Werk & Studie alle pijlers

jobhoppen

28-11-2016 14:46 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
Ik heb in 5 jaar tijd 4 werkgevers gehad. Dit heeft voor mij geen problemen opgeleverd bij sollicitaties omdat ik e.e.a. duidelijk kon toelichten (faillissement, fusie dus nieuwe werkgever etc.). Ik heb de reden van vertrek daarom bij de werkervaring neergezet op mijn cv zodat ze zien dat het niet is omdat ik overal snel uitgekeken was.
Het hangt een beetje van het soort werk af (als je na een dag of twee ingewerkt bent is het natuurlijk anders dan als dat maanden duurt) maar ik vind 6 maanden en dan 9 maanden inderdaad wel kort.

Ik denk dat er weinig anders op zit dan je uiterste best doen om langer (2+ jaar) bij je nieuwe baan te blijven.
Ik ga zeker proberen om er langer vol te houden. Bij mij nieuwe baan heb ik het ook netjes aangegeven. Toch blijft het een beetje in mijn achterhoofd zitten.
ER zijn mensen met heel veel banen op deC.V. ivm de tendens dat je bij heel veel werkgevers, al jaren, geen vaste aanstellingen meer krijgt.

Als je ergens een goede ref kan opgeven zou ik me niet druk maken of 2 tijdelijkebaantjes.
referenties heb ik bij al mijn banen. Deze kan ik opgeven. Mijn huidige baan geeft ook aan dat ik altijd kan terug komen (weet niet of ze dit echt menen natuurlijk:)).

Het is dus zeker niet dat ik weg moet, meer dat de reistijd echt te veel wordt.
Ik zou bij het persoonlijke deel aangeven dat je hoopt dat het bedrijf geen verhuisplannen heeft. Iets schrijven dat anderen niet schrijven laat je sowieso al opvallen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
ja zoiets kan ik er van maken. Ik heb gewoon nogal pech met dit soort dingen en wil het zo netjes mogelijk plaatsen. Hoe doen mensen met bijvoorbeeld uitzendwerk dit? zetten die dat ze verschillende uitzendbanen hebben gehad? En zou ik dit ook kunnen doen, gezien het wel steeds dezelfde functie is?
Ik heb verder geen flauw idee. Ik heb precies 20 jaar geleden gesolliciteerd en nu voor het eerst weer. En die ene sollicitatie is, zoals het er nu uitziet, mijn baan. Maar op mijn cv staat een klein grapje. Het doel daarvan was om de aandacht op mezelf te vestigen, juist omdat ik al 16 jaar niet meer gewerkt heb. Je moet toch wat tenslotte.

Je zou eventueel kunnen schrijven dat je het fijn vindt dat je deze functie in het verleden op meerdere manieren hebt kunnen invullen waardoor je natuurlijk erg veel ervaring hebt opgedaan maar het nu tijd vindt voor een vaste relatie. Of zet erbij dat je bij deze bedrijven tevens veel ervaring hebt gekregen met verhuizen. Of zo. Zakelijk maar met een twist.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Dat is lang geleden inderdaad. Ik hoop dat ik ook een flinke tijd kan blijven werken waar ik nu heen kan:).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven