Onbeschofte winkelpersoneel

25-11-2016 21:28 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg, heb net iets verschrikkelijk onbeleefds meegemaakt. Was net in de stad dacht lekker even shoppen gezellig koopavond. Kom ik binnen in een winkel waar ze voornamelijk kleding verkopen. Een winkelpersoneel, jong meisje van in de 20, loop naar haar toe en vroeg haar heel beleefd 'mag ik jou iets vragen?' waarop ze zegt 'dat doe je al'. Nou, heb de eer aan me zelf gehouden en maar niks gezegd. Na een tijdje riep haar collega haar naar de kassa, en toevallig was ik net aan de beurt. Ik had best wat gekocht dus vroeg of ze een tasje had. Ze zei dat ze alleen katoenen tasjes hebben voor 2 euro. Ik zei 'wat belachelijk! Geef mij maar een plastic tas'. 'We hebben geen plastic tassen daar doen wij niet aan'. Ik werd echt boos en zei 'ik ga geen 2 euro betalen voor een tas wat stom dat jullie niet aan plastic tasjes doen'. Ze zei 'dus omdat JIJ (geen u) zo gierig bent moeten onschuldige beestjes maar lekker dood gaan?'. Toen greep haar baas in en zei 'Zeg Saartje doe eens normaal zo mag je niet tegen een klant praten'. Wat er daarna is gebeurd wil ik liever niet vertellen maar ik ben hier heel erg van geschrokken. Sinds wanneer hebben verkopers het recht om zo tekeer te gaan tegen de klanten? Belachelijk!
quote:BAMmetjebamie schreef op 26 november 2016 @ 00:04:

En een winkelpersoneel ook nog. Als iemand mij als meisje aanspreekt ren ik voor hem/haar en geef ze geen tasje maar draag de spulletjes hoogstpersoonlijk naar huis Je avatar!!
The time is now
Hmm dat topic over de klanten is al verwijderd zie ik. Ik snap dat "meisje" wel hoor, alsje de heledag zo benaderd of behandeld word door "hogeropgeleide" snobistische onsociale klanten, dan word je vanzelf chagerijnig. En dat voor een laag loon.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
quote:Mutsje78 schreef op 26 november 2016 @ 22:34:

Hmm dat topic over de klanten is al verwijderd zie ik. Ik snap dat "meisje" wel hoor, alsje de heledag zo benaderd of behandeld word door "hogeropgeleide" snobistische onsociale klanten, dan word je vanzelf chagerijnig. En dat voor een laag loon.Staat op werk en studie toch?
Ja ik zag het nu ook bij het centraal moderator topic dat het verplaatst is.
quote:-KING- schreef op 25 november 2016 @ 21:41:

ze hep die satanshoer met dr kop tege de kassa aangebeukt
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Misschien niet onbeschoft maat wel heel erg irritant: dat je minstens 5 keer tijdens 1 bezoek door dezelfde verkoopster lastig gevallen word met de vraag: kunt u het vinden? Lukt het allemaal? Terwijl je even rustig wilt rondneuzen tussen de kleding. Ben vlug de winkel maar weer uitgegaan. Dit is geen klantvriendelijkheid meer maar stalking!
quote:Dormouse schreef op 26 november 2016 @ 00:04:

[...]

Dyslectisch maar zal het direct corrigeren Tja, je mag wel weer jezelf boven TO plaatsen, maar je maakt in jouW vorige reactie maar liefst twee niet-dyslexiegerelateerde spelfouten. Dus zo zie je maar weer. Opleiding zegt geen klap over hoe slim je bent. Net zoals spelling daar niets over zegt.
quote:MiniMe3 schreef op 04 december 2016 @ 18:27:

[...]

Tja, je mag wel weer jezelf boven TO plaatsen, maar je maakt in jouW vorige reactie maar liefst twee niet-dyslexiegerelateerde spelfouten. Dus zo zie je maar weer. Opleiding zegt geen klap over hoe slim je bent. Net zoals spelling daar niets over zegt.Je vergist je hoor. Dyslexie slaat ook op het teruglezen van je eigen tekst en de typfouten over het hoofd zien of ze verbeteren en niet zien dat je een nieuwe fout toevoegt. Een dyslect is geen robot die de dingen altijd precies hetzelfde doet. Je bent een beetje in de war met sommige autisten.
En er bestaan meerdere vormen van dyslexie, maar de meeste mensen kennen die speciefke benamingen niet. Maar geeft niks hoor maar dat is waarom ik het algemeen hou.

Opleiding zegt inderdaad weinig over hoe slim iemand is, slim is immers een te algemene/brede term daarvoor, wel iets over intelligentie (wetenschappelijke specifiekere benaming, geen waardeoordeel). Spelling zegt inderdaad over geen van beide iets.

En ja, ik vind mijzelf beter als TO, en vele met mij hier, en dan? Niet omdat ik een hogere opleiding heb overigens, wel omdat ik winkelpersoneel en mensen met een zgn. lagere opleiding niet als minderwaardig behandel.

PS. "jouw" is zonder hoofdletter W
beter dan....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven