Mode & Beauty alle pijlers

30 plus plus!

26-11-2016 18:40 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Las laatst een post over ne kleden na je 30ste! Dat het ineens 'anders' moet!

Ik zat ineens te denken; wat 'moet' er nog meer anders na ne 30ste? Waar hebben wij 30 plus plussers ( dus boven de 35) nog meer mee te maken?

Ik dacht ineens aan felrode lippenstift; kan dat met de groeven boven je lippen?

Of wat is het verschil als 30 plusser anders dan in je jongere jaren? Worden 'we' anders behandeld?

We kunnen nog makkelijk kids krijgen maar kan dat nog zonder dat er vraagtekens bij komen?

Ik ben benieuwd! Hoe ervaren jullie het?

Net bij de super keek de jongen me indringend aan bij her afrekenen van de wijn! Ik vroeg aan hem; je twijfelt toch niet? Zijn antwoord; nee, maar als U dat graag wilt horen....
Net bij de super keek de jongen me indringend aan bij her afrekenen van de wijn! Ik vroeg aan hem; je twijfelt toch niet? Zijn antwoord; nee, maar als U dat graag wilt horen....

Heel ad-rem van die jongen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Goede-Fee schreef op 26 november 2016 @ 19:33:

[...]

Ik word over nog geen 5 maanden 40. Ik voel me niet veel ouder of heel anders dan een paar jaar geleden. Ik kleed me niet heel anders en ik heb 2 kinderen. Eentje op mijn 30e verjaardag en eentje met 36. Ook daar geen bizarre verschillen.

Ik denk wel minder zwart wit over dingen. Ben wat wijzer geworden.

Verder vind ik kleding keuze niet altijd met leeftijd te maken hebben. Maar met de keuze van stoffen en je lichaamsvormen.Maar je ziet dan toch zelf ook dat die dingen die je hélemáál leuk stonden toen je 20 was, nu een stuk minder geweldig leuk staan, en dat je wellicht in een andere fase van je leven zit?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:strikjemetstippels schreef op 26 november 2016 @ 18:56:

[...]

Doe ik wel. Ik heb geen groeven of zo en ben zelf wel enorm kritisch op mij zelf. En heb de shit uit lijntjes laten laseren dus komt wel goed. Ik heb vaak fellere lipstick, om dat dat me wel staat.
Naja, in principe kàn alles natuurlijk. Vind het ook helemaal prima als mensen nog helemaal all out gaan na hun 30e, geen oordeel over, lekker leven en laten leven.

Ik merk persoonlijk dat ik voor mezelf echter wel denk: ja, het kan wel, maar moet ik dat ook willen? Ik ben 33, maar heb laatst toch wel wat korte hotpants weggedaan. Nee, zelfs in de zomer op vakantie vind ik dat niet echt okay meer. Heeft niets met mijn figuur te maken, maar voelde gewoon te meisjesachtig en ik vind mezelf geen meisje meer, maar inmiddels toch wel echt een vrouw.
Ik vind het ook adrenaline van die jongen. Kan er heel erg om lachen.

Er is wat mij betreft een scheidslijn tussen 30-35 en 35-40. Ineens ben je 36!

Als he jonger wordt geschat dan is dat nog steeds; oh ik dacht dat he jonger was; 32 ofzo...

Alsof 36 zijn heel erg is.

Laat ik voorop stellen dat il het niet erg vind, dat ik nog knalrood haar heb en me kleed zoals ik wil maar dat ervtoch dingen anders worden.
quote:pejeka schreef op 26 november 2016 @ 19:37:

[...]

Maar je ziet dan toch zelf ook dat die dingen die je hélemáál leuk stonden toen je 20 was, nu een stuk minder geweldig leuk staan, en dat je wellicht in een andere fase van je leven zit?Dat ligt er toch aan wat je toen droeg? Ik heb altijd jurkjes en hakken gedragen, koker rokken en hakken et cetera. Nu draag ik vaker een spijkerbroek dan toen zelfs. En een jeans kun je ook netjes dragen, maar sneakers kan ook gewoon vind ik. Ik heb een collega die is 52 en heeft een pracht figuur, een jeans met sneakers staat helemaal niet als of ze er jonger uit wil zien of zo, ze is ook een heel sportief type verder.
Ik ben op mijn 42e begonnen met make-up dragen. Dan maakt het echt verschil. Lippenstift draag ik zelden, hoewel ik geen 'plooirokje' heb. Ik heb nu wel lip balm met een kleurtje gekocht, kijken of dat beter bevalt dan lippenstift.
quote:2koffie schreef op 26 november 2016 @ 18:49:

[...]

Haha, ik denk dan 'net gescheiden zeker'

Ik ook

Ik vind het nogal confronterend om al een tijdje door mensen van een jaar of twintig met 'u' aangesproken te worden. En dan niet bij wijze van uitzondering. Blijkbaar is de afstand tussen hen en mij een stuk groter dan ik in mijn hoofd had zitten

Er is nog niemand voor me opgestaan in het OV om me een zitplaats aan te bieden maar ben bang dat dat niet lang meer kan duren.

Verder vind ik het echt raar dat ik over een paar jaar geen kinderen meer kan krijgen, dat ik daar dan te oud voor ben.

Volgens mijn kapper heb ik inmiddels grijze haren ertussen zitten, scheelt dat het niet opvalt door mijn haarkleur. Maar dat gaat ook vast een keer anders worden.
Het hebben over je (vrien)dinnetjes als je over de 30 bent
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:strikjemetstippels schreef op 26 november 2016 @ 19:50:

[...]

Dat ligt er toch aan wat je toen droeg? Ik heb altijd jurkjes en hakken gedragen, koker rokken en hakken et cetera. Nu draag ik vaker een spijkerbroek dan toen zelfs. En een jeans kun je ook netjes dragen, maar sneakers kan ook gewoon vind ik. Ik heb een collega die is 52 en heeft een pracht figuur, een jeans met sneakers staat helemaal niet als of ze er jonger uit wil zien of zo, ze is ook een heel sportief type verder.Niks mis met sneakers. Maar dat zijn sportschoenen. Dus op de tennisbaan: helemaal leuk. Maar geen representatieve kantoorkleding, lijkt me. Ook al ben je nóg zo jeugdig in je eigen ogen.
quote:pejeka schreef op 26 november 2016 @ 20:09:

[...]

Niks mis met sneakers. Maar dat zijn sportschoenen. Dus op de tennisbaan: helemaal leuk. Maar geen representatieve kantoorkleding, lijkt me. Ook al ben je nóg zo jeugdig in je eigen ogen.

Gelukkig werkt niet iedereen op kantoor.

En zou het voor iemand van 20 wel representatief zijn dan? Raar voorbeeld.
quote:pejeka schreef op 26 november 2016 @ 20:09:

[...]

Niks mis met sneakers. Maar dat zijn sportschoenen. Dus op de tennisbaan: helemaal leuk. Maar geen representatieve kantoorkleding, lijkt me. Ook al ben je nóg zo jeugdig in je eigen ogen.Ik werk dan ook niet op een 'echt' kantoor en bij ons mag je gerust in je hawaii shirt komen, als je je werk maar goed doet.
Ik draag gympen/sneakers, lage laarsjes, hoge laarzen (onder een rokje of jurkje ja) en heel af en toe pumps.

Naar mijn werk schoeisel zonder hak. Das wel zo makkelijk.
quote:LostWandress schreef op 26 november 2016 @ 20:12:

[...]

Gelukkig werkt niet iedereen op kantoor.

En zou het voor iemand van 20 wel representatief zijn dan? Raar voorbeeld.Ook niet. We hebben op dit moment een stagiaire vaan 22, die zich nog steeds kleedt als een meisje van 16... gaat dan om een stagiaire, maar ze wil wel een serieuze baan in het bedrijfsleven hebben na haar opleiding... tja...
quote:strikjemetstippels schreef op 26 november 2016 @ 20:12:

[...]

Ik werk dan ook niet op een 'echt' kantoor en bij ons mag je gerust in je hawaii shirt komen, als je je werk maar goed doet.En je doet je werk zomaar opeens slechter als je je meer volwassen kleedt?
quote:pejeka schreef op 26 november 2016 @ 20:18:

[...]

Ook niet. We hebben op dit moment een stagiaire vaan 22, die zich nog steeds kleedt als een meisje van 16... gaat dan om een stagiaire, maar ze wil wel een serieuze baan in het bedrijfsleven hebben na haar opleiding... tja...Toen ik een stagiaire van 21 was kleedde ik me als een 13 jarige, denk ik, achteraf gezien. Niemand heeft er wat van gezegd toen. Ik had echt geen benul. Misschien jouw stagiaire ook wel niet, dus zeg wat?
Geen sneakers??? Whuut ik draag gewoon sneakers, bijna 30.
Ik draag ook nog sneakers op m'n 36ste. Vans! I love them!

En ik geb Nikes! Maar ook hoge hakken en jurkjes. En een tekenfilm figuur trui!
Maar wat is wel het voordeel van een dertiger?
quote:pejeka schreef op 26 november 2016 @ 20:19:

[...]

En je doet je werk zomaar opeens slechter als je je meer volwassen kleedt?En je doet je werk zomaar opeens slechter als je je gewoon als jezelf kleedt als dat kan in je functie?
quote:pejeka schreef op 26 november 2016 @ 20:19:

[...]

En je doet je werk zomaar opeens slechter als je je meer volwassen kleedt?

En ik doe mijn werk dan slechter als ik mij niet volwassen kleed? Wat is dat sowieso, volwassen kleden? Een jeans is niet volwassen? Kom zeg wat een onzin. En zo als ik al zei, ik draag meestal nette kleding. Niet dat dat er iets toe doet of zo, ik denk niet dat je bij mij werkt en klanten komen niet bij ons op de vloer dus why care?

Ik werd tussen de nerds en ik ben er eentje. Je kunt een shirt aan trekken met 'ik pijp de eerste kerel die zich aan dient' en niemand die het ziet. We zitten daar voor ons brein en daar alleen voor ook nog eens.
Sneakers kunnen bij dertigers niet maar óók niet bij twintigers. Het lelijkste ter wereld die gedrochten, hét teken van stijlloosheid.

Wat écht niet meer kan is een kekke haarkleur. Is als twintiger al net-net, maar er is echt werkelijk geen één dertiger die met paars/rood/blauw haar wegkomt.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Maar ik heb rood haar en het is nog cool! Of kan dat woord niet meer.
quote:LaFolie schreef op 26 november 2016 @ 20:31:

Sneakers kunnen bij dertigers niet maar óók niet bij twintigers. Het lelijkste ter wereld die gedrochten, hét teken van stijlloosheid.

Sommige mensen kunnen ze beter wel aan doen, met een lange broek. Ik ken iemand die altijd in een rok loopt te stuntelen op enkellaarsjes met hoge hakken, maar die heeft er veel te slechte benen voor.
quote:Rooosjee schreef op 26 november 2016 @ 20:36:

Maar ik heb rood haar en het is nog cool! Of kan dat woord niet meer.Cool vast, maar mooi betwijfel ik.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven