Napraattopic 71

17-11-2016 13:40 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:MevrouwJack schreef op 26 november 2016 @ 11:43:

Ik moest hier zo hard om lachen dat ik overwoog hem in het zwarte pietentopic te plaatsen. Maar dat gaat me nét iets te ver dus doe het even hier:

[img]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58C1B3F2[/img]

Het is gewoon eng hoe snel ik de titels met forummers associeer
quote:S-Meds schreef op 26 november 2016 @ 11:35:

twee/ drie jr. geleden stond de toenmalige cm er anders in. Zij maakte contact en vroeg ook wat er beter kon. er kwamen een paar gepermanbanden terug. ik vond dat slim want voor die tijd waren ze er ook maar dan met steeds nieuwe nicks en dat verpeste de sfeer ook. Ook kregen we junioren uit eigen kring. Ook een slimme zet. na het verlies van een geliefde junior lijkt het alsof de mods (met uitzondering van 1) geen enkele affiniteit meer hebben met het forum. het stafsysteem hoeft geen punt te zijn als alle moderatoren alle stofjes gelijk behandelen. En daar zit nu net het probleem, er wordt willekeurige geband op basis van regels die bovendien niet bestaan. En erover discussieren is niet mogelijk.Enige affiniteit (lezen, lezen, lezen) lijkt me prima; uit eigen kring niet zo.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:missie_m schreef op 26 november 2016 @ 11:02:

[...]

[...]

Tegen elkaar uitspelen???? Lees eens goed!!!!

Ik had het NIET over de permaban van Hats. Maar de laatste keer dat Hats terug kwam van haar maandban. Het lijkt me ook duidelijk dat M. geen topic heeft geopend 'welkom meds'En zo is 1 opmerking waar een -niet juiste- interpretatie aan wordt gegeven, aanleiding tot ....
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

quote:simbalabimba schreef op 26 november 2016 @ 11:52:

[...]

Enige affiniteit (lezen, lezen, lezen) lijkt me prima; uit eigen kring niet zo.Wat was/is er dan mis met de junioren?
quote:S-Meds schreef op 26 november 2016 @ 12:12:

[...]

Wat was/is er dan mis met de junioren?

Dan kan makkelijk het idee ontstaan dat juunmods Pietje benadelen en Jantje uit de wind houden. Als je hier mee schrijft op het forum, heb je je voor- en afkeuren al. Dan moet je erg oppassen onbevooroordeeld te modereren.

Dat lijkt me al moeilijk genoeg vanuit een blanco situatie, van waaruit je gaandeweg ook je voor- en afkeuren krijgt.

.

Het duurde even voor ik het doorhad.

Forummers (hele oude en bekende) modereren mee.

Dus heeft diegene de pik op je, dan vlieg je eruit. Hoe dan ook.
Ze moeten enkel mannen laten modereren.

Mannen die geen behoefte hebben aan meeschrijven op het forum dan hè?

Gewoon modereren volgens regels en verder niks.

Utopia..
quote:Tilo schreef op 26 november 2016 @ 12:26:

Het duurde even voor ik het doorhad.

Forummers (hele oude en bekende) modereren mee.

Dus heeft diegene de pik op je, dan vlieg je eruit. Hoe dan ook.En die weten dan ook wie er staft en waarom.
quote:simbalabimba schreef op 26 november 2016 @ 12:18:

[...]

Dan kan makkelijk het idee ontstaan dat juunmods Pietje benadelen en Jantje uit de wind houden. Als je hier mee schrijft op het forum, heb je je voor- en afkeuren al. Dan moet je erg oppassen onbevooroordeeld te modereren.

Dat lijkt me al moeilijk genoeg vanuit een blanco situatie, van waaruit je gaandeweg ook je voor- en afkeuren krijgt.

.maar die kennen wel de context, lezen de topics ook mee. Daarbij heeft het volgens mij niet eerder tot problemen geleid. Wel toen de mods nog angels waren en iedereen wist wie ze waren. De junioren nu waren niet bekend. Helaas moeten we er eentje missen. Ik heb de indruk dat vanaf dat moment er onbegrijpelijker wordt gemodereerd. Maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk.
quote:S-Meds schreef op 26 november 2016 @ 12:28:

[...]

maar die kennen wel de context, lezen de topics ook mee. Daarbij heeft het volgens mij niet eerder tot problemen geleid. Wel toen de mods nog angels waren en iedereen wist wie ze waren. De junioren nu waren niet bekend. Helaas moeten we er eentje missen. Ik heb de indruk dat vanaf dat moment er onbegrijpelijker wordt gemodereerd. Maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk.

Dat is toeval denk ik.

Eerst werd zij als de grappige junior gezien en nu iemand anders.

Het is ontzettend moeilijk om als vaste forummere ook mod te zijn. Beide kanten uit. Zelden meegemaakt dat er geen 'vriendjespolitiek' meespeelde.

En stel dat je de junior mod haar nick staft, denk je dat er dan ook niet heel anders naar je gekeken gaat worden?
De juuns nemen ook niet echt beslissingen. Ze kunnen iets offline halen met de mededeling 'de mods zullen er naar kijken'. Verder verwijderen ze spam ed., willigen misschien verzoekjes tot plaatjes plakken in en zo nog wat dingen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Bruise schreef op 26 november 2016 @ 12:36:

[...]

Dat is toeval denk ik.

Eerst werd zij als de grappige junior gezien en nu iemand anders.

Het is ontzettend moeilijk om als vaste forummere ook mod te zijn. Beide kanten uit. Zelden meegemaakt dat er geen 'vriendjespolitiek' meespeelde.

En stel dat je de junior mod haar nick staft, denk je dat er dan ook niet heel anders naar je gekeken gaat worden?Goede punten. Toch denk ik dat affiniteit en meelezen een absolute randvoorwaarde zijn voor goed moderatiebeleid.
Ze kunnen wel de mods op de hoogte houden van wat er zoal speelt op het forum, dat is het belangrijkste denk ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 26 november 2016 @ 12:37:

De juuns nemen ook niet echt beslissingen. Ze kunnen iets offline halen met de mededeling 'de mods zullen er naar kijken'. Verder verwijderen ze spam ed., willigen misschien verzoekjes tot plaatjes plakken in en zo nog wat dingen.ja in die zin kan het weinig kwaad.
quote:Nouschi schreef op 26 november 2016 @ 12:38:

Ze kunnen wel de mods op de hoogte houden van wat er zoal speelt op het forum, dat is het belangrijkste denk ik.plus dat zij die we zo missen heel actief was waardoor stomme spam ook diep in de nacht zo verdwenen was.
dan was dat waar Yasmijn nu zo geirriteerd door is niet gebeurd, dat weet ik zeker. Die naam was allang weggeweest.
Meelezen is zeker belangrijk, alleen een onbegonnen klus op een groot forum zoals Viva.
ik mis haar gewoon, niet zozeer als juun maar als forummer
quote:S-Meds schreef op 26 november 2016 @ 12:39:

[...]

plus dat zij die we zo missen heel actief was waardoor stomme spam ook diep in de nacht zo verdwenen was.Ja precies. Ik denk dat het na de plaatjesplakgek nodig was om de boel ook laat in de gaten te houden en dat heeft goed geholpen.
quote:Bruise schreef op 26 november 2016 @ 12:40:

Meelezen is zeker belangrijk, alleen een onbegonnen klus op een groot forum zoals Viva.Valt wel mee denk ik. Een paar op actueel en verder heb je snel genoeg in de gaten waar het uit de hand kan gaan lopen.
quote:S-Meds schreef op 26 november 2016 @ 12:41:

ik mis haar gewoon, niet zozeer als juun maar als forummerIk ook.
quote:Bruise schreef op 26 november 2016 @ 12:40:

Meelezen is zeker belangrijk, alleen een onbegonnen klus op een groot forum zoals Viva.Meer mods/juuns kan dan helpen. Verdeel de pijlers onderling
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 26 november 2016 @ 12:44:

[...]

Meer mods/juuns kan dan helpen. Verdeel de pijlers onderlingIk moet er zelf niet aan denken om Overig iedere dag in de gaten te houden. Daarbij ben ik niet onbevooroordeeld.
En dan staft iemand mij vanwege een lijstje. Denk maar niet dat ik die dan nog aardig vind haha.
Een VOG is ook wel heel belangrijk in dit soort zaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven