Sylvana Simons bij DENK - deel II

05-06-2016 11:51 3050 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
quote:Ikhierhuh schreef op 27 november 2016 @ 12:44:

[...]

Schamen omdat zij met respect, dure woorden en zonder agressie voor haar mening kan komen?

Anderen zouden juist van moeten leren!Dure woorden? Ze spreekt gewoon nederlands . Als ze met zoveel respect spreekt ( alle nederlanders zijn racisten) waarom worden dan zoveel mensen boos? Ondat haar sneue verhaaltjes toch niet helemaal kloppen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vlinder1963 schreef op 27 november 2016 @ 13:11:

[...]

Dure woorden? Ze spreekt gewoon nederlands . Als ze met zoveel respect spreekt ( alle nederlanders zijn racisten) waarom worden dan zoveel mensen boos? Ondat haar sneue verhaaltjes toch niet helemaal kloppen?Omdat al die boze nederlanders haar dure woorden niet kunnen begrijpen en een woordenboek zouden moeten gebruiken voordat ze zulke ongezouten mening de wereld in ventileren.

[...]

Dure woorden? Ze spreekt gewoon nederlands . Als ze met zoveel respect spreekt ( alle nederlanders zijn racisten) waarom worden dan zoveel mensen boos? Ondat haar sneue verhaaltjes toch niet helemaal kloppen?

Omdat veel mensen kennelijk enorm getriggerd worden door een (knappe, intelligente) zwarte vrouw die haar mening geeft.

Dat lijkt me inderdaad een probleem om het grondig over te hebben. Waarom kunnen mensen niet gewoon denken "Joh, daar ben ik het niet mee eens" en klaar. Waar komt al die ENORME agressie vandaan? Niet bij Sylvana hoor.
[quote]MaryCrawley schreef op 27 november 2016 @ 13:20:

[...]

Omdat veel mensen kennelijk enorm getriggerd worden door een (knappe, intelligente) zwarte vrouw die haar mening geeft.

Dat lijkt me inderdaad een probleem om het grondig over te hebben. Waarom kunnen mensen niet gewoon denken "Joh, daar ben ik het niet mee eens" en klaar. Waar komt al die ENORME agressie vandaan? Niet bij Sylvana hoor.[/quote]

SS is passief agressief. Dat straalt ze wel uit al zegt ze van niet.
quote:MaryCrawley schreef op 27 november 2016 @ 13:20:

[...]

Dat lijkt me inderdaad een probleem om het grondig over te hebben. Waarom kunnen mensen niet gewoon denken "Joh, daar ben ik het niet mee eens" en klaar. Waar komt al die ENORME agressie vandaan? Niet bij Sylvana hoor.Dit. Ik vind dat echt opmerkelijk.
quote:Ikhierhuh schreef op 27 november 2016 @ 13:20:

[...]

Omdat al die boze nederlanders haar dure woorden niet kunnen begrijpen en een woordenboek zouden moeten gebruiken voordat ze zulke ongezouten mening de wereld in ventileren.Echt? Wat kort door de bocht. Geef eens een voorbeeld van die zogenaamde dure woorden?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-

[...]

Dat lijkt me inderdaad een probleem om het grondig over te hebben. Waarom kunnen mensen niet gewoon denken "Joh, daar ben ik het niet mee eens" en klaar. Waar komt al die ENORME agressie vandaan? Niet bij Sylvana hoor.Mwah knap en intelligent? Nee zo zou ik haar niet willen omschrijven.
Sylvana zit bij mij vooral op mijn allergie om hoe ze zichzelf positioneert, als (zelfbenoemd?) 'powercoach' en 'inspirational speaker' volgens haar instagram. Ik heb daar niks mee. Plus ik vraag me ook vaak af waarom zij zichzelf zo geschikt vindt om bij allerlei programma's over allerlei onderwerpen mee te kunnen discussiëren en daarbij vaak het hoogste woord te voeren.
Knap vind ik haar wel, maar intelligent? Welnee. En dat is ook gewoon irritant. Hoe komt zo'n ontzettende nietskunner steeds weer met haar hoofd op tv?
quote:Timetraveler schreef op 27 november 2016 @ 14:04:

Sylvana zit bij mij vooral op mijn allergie om hoe ze zichzelf positioneert, als (zelfbenoemd?) 'powercoach' en 'inspirational speaker' volgens haar instagram. Ik heb daar niks mee. Plus ik vraag me ook vaak af waarom zij zichzelf zo geschikt vindt om bij allerlei programma's over allerlei onderwerpen mee te kunnen discussiëren en daarbij vaak het hoogste woord te voeren.

Terwijl ze nergens ècht verstand van heeft.

Het is een soort van lapjesdeken gedoe, van alles een beetje maar net niet genoeg.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

[...]

Dat lijkt me inderdaad een probleem om het grondig over te hebben. Waarom kunnen mensen niet gewoon denken "Joh, daar ben ik het niet mee eens" en klaar. Waar komt al die ENORME agressie vandaan? Niet bij Sylvana hoor.opvallend inderdaad.
quote:Eindeloos schreef op 27 november 2016 @ 14:13:

[...]

Het is een soort van lapjesdeken gedoe, van alles een beetje maar net niet genoeg.Net Peter ik weet alles beterR de Vries die had ook gewoon misdaadverslaggever moeten blijven.
Als je haar niet knap en niet intelligent vind, ook prima hoor. Het punt blijft: waarom ageren mensen zó vreselijk tegen haar?

Laat mij nou eens 1 filmpje zien waarin zij nou 'haat oproept' of 'hysterisch doet'. Ik heb het nog nooit gezien. Ze geeft gewoon rustig haar mening. En die mening hoef je het ook volstrekt niet mee eens te zijn, maar wij hebben vrijheid van meningsuiting en dus mag OOK Sylvana de hare geven. Die vrijheid, dát is nou een echt stukje Nederlandse cultuur. Ik vind de extreme reacties echt beangstigend.
[quote]Eindeloos schreef op 27 november 2016 @ 14:13:

[...]

Het is een soort van lapjesdeken

Een beetje zoals de manier waarop Wilders zichzelf neerzet.

Ik vind het buitengewoon bizar dat de mensen die daar zo ontzettend voor vallen, niet zien dat ze buitengewoon veel overeenkomstig hebben met de Sylvana achterban, dat Wilders hun "eigen" "Sylvana" is.

Mompelt iets met benoemen, als een kleuter stampvoeten en geen oplossingen hebben.
quote:MaryCrawley schreef op 27 november 2016 @ 14:34:

Als je haar niet knap en niet intelligent vind, ook prima hoor. Het punt blijft: waarom ageren mensen zó vreselijk tegen haar?

Laat mij nou eens 1 filmpje zien waarin zij nou 'haat oproept' of 'hysterisch doet'. Ik heb het nog nooit gezien. Ze geeft gewoon rustig haar mening. En die mening hoef je het ook volstrekt niet mee eens te zijn, maar wij hebben vrijheid van meningsuiting en dus mag OOK Sylvana de hare geven. Die vrijheid, dát is nou een echt stukje Nederlandse cultuur. Ik vind de extreme reacties echt beangstigend.Ik ook.
Die extreme reacties en filmpjes zijn natuurlijk compleet van de pot gerukt en daarmee etaleer je je complete achterlijkheid..

[...]

Dure woorden? Ze spreekt gewoon nederlands . Als ze met zoveel respect spreekt ( alle nederlanders zijn racisten) waarom worden dan zoveel mensen boos? Ondat haar sneue verhaaltjes toch niet helemaal kloppen?

Heb je een bron naar dat 'alle Nederlanders zijn racisten' ?

Ik heb het namelijk nog nergens gelezen of gezien. Behalve als conclusie van anderen.

Silvana is trouwens een Nederlander.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Eindeloos schreef op 27 november 2016 @ 14:13:

[...]

Het is een soort van lapjesdeken gedoe, van alles een beetje maar net niet genoeg.

Eigenlijk zoiets als dat boek dat zij heeft geschreven:

Sylvana Simons - 1 + 1 = 7. Scènes uit een patchworkgezin
quote:feow schreef op 27 november 2016 @ 14:51:

[...]

Heb je een bron naar dat 'alle Nederlanders zijn racisten' ?

Ik heb het namelijk nog nergens gelezen of gezien. Behalve als conclusie van anderen.

Silvana is trouwens een Nederlander.Kan je nagaan hoe dom ze is om alle nederlanders voor racist uit te maken.
quote:Vlinder1963 schreef op 27 november 2016 @ 15:00:

[...]

Kan je nagaan hoe dom ze is om alle nederlanders voor racist uit te maken.

Kun je daar een bron van geven?

Naar waar ze dat doet?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:feow schreef op 27 november 2016 @ 15:02:

[...]

Kun je daar een bron van geven?

Naar waar ze dat doet?is er niet, ze heeft dat nooit gezegd
Sylvana Simons spreekt zich uit tegen racisme door Nederlanders jegens "zwarten", maar niet tegen racisme van voornamelijk Marokkanen tegen Joden. Ook niet tegen Moslimvervolgingen elders ter wereld en de Armeense genocide. Mijn man komt uit een "Moslimland" en ergert zich nog meer dan ik aan hoe hypocriet de partij DENK is.

Daarnaast ben ik zelf afkomstig uit het "Oostblok" en ervaar ik zelf dat dat weleens lastig is in Nederland. Maar over het feit dat niet alleen "zwarten" maar "allochtonen" over het algemeen een achtergestelde positie hebben, daar hoor je DENK niet over.

Wij hebben bewust gekozen voor dat de kinderen mijn achternaam hebben en niet die van mijn man, omdat wij hadden vernomen dat Nederlanders met een "Islamitische" naam het nog lastiger hebben in de maatschappij dan een Oost-Europese.

Ik heb het idee dat DENK er vooral voor een bepaalde groep Turken en "zwarten" is. Niet voor iedereen die tegen racisme is.
quote:S-Meds schreef op 27 november 2016 @ 15:03:

[...]

is er niet, ze heeft dat nooit gezegd

Als mensen dít zó stellig beweren wil ik wel open staan voor de mogelijkheid dat ik iets gemist heb hoor.

Ik wacht nog even af....
quote:Plantje79 schreef op 27 november 2016 @ 15:05:

Sylvana Simons spreekt zich uit tegen racisme door Nederlanders jegens "zwarten", maar niet tegen racisme van voornamelijk Marokkanen tegen Joden. Ook niet tegen Moslimvervolgingen elders ter wereld en de Armeense genocide. Mijn man komt uit een "Moslimland" en ergert zich nog meer dan ik aan hoe hypocriet de partij DENK is.

Daarnaast ben ik zelf afkomstig uit het "Oostblok" en ervaar ik zelf dat dat weleens lastig is in Nederland. Maar over het feit dat niet alleen "zwarten" maar "allochtonen" over het algemeen een achtergestelde positie hebben, daar hoor je DENK niet over.

Wij hebben bewust gekozen voor dat de kinderen mijn achternaam hebben en niet die van mijn man, omdat wij hadden vernomen dat Nederlanders met een "Islamitische" naam het nog lastiger hebben in de maatschappij dan een Oost-Europese.

Ik heb het idee dat DENK er vooral voor een bepaalde groep Turken en "zwarten" is. Niet voor iedereen die tegen racisme is.Dat gaat nog leuk worden als dat idiote lachwekkende plan van DENK dat daders van racisme verplicht in gesprek moeten met hun slachtoffers ooit echt uitgevoerd moet worden.
Trouwens Spong heeft bij Pauw aan tafel dat hele idiote plan DENK al onderuit gehaald..

https://www.youtube.com/watch?v=9IyplIXXQYA

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven