Uitgerekend juli 2017!

10-11-2016 00:22 2202 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! :cheer2:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
mlsc 28 Eerste 3 juli Meisje :heart: Bevallen op 11-06-2017 :love:
Choco15 27 Tweede 3 juli Meisje :heart: Bevallen op ??-06-2017 :love:
Fiep 28 Eerste 2 juli Meisje :heart: Bevallen op 17-06-2017 :love:
EJC 38 Eerste 25 juli Jongen :heart: Bevallen op 18-06-2017 :love:
Nijntjelief 35 Tweede 4 juli Jongen :heart: Bevallen op 30-06-2017 :love:
Appelstroop88 27 Eerste 27 juni Jongen :heart: Bevallen :love:
Sosa 33 Tweede 1 juli Jongen :heart: Bevallen :love:
Aardbei-banaan 25 Eerste 7 juli Jongen :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Happy-life 24 Eerste 7 juli Meisje :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Gadgetfreak 31 Eerste 12 juli Jongen :heart: Bevallen op 09-07-2017 :love:
Tasje76 40 Tweede 8 juli Jongen :heart: Bevallen op 13-07-2017 :love:
Bumpersticker 26 Eerste 17 juli Jongen :heart: Bevallen op 19-07-2017 :love:
Vervivaen 29 Eerste 17 juli Meisje :heart: Bevallen op 20-07-2017 :love:
Feelsogood 35 Tweede 13 juli Meisje :heart: Bevallen op 21-07-2017 :love:
Draakje 24 Eerste 4 juli Meisje :heart:
Pigstails 25 Eerste 6 juli Jongen :heart:
Groenogig_monster 32 Eerste 24 juli Jongen :heart:
Inloggegevens: juli2017
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Of zo'n meerijplakje ervoor!
Hopelijk werkt de emasafene vervivaen! Zelf heb ik op de gyn afdeling gewerkt en kregen we wel eens dames met hyperemesis gravidarum (extreem veel braken bij zwangerschap) enige wat we we bij deze dames deden was 24 uur nuchter houden en een ruim infuus met suikers en zouten. Je verliest door het braken deze voedingstoffen en daardoor blijf je je slap en futloos voelen. En de maag is van streek daarom 24uur rust. Thuissituatie is het lastiger natuurlijk maar misschien voor de extreme onder ons probeer een daagje rust en dan alleen drinken en misschien lichtverteerbare dingen. Misschien met wat ORS dan krijg je weer suikers en zouten binnen zonder dat je maag er hard voor moet werken. Het proberen waard misschien voor sommige?

Hier gelukkig met wat vlagen misselijk en met het eten koken savond dan sta ik zowat te kokken... en mn avondeten smaakt niet zo lekker als voorheen.

Vannacht en morgennacht nog mn laatste nachtdienst werken en dan hoef ik ze niet meer! Zie er wel tegenop met de vermoeidheid en die vlagen misselijkheid hoop niet dat ik vannacht sta de kokken bij een patient met bijv. diarree daar kan ik momenteel niet echt tegen.
Hier zojuist de intake gehad. Ik krijg met 20 weken de echo bij de gyn ipv. Bij de verloskundige. Ik heb namelijk een gespleten huig en dit zit in dezelfde lijn als een open gehemelte en hazenlip. Na de intake kreeg ik toch even snel een echo om te kijken of het hartje klopt om me gerust te stellen en het hartje klopt!! We zijn helemaal gelukkig! De ud is ipv 6 juli, 7 juli. De uitgerekende datum is nu dus 7-7-17
Pigtails wat goed!!! Dan ben je ook al wat geruster!
Hier ook terug van de intake. Ik krijg volgende week donderdag de termijnecho en daarna wordt ik meegenomen in het overleg met de gynaecologen en gaan ze het plan van aanpak voor mij bespreken. Waarschijnlijk ga ik vanaf 16 weken tot 32 weken wekelijks of om de week proluton-injecties en baarmoederhalsmetingen krijgen. Ook wordt Mn bloed en urine gevheckt op ontstekingen en infecties. Het is nog even de vraag of ik geheel onder controle van de gyn kom of dat het een combi wordt van gyn en verloskundige. Nog even afwachten dus.

Ik kreeg wel op Mn hart gedrukt om signalen van mijn lichaam serieus te nemen en bij twijfel te bellen. Vooralsnog mag ik gewoon werken zolang ik een beetje kalm aan doe en dus goed naar Mn lichaam luister.

Gelukkig is de termijnecho volgende keer al. Is toch weer zo'n geruststellend moment.
Nijntje, waarvoor zijn die proluton-injecties en baarmoederhalsmetingen?

Ik krijg volgende week donderdag ook nog de termijnecho. Het is inderdaad een geruststellend moment om te zien dat het hartje klopt.
nijntje, ik volg niet helemaal. Wellicht heb ik er ergens helemaal over gelezen (of ben ik het vergeten), maar waarom moet je opgevolgd worden? Ik hoop dat het niet te erg is..
Pigstails, ze doen het om te proberen weer een vroeggeboorte te voorkomen. Het is niet bekend waarom ons zoontje drie maanden te vroeg kwam en dan is dit redelijk standaard in een volgende zwangerschap. De injecties zorgen ervoor dat de baarmoeder rustig blijft en de metingen zijn om te controleren of de baarmoederhals niet te kort wordt. Wanneer dat gebeurd krijg ik waarschijnlijk een cerclage, een bandje om de baarmoederhals.

Alles om niet nog een (extreem) prematuurtje te krijgen!
Mijn zoontje stond net naast me op de bank en viel met zn knie op Mn onderbuik. Ben behoorlijk geschrokken! Denken jullie dat dit kwaad kan?
Jeetje, geboren bij 6 maanden! Heftig!

Qua buik: je kindje zit nu nog heel goed verpakt hoor. Verlies je geen bloed? Blijft het zeer doen? Ik zou denken dat t geen kwaad kan. Anders voor de zekerheid de VK bellen als je je zorgen maakt!
3 maanden te vroeg is wel heel erg vroeg inderdaad! Hopelijk draag je deze zwangerschap uit tot minimaal 37 weken!

Kan nu nog weinig kwaad, kindje zit heel goed ingepakt.

Ik dacht altijd dat ze hoe dan ook een nekplooimeting doen. Tijdens de intake kreeg ik te horen dat dit niet zo is? Ik heb gevraagd wat slim is en volgens mijn vk is het niet persè nodig. Als ze volgende week overdreven veel vocht in de nekplooi ziet geeft ze het sowieso aan.
@sosa en pigstails, hij is geboren met 27,6 weken. Behoorlijk heftig inderdaad, de eerste drie maanden heeft hij in het ziekenhuis doorgebracht. Gelukkig is hij inmiddels een lieve, vrolijke en heel gemiddelde peuter van 2,5. Heel veel geluk gehad dus, maar liever maken we dit geen tweede keer mee! Ik hoop echt op een normale kraamtijd met mijn baby lekker thuis!

En over mijn buik... het deed even zeer, nu iets zeurderig maar heel licht. Geen bloedverlies verder dus denk dat het gewoon de schrik was even. Hij trapt of valt wel vaker per ongeluk in mijn buik, maat dit keer deed het echt even pijn.
@nijntje dat is indd erg vroeg! Hopelijk mag je er deze zwangerschap meer van genieten en van de kraamtijd! Goed dat je in de gaten gehouden gaat worden.

@pigstails fijn om te horen! Goed dat ze je met de 20 weken naar de gyn laten gaan!

Dan zijn we op dezelfde dag uitgerekend!
Nijntje, je kindje zit nu nog achter je venusheuvel verstopt hoor Kwam ik gisteren achter Aaide steeds liefdevol over mn buikje en zag toen een plaatje dat het kindje nog helemaal niet echt in je buik zit haha. Als je je buik al ziet groeien komt dat puur door vocht en je darmen die van positie veranderen omdat je baarmoeder ook groeit. Dus no worries!

Pigtails, nee nekplooimeting is alleen onderdeel van de combinatietest (vorm van prenatale screening). Die test kost 180 euro en is niet verplicht, alleen optioneel.

HappyLife, je laatste nachtdienst, wat fijn! Kun je hopelijk een beetje een normaal ritme krijgen de komende tijd.

Nog een weekje, dan de termijnecho! Zo spannend. Voel me nog steeds zo onzeker. Ik durf me ook nog helemaal niet bezig te houden met dingetjes kopen enzo. Zie dat hier al best veel bezig zijn met kinderwagens etc. en ik durf het nog niet zo goed. Heb wel een goed gevoel diep van binnen hoor, maar ben altijd zo'n "wat als" typje. Vermoeiend
Pigstails wat goed.. fijn gevoel he..

Nijn fijn dat je in de gaten wordt gehouden zo. En hopelijk mag je tot week 40 genieten..

Nog een weekje en dan de weer echo en voor mijn gevoel meer zekerheid!! Kan eerder als ik wil maar heb weinig reden voor ongerustheid.. afwachten.. druk weekend dus dat is zo voorbij..
Oh super pigtails!! Van de goede echo, had ik nog niet op gereageerd

En schuifspeldje, wij hebben bijna alles nog maar ik wacht ook met kopen hoor! Bij de eerste durfde ik tot de 20 weken echo niks aan te schaffen dus ik snap je wel. Och en dan heb je echt nog tijd genoeg!
nijntje, ik hoop dat het je ook een geruster gevoel geeft nu je zo opgevolgd gaat worden. Ik duim mee dat deze zwangerschap zo lang mag duren dat je op een bepaald moment gaat willen dat het baby eindelijk geboren wordt;)

Schuifspeldje, ik snap jou hoor. In mijn hoofd ben ik er al wel mee bezig maar effectieve aankopen gebeuren hier toch ook nog niet voor 2017.

Ik ging er altijd vanuit dat een combiantietest bijna altijd standaard gedaan werd, tenzij men dat niet wilt. Weer iets bijgeleerd:)
Hier stellen ze je de keus wat je wilt met de combinatietest. Bij de eerste niet gedaan.. nu wel ivm mijn leeftijd..
Ja combinatietesr, pfff ik twijfel... vorige x ook niet gedaan maar nu weet ik het niet. Ben 33 dus nog niet in de "risicozone" maarja...
Bij de eerste was ik 34. Nu 40 en ik heb een voorbeeld van vrienden die hem toen niet hadden gedaan. Bij de 20 weken echo kwam het aan het licht en uiteindelijk bijna 4 weken later de zwangerschap afgebroken kindje zou nooit levensvatbaar zijn geweest..

ik was daar bij de eerste niet zo mee bezig. Meer ook om het feit wat ga je met de informatie doen en down was voor mij geen reden tot afbreken..
Nee down zou bij mij ook geen reden zijn... maar idd als het kindje weinig kans heeft op een normaal leven.... dan breek ik liever zsm af... getver ja je moet er toch niet aan denken.

Plus dat een kindje met een zware beperking ook veel invloed heeft op het leven van ons zoontje...

Misschien toch maar doen
ik zit soms ook nog in dubio hoor wel niet wel niet.. maar ze hebben me op het hart gedrukt het te doen..
Wij gaan zeker de nipt test laten uitvoeren. Mocht deze slecht zijn gaan we dan kijken wat we gaan doen.

Hopelijk hebben we het niet voor. Maar ja het kan altijd natuurlijk.

Hier heeft vriendin weer beetje bruinverlies. Ook al had dokter dit wel voorspeld, toch is het eng. Zeker omdat het al 3 dagen is. Is het er morgen nog gaan we eens bellen. Nu gaat het over niet veel. Inlegkruisje per dag maar toch...
Woon je in België??

Hier is de nipt pas vanaf april 2017 als ik het goed gelezen heb...?

Vervelend van dat bruinverlies, kan me voorstellen dat het eng is. Wanneer weer controle?
Ja woon in België.

Hier kan die wel al. Wel kost het tussen de 400-700 euro. Geeft 99,9% uitsluitsel voor problemen met chromosomen en mogelijke andere afwijkingen. Open rugje enz is pas zichtbaar rond 16-20 weken.

Volgende week maandag moeten we terug gaan. Maar angst vr miskraam is er weer een beetje. Al zegt vriendin zich nog op en top zwanger voelt en al de symptomen zeker nog aanwezig zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven