de foliumzuur tabletten door gaan slikken.
Volgende maand op controle bij de Gyn. dan zal ik het nog even aankaarten dat ik de mondelingen informatie die ik van haar kraag mager vond en of het wellicht beter is om een patiënten folder mee te geven. Ook heb ik een "klacht" ingediend bij de HAP, laten weten dat de assistente een inschattingsfout gemaakt heeft met daarbij ideeën voor het protocol aan te passen.
@Stacey86 het voelt zo gek om zo weinig kracht in je benen te hebben waardoor ik alleen waggelend vooruit kom en waarbij fietsen nog teveel energie kost.
Volgende maand op controle bij de Gyn. dan zal ik het nog even aankaarten dat ik de mondelingen informatie die ik van haar kraag mager vond en of het wellicht beter is om een patiënten folder mee te geven. Ook heb ik een "klacht" ingediend bij de HAP, laten weten dat de assistente een inschattingsfout gemaakt heeft met daarbij ideeën voor het protocol aan te passen.
@Stacey86 het voelt zo gek om zo weinig kracht in je benen te hebben waardoor ik alleen waggelend vooruit kom en waarbij fietsen nog teveel energie kost.
dinsdag 22 november 2016 om 17:01
dinsdag 22 november 2016 om 18:50
Ik denk dat het ook komt door het vele bloedverlies, las dat wanneer je lichaam in shock is na o.a. veel bloedverlies dit eerst van invloed is op je huid, ik was lijk bleek, mijn tandvlees en oogleden waren niet doorbloed, klam en zweterig. Wanneer je lichaam hier het bloed weggehaald heeft gaat het bloed weghalen bij de spieren, bovenbenen zijn de grootste spieren die je hebt dus dat is wel enigszins verklaarbaar dan. Maar ik ga het idd even navragen.
Vind het alleen zo gek om te voelen dat ik niet harder kan dat ik nu loop.
Gister heb ik een klacht ingediend bij de HAP, met de melding dat ik vond dat ze het protocol moeten herzien. Vandaag heb ik de pillen die over waren naar de apotheek gebracht om te vernietigen en gevraagd welke informatie zij meegeven aan patiënten die het medicijn gebruiken voor een miskraam op te wekken, deze bijsluiter bleek veel beter te zijn dan die ik in het ziekenhuis gekregen had. Ook heb ik een kaartje bij de HA langs gebracht om haar te bedanken voor het uiteindelijk adequaat optreden waardoor erger voorkomen is.
Vind het alleen zo gek om te voelen dat ik niet harder kan dat ik nu loop.
Gister heb ik een klacht ingediend bij de HAP, met de melding dat ik vond dat ze het protocol moeten herzien. Vandaag heb ik de pillen die over waren naar de apotheek gebracht om te vernietigen en gevraagd welke informatie zij meegeven aan patiënten die het medicijn gebruiken voor een miskraam op te wekken, deze bijsluiter bleek veel beter te zijn dan die ik in het ziekenhuis gekregen had. Ook heb ik een kaartje bij de HA langs gebracht om haar te bedanken voor het uiteindelijk adequaat optreden waardoor erger voorkomen is.