Onbeschofte winkelpersoneel
vrijdag 25 november 2016 om 21:28
Nou zeg, heb net iets verschrikkelijk onbeleefds meegemaakt. Was net in de stad dacht lekker even shoppen gezellig koopavond. Kom ik binnen in een winkel waar ze voornamelijk kleding verkopen. Een winkelpersoneel, jong meisje van in de 20, loop naar haar toe en vroeg haar heel beleefd 'mag ik jou iets vragen?' waarop ze zegt 'dat doe je al'. Nou, heb de eer aan me zelf gehouden en maar niks gezegd. Na een tijdje riep haar collega haar naar de kassa, en toevallig was ik net aan de beurt. Ik had best wat gekocht dus vroeg of ze een tasje had. Ze zei dat ze alleen katoenen tasjes hebben voor 2 euro. Ik zei 'wat belachelijk! Geef mij maar een plastic tas'. 'We hebben geen plastic tassen daar doen wij niet aan'. Ik werd echt boos en zei 'ik ga geen 2 euro betalen voor een tas wat stom dat jullie niet aan plastic tasjes doen'. Ze zei 'dus omdat JIJ (geen u) zo gierig bent moeten onschuldige beestjes maar lekker dood gaan?'. Toen greep haar baas in en zei 'Zeg Saartje doe eens normaal zo mag je niet tegen een klant praten'. Wat er daarna is gebeurd wil ik liever niet vertellen maar ik ben hier heel erg van geschrokken. Sinds wanneer hebben verkopers het recht om zo tekeer te gaan tegen de klanten? Belachelijk!
vrijdag 25 november 2016 om 21:35
Jij klinkt ook vrij asociaal. Je weet donders goed dat je vanaf nu moet betalen voor plastic tasjes en de overheid en veel bedrijven proberen jou en vele anderen bij te brengen dat je beter een tasje van thuis mee kan nemen en die vaker kan gebruiken om het milieu te besparen. Dat een bedrijf dan alleen duurdere tasjes heeft van twee euro, waarmee je langer kan doen is alleen maar een slimme zet van hen
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
vrijdag 25 november 2016 om 21:36
Het is vrij onleesbaar...
Waarschijnlijk vind je dat jij netjes en respectvol was. Waarom zou je anders dit topic openen? Maar ik zie dat anders; hier heb jij ook een aandeel in gehad! Uit jouw benadering blijkt dat je je verheven voelt boven het 'winkelmeisje'; grote kans dat zij dit ook gevoeld heeft. Ik vraag me af waarom je zo'n geldingsdrang hebt? Zag dat in je eerdere topic over HBO nl. ook.' Ben je zo onzeker, dat je dat op deze manier moet compenseren? Daar maak je geen vrienden mee.
Waarschijnlijk vind je dat jij netjes en respectvol was. Waarom zou je anders dit topic openen? Maar ik zie dat anders; hier heb jij ook een aandeel in gehad! Uit jouw benadering blijkt dat je je verheven voelt boven het 'winkelmeisje'; grote kans dat zij dit ook gevoeld heeft. Ik vraag me af waarom je zo'n geldingsdrang hebt? Zag dat in je eerdere topic over HBO nl. ook.' Ben je zo onzeker, dat je dat op deze manier moet compenseren? Daar maak je geen vrienden mee.
vrijdag 25 november 2016 om 21:38
Maar wat wilde je dan vragen toen je net in die winkel was? Vragen of je wat mag vragen en dan niks vragen is ook best raar. En toch ben ik ook heeeel nieuwsgierig naar wat er gebeurt is wat je niet wil vertellen. Ik vermoed iets onbeschofts vanuit jouw kant, aangezien je je ervoor ook al merkwaardig gedroeg.
vrijdag 25 november 2016 om 21:39
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 25 november 2016 @ 21:36:
Ik vraag me af waarom je zo'n geldingsdrang hebt? Zag dat in je eerdere topic over HBO nl. ook.' Ben je zo onzeker, dat je dat op deze manier moet compenseren? Daar maak je geen vrienden mee.Misschien komt die vergeldingsdrang wel door het feit dat haar vriend haar niet wil beffen.
Ik vraag me af waarom je zo'n geldingsdrang hebt? Zag dat in je eerdere topic over HBO nl. ook.' Ben je zo onzeker, dat je dat op deze manier moet compenseren? Daar maak je geen vrienden mee.Misschien komt die vergeldingsdrang wel door het feit dat haar vriend haar niet wil beffen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
vrijdag 25 november 2016 om 21:40
quote:Caledoniaxx schreef op 25 november 2016 @ 21:37:
'wat er daarna is gebeurd wil ik liever niet zeggen'
Ben nu toch wel echt benieuwd naar wat dat dan isÓf ze is zo doorgeflipt dat ze de winkel is uitgezet, of mevrouw 'troela' heeft in het mom van de-klant-is-koning haar gelijk gekregen, gok ik op.
'wat er daarna is gebeurd wil ik liever niet zeggen'
Ben nu toch wel echt benieuwd naar wat dat dan isÓf ze is zo doorgeflipt dat ze de winkel is uitgezet, of mevrouw 'troela' heeft in het mom van de-klant-is-koning haar gelijk gekregen, gok ik op.
Tja, als je zelf niet in staat ben om op respectvolle wijze in volzinnen te praten kan het voorkomen dat je eens iemand treft die dat niet kan waarderen.
Ook als die persoon betaald wordt om vriendelijk te zijn- dat is namelijk toch net een tikje anders dan betaald worden om denigerend te worden behandeld.
Leer ervan zou ik zeggen.
Ook als die persoon betaald wordt om vriendelijk te zijn- dat is namelijk toch net een tikje anders dan betaald worden om denigerend te worden behandeld.
Leer ervan zou ik zeggen.
vrijdag 25 november 2016 om 21:42