zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
Hee meiden, ik zat ineens te denken aan de zorgverzekering voor 2017. Hebben jullie al rekening gehouden met een mogelijke zwangerschap of gaan jullie nog eventueel overstappen of een aanvullende verzekering afsluiten? Ik was vandaag m'n nieuwe polis aan het lezen en qua kraamzorg geldt bijvoorbeeld altijd een eigen bijdrage. Dus ik wil nog wel even uitzoeken hoe en wat verstandig is. Misschien hebben jullie nog tips?
zorgverzekering: voor dit jaar heb ik eigenlijk alleen mijn eigen risico lager gezet dan voorheen. Voor komend jaar ben ik ook nog even aan het kijken of het veel scheelt om wel of niet extra te verzekeren. Bijvoorbeeld CZ gezinnen dekt ziekenhuiskosten (eigen bijdrage bij niet-medische ziekenhuisbevalling) en volgens mij ook de eigen bijdrage voor kraamkosten. Maar ik moet het nog even op een rijtje zetten allemaal en ook bij andere verzekeraars kijken, dus ik lees ook graag mee met andere tips .
happiness = reality - expectations
Ik had altijd een minimale zorgverzekering met hoog eigen risico. Volgend jaar overgestapt naar zilveren kruis het laagste eigen risico en 2 sterren aanvullend. Dat vergoed veel voor een zwangerschap en is niet zo heel duur. De eigen bijdrage van kraamzorg is duurder dan de aanvullende verzekering.
Hier wel mijn zorgverzekering aangepast. Zat bij IZZ, met enkel een aantal fysiek behandelingen en een eigen risico van 375,-.

Nu aangepast, overgestapt naar Zilveren kruis, nog steeds het lage eigen risico en2 sterren aanvullend verzekerd. Al met al valt het me reuze mee wat ik nu ga betalen.

Wat Sfietje inderdaad ook zegt..

Even uitgerekend wat een niet medische, poliklinische bevalling me zou kosten en dan heb ik het er eigenlijk al uit.
Ik hou mijn zorgverzekering van vorig jaar. Zit bij zilveren kruis met aanvullend 4 sterren. Heb ik sowieso al nodig voor mijn medicijnen...
Ja ik zit bij menzis en ben mij nu ook aanvullend verzekerd met laagste eigen risico. Vergoeding voor kraamzorg en voor ziekenhuisbevalling zit er ook bij in. Viel mij erg mee wat het kost. Ben wel collectief verzekerd.
@Lux wat een fijn verhaal om van je te horen
Hoe gaat het ermee Juffert?

En Knotje, bijna je NOD! Hoe voel je je?
Dames we zijn alweer op pagina 100 beland!

Nog even over zorgverzekering: ik zag toevallig gisteren dit topic voorbij komen: Bevalling, kraamzorg en zorgverzekering (kun je vast handiger linken maar goed ). Zilveren Kruis ziet er goed uit, maar naast CZ en OHRA heb ik verder nog weinig bekeken.
whoopsadaisies wijzigde dit bericht op 28-11-2016 09:13
Reden: ah die link gaat vanzelf goed ;)
% gewijzigd
oeps
quote:Chantilly21_1 schreef op 28 november 2016 @ 08:33:

Hoe gaat het ermee Juffert?

Ja ik ben even een beetje een 'stille' meelezer geworden, maar heb nu wel eventjes tijd voor een kleine update Met mij gaat het heel goed, ben momenteel heel erg druk bezig met werk (ben online marketeer en de maanden november & december zijn voor ons drukte alom vanwege online shoppen voor sint en kerst). Heb afgelopen week ook te horen gekregen dat ze super tevreden over me zijn hier en dat m'n contract met een jaar verlengd wordt met uitzicht op vast, dus dat is chill.

Met betrekking tot het 'zwanger worden', zijn we er eigenlijk afgelopen maand pas echt wat meer mee bezig, hebben afgelopen maand om de dag seks gehad, en nu zou ik eigenlijk gisteren of vandaag ongesteld moeten worden...(als ik mijn gemiddelde cyclus van 35-40 dagen aanhou, laatste ongesteldheid was 24okt) en nu voel ik wel wat steekjes e.d. maar de ongesteldheid is er nog niet. Dus wellicht ..... Nu hebben we wel een paar weken geleden een reis geboekt naar de USA, voor eind augustus, dus een zwangerschap zou dan niet heel lekker uitkomen (heb wel een annuleringsverzekering erbij afgesloten). Als mijn ongesteldheid nog een paar dagen uitblijft ga ik wel weer 'ns testen denk ik, spannend!

@zorgverzekering Ik ben collectief verzekerd bij Zilveren Kruis, ga daar inderdaad komende maand even in duiken, tnx voor de tip!
Spannend juffert!!

En jeej, pagina 100 alweer!
Hoi Juffert! Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Is je ongesteldheid nog uitgebleven? Knot, ook voor jou een spannende week, ik duim voor jullie! En Sfietje hoe gaat het bij jou? Hopelijk lukt het dit keer om de medicijnen af te bouwen en voel je je snel beter!
Spannend juffert!

En voor jou ook knotje, denk aan je!

Hier blijft het een beetje hetzelfde. Blijf de medicijnen nu gebruiken tot 16 weken en hoop ze daarna niet meer nodig tehebben. Ben echt naar de 16 weken grens aan het toe leven.

Werk nu 2 x 2 uur in de week. Na die twee uur helemaal kapot maar het issue wel fijn weer op het werk te zijn. Hopelijk blijft dit in ieder geval goed gaan en kan ik over een paar weken weer meer werken.

Maandag bij de verloskundige geweest en met de baby is alles goed:) de verloskundige wil me nu wel elke week zien om me goed in de gaten te houden omdat ik toch veel blijf overgeven en nog steeds wat afval. Hopelijk gaat dat snel beter!

Hoe gaat het met jou Whoops? Het begint al wel op te schieten of niet?

En met jou huisje?

Jee al 100 pagina's geschreven, we zijn goed bezig!
Oh juffert, fijn om weer iets van je te lezen!!

Sfietje,

Wat fijn dat alles goed is met de baby!! Nu hopen dat je de medicijnen al snel niet meer nodig hebt. Fijn ook dat ze je zo goed in de gaten houden!

Hier veel downs vergeleken met ups.

Heb dus gewoon dikke bekkeninstabiliteit, waardoor ik nu bij een fysio loop, en minder mag werken.

In mijn hoofd zit voor de rest alles goed dus is wel lastig om me soms aan over te geven. Denk nu ik dat laatste trimester in ga ik ook wel moet.. want begin ook wel sneller moe te worden en heb veel harde buiken. Slaap snachts weinig tot niet en ik heb dagelijks last van een bloedneus.

Hoort er allemaal bij natuurlijk, maar op mijn vrije dagen moet ik echt bijkomen en kan ik weinig tot niks ondernemen.. niet echt de bedoeling..

voor mij dus een stapje terug.

Er is nog een lichtje in de duisternis, morgen een pretecho (3D/4D) gepland!! Kan niet wachten
Wat balen huisje, het zit allemaal niet mee

Hoe ver ben je nu?

Veel plezier morgen met de echo! Fijn om een lichtpuntje te hebben:)
Hier breekt Kaartje even in. Chantilly ook ik moet bekennen af en toe dit topic te lezen om te kijken of jij zwanger bent. Ik schijn dus niet de enige te zijn zie ik nu . ik duim elke ronde weer dat het jullie gegund is. Natuurlijk ook voor alle andere dames hier.
Wat lief Kaartje! Ik spiek af en toe bij het 'zwanger worden vanaf 2017' topic!

Toch leuk hoe we elkaar in de gaten houden

Nog even en je mag ook eindelijk starten!
27 weken!
Leuk Chantilly en januari komt voor mij inzicht.
Dames, lees nog steeds mee, maar vind schrijven gewoon lastig.

Swirls, knotje, dekentje, chantilly en juffert ik hoop zo dat jullie je snel bij de zwangeren mogen voegen!!

Ik heb wel enigzins ervaring in wachten, de eerste duurde 9 maanden, maar op de een af andere manier had ik er vertrouwen in. Toevallig pas met man erover dat we in de maand dat ik zwanger raakte, wel om de dag gevrijd hebben. Was ik al weer vergeten. Naja niet de hele maand, maar wel'een week of 3...

Dat was dan ook het eerste wat we uit de 'kast' trokken.

Dus dames er is hoop!! Maar hebben jullie niks aan. Hoop wel echt dat jullie vertrouwen houden en het enigzins los kunnen laten..

En nu gewoon binnen 3 maanden, heel apart.

Alweer 11+2..
Sfietje, wat balen zeg, dat je maar zo weinig kan werken, hoop echt voor je dat je je na 16 weken weer fit voelt! En Huisje, heftig die bekkeninstabiliteit. Natuurlijk is het lastig om een stapje terug te doen, maar het is voor een heel goede reden! Krijg je vanuit je werk wel begrip? Geniet van de echo!

Hier gaat alles goed, beetje moe maar dat is echt alles. Daar zijn we natuurlijk heel blij mee, en hopelijk werkt dit positieve verhaal ook door naar jullie! We moeten nog bijna alle benodigdheden aanschaffen, maar zijn nu vooral bezig met opvang. Er zitten gelukkig genoeg KDVs in de buurt, twee hebben we al bezocht en eentje kwam net wat beter uit de verf. Nu willen we nog even met onze ouders overleggen, mijn ouders willen namelijk graag oppassen, zodat we binnenkort de kleine kunnen inschrijven voor bepaalde dagen. Het voelt wel gek om dat nu al te doen, de kleine hoeft pas vanaf juli naar de opvang, maar er zijn nu eenmaal wachtlijsten hier.
Helaas, ik ben vanmiddag ongesteld geworden. Gelukkig was het dit keer wel weer een normale cyclus van 26 dagen. Dus op naar de volgende ronde dan maar weer..
Wat ontzettend balen knotje wel fijn dat je een normale cyclus had.

Whoops fijn dat het zo goed gaat! Lijkt me zeker gek om alvast bezig te zijn met de opvang.

Chocolientje, fijn dat het bij jou ook goed gaat!
Ah wat balen Knot! Ik las elders ook al dat dat half jaar toch wel een dingetje was.. Dat heb ik ook..

Nu gaat het wel weer prima hoor, het is meer het ongesteld worden en weten dat het weer niet gelukt is.

Wel fijn dat je weer een normale cyclus hebt gehad, wat was nu de lengte van je luteale fase?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven