vedriet, spijt en liefde

23-11-2016 18:22 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een man en wil dit gewoon van me afschrijven. Ik heb een tijd een relatie gehad en die is niet gelopen zoals gehoopt. Ik heb het overigens zelf uitgemaakt en ja dat was voor mij op dat moment de beste keuze. Alleen is alles anders geworden. Ik ben van mijn angst/dwang gedachten af en er is plaats voor verwerking en emotie's. Ik had angsten met betrekking tot mijn relatie en die hadden me zodanig in mijn greep dat rationeel nadenken geen zin had. Gesprekken met psychologen hielpen me niet. Schaamte en het gevoel lastig te zijn voor andere hebben ervoor gezorgd dat ik hier toch lang mee heb gelopen. Ik praatte erveel over met mijn ex alleen was de angst de baas over mij en is het uit gegaan. Hiervan heb ik spijt als ook bepaalde actie's na de breuk die ontstonden uit onmacht. Nu bijna 1 jaar na de breuk ben ik er op een aparte manier toch vanaf gekomen. En wel door een gesprek met mijn ouders. Dit durfde ik nooit op een of andere manier. Nu die vreselijke stress/angst verdwenen is ben ik weer instaat om te voelen en in te zien wat er eigenlijk was. Ik mis mijn ex enorm en ik voel nog veel voor haar helaas is zij alweer met iemand anders en daar is ze gelukkig mee geloof ik wat ik dan ook accepteer en dit gun ik haar ook. Ik zou alleen willen weten hoe ik dit nu voor eens en voor altijd achter mij kan gaan laten.
De tijd geven? Meer met je ouders of anderen erover praten?
Ik lees net je vorige topic. Bedoel je met je ex het meisje op wie je als puber verliefd was of toch echt je laatste relatie?
Weet je, ik ben geen therapeut maar ik merk over de jaren heen dat bindingsangst een killer is.

Vaak merk je pas wat je mist als het weg is.

Ik zeg zo vaak tegen mensen; als je je eigen gras genoeg water geeft, is het net zo groen als de overkant.

Angst is een slechte raadgever in het leven. En je krijgt pas diepgang als je ergens energie in stopt.

Je krijgt wat je geeft.

Het leven is nooit perfect maar de truc is om er voor jezelf het mooiste uit te halen.

Er is altijd 'iemand anders' die wel voor een ander klaar staat. Dat is nu het geval bij je ex. Iemand die wel voor haar durft te gaan zoals ze dat verdient.

Voor jou een leermomentje. Tijd om het vanaf nu anders aan te pakken en jezelf het geluk te gunnen.

Echt, doe het want niemand heeft een boodschap aan jouw angst. Vooral jij niet.

Succes en zie in dat je het verdient!
Mijn 2de relatie. Maar zoals ik al zei die andere topics zijn gekleurd door angst wat veel twijfel veroorzaakte en voor verwarring zorgde in mijn hoofd. Dit is nu weg en alles wordt duidelijk namelijk dat ik mijzelf in de weg zat. Roos je hebt gelijk ik heb hiervan veel geleerd en ik zal vooruit moeten kijken.
Je zit jezelf in de weg. Gun jezelf intensiteit wn diepgang.
Zie het verdwijnen van je angsten als een nieuwe start en je zei het al, je ex is nu gelukkig met een ander. Ga met een frisse blik verder met je leven! Heel fijn om van je angsten af te zijn. Blijven hangen in het verleden is zonde van je tijd en energie.

Als de tijd daar is, komt er vast weer een andere leuke meid op je pad. Heb het tot die tijd leuk met jezelf en met goede vrienden en je fijne ouders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven