De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

quote:Eleonora-1 schreef op 23 november 2016 @ 09:37:

... en dat zei zij; 'welleke andere.....?'

Weten jullie die nog?

[afbeelding]Dank je Leo, die was ik helemaal vergeten! Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Plateauzolen zo rond 1974.

Bij de schoolarts horen dat je een bril moet maar dat is niet erg hoor..hele leuke modelletjes. Not. En een paar jaar later alleen Loes Haasdijk monturen. Brrr
Everything you see I owe to spaghetti!
Vroeger hadden ze haaienvinnensoep van Unox. Het was een zakje poeder en een blikje met het vlees (echte haaienvinnen???) Als je het gekookt had was het net behangplaksel, maar zo lekker. En ineens is het er niet meer. Zoals met meer producten die ik lekker vond
Help iedereen een handje
quote:Annapicobella schreef op 23 november 2016 @ 23:04:

Plateauzolen zo rond 1974.

Bij de schoolarts horen dat je een bril moet maar dat is niet erg hoor..hele leuke modelletjes. Not. En een paar jaar later alleen Loes Haasdijk monturen. BrrrBlokken hout met leren riempjes en ronde zilveren knopspijkers. Daar boven droeg je een kort suède rokje van allemaal verschillende kleur lapjes
Help iedereen een handje
Het ziet er zowat uit als een paleis maar dit was het hoofdpostkantoor van Amsterdam.

Daar stond je in de rij voor geld, postzegels, nieuwe giro enveloppen en om je pasje op te halen.....

Kon je tegen de mevrouw achter het dikke glas brullen hoeveel je op wilde nemen.

'Nee, hónderd vijftig gulden...'

En hier kon je dan mee betalen...

Ja, ons postkantoor in Rotterdam was/is ook prachtig. Het wordt nu voor andere doeleinden gebruikt.
En het loket van het station waar een echt mens zat waar je een treinkaartje kon kopen. En de conducteur kwam langs met een knijptang om je kaartje te knippen. Zo'n mooi rond gaatje.
Of je ging met de bus. De chauffeur drukte dan ter plekke een kaartje voor je af. Net een soort kassabonnetje.

Met dit apparaat:

If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

De Popfoto, en Muziekcourant. Beeldromannetjes, dit waren liefdesverhalen, een beetje in Barbiestijl. Was een hele ruilhandel op school. Panty P, Barend de beer, Paulus de Boskabouter, Ivanhoe, luipaard op schoot. Dit was een voorloper van Daktari.

Op de nonnenschool in Maastricht mocht je wel een lange broek aan, maar daar moest een rok over heen.

Schaatsen op de Maas in 1963. Jurkjes met een petticoat en een strik op je rug. De jurkjes waren gemaakt van een dunne stof wat leek op crepepapier.

Een soort hinkelbaan met een schoensmeerblikje gevuld met zand. Dat blikje moest je dan wegschoppen terwijl je hinkelde. Elastieken. Van een heel dun sjaaltje kon je een roos maken voor in je haar. Witte lakschoentjes met kniekousen met ajourmotief.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:Eleonora-1 schreef op 24 november 2016 @ 15:30:

[afbeelding]Dat waren nog eens tijden. Nooit hadden we kunnen vermoeden dat automatisering alles zoveel duurder zou maken

If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

En een Peugeot brommer, later een Puch Maxi. Helm was nog niet verplicht, maar moest wel van mijn ouders. De volgende straat ging hij dus af, en aan het stuur.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:merano schreef op 24 november 2016 @ 16:10:

Of je ging met de bus. De chauffeur drukte dan ter plekke een kaartje voor je af. Net een soort kassabonnetje.

Met dit apparaat:

[afbeelding]

Ja en dan had je zones.

Keken de chauffeurs in zo'n boekje om te kijken hoeveel zones je moest.
Kijk Marcella, een beeldroman.

Deze had ik....

Konden we de tijd maar terugdraaien
Help iedereen een handje
En deze had ik ook.

[img]http://iloapp.blauw-bloed.nl/blog/anekd ... 333281.jpg[/img]

Dat is wel een hele moderne versie hoor!

Ik kon er trouwens nooit mee betalen, omdat mijn handtekening nooit gelijk is. Kreeg ik hem twee weken na de betaaldatum weer retour
Ik kon niet zo snel een oudere versie vinden....
Leuk radiospelletjes zoals zeg geen eeh.

"En we hebben weer een beller aan de lijn, het is Ronald uit Emmen. Zeg Ronald hoe vaak heb je al geprobeerd om door te komen?"

"Eeh"

Ging best vaak zo, bij de eerste vraag al eeh.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik las naast de Bouquetreeks dit:

en dit (erfstukjes uit de jaren 50):

Gelukkig had ik toen zoveel tijd dat er ook nog normale boeken bij konden.

En geen ja en geen nee....

Briljant gepersifleerd ook door Cox en Halsema.

https://youtu.be/4_lRwxnoLyE
quote:kopjekoffie70 schreef op 24 november 2016 @ 16:55:

Leuk radiospelletjes zoals zeg geen eeh.

"En we hebben weer een beller aan de lijn, het is Ronald uit Emmen. Zeg Ronald hoe vaak heb je al geprobeerd om door te komen?"

"Eeh"

Ging best vaak zo, bij de eerste vraag al eeh.

Geen ja, geen nee. Met Joop Smits en Elles Berger.

Heb je kinderen?

Jaaa...apje, Joopje en Joepje

https://www.youtube.com/watch?v=4_lRwxnoLyE

Edit: Mosterd

quote:merano schreef op 24 november 2016 @ 16:58:

Ik las naast de Bouquetreeks dit:

[afbeelding]

en dit (erfstukjes uit de jaren 50):

[afbeelding]

Gelukkig had ik toen zoveel tijd dat ik ook nog normale boeken bij konden.Ik las bouquetreeks, streekromans en van die zogenaamde historische romans met veel sensueel gebeuren op de omslag als afwisseling met Anna Blaman, Reve en Haasse.

[afbeelding]Oh jaaaaahhhh! Met die dingen ben ik nog eens bijna aan de bedelstaf geraakt, maar oh waar waren ze handig
quote:Eleonora-1 schreef op 24 november 2016 @ 16:44:

[...]

Ja en dan had je zones.

Keken de chauffeurs in zo'n boekje om te kijken hoeveel zones je moest.En iedereen helemaal over de rooie toen de Nationale Strippenkaart werd ingevoerd, want dat was veel te ingewikkeld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven