Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Grrr, even frustratie uiten.

Ben een pop aan het haken (voor Sinterklaassurprise) en op het plaatje ziet het er heel mooi uit, maar in het echt kloppen de verhoudingen echt van kanten en ziet het er niet uit. Een enorm waterhoofd met een klein lijfje en korte armpjes. Benen moet ik nog aan beginnen, maar gezien de verhoudingen, vallen die ook veel te kort uit!

Ik heb het patroon braaf gevolgd en als ik nu kijk, kan je deze uitkomst met deze verhoudingen ook wel verwachten. 30 toeren haken voor het hoofd en 20 toeren voor het lijf (waarvan 10 voor het bovenlijf en 10 voor het onderlijf!), 20 toeren voor een arm en 30 voor een been, dan krijg je verhoudingsgewijs ook een enorm hoofd! Alleen op het plaatje zag het er niet zo uit. Heb de armen al aardig verlegd en zal de benen ook maar (flink) gaan verlengen, zodat het er hopelijk wat beter uit gaat zien. Lijf heb ik helaas al afgehecht, dus kan dat niet meer veranderen, maar ik haak er wel een langere jurk omheen .
Oh wat balen zeg! Klinkt alsof hoofd en lijf zijn omgedraaid, of kan dat niet?
Volgens mij staat het er wel goed. Op het voorbeeld lijkt het waarschijnlijk alleen veel beter dan in het echt. Misschien lijkt het al een stuk beter als ik het haar erop heb gemaakt?

Ik maak deze: http://www.wolplein.nl/bl ... i-haken-voetballer-sjors/ alleen dan met andere kleuren en dus een jurk ipv een broek (en geen voetbal )
Die armen zijn wel kort hoor, van het voorbeeld!
Ik maakte deze vandaag af. Zelfde kleuren als het voorbeeld alleen met dunner garen (geen aanrader, er komt geen einde aan ). Patroon is van Yarnplaza, de Engelse variant van Wolplein.
Mooi Avondzon.
Mooi Avondzon!

Wat balen zeg, 2bloemen. Baal altijd ontzettend als er fouten in patronen staan
Heel mooi avondzon.

Mijn omslagdoek is klaar en ligt in de kast. Ik zie me hem niet gebruiken eigenlijk.

Ik ben net begonnen aan een want, weer samen met Vonne. Het garen had ik nog liggen, sparkle van zeeman. Mocht dit nou lukken dan wil ik me ook aan een bijpassende muts wagen. En als ik dan nog zin heb aan een sjaal maar nu loop ik op de zaken vooruit.
Ik gebruik mijn omslagdoeken nu als shawl over mijn winterjas heerlijk warm !
Ik vind dat echt niet mooi bij mij, het is zo'n massale grote brei wol.. Maar goed, ik ben weer even onder de pannen geweest met mijn werk.
Ik vind dat echt niet mooi bij mij, het is zo'n massale grote brei wol.. Maar goed, ik ben weer even onder de pannen geweest met mijn werk.
Erg mooi avondzon!
Mijn voorjaars Lossen & Vasten CAL is af, en ik zou graag weer een deken haken. Het liefste in 1 kleur, meerdere verschillende steken is prima. Wie heeft er een leuke suggestie? Alvast bedankt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:hamerhaai schreef op 30 november 2016 @ 08:37:

Mijn voorjaars Lossen & Vasten CAL is af, en ik zou graag weer een deken haken. Het liefste in 1 kleur, meerdere verschillende steken is prima. Wie heeft er een leuke suggestie? Alvast bedankt.De wolplein droomdeken ?
Zo, na een drukke week ben ik ook weer boven water

Fijne nieuwe ergonomische haaknaalden gekregen voor mijn verjaardag, een leuke waardebon voor een wolwinkeltje hier in de buurt. Heerlijk!

De deken voor mijn zusje afgemaakt en nu verder met wat sjaals.

Ondertussen begonnen met breien, maar op de een of andere manier voelt het niet zo 'fijn' als haken. Echt een beginneling, recht en averecht gaat me prima af, maar ergens heb ik telkens het idee dat ik niet goed tel. Al tig keer opnieuw uitgehaald!
Leuke deken Chantilly!

Haha, dat heb ik met haken. Breien vind ik heel makkelijk en gaat op de automatische piloot, met haken zit ik te stuntelen en dingen weer uit te halen. Gewoon blijven oefenen, gaat vanzelf steeds beter!
Prachtige deken, Chantilly!!!

Ik heb op dit moment vooral grote projecten om te haken, dus het gaat allemaal niet zo snel Hertje is wel bijna al af. Zodra ik hem af heb, zal ik hem laten zien.
Ik heb gisteren een ergonomische haaknaald gekocht, in de maat die ik het meest gebruikt. Ik ben benieuwd hoe het gaat als ik echt lang zit te haken, al merkte ik al snel verschil toen ik van de week die van mijn moeder even gebruikte

Ondertussen zou ik nog het een en ander aan foto's showen geloof ik. Ik ben druk bezig geweest met onderstaande dekentje:

*knip*

Het gehaakte rokje is nog niet zo ver, al hoop ik daar een stuk verder mee te komen nu ik die haaknaald heb. Wel ben ik nu ook bezig met een sjaal met een kabel erin, en ik vind hem tof worden!

*knip*
Schattigmeisje: zie er mooi uit!
Dank je
Gisteren bij een Søstrene Grene winkel geweest en daar hebben ze mooi biologisch katoen en een 50/50 wol/acryl voor een leuk prijsje. Mooie kleuren. Direct maar de wol/acryl gekocht voor mijn volgende dekentje.€2,53 per bol, 90 m, haaknaald 4,5 - 5. Volgens mij moet dit garen wel lekker haken. Heeft iemand ervaring met dit garen?

I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ziet er mooi uit Schattigmeisje!

Geen ervaring met deze wol helaas Hamerhaai
Waar is die winkel? Mooie wol! Kan ook goed voor sokken!
Wat eten we vanavond?
Iemand de nieuwe Cal van kreafabriek al gezien ?

Even kijken of ik geschikt garen heb en dan ga ik meedoen , koop geen pakket deze keer vond ik vorige keer zo tegenvallen.
Ik doe mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven