De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Exota?
Ranja?
Ik begin te twijfelen hoe het nou eigenlijk heette. Nou misschien ook maar een topic voor ouderdanjeleeftijd-soos. Het was oranje, dat weet ik wel zeker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 25 november 2016 @ 23:32:

Rivella. Lekker
Help iedereen een handje
quote:nerdopviva schreef op 25 november 2016 @ 22:20:

[...]

Ik ook. Deze om precies te zijn:

[afbeelding]

En zwaar dat dat ding was! En het was heel handig dat je het daarop leerde want als je dan later nog eens zo'n ouderwetse typemachine tegenkwam, kon je er toch op typen. Daarna natuurlijk nooit meer zo'n typemachine gebruikt. Ik vraag me af of ik het nog kan met die zware toetsen.Mij lukt het niet meer, ik heb het laatst nog geprobeerd. Al die pootjes met de letters zaten aan elkaar vast
Help iedereen een handje
quote:krullenbol1966 schreef op 26 november 2016 @ 02:06:

[...]

Mij lukt het niet meer, ik heb het laatst nog geprobeerd. Al die pootjes met de letters zaten aan elkaar vast Heerlijk toen de IBM uitkwam met dat bolletje met letters. En wel 1 regel in het geheugen wat gecorrigeerd kon worden. Begin jaren 80.
Everything you see I owe to spaghetti!
quote:Annapicobella schreef op 26 november 2016 @ 10:01:

[...]

Heerlijk toen de IBM uitkwam met dat bolletje met letters. En wel 1 regel in het geheugen wat gecorrigeerd kon worden. Begin jaren 80.

Ja inderdaad de uitvinding van de eeuw

Help iedereen een handje
Ik was de 'mobiele' droogkap vergeten!

Zo'n plastic ding op je hoofd en dan kon je de hele zaterdag 'vrij' rondlopen.

Wie plaatjes kan plakken, graag.
quote:yasmijn schreef op 26 november 2016 @ 10:15:

Gut ja! Die zag je dan staan in die dikke Wehkamp gids die toen nog op de mat plofte.

Kon daar als kind uren in zitten bladeren.

Deze droogkap stond in mijn beleving bij de attributen die nogal tot mijn verbeelding spraken. Had als kind nog geen benul bij de toepassingen van massagestaven of glijmiddelen. En ook deze droogkap had ik nog nooit 'in real life' gezien.

Ook zoiets; wij hadden vroeger de leesmap. De gezinsmap, dus voor elk wat wils. Keek er elke week weer naar uit en ik durf met stelligheid te beweren dat het positief heeft bijgedragen aan mijn brede interesse en algemene ontwikkeling.

Mijn ouders waren niet zo strikt in het toepassen van censuur. Zo kan ik me nog herinneren dat ik (waarschijnlijk in de Panorama of Revue) las over een man die zich had 'afgetrokken in de wasbak'.

Mijn kinderbrein draaide overuren. Kon me geen voorstelling maken bij hetgeen hiermee werd bedoeld.

Sexuele voorlichting was destijds sowieso iets wat niet meer te vergelijken is met de huidige tijd.

Wat een kind tegenwoordig met een paar muisklikken al niet te zien krijgt..
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:yasmijn schreef op 26 november 2016 @ 10:15:

Hier moest ik aan denken. Weet niet of jij ?? bedoelde.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Jaja007 schreef op 26 november 2016 @ 10:49:

[...]

[afbeelding]

Hier moest ik aan denken. Weet niet of jij ?? bedoelde.

Hij is leuk, maar nee

Ik bedoel die snoerloze van plastic. Een hit in de seventies.
Ik heb nog steeds de leesmap
Herkenbaar die leesmap, de Revue daar stond op een gegeven moment bij artikelen voor de week erna dat er allemaal heren in hun blootje verschenen. Ik kon niet wachten Had mijn moeder het blad verstopt voor mij . Maar ik vond altijd alles dussssss ik heb genoten met rode oortjes
Help iedereen een handje
Nee, mijn moeder zat onder een vaste kap. Nog steeds trouwens; fohn is onbekend ding bij haar. Ken die mobiele alleen van plaatjes uit de Margriet. Of de Libelle bij mijn Oma.
Zijn nog steeds te koop hoor.

quote:Jaja007 schreef op 26 november 2016 @ 10:49:

[...]

[afbeelding]

Hier moest ik aan denken. Weet niet of jij ?? bedoelde.Dit is zo retro, dat het nu weer helemaal hip is. Die kleuren, de kopjes...alles. Behalve de droogkap
quote:Annapicobella schreef op 26 november 2016 @ 10:55:

Nee, mijn moeder zat onder een vaste kap. Nog steeds trouwens; fohn is onbekend ding bij haar. Ken die mobiele alleen van plaatjes uit de Margriet. Of de Libelle bij mijn Oma.Ook dit. Mijn moeder heeft ook nog steeds zo'n retro jaren 80 ding. Droogkap droogt nog steeds goed.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Jaja007 schreef op 26 november 2016 @ 11:48:

[...]

Ook dit. Mijn moeder heeft ook nog steeds zo'n retro jaren 80 ding. Droogkap droogt nog steeds goed.Uiteraard vroeger werd er nog kwaliteit gemaakt
Help iedereen een handje
quote:krullenbol1966 schreef op 26 november 2016 @ 12:24:

[...]

Uiteraard vroeger werd er nog kwaliteit gemaakt Ja..zo gebruik ik bijvoorbeeld nog steeds een handmixer van bijna 40 jaar oud...
quote:nerdopviva schreef op 25 november 2016 @ 22:20:

[...]

Ik ook. Deze om precies te zijn:

[afbeelding]

En zwaar dat dat ding was! En het was heel handig dat je het daarop leerde want als je dan later nog eens zo'n ouderwetse typemachine tegenkwam, kon je er toch op typen. Daarna natuurlijk nooit meer zo'n typemachine gebruikt. Ik vraag me af of ik het nog kan met die zware toetsen.Op de secretaresseopleiding ook hierop leren typen. Er waren welgeteld twee elektrische machines in de hele school. En we mochten met z'n alleen een half uurtje kijken naar een tekstverwerker, van Olivetti. Een zwart scherm met zo'n groen knipperend streepje. Alleen kijken, aankomen mocht niet.
quote:canvas schreef op 26 november 2016 @ 12:28:

[...]

Op de secretaresseopleiding ook hierop leren typen. Er waren welgeteld twee elektrische machines in de hele school. En we mochten met z'n alleen een half uurtje kijken naar een tekstverwerker, van Olivetti. Een zwart scherm met zo'n groen knipperend streepje. Alleen kijken, aankomen mocht niet.
Help iedereen een handje
quote:Jeemina schreef op 26 november 2016 @ 12:26:

[...]

Ja..zo gebruik ik bijvoorbeeld nog steeds een handmixer van bijna 40 jaar oud...
Help iedereen een handje
De lekkerste kauwgum ooit.

quote:Cateautje schreef op 26 november 2016 @ 13:37:

De lekkerste kauwgum ooit.

[afbeelding]

Ooohhh!!!

Ja! Die was ik vergeten!
Right on!!!

https://www.youtube.com/watch?v=0gD63GALhJI

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven