Sylvana Simons bij DENK - deel II

05-06-2016 11:51 3050 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
quote:YellowDiamond schreef op 27 november 2016 @ 15:10:

[...]

Dat gaat nog leuk worden als dat idiote lachwekkende plan van DENK dat daders van racisme verplicht in gesprek moeten met hun slachtoffers ooit echt uitgevoerd moet worden.

Wij zijn geen fan van de PVV, maar wij zien wel overeenkomsten met de werkwijze. Allemaal onmogelijke dingen beloven en dan blijkt dat het niet kan of toch anders zou gaan dan beloofd.

Wij geloven ook niet dat als een Nederlandse vrouw lastig wordt gevallen door een buitenlandse groep jongens omdat ze Nederlandse is, dat dat op dezelfde manier zou gaan als wanneer een buitenlandse vrouw ("zwart") door een Nederlandse groep jongens wordt lastiggevallen omdat ze buitenlandse zijn.

Jammer dat de DENK-stemmers, die vaak fel tegen de PVV zijn, dat niet zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 27 november 2016 @ 15:07:

[...]

Als mensen dít zó stellig beweren wil ik wel open staan voor de mogelijkheid dat ik iets gemist heb hoor.

Ik wacht nog even af....Als ik het me goed herinner heeft ze niet letterlijk gezegd dat alle blanke nederlanders racisten zijn, maar heeft ze een aantal keer gerefereerd aan witte onschuld. Dat is afkomstig uit een beweging die van mening is dat witte onschuld niet bestaat en dat alle blanken schuldig zijn aan racisme en onderdrukking van "zwarten".
Overigens mogen ze vandaag al beginnen met dat Marokkanen die Joden hebben gediscrimineerd samen met elkaar in gesprek mogen gaan.
quote:MaryCrawley schreef op 27 november 2016 @ 14:34:

Als je haar niet knap en niet intelligent vind, ook prima hoor. Het punt blijft: waarom ageren mensen zó vreselijk tegen haar?

Laat mij nou eens 1 filmpje zien waarin zij nou 'haat oproept' of 'hysterisch doet'. Ik heb het nog nooit gezien. Ze geeft gewoon rustig haar mening. En die mening hoef je het ook volstrekt niet mee eens te zijn, maar wij hebben vrijheid van meningsuiting en dus mag OOK Sylvana de hare geven. Die vrijheid, dát is nou een echt stukje Nederlandse cultuur. Ik vind de extreme reacties echt beangstigend.Vanwege haar geklaag, gezeik en gezemel. Geen humor, geen zelfspot enkel maar klagen, klagen en boos zijn. Meer is het niet vrees ik.
quote:Sugarbaby schreef op 27 november 2016 @ 15:21:

[...]

Als ik het me goed herinner heeft ze niet letterlijk gezegd dat alle blanke nederlanders racisten zijn, maar heeft ze een aantal keer gerefereerd aan witte onschuld. Dat is afkomstig uit een beweging die van mening is dat witte onschuld niet bestaat en dat alle blanken schuldig zijn aan racisme en onderdrukking van "zwarten".Dus ze heeft het niet gezegd. maar ze heeft gerefereerd aan iets dat gezegd wordt door een beweging en die beweging vindt dat alle blanken schuldig zijn aan racisme. interessant. Heb je een bron van de referentie en de beweging die je bedoelt? Hoe weet je dat ze die beweging bedoelt? heeft ze die genoemd? of is het jouw interpretatie?
quote:Plantje79 schreef op 27 november 2016 @ 15:20:

[...]

Wij zijn geen fan van de PVV, maar wij zien wel overeenkomsten met de werkwijze. Allemaal onmogelijke dingen beloven en dan blijkt dat het niet kan of toch anders zou gaan dan beloofd.

Wij geloven ook niet dat als een Nederlandse vrouw lastig wordt gevallen door een buitenlandse groep jongens omdat ze Nederlandse is, dat dat op dezelfde manier zou gaan als wanneer een buitenlandse vrouw ("zwart") door een Nederlandse groep jongens wordt lastiggevallen omdat ze buitenlandse zijn.

En het hilarische is dat mensen als Wilders en Kuzu zelf ook heel goed weten dat hun plannen niet of nauwelijks uitvoerbaar zijn maar de achterban snapt het nog steeds niet.

En zo wel dan stemmen ze enkel uit protest op die partijen.
quote:S-Meds schreef op 27 november 2016 @ 15:23:

[...]

Dus ze heeft het niet gezegd. maar ze heeft gerefereerd aan iets dat gezegd wordt door een beweging en die beweging vindt dat alle blanken schuldig zijn aan racisme. interessant. Heb je een bron van de referentie en de beweging die je bedoelt? Hoe weet je dat ze die beweging bedoelt? heeft ze die genoemd? of is het jouw interpretatie?

Ik weet niet of Sylvana daadwerkelijk dat gezegd heeft, maar ik zie op Facebook wel vaker dat anti-zwarte piet demonstranten zich bij DENK aansluiten en meerdere keren per dag Facebookposts plaatsen over "white privilege" en dat witte Nederlanders schijnheilig zijn.

Zoals laatst met die enige blanke leerling van een school in Amsterdam.

Misschien was het nog niet eens een Nederlander maar een Pool of een Duitser en dus "blank" maar "allochtoon", toch gaat iedereen van deze groep op Facebook weer uit van een polarisatie tussen blank en zwart.
quote:Melt schreef op 27 november 2016 @ 15:22:

[...]

Vanwege haar geklaag, gezeik en gezemel. Geen humor, geen zelfspot enkel maar klagen, klagen en boos zijn. Meer is het niet vrees ik.Nou dan kan ik van de halve (forum)populatie wel enge plaatjes gaan knutselen.
quote:YellowDiamond schreef op 27 november 2016 @ 15:24:

[...]

En het hilarische is dat mensen als Wilders en Kuzu zelf ook heel goed weten dat hun plannen niet of nauwelijks uitvoerbaar zijn maar de achterban snapt het nog steeds niet.

En zo wel dan stemmen ze enkel uit protest op die partijen.Daar heb je helemaal gelijk in. Gelukkig zien jij en ik dat wél in.
quote:Plantje79 schreef op 27 november 2016 @ 15:22:

Overigens mogen ze vandaag al beginnen met dat Marokkanen die Joden hebben gediscrimineerd samen met elkaar in gesprek mogen gaan.Van mij ook maar ik heb zo'n vermoeden dat dát nou net niet de bedoeling is van DENK.
quote:Plantje79 schreef op 27 november 2016 @ 15:20:

[...]

En vice versa, vergeet dat vooral niet, komt ook sterk naar voren in dit topic.

Echt hilarisch om te zien.

Benoemen is het helemaal , in 2016. Sylvana vertegenwoordig"zwart" Nederland en Wilders vertegenwoordigt "Het Volk".

Daardoor voelt de achterban zich speciaal en sterk, ze denken nl. dat ze met veel zijn.

Wilders had het over miljoen stemmen en de achterban gelooft dat miljoenen Nederlanders net zoals zij denken en op Wilders stemmen.

"zwart Sylvana Nederland" is blij want eindelijk is er iemand die zegt waar het op staat, dat het leven op zijn Brigitte Kaandorps, heel zwaar is als je zwart bent. Ze zijn niet de enige maar heel zwart Nederland maakt het dus mee.

De realiteit waarin mensen soms kunnen leven, buitengewoon bizar.

Ik kan het niet anders noemen.
quote:YellowDiamond schreef op 27 november 2016 @ 15:28:

[...]

Van mij ook maar ik heb zo'n vermoeden dat dát nou net niet de bedoeling is van DENK.

Gezien de groep waarvan ze weten dat die nu op DENK wil stemmen, weet ik het wel zeker.

Mijn dochter kreeg ooit eens beledigend commentaar van een groep buitenlandse kinderen op school, omdat ze geen goede Moslima zou zijn en zich "te Nederlands" gedraagt. Dat soort gedrag leren die kinderen waarschijnlijk gewoon van de ouders. Wij zijn thuis niet eens gelovig, en ondanks dat de afkomst van de vader in de ogen van deze groep kinderen "goed" is, is mijn dochter dat niet omdat ze zich niet gedraagt zoals zij dat willen.

Die ouders van die kinderen komen waarschijnlijk wél het hardst klagen als hún kinderen een keer gediscrimineerd worden. (En stemmen daarna op DENK, zucht...)
quote:Plantje79 schreef op 27 november 2016 @ 15:26:

[...]

Ik weet niet of Sylvana daadwerkelijk dat gezegd heeft, maar ik zie op Facebook wel vaker dat anti-zwarte piet demonstranten zich bij DENK aansluiten en meerdere keren per dag Facebookposts plaatsen over "white privilege" en dat witte Nederlanders schijnheilig zijn.

Zoals laatst met die enige blanke leerling van een school in Amsterdam.

Misschien was het nog niet eens een Nederlander maar een Pool of een Duitser en dus "blank" maar "allochtoon", toch gaat iedereen van deze groep op Facebook weer uit van een polarisatie tussen blank en zwart.daar gaat het niet om. er wordt hier in dit topic herhaaldelijk gezegd dat Sylvana alle blanken racisten vindt. Maar ze heeft dat nooit gezegd. argument kan dus weer de kast in
Sylvana vind veel blanken racisten. Niet alle.
quote:S-Meds schreef op 27 november 2016 @ 15:34:

[...]

daar gaat het niet om. er wordt hier in dit topic herhaaldelijk gezegd dat Sylvana alle blanken racisten vindt. Maar ze heeft dat nooit gezegd. argument kan dus weer de kast in

Tja zo gaan die dingen,zo gaat er ook nog steeds het fabeltje rond dat Wilders ALLE moslims het land uit wil zetten maar nergens heeft hij dat ooit gezegd.

In geen enkele krant en op geen enkel filmpje is te zien dat hij dat letterlijk zegt.
quote:YellowDiamond schreef op 27 november 2016 @ 15:38:

[...]

Tja zo gaan die dingen,zo gaat er ook nog steeds het fabeltje rond dat Wilders ALLE moslims het land uit wil zetten maar nergens heeft hij dat ooit gezegd.

In geen enkele krant en op geen enkel filmpje is te zien dat hij dat letterlijk zegt.

Geert Wilders heeft volgens mij vooral wat tegen Moslims uit Marokko en Turkije. Niets tegen Moslims uit bijvoorbeeld Bosnië en Indonesië. De meeste mensen denken dat Moslims alleen uit Marokko komen. En daar maakt Geert Wilders indirect gebruik van om kiezers te winnen.

Hij zegt niet dat hij wat tegen Moslims heeft, wel dat hij minder Marokkanen gaat regelen en een verbod op de Koran wil. Want Marokkanen en Islam zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, zo denkt een bepaalde groep.

[...]

Alleen minder Marokkanen, maar dat bedoelde hij niet zo.

En wij maar denken dat hij de taal zo goed onder de knie heeft, A zeggen maar B bedoelen.

Nederlands, het is een complexe taal, zo blijkt maar weer.

Hij zegt zo veel maar bedoelt het anders, Alle moskeeën dicht, de Koran verbieden.

De arme man, zo onbegrepen, tragisch
quote:ardni schreef op 27 november 2016 @ 15:49:

[...]

Alleen minder Marokkanen, maar dat bedoelde hij niet zo.

En wij maar denken dat hij de taal zo goed onder de knie heeft, A zeggen maar B bedoelen.

Nederlands, het is een complexe taal, zo blijkt maar weer.

Hij zegt zo veel maar bedoelt het anders, Alle moskeeën dicht, de Koran verbieden.

De arme man, zo onbegrepen, tragisch Wilders weet zelf heel goed dat een verbod op de koran en alle moskeeën dicht onuitvoerbaar is.
quote:Plantje79 schreef op 27 november 2016 @ 15:48:

[...]

Geert Wilders heeft volgens mij vooral wat tegen Moslims uit Marokko en Turkije. Niets tegen Moslims uit bijvoorbeeld Bosnië en Indonesië. De meeste mensen denken dat Moslims alleen uit Marokko komen. En daar maakt Geert Wilders indirect gebruik van om kiezers te winnen.

Hij zegt niet dat hij wat tegen Moslims heeft, wel dat hij minder Marokkanen gaat regelen en een verbod op de Koran wil. Want Marokkanen en Islam zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, zo denkt een bepaalde groep.Sterker nog Geert wilders is zélf een Indo.
quote:YellowDiamond schreef op 27 november 2016 @ 15:53:

[...]

Wilders weet zelf heel goed dat een verbod op de koran en alle moskeeën dicht onuitvoerbaar is.

Je punt is?

Het staat in zijn programma.

Je begrijpt dat een gedeelte van de achterban het 1 wenst en 2 gelooft.

Wilders is geen achterlijke, dat geldt helaas niet voor het meest kwetsbare gedeelte van zijn achterban.

Die groep die op facebook met termen gooit waar de honden geen brood van lusten en te dom is te begrijpen dat ze vooral zichzelf hebben met dat gedrag. Die groep, waarvan ik wel degelijk geloof dat ze het in het dagelijks leven niet makkelijk hebben.

Die groep wordt belazerd.
quote:barbaracartland schreef op 26 november 2016 @ 20:31:

[...]

En dit. Die laatste alinea is echt een gotspe: Simons aanwijzen als de schuldige van haat? Het bevreemdt me dat mensen met deze redenering mee kunnen, hoe makkelijk het blijkbaar is een slachtoffer van discriminatie en racisme de schuld te geven van de gruwelijke haatzaaierij die over haar uitgestort wordt, omdat zij haar mening uitspreekt.

In Jip en Janneke-taal: Sylvana zegt dat Zwarte Piet lelijk is voor donkere mensen. Blanke mensen zijn boos daarom, want ze vinden Zwarte Piet zelf juist zo leuk. Dus gaan sommige blanke mensen tegen Sylvana zeggen dat ze maar dood moet en dat ze een lelijke jankneger is. Maar dat is de schuld van Sylvana, dan had ze maar niet iets over Zwarte Piet moeten zeggen. Het is dus niet de schuld van de mensen die lelijke jankneger zeggen.
LOEP ME MAAR aub.
quote:MaryCrawley schreef op 27 november 2016 @ 13:20:

[...]

Omdat veel mensen kennelijk enorm getriggerd worden door een (knappe, intelligente) zwarte vrouw die haar mening geeft.

Dat lijkt me inderdaad een probleem om het grondig over te hebben. Waarom kunnen mensen niet gewoon denken "Joh, daar ben ik het niet mee eens" en klaar. Waar komt al die ENORME agressie vandaan? Niet bij Sylvana hoor.Wie goed doet, goed ontmoet.

https://youtu.be/uYK4IUHwTZg Sylvana over Ebru Umar.
LOEP ME MAAR aub.
quote:ardni schreef op 27 november 2016 @ 16:02:

[...]

Je punt is?

Het staat in zijn programma.

Je begrijpt dat een gedeelte van de achterban het 1 wenst en 2 gelooft.

Wilders is geen achterlijke, dat geldt helaas niet voor het meest kwetsbare gedeelte van zijn achterban.

Die groep die op facebook met termen gooit waar de honden geen brood van lusten en te dom is te begrijpen dat ze vooral zichzelf hebben met dat gedrag. Die groep, waarvan ik wel degelijk geloof dat ze het in het dagelijks leven niet makkelijk hebben.

Die groep wordt belazerd.Vertel mij eens bij welke partij de achterban niet belazerd wordt en die elk punt uit hun verkiezingsprogramma kunnen uitvoeren.

[...]

In geen enkele krant en op geen enkel filmpje is te zien dat hij dat letterlijk zegt.Hij zegt letterlijk dat degene die hier komen en binnen zoveel tijd niet ingeburgerd zijn en geen baan hebben dat DIE weg moeten. Niet dat ze allemaal weg moeten. Maar ja hoe vind je dat interviewtje terug.

En sorry daar heeft hij toch echt gelijk in.
quote:CaptainJaneway schreef op 27 november 2016 @ 13:28:

SS is passief agressief. Dat straalt ze wel uit al zegt ze van niet.De manier waarop ze praat is alsof ze het over een zeer donker slecht volk heeft terwijl het pas uit de hand is gaan lopen sinds Sylvana's aanpak. Haar aanpak wekt juist agressie en werkt averechts. (ik blijf er bij dat dit reclame is voor DENK. Bekijk dit filmpje maar. Eerst het volk gaan ophitsen door ze te beschuldigen van racisme, dan roepen over racisme, en dan kunnen ze gaan strijden tegen racisme, kom op tegen dit onrecht stem op DENK zegt ze meermaals, want verder hebben ze geen fatsoenlijke punten.)

https://youtu.be/YTcpM4y4g5s sylvana simons heeft bericht voor de haters
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven