De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Alle reacties Link kopieren
Rang is alleen rang is alleen rang als er rang opstaat.. RANG.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Buckler had het destijds sowiesie niet gered, denk ik. Iedereen probeerde het, maar tis toch slappe hap.
Jeeeeeejjjj!

quote:Jejoue schreef op 23 november 2016 @ 14:09:

Buckler had het destijds sowiesie niet gered, denk ik. Iedereen probeerde het, maar tis toch slappe hap.

Ik drink dus geen alcohol maar ik lust wel dat alcoholloze citroenbier.

Als het bloedheet is dan.

Nu moet ik er niet aan denken.
quote:Eleonora-1 schreef op 23 november 2016 @ 14:11:

[...]

Ik drink dus geen alcohol maar ik lust wel dat alcoholloze citroenbier.

Als het bloedheet is dan.

Nu moet ik er niet aan denken.Ja, echt iets voor in de zomer. Dan drink ik ook graag Apple Bandit.
quote:Eleonora-1 schreef op 23 november 2016 @ 13:12:

[...]

Kan nog toch?

Waar ik woon is nog zo'n automatiek op de markt.

Ik vind de burgers zo lekker.Pal tegenover onze flat is ook een automatiek. Is er al wel 50 jaar
Ja alles komt weer boven
Help iedereen een handje
Voor Cateautje:

Buckler werd wereldwijd geïntroduceerd in de zomer van 1988 en wist in Nederland al snel marktleider Clausthaler van de troon te stoten. Buckler werd vooral berucht door de negatieve uitlatingen die Youp van 't Hek over dit biermerk deed in zijn oudejaarsconference van 31 december 1989. Volgens sommigen veroorzaakte Van 't Hek met deze uitspraken een drastische daling van de verkoopcijfers. Een alternatieve verklaring is dat de verkoopdaling (mede) werd veroorzaakt door de gelijktijdige introductie van Bavaria Malt, waarvan Heineken in 1993 opmerkte dat dit bier niet alleen goedkoper was, maar ook door de consument lekkerder werd bevonden.[1] Om het tij te keren, voerde Heineken in 1991 nog een smaakverbetering door en verlaagde het alcoholpercentage (van alcoholarm naar alcoholvrij), maar zonder succes. Ook een promotiecampagne vanaf 1992 mocht niet meer baten: eind 1993 werd Buckler in Nederland uit de schappen gehaald
Ik kwam dit tegen op YouTube. Nog steeds kippenvel en ogen op sap

the snowman - walking in the air
Ik moet er altijd van huilen van dat liedje

Vooral van die nóg hogere versie.
Ik ook.
Shit. Een heel topic over "the good old days" en ik haak pas op p. 51 in....
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 23 november 2016 @ 16:09:

Shit. Een heel topic over "the good old days" en ik haak pas op p. 51 in.... Dan heb je nog wat te lezen!
Yup .

Shandy was ginger ale (?) en een soort voorloper van Buckler met 1%. Zou dat nog bestaan?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 23 november 2016 @ 16:09:

Shit. Een heel topic over "the good old days" en ik haak pas op p. 51 in.... Hier staat de teller al op 101.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:merano schreef op 23 november 2016 @ 16:22:

Yup .

Shandy was ginger ale (?) en een soort voorloper van Buckler met 1%. Zou dat nog bestaan?Nee, Shandy was een soort imitatie, limonade met bier en ginger ale is weer heel iets anders.
'Good old' Shandy is bezig aan hippe comeback

Veel 50-plussers dronken als puber Shandy als opstapje naar hun eerste biertje. Fris met een ietsje alcohol, zo luidde de bekende reclameslogan van Royal Club Shandy eind jaren '70. Het retrodrankje met een half procent alcohol is afgestoft en zit nu in een hippe long neck fles.

Die halve procent alcohol maakt Shandy tot een spannende frisdrank.

Het nieuwe flesje Royal Club Shandy past qua uiterlijk prima in de winkelschappen naast de populaire drankjes zoals Corona, Desperado, Sol en Radler. Maar dat gebeurt niet, zegt Gaby van der Linden, brandmanager Royal Club.

,,Royal Club Shandy is echt een frisdrank. Er zit 0,5 procent alcohol in. Daarmee valt het volgens de Nederlandse alcoholwetgeving onder de frisdranken. Die halve procent alcohol maakt Shandy tot een spannende frisdrank.''

'Niet kinderachtig'

Spannend heeft Shandy altijd al willen zijn. In de jaren '70 adverteerde Royal Club al met de slogans: 'Fris dat niet kinderachtig is' en 'Wat fris mist' Aanvankelijk bevatte shandy 0,9 procent alcohol. In het jaar 2000 verlaagde Royal Club het percentage naar 0,5 procent, zodat het als frisdrank verkocht kon blijven.

Het effect van die halve procent alcohol is overigens te verwaarlozen. ,,Dit geringe alcoholpercentage wordt meteen in je lichaam afgebroken," verduidelijkt Van der Linden. Ook al drink je er zes per uur, dan nog word je niet dronken. Hooguit niet lekker door de grote hoeveelheid vocht die je in korte tijd drinkt.

Vrumona , de frisdrankfabrikant die onder meer Sourcy, Rivella en Sisi op de markt brengt, heeft goede verwachtingen van het afgestofte frisdrankmerk. Van der Linden: ,,Retromerken doen het goed. Ranja, Exota en Tjolk zijn ook bezig aan een tweede leven. Royal Club Shandy past goed in de groeiende markt voor laag alcoholische bieren en is vanuit de frisdranken een alternatief voor de bierdrinker.''
Ik drink nog steeds Shandy , wel uit blik natuurlijk
Help iedereen een handje
quote:DidiRidi schreef op 23 november 2016 @ 10:35:

[...]

Excuzes...waren alle mensen uit de '70 toen overleden of zo?
quote:mamavanf schreef op 23 november 2016 @ 10:25:

Boehboeh, BlaBla....

Hopjes, vanille en chocola

Boehboeh, BlaBla....

Hopjes, vanille en chocola

In die makkelijke pakken.....We maken domo, de domo de domo vla
Such a beautiful place to be with Friends.
Aardbeien en blanke vla,

heerlijk houdbare vla, oewa oewa

Ik heb die malle koeien nog jaren als magneetjes op de koelkast gehad.

Ik dronk Shandy in het jeugdhonk waar alcohol uit den boze was -voor de Franse avond moesten de tafelwijn onder de jassen mee naar binnen smokkelen - maar Shandy nog net mocht.

quote:LoveDobby schreef op 23 november 2016 @ 17:21:

[...]

We maken domo, de domo de domo vlaBestaat domo vla eigenlijknog? Ik sla de toetjes altijd over in de supermarkt, dus geen idee.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
De allermooiste reclame ooit! Het is wel een latertje, uit 1990.

https://www.youtube.com/watch?v=I8JYO1eS0Lo
quote:tonkje schreef op 23 november 2016 @ 18:19:

[...]

Bestaat domo vla eigenlijknog? Ik sla de toetjes altijd over in de supermarkt, dus geen idee.Ik denk het niet. Domo uit Drente fuseerde op een gegeven moment met het Friese Frico en de CCF. Toen heette het bedrijf Friesland-Frico-Domo en dat werd weer overgenomen/ging samen met Campina. Er zullen in al die fusies wel wat productmerken gesneuveld zijn, vermoed ik.

quote:Cateautje schreef op 23 november 2016 @ 18:21:

De allermooiste reclame ooit! Het is wel een latertje, uit 1990.

https://www.youtube.com/watch?v=I8JYO1e ... tYpImVEr6E

Ik deze
Such a beautiful place to be with Friends.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven