***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Wij waren vorig jaar nog in Vaals, maar daar heb je volgens mij meerdere parken. Wij zaten toen op een klein en oud Landal park (was ook bijna voor niks ) Ik denk dat jullie dan op een van de grotere parken zitten. Mooi daar.

Is ook leuk om naar het Hijgend Hert te lopen, cafe op de heuvel /berg (in het bos) met heel veel bierspecialiteiten, daar hebben wij toen heel leuk wat gedronken met 'kleine' Fleur'. Ze noemen het geloof ik de 'enige' berghut van nederland.
Draakje veel succes bij de vk !!

Hier weer nieuws van het Witchkefront, vanmorgen afscheid genomen van de mensen van de opleiding, want ja, morgen begin ik met mijn stage, duimen jullie voor me dat het deze keer goedloopt en dat ik half februari blij kom melden dat ik een vast contract heb?
Oh, jaloers ik wil ook sneeuw. Hier ligt helemaal niets. Het heeft gisteravond wel geregend maar nada niks sneeuw. Zou wel leuk zijn op de slee naar school.

Het was wel weer wennen hoor vanmorgen. Wekker zetten, kids op tijd in de kleren, snel ontbijten en hup naar school.

Drop, je vloer, gelukkig geen stift. Wat een ondernemend grietje wordt die Fleur. Fijn dat je vandaag met al die sneeuw niet op pad hoeft. Heb je al wat gehoord van de fysio?

Draakje, lekker hoor nog een weekend weg. Nu Icke is bevallen (ik ben reuze benieuwd naar haar verhaal) ben jij de volgende. Tijd voor een nieuwe poule.

Fachat, ik ga voor draakje in zetten op 15 februari. Hoe ging het bij jou vanochtend? Had Kaj weer zin om naar school te gaan?
Ik duim voor je Witch!!!

Ik heb de hersencapaciteit van een garnaal!!! Iemand die dit herkent vanuit zijn zwangerschap?

Gevolg: Ik heb een uitgebreide koude douche gehad op zolder en de halve vloer stond blank inclusief de trap......

Ik wilde even de cv-ketel bijvullen. Alleen moet je dan natuurlijk als je klaar bent de slangen losmaakt wel alle kranen eerst dicht draaien, ieeieieieiieieieiieieieieiie Dom, dom, dom...

Ach ja, ik leef nog, de CV is weer gevuld en de zolder netjes gedweild, dus het heeft ook positieve kanten :-)

Fleur is van haar ochtendslaapje af. Ze heeft al een paar dagen op rij niet meer geslapen 's ochtends. Ik moet er nog erg aan wennen, maar het is wel fijn zo. Geeft me weer wat meer vrijheid op mijn vrije dagen.

Vanmiddag nog een keer naar buiten geweest, maar ze begint meteen te huilen als ze de grond raakt met haar voeten. Sneeuw is zoooooo eng!!!
Witchke tuurlijk gaat het jou lukken. In februari hebben wij gewoon een virtueel feestje (met taartjes en champagne) om te vieren dat jij een vast contract hebt.

Succes morgen!
Ooh ja, kan volgende week woensdag bij de fysio terecht, he ze vanochtend eindelijk gesproken. Het gaat op het moment best goed met mijn bekken, maar ik heb de afgelopen dagen ook niks uitgevoerd, behalve een beetje lezen en lanterfanten. En natuurlijk af en toe een wasje en wat kleine klusjes...
Witchke, heel veel succes morgen. Ik hoop dat alles goed gaat en dat je na je stage kunt blijven.

Brr Drop, klinkt vervelend, die CV actie van je.

Fijn dat je volgende week naar de fysio kunt. Morgen is de sneeuw neem ik aan wel van de wegen, of niet?

Wij hebben gelukkig winterbanden, dat is veel fijner met sneeuw. Vanmorgen bij de creche lag enorm veel ijs, da's minder, daar werken ook winterbanden niet.

Finn vond het heerlijk op de creche, hij heeft alleen weer te weinig geslapen en dit keer ook te weinig gegeten. Gelukkig net thuis weer een beetje bijgegeten.

Hij is net met zijn stoeltje gevallen, heeft nu een behoorlijke rode plek op zijn hoofd. Gelukkig was het stoeltje laag bij de grond.

Vandaag een mooi relatiegeschenk gekregen, maar een, terwijl ik er een aantal verwachte, maar deze maakt alles goed. Een mooie mont blanc pen! Ik ben gek op mooie pennen, dus daar ben ik enorm happy mee.

Ga even TV-hangen en vroeg naar bed. Welterusten!
Hey,

Hier is alles nogal drukdrukdruk, dus ik heb de laatste tijd weinig tijd gehad om te reageren maar heb wel trouw meegelezen met jullie hoor!

BM, Daan heeft vanaf het begin op zijn buik geslapen. Hij had veel last van zijn sleutelbeentje en sliep het lekkerst op zijn buik. Toen hij nog heel klein was liet ik hem eerst inslapen op mijn buik en daarna legde ik hem in zijn bedje.

Pas later hoorde ik dus dat dat buikslapen een wat verhoogde kans op wiegendood geeft, maar die regels veranderen ook weer elke zoveel jaar dus ik he me er niet heel veel van aangetrokken eerlijk gezegd.

Draakje, hoe was het bij de vk? Het gaat opschieten nu he, ben je al helemaalklaar met alles?

Vriend gaat per 19 januari beginnen met die opleiding. Hij moet dan een jaar naar school, waarvan de eerste 6 weken intern en daarna 1 dag per week en de ret van de week stage bij het bedrijf waar ik ook werk.

Die eerste 6 weken worden wel pittig, hij zit dan fulltime in Den Bosch en ik werk fulltime en ben dan alleen met de kinderen, dus dat wordt wel even aanpoten denk ik!

Het is voor een goed doel, hij heeft nu een baangarantie van 3 jaar, dat is wel een hele geruststelling.

Fachat, ik herken het gedrag van jouw vader heel erg. Mijn vader doet precies hetzelfde helaas. Nu is hijgewoon een erg egoistisch type, als hij iets wil doen doet hij dat gewoon zonder rekening te houden met anderen. Als we bijvoorbeeld eens op bezoek waren en hij wilde achter zijn computer zitten dan zat ie rustig de hele middag achter dat ding zonder om te kijken naar Daan of hij zat gewoon zijn krant te lezen en liet Daan maar lopen.

Hij weet ook niet wanneer ik of mijn zusje jarig zijn bijvoorbeeld, dat interesseerd hem gewoon niet. Ik heb me daar heel lang heel druk om gemaakt, maar nu ben ik er al een tijdje echt klaar mee en sinds ik zelf geen contact meer met hem opneem toont ie ineens wel belangstelling en neemt ie zlf initiatief te bellen en naar Daan en Meisje te vragen.

Witch, gefelicteerd met je nieuwe baan! Tuurlijk gaat het je lukken, het is je heel erg gegund in ieder geval!

Drop, geweldige actie! Het is idd wennen he, als ze ineens en slaapje laten vallen! Daan had een tijdje terug een periode dat hij ineens niet meer sliep 's middags, maar dat heeft hij snel weer laten vallen en nu tukt ie elke middag toch nog wel een uurtje ongeveer.

Xaloy, hoe is het met je nieuwe baan, is het ene beetje leuk??
Hier helaas geen winterbanden, onze baas gelooft er niet in terwijl het echt geen overbodige luxe zou zijn. Ik rij in een peugeot Boxer en dat is toch best een flinke bus...

Het schijnt hier vannacht vrij hard te gaan vriezen -12 of misschien wel -15, dus ik hoop maar dat de weg niet glad wordt aangezien ik echt om 6 uur in de auto moet zitten om uberhaupt enigszins op tijd te komen. De ANWB geeft geen verkeersdrukte af, dus het zal wel goed komen.

Vanavond een nieuwjaarsborrel gehad (van onze straat, buurtvereniging) en Fleur heeft daar werkelijk de show gestolen. Ze rende overal vrolijk tussendoor en had de grootste lol. Af en toe een beetje verlegen als er iemand teveel naar haar toe kwam. Tijdens de speech liep ze er vrolijk doorheen te kletsen, gek kind en was ze rondjes aan het rennen. Ik heb echt moeten lachen en de rest van de buren ook. Nu is weer algemeen bekend dat er een tweede op komst is en zijn alle oudjes hier ook weer blij. Verjonging is altijd goed!!
Alles was ok bij verloskundige. Koppie naar beneden, alleen nog niet ingedaald.

Jeetje LL, dat zal wel ff pittig worden. Heb je hulp in de buurt?

Grappig is dat he, als je kindje de show steelt op zo''n evenement. Op een of andere manier vinden ze dat echt leuk.

En wat balen van je CV drop, is net zoiets als wij toen, toen de monteur was vergeten de slang van de wasmachine weer terug te stoppen en ik niksvermoedend een wasje draaide.

Fijn dat je trouwens volgende week naar fysio kan. Je moet ook voor je werk behoorlijk sjouwen, nietwaar? Thanks trouwens voor de tip van t hijgend hert. Ik dacht dat er maar 1 landal in vaals zat, maar dit leek geen klein oud park. Nou ja, we wachten t af. Tis sowieso lekker om er ff uit te zijn.

Arme Finn! Van zijn stoel gevallen. Ze gaan ook de raarste capriolen uithalen, hier ook al vaak een manneke net op tijd gered van een fikse duikeling.

Haha, esan, jij bent er snel bij, moet nog 6 weken hoor :-)

Noah was 2 dagen te laat, dus ben benieuwd! Ik ga zelf voor de 16e, M is 16 april jarig, noah 22 april, ik 22 feb, dus dan moet deze 16 feb komen. Mooie redenatie, toch??

Noah vond de sneeuw ook niet echt wat. Wilde in het begin alleen maar getild worden, maar uiteindelijk durfde ie toch wat stappen te zetten. Grappig!

Nou, ik ga lekker in een schoon net opgemaakt bedje, heerlijk!!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Goedemorgen!!
Goedemiddag!!
Allemaal aan het buitenspelen? Het is hier zo rustig.

Jemig wat is het koud. Geen sneeuw hier!
Esan, ik ben niet aan het buitenspelen! Wel ben ik met Mees naar het cb geweest en alles was goed. Het beertje weegt nu 4500 gram en is 54 cm lang, dus hij groeit als kool.

Gister waren we in het Sophia en de verwachting is dat Mees ongeveer anderhalf zal zijn als ze het extra stukje Mees weg gaan halen. Niet omdat het moet, maar omdat het mooier is.

LL, wat fijn dat je vriend een baangarantie heeft voor drie jaar! Okee, het zal even een paar weken afzien zijn, maar daarna weer wat makkelijker, toch? Blijf jij dan ook fulltime werken of niet?

Drop, ik moest zo lachen toen ik je stukje over de ketel las! Het zou mij ook zo kunnen gebeuren!

Onze droger was kaduuk (erg irritant met drie kinderen!), maar vandaag is de monteur geweest en hij doet het weer! Driewerf hoezee!
idd aan het genieten van het mooie weer.

ga zo weer ff naar buiten met de jongens maar eerst moet gijs ff wat eten.
Ook niet aan het buitenspelen, ik was aan het werk, maar Kaj' school bede dat hij ziek was en ik hem moest ophalen. Dat duurde natuurlijk veel te lang (trein gemist en zo), waardoor ik pas een dik uur later op school was. Kaj was echt helemaal overstuur (had wel verteld dat ik wel ff onderweg was, maar het concept van tijd is nog erg moeilijk), dikke tranen en hij sprong gewoon in mijn armen toen hij me zag. Erg sneu. Hij ziet erg bleek en heeft hoofdpijn en heeft het erg koud. Hij ligt nu op de slaapbank en is een tekenfilmpje aan het kijken (Tarzan). En ik ben thuis aan het werken.

Lievelust, jij herkent het dus (vaderrelatie), wat je beschrijft is idd heel herkenbaar! Jouw ouders zijn gescheiden toch? Dus als jij je vader niet belt, dan moet hij wel bellen om iets over jou/jullie te horen? Wel fijn dat dat geholpen heeft!

Nu belt mijn moeder me altijd en als ik bel, bel ik ook mijn moeder (zou niet weten wat ik met mijn vader te bespreken heb). Heb dus niet echt een reden om mijn vader apart te bellen (of hij mij).

Gaat het ook beter als jullie nu op bezoek zijn? Legt hij zijn krant nu vaker weg / speelt hij met Daan of meisje?

Balen van je cv Dropneus! Ik wist helemaal niet dat je die moest bijvullen . Dat zal fachatman dan altijd wel doen?

Leuk een paar dagen weg, zou ik ook wel zin in hebben. Helaas zitten we een beetje krap op het moment (en zitten vast aan schoolvakanties), wacht een bedrag dat moet binnenkomen en dan ga ik 3 dagen in een wigwam bij slagharen boeken. Hebben we al eerder gedaan en was erg leuk. Er was nu een aanbieding voor 150 euro en dan mag Kaj ook nog een vriendje meenemen. Onbeperkt toegang tot het pretpark (en nog 5 (?) andere in de omgeving) en het zwembad. Wij gaan wel pas in de meivakantie.

Goed, dus een nieuwe bevalpoule voor Draakje?? Ik ga even denken!
Fachat, mijn vader zit nu weer voor een half jaar in China dus we gaan niet zomaar ff op bezoek daar =) , maar ik bel hem zelf dus idd niet meer, hij moet maar contact met ons opnemen. (leuk voorbeeld van zijn desinteresse in zijn familie is dat ie vorig jaar toen ie in China zat ineens een mailtje stuurde dat hij getrouwd was met zijn Chinese vriendin die wij nog niet gezien of gesproken hadden, vond ie helemaal niet belangrijk).

Als ie al belt zal ie ook niet uit zichzelf naar de kinderen vragen. We gebruiken Skype en de webcam en als Daan dan toevallig door het beeld wandelt zegt ie wel iets van 'Hallo Daantje', maar verder ook niet. Ik heb me er ondertussen bij neergelegd, ik ben lang boos geweest om zijn desinteresse, maar hij veranderd gewoon niet. De ouders van M. liggen mij persoonlijk dan misschien niet, maar voor de kinderen zouden ze alles doen, dus compenseren ze alles wat tekort hebben van mijn vader wel van zijn vader en moeder gelukkig. Toch blijft het jammer natuurlijk, ik hoop dan ook dat jouw vader misschien nog een beetje bij zal draaien.
Oja, voor de Draakje poule...ik zeg 18 februari
Draakje krijgt een valentijns-baby, ik ga voor 14 februari!
Ik ga voor 13 februari voor de draakje poule
Hihi, en ik ga voor 13 februari voor de baby van Draakje. Dat wordt zowieso een mooie dag, want het is mijn laatste werkdag Prima dag om te bevallen dus!!
hee Witch: Had je post net gemist, zitten we dus op een lijn
lekker drop, je laatste werkdag. Vind t heerlijk zo thuis, hoewel ik werk wel mis. Kon je een beetje op je werk komen, want ligt nog steeds veel sneeuw.

Gelukkig hoeven we vandaag niet op een tribune, want wordt -15 geloof ik, brrr.

Was bijna te koud om lang buiten te zijn, alleen even naar de stad geweest om wat dingen voor kleine aan te schaffen. Heb eigenlijk nog niks klaar, erg he!

We verwachten ergens voor de helft van volgend jaar te verhuizen en willen dus niks meer in huis doen wat niet noodzakelijk is. Dat betekend dus gewoon ledikantje bij ons op de slaapkamer en verder geen poespas. Moet dus vooral kleertjes wassen en uitzoeken, ledikant opzetten, matrasje kopen ed. Mams komt do, dus die zal wel mee willen helpen met wassen en strijken ed.

Jeetje, wat groeit Mees goed, muis, wordt vast een lekker spekkie

He LL, ook al zo'n rare vader dus. Lijkt wel of iedereen ofwel een rare vader ofwel een rare moeder (schoon-) heeft. Lastig is dat. En verdrietig!

Dat klinkt erg leuk, zo'n wigwam bij slagharen, fach.

Trouwens, een hit hier, badkrijtjes, meneertje tekent er lustig op los.
LL wens je vriend van mij heel veel succes met zijn opleiding. Ik weet dat het idd pittig is, als je er naast nog een gezin hebt om te verzorgen. Maar denk dat het wel haalbaar moet zijn. Bij mij was het alleszins ok de eerste drie maanden, hoe die andere maanden er moesten uit zien heb ik natuurlijk geen idee van.

Eerste werkdag was ok. Nu nog hopen op meer van die goeie dagen.
Lieve meisjes, tijd voor een verslag van mijn kant, eindelijk. Hadden even tijd nodig om bij te komen hier. Wat een roalercoaster, de laatste dagen......

Om te beginnen en voor de duidelijkheid, haar roepnaam is Liselot:) Ik geloof dat de volgorde van haar namen inderdaad de verwarring heeft opgeroepen die we vreesden:)

En ik had het niet duidelijk vermeld in mijn smsje. Dus nu staan er al de nodige kaartjes op de kast met; Gefeliciteerd met jullie Jente:)

In ieder geval......Het verhaal........

Vrijdag op zaterdagnacht vanaf een uur of 2 -net als bij Ruben, afgezien van de brandweerwagen en de keizersnede was het vrijwel exact hetzelfde, deze bevalling- dacht ik dat ik "iets" voelde. Dat "iets"kwam telkens terug, alleen heel onregelmatig, met tussenpozen van 30 minuten tot 2 uren. Beetje krampen, moeilijk weeen te noemen. "s ochtends de slijmprop verloren, ziekenhuis gebeld, maar moest afwachten. Kon nog wel dagen/weken duren. De "ietsen" waren ook weer verdwenen. Ickeman was wat onrustig dus besloten we net als voor de bevalling van Ruben een broodje te gaan eten in onze favoriete croissanterie. Ik bestelde uiteraard hetzelfde broodje als de vorige keer, want wie weet:) Daarna geprobeerd een dutje te doen, maar de "ietsen"waren weer terug; drie in anderhalf uur.

's Middags kwamen mijn ouders even op bezoek, ze waren toevallig in de buurt. Weg "ietsen", tuurlijk...... Na het eten even gedouched en gaan liggen op bed, toen kwamen de "ietsen"weer terug. Het voelde niet echt als weeen, meer als heftige krampen. Babyfoon naar de buren gebracht en toch maar even naar het zh. Daar was alles als sneeuw voor de zon verdwenen, dus ik mocht om 22 uur weer naar huis. We zaten nog niet in de auto terug naar huis of het begon toch wel echt heftig te worden, dus om 0.00 uur weer terug in het zh. Had ik 4 cm (toen pas gemeten, de eerste keer niet) en was ik stiekem wel een beetje toe aan pijnstilling (ik heb notabene om een paracetamol gevraagd, schaam schaam) Ik was doodop, had natuurlijk een nacht niet geslapen en was ook weer wat onzeker over hoe en wat omdat het allemaal zo onregelmatig en chaotisch ging. Omdat het bij Ruben zo snel ging op een gegeven moment, was pijnstilling niet verstandig ivm de reactie die Meesje ook had, als ik binnen 4 uren zou bevallen. Kijk, dat maakte me weer een beetje vrolijker; binnen 4 uren, dat is te overzien:) En dat ging dus ook zo. Ieder uur 2 cm erbij. Heel heftig, want de weeen volgden elkaar in rap tempo op. wist echt niet dat een vrouw zoveel kon hebben......Bevallen doet pijn!!!!!!!! Ik heb heel vaak gedacht; en nu loop ik weg. Om me meteen te realiseren dat dat helaas niet mogelijk was. Het enige dat me er een beetje doorheen sleepte was dat er gelukkig ook vorderingen waren, dus dat het opschoot. Ik kreeg helaas wel steeds mee hoe druk het was en dat er drie spoedopnames waren terwijl ik aan het bevallen was, dus de gyn en de verpleegkundige liepen in en uit. Dat vond ik niet erg leuk, ik maakte me er zo druk om dat er iets mis zou gaan en dat er dan niemand bij zou zijn. Maar goed, na een vervelend laatste randje tussen 8 en 9 cm moest ik toch echt wel persen. Maar er was nog geen arts dus ik moest me inhouden, twee persweeen lang. Vreselijk is dat zeg!!!!

Kon het niet tegenhouden en toen het hoofdje stond belde de verpleegkundige met de gyn; je moet NU komen. Ik maakte me er echt de hele tijd druk om dat er geen arts was, heb de verpleegkundige gezegd dat ie hem maar moest halen, ik was echt nogal adrem volgens Ickeman. Schaam schaam. Ik had trouwens een mannelijke verpleegkundige die ik nog kende van de vorige keer, heel apart om te bevallen met twee mannen (plus gyn drie) erbij en zonder vrouw. Verpleegkundige was ook heel droog en nuchter, geen echte coacher. Vertelde me heel simpel dat het druk was en dat de arts maar op een plek tegelijk kon zijn. Duh, hier dus???!!!

Maar eind goed al goed; 4 persweeen later floepte Liselot eruit. Om 3.24 uur, 3915 gram schoon aan de haak. Sprekend haar papa; zijn neus (had ik niet besteld, maar dat terzijde), zijn tenen, zijn donkere haren (helaas geen rood, maar ook dat maakt helemaal niet uit) en echt zijn koppie. Wat een oergevoel is persen zeg!!!!!!! Dat deel van de bevalling zou ik echt zo nog een keer overdoen. De weg ernaartoe liever niet, maar het moment supreme vond ik geweldig! Deed wel pijn, vooral omdat de laatste perswee iets te lang op zich liet wachten, maar dat deed me niets meer, ik was helemaal in extase leek het wel. De gyn voelde ik wel wat draaien en trekken, maar er is geen hulpmiddel aan te pas gekomen, gelukkig. Ben gescheurd en gehecht, maar alleen aan de buitenkant, gelukkig.Is uiteraard nu pijnlijk en vervelend, maar dat gaat wel weer over.

En nu merk ik dat ik begin te genieten van alles. Van Ickeman die maar niet kan stoppen met vertellen hoe trots hij op me is en op ons gezinnetje, van Liselot die goed drinkt en vandaag was gegroeid, van Rubentje die heel neutraal met alles omgaat.

We hebben nog twee slapeloze nachten gehad, maar vannacht ging het beter. Hopelijk zet dit door en is het automatische piloot gevoel straks weer helemaal weg. Ickeman is volgende week ook nog thuis, daar ben ik erg blij mee.

Schoonmama hoort vrijdag meer over het behandelplan, dat is voor ons nu weer iets om naar toe te leven. Het blijft allemaal spannend hier.

Het is een beetje een warrig verhaal geworden, merk ik, maar goed, alles staat erin:)

Dag dag, tot snel maar weer!
anoniem_49926 wijzigde dit bericht op 07-01-2009 11:39
Reden: toevoeging, en nog een en nog een
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven