***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Framboos, volgens mij is Laar de 10e terug. Ik vind het maar wat stil hier zonder haar!
muis dan pas??? niet leuk!! Hoopte dat ze internet op vakantie had, maar niet dus....

Heb dr ff gsmst dat ickje misschien gaat beginnen...Blijft ze toch een beetje op de hoogte!
Oeh spannend! Ik neem ook plaats op de tribune!

Zet hem om Icke en Ickemeisje!!!

Reageer vanavond even verder, tis druk hier!
* Witchke55 zet zich mee op de tribune, weliswaar met champagne, en kinderchampagne voor Draakje en Dropneusje. Want oh ja vandaag hoop ik dat het dubbelfeest is, ik heb nl de baan !! Het bedrijf gaat maandag bellen naar de arbeidsdienst om alles in orde te brengen voor mijn 6 weken durende stage, en nadien als alles goed is gegaan, nemen ze me vast in dienst !!
Hoeraaa voor Witchke, gefeliciteerd! Wat goed zeg. Een heel goed begin van het nieuwe jaar voor jou dus!

Ik kom ook op de tribune zitten, neem een vuurkorf mee en lekkere toastjes en nootjes voor bij de wijn.

Zet 'm op Icke, veel sterkte/succes!!!
Hoera voor Witchke: De eerste voorspelling van Muis is al uitgekomen!! Dat belooft veel goeds!!

Hoewel ik al weet dat wij geen probleem gaan krijgen met de naam
Wauw wat goed Witchke! Gefeliciteerd! Welke baan was dat nou? En is het fulltime? Krijg je je stageperiode ook betaald? En kan je je opleiding daarbij ook nog afmaken of moet je die nu stopzetten!

Tis wel een heel goed begin van 2009 voor jou zeg! Super!

Trouwens over mijn vader, vroeger was hij ook wel streng, hij was ook vaak niet thuis, veel op reis en zo, maar als hij er dan was speelde hij wel met ons, met de lego, spelletjes, etc. Hij was sowieso vel actiever dan hij nu is. Sinds hij met pensioen is, is het enig wat hij nog doet tv kijken, computeren en 1 keer per week klaverjassen en 1 keer per week biljarten. Verder doet hij dus de hele dag niets, hij zit maar wat in zijn stoel!

Hij trekt het gewoon op 1 of andere manier niet meer, het lijkt met de jaren ook erger te worden. Hij ergert zich overal aan.

Tuurlijk spreekt mijn moeder hem er wel op aan, maar als er iemand is die koppig is en zijn eigen weg gaat is het mijn vader wel. Denk niet dat het met de jaren beter zal worden, eerder slechter!

Precies wat je zegt Framboos, alle opa's die ik ken zijn eigenlijk dol op hun kleinkinderen en zijn vaak veel actiever met ze, ben ik soms best wel jaloers op.

Ik heb het er nooit heel expliciet met mijn vader over gehad, vind ik ook hee moeilijk omdat wij ook niet zo'n goede band hebben, ik bespreek soms wat praktisch dingen met hem, maar verder eigenlijk niet...

Muis, over dat tekstschrijven, misschien kan je een paar proefcolumns schrijven en dat naar diverse tijdschriften sturen, misschien eerst dicht bij jezelf houden en over de jongens schrijven en naar ouder/kind tijdschriften sturen?

Misschien aan een wedstijd meedoen?
Kunnen jullie wat harder coachen/ meer yellen/ meer dansjes doen misschien? Het wil maar niet doorzetten hier.......
Go Icke go

Zullen we een wave voor Icke inzetten!!!! Komt ie!!!
Oh Icke spannend! Ik schuif aan op de tribune hoor. Wat 'fijn' dat de uitslagen toch wat positiever zijn dan in eerste instantie gezegd werd. En een nieuwe kleindochter zal haar zinnen ook wat verzetten hopelijk.

witchke, gefeliciteerd met je baan! Jouw jaar is al goed begonnen in ieder geval.

Hier dacht ik dat Yasemin ook goede voornemens had voor 2009. Ze had nl. 1 januari doorgeslapen tot 6.00 uur en 's morgens en 's middags keurig haar slaapjes gehouden. Maar helaas, het was maar eenmalig. 'snachts slaapt ze gelukkig wel goed, ze komt wel nog 1 x voor een voeding maar dat is te overzien. Ik denk dat ze wat minder slaap nodig heeft dan Zahra. Ze lacht nu trouwens sinds een paar dagen! Zoooo schattig Ze ligt nu trouwens op de bank te kletsen, ook zo lief, die babygeluidjes.

Framboos, wat balen dat je auto zo is vernield met oudjaar, echt irritant zeker als je weet wie het gedaan heeft, je zou hem wel wat kunnen doen zeker.

Spitsmuis, meedoen aan een wedstrijd lijkt me een goed begin, anders idd een column schrijven en sturen naar wat redacties, kijken of ze interesse hebben. Ik kan anders aan dat oudklasgenootje van mij wel vragen hoe zij het aangepakt heeft.

Fachat, wat rot dat je vader zo weinig interesse toont in je kinderen. Mijn vader is echt gek op onze kleintjes, hij doet echt wel zijn best om met Zahra te spelen. Nou is hij nooit een superactieve vader geweest en hij vindt kleine babietjes denk ik een beetje eng, maar met Zahra speelt hij wel en mijn ouders zien we best vaak eigenlijk, nu ik thuis ben wel zo'n 2 x per week. Als de bel gaat zegt Zahra altijd: "Oma!!!", ze vindt het ook altijd leuk om bij ze op bezoek te gaan.
Tommy heeft op de pot gepoept!!!!

ff tussendoor hoor!

kom op Icke, je kunt het!

Wow Witchke, super gefeliciteerd, dat is een goed begin van 2009. Details graag! Wat ga je precies doen? Heerlijk dat het zo dicht bij is, klinkt ideaal.

Wow Framboos, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Gaf Tommy het al aan? Hebben jullie echt een potje, of zo'n bril op de toilet? Wil ik namelijk eigenlijk.

Ah, eten, heerlijk.........
Framboos, wat goed van Tommy! Ik probeer Steijntje ook zo ver te krijgen, aangezien Steijn aangeeft als hij iets moet doen. Alles mag, maar op het potje zitten eindigt elke keer in een hysterisch gillend jongetje dat dan maar weer een luiertje om krijgt. Hij vindt het volgens mij eng dat iets zijn lijfje verlaat. Ofzo. Denk ik. Mijn zusje had dit ook en het heeft mijn moeder een heleboel geduld gekost!

Ik heb een nieuwe jeans! Ik ben helemaal blij, aangezien dit de broek was die ik wilde. Iets minder blij ben ik met de maat; die wilde ik namelijk niet.

Steijn en Hugo zijn zo grappig samen! Ze roepen elkaar, imiteren elkaar, onderhandelen samen en hebben het reuze gezellig zo. Mees begint er onderhand echt bij te horen voor ze en dat is zo lief om te zien! Ze geven zijn luiertjes aan, roepen hem (maar Meesje zegt nog niets terug. Hij lacht wel naar ze), zoeken driftig naar zijn speentje als hij huilt (of steken een vinger in zijn mond) en ze aaien hem. Steijn wil Mees graag optillen, maar dat vind ik nog niet zo'n goed plan.

A. is morgen trouwens jarig! Dertig wordt hij. Dat is heel fijn, maar iets minder fijn is dat hij zich nog steeds niet lekker voelt. En nu ga ik de kerstboom aftuigen! (Wilde ik gister al doen, maar het kwam er niet van)
Nou aan framboze man alle eer, hij zette tommy na het douchen heel vaak even op de pot. Op een gegeven moment riep hij ook heel enthousiast "pottt'' pottt''

Ook ging hij heel vaak drukken maar dan kwam er niets.

Nu wist ik dat ie nog moest poepen omdat ik vandaag nog geen poepluier had gehad! Dus halverwege zijn badje zette ik hem op de pot en zei ik "bah'' toe maar ''bah'' en toen ging ie drukken!
oja muis, ik vind het ook zo super schattig als tommy gaat moederen over Livia. En dan heb jij dat ook nog met 2 van die wijze mannetjes! Schattig hoor! Nog ff, en ze kunnen ons goed helpen met van alles. Nu brengt tommy al lege flesjes naar de keuken, drukt ie speentjes weer in het mondje van livia, en brengt ie luiers als ik hem vraag. Straks kan ie misschien verschonen???
Wat goed van Tommy zeg! Volgens mij is dat idd wel een goede manier. Wij hebben ook het potje op de badkamer staan en voor n na het bad wil hij het altijd even proberen. Soms lukt het en dat i hij wel zo ontzettend trots! Poepen is hem nog niet gelukt!

Ik heb trouwens zo'n potje waarbij je de bril af kan halen en op de wc bril kan legen, een soort combi-potje dus.

Ik heb vanmiddag ook de kerstboom afgetuigd, lekker weer wat ruime in de kamer!

Tja, dat verschonen is zo'n beetje het enige waar Kaj absoluut niet bij wilt helpen. Jammer he!
Fachat nog even over je vader. *denk even hardop met je mee*

Het klinkt een beetje alsof je vader niet helemaal lekker in z'n vel zit...?Misschien omdat hij niet voldoende om handen heeft sinds zijn pensioen en hem dat frustreerd? Of kan hij misschien zelfs een beetje depressief zijn geworden daardoor? En dat drukte van kinderen in zo'n geval even teveel prikkels geeft voor hem?

Wat zegt je moeder ervan? Zij ziet haar man natuurlijk ook veranderen....

En je zegt dat hij veel op reis was vroeger, voor het werk?

Hij speelde vroeger dus wel met jullie, dus dan denk ik zou er dan misschien toch iets 'anders' dan desinteresse aan de hand zijn misschien?
Tja, ik weet het niet. De laatste jaren had hij het op zijn werk ook al helemaal gehad, dus of het komt omdat hij te weinig te doen heeft weet ik niet, mijn moeder probeert hem ook altijd te motiveren om dingen met haar te doen, wilt hij niet.

Hij is ook niet echt 'down', hij is eigenlijk gewoon heel erg op zichzelf en behoorlijk egoïstisch.

Op reis was hij idd veel voor het werk, ver weg naar Azie en Afrika en zo.

Dat de drukte van de kinderen teveel prikkels aan hem geven dat geloof ik wel, hij kan gewon niet zo goed meer tegen drukte en huilende kinderen.

Persoonlijk denk ik niet dat het een depressie is, ik weet het niet, het is gewoon een hele starre man, zo praat hij ook al jaren niet meer met zijn broer vanwege een of ander onbenullig meningsverschil. Hebben we mijn ouders en Fachatman's vader en vrouw een keer mee uit eten genomen en eigenlijk zei hij geen woord tegen mijn schoonouders, heel onbeleefd eigenlijk.

Ik weet het niet, het rare is dat hij het wel op prijs stelt als we op bezoek komen, maar dat hij dat tijdens het bezoek eigenlijk niet echt laat blijken.
Het is ook een proces van jaren geweest. Mijn vader speelde vroeger wel met ons, maar dat is ook nooit heel erg veel geweest hoor, maar wel meer dan hij nu met Kaj en Ole doet (met Ole heeft hij helemaal nog nooit gespeeld, ik kan me van vroeger bv herinneren dat mijn vader altijd zo geweldig `"herenpaard, damespaard, etc." deed, probeer ik dat hem ook met Ole te laten doen, maar nee hoor, hij doet het gewoon niet.

Mijn moeder vindt het echt heel erg jammer en heeft het elke keer als ik haar spreek wel over dat mijn vader zo weinig onderneemt en zo. Maar tot mijn vader doordringen lukt haar niet.
go icke go

waw goed zeg van Tommy !! Ik hoop dat het bij Xander niet te lang meer duurt eer hij op het potje gaat

Het is een baan als administratief bediende, facturen inboeken, transportdocumenten aanmaken, naar de bank gaan etc ... heel gevarieerd.
Go Icke!!!!!! Kom op, je kan het!

Ik hoop dat meisjeklein voor wat afleiding gaat zorgen.. Voor jou, je man maar zeker ook voor je schoonmoeder!

Fachat; wat ontzettend naar van je vader. IK herken het (gelukkig) niet. Is het niet een idee om eens voorzichtig een balletje op te gooien bij je vader?

Ben je inmiddels met Ole naar de kapper geweest?

Muis; alvaste van harte met je man! Ik heb volgens mij ook al eens gezegd dat ik vind dat je zo leuk schrijft. dus zal zeker een trouwe lezeres worden van een eventuele collum!

Framboos wat goed dat Tommy op het potje heeft gepoept! Hier al enkele plasjes op het potje....

Witchke; van harte gefeliciteerd met je job! Ben oprecht blij voor je! Voor hoeveel uur is het?

Micha bedankt voor je gastvrijheid tijdens de meet! Ik vond het erg leuk om jullie eens te ontmoeten! En hoop er bij een volgende meet weer bij te kunnen zijn!

Luna begint steeds meer te lopen, ook langere stukken nu! Vind het helemaal leuk om naar te kijken!
hmm fach moeilijk verhaal om een logische conclussie eruit te trekken..(leek en buitenstaander als ik ben... )

Het doet mij een beetje denken aan mijn opa...Mijn opa was ook een starre apparte man. Niet echt spontaan, attent, of gevoelig naar anderen toe. En helemaal niet naar kinderen. Maar het gekke was dat het juist wel een man was met een heel klein hartje. Het was gewoon een soort van houding van hem. Als het er op aan kwam kon hij ineens heel gevoelig zijn! Bijv. bezorgdheid als mijn oma op reis ging. Of als ik alleen met hem was deed hij ontzettend lief tegen mij! We sjoelden, hij maakte speelgoed voor mij, en ik las hem voor

Zou je vader misschien ook meer ''loskomen'' als hij eens alleen zou zijn met de jongens? Ik bedoel, hoe ''star'' kun je blijven als je als opa ziet hoe puur en lief kinderen kunnen zijn? en dan zijn het ook nog je bloedeigen kleinkinderen!!

quality time!

Hopelijk ligt het allemaal zo gemakkelijk als ik het nu schets...En zal jij ooit de opa zien in je vader die je zo graag zou willen zien!

sms van lara

Ze is nu hun huis in Zwitersland, puk heeft kennis gemaakt met sneeuw! Volgende week weer terug! De groetjes aan iedereen!
Hmm, nog geen Icke-nieuws dus, ga nu slapen, ze zeggen toch dat de meeste bevallingen 's nachts gebeuren??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven