Uitgerekend juli 2017!

10-11-2016 00:22 2202 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! :cheer2:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
mlsc 28 Eerste 3 juli Meisje :heart: Bevallen op 11-06-2017 :love:
Choco15 27 Tweede 3 juli Meisje :heart: Bevallen op ??-06-2017 :love:
Fiep 28 Eerste 2 juli Meisje :heart: Bevallen op 17-06-2017 :love:
EJC 38 Eerste 25 juli Jongen :heart: Bevallen op 18-06-2017 :love:
Nijntjelief 35 Tweede 4 juli Jongen :heart: Bevallen op 30-06-2017 :love:
Appelstroop88 27 Eerste 27 juni Jongen :heart: Bevallen :love:
Sosa 33 Tweede 1 juli Jongen :heart: Bevallen :love:
Aardbei-banaan 25 Eerste 7 juli Jongen :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Happy-life 24 Eerste 7 juli Meisje :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Gadgetfreak 31 Eerste 12 juli Jongen :heart: Bevallen op 09-07-2017 :love:
Tasje76 40 Tweede 8 juli Jongen :heart: Bevallen op 13-07-2017 :love:
Bumpersticker 26 Eerste 17 juli Jongen :heart: Bevallen op 19-07-2017 :love:
Vervivaen 29 Eerste 17 juli Meisje :heart: Bevallen op 20-07-2017 :love:
Feelsogood 35 Tweede 13 juli Meisje :heart: Bevallen op 21-07-2017 :love:
Draakje 24 Eerste 4 juli Meisje :heart:
Pigstails 25 Eerste 6 juli Jongen :heart:
Groenogig_monster 32 Eerste 24 juli Jongen :heart:
Inloggegevens: juli2017
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik prik volgende week (10+2) ook bloed voor de nipt. Wel in Nederland maar mijn verloskundige stuurt het dan naar België. Ook met als reden zo vroeg mogelijk afbreken als er iets mis is. Dit jaar wel nog rond de 600 euro helaas :(
Ben ik hier nou de enige die de onderzoeken niet laat doen?

@mlcs hoop dat t dan maar bij beetje bruin verlies blijft! En als ze zich nog zwanger voelt zal t nog wel goed zijn!
Misschien, maar dat maakt niks uit toch? Iedereen maakt die keuze voor zichzelf en het is zeker niet verplicht.
Maakt ook zeker niet uit maar wat is de reden dat iedereen t tegenwoordig laat doen? Ik snap het wel als je een gehandicapt kind krijgt het een impact heeft op je leven. Maar als je beide fit en gezond bent dan is de kans toch heel klein!? Wat is voor jullie nou de echte reden om het t doen?

Denk ook dat de mensheid tegenwoordig ook alles van te voren wilt weten. Denk dat de meerderheid ook t geslacht wilt weten.

Misschien zijn wij dan nog wel zo ouderwets dat we ons laten verassen als t geboren is.
Happylife, wij laten ook geen tests uitvoeren hoor. Zekerheid heb je toch nooit in een zwangerschap. Al is het kindje gezond dan kan het nog drie maanden te vroeg komen zoals bij mij. Of alsnog stil geboren worden op 40 weken. Als er afwijkingen zijn die geen kans op leven geven geven dan komen die bij de twintig weken ook uit. Ik wil geen extra spanningen door een kansberekening.

En vergeet niet dat de meeste kindjes gewoon gezond worden geboren!
Bij de eerste ook geen testen. Neigen nu naar wel, ik breek de zwangerschap liever nu af dan na 20 weken mocht het kindje geen kans op leven hebben. Voor mij voelt het ook anders omdat we er al 1 hebben, een zwaar gehandicapt kind heeft ook op zijn leven een grote invloed.

En ja het geslacht willen we ook weten.

Maar ieder moet het idd voor zichzelf weten toch
Nijntje wat heftig de extreme vroeggeboorte! Hopelijk geeft het meer rust dat je strikt wordt opgevolgd.

Qua mogelijke testen die er zijn, wij denken wel voor deze te willen kiezen. Hoe jong ik ook nog mag zijn, voor mijn werk heb ik al heel wat gezien en meegemaakt wbt handicaps en afwijkingen. Ik hoop niet dat ik hier iemand mee kwets, maar ik wil niet kiezen voor een gehandicapt kindje.

In de familie van vriend komt ook een afwijking voor, welke zeker besproken gaat moeten worden. Hoe en wat omschrijf ik liever niet op een openbaar forum.

@happy life, dat is toch niet ouderwets? Ieder vrij in zijn keuze toch?
Happy ik doe het puur omdat ik 40 ben en mijn vrienden waren dat ook. Als ik jonger was geweest dan had ik het ook niet gedaan..

Maar het is voor ieder natuurlijk persoonlijk..
Mlsc dat is weer oven schrikken ja.. fijn dat het wel even gemeld is van te voren..
Wij willen ook de combinatie test doen. Wij hebben besloten dat er uitkomt dat het niet goed is we de zwangerschap laten afbreken.
Wij moeten nog even nadenken of we al dan niet een test gaan laten doen.

Aardbei-banaan, vergeet niet dat een combinatietest een kansberekening is en geen diagnose oplevert. Zelfs als het resultaat goed is, heb je nog altijd de kans dat je kindje met een afwijking wordt geboren, dus maak niet te snel een beslissing om een zwangerschap af te breken. (Ik heb zelf een bloedhekel aan goedbedoelde adviezen dus sorry dat ik dit advies aan je opdring.. Maar jouw post kriebelde te hard om er niet op te reageren)

Ik heb 2 jaar gewerkt met fysiek en verstandelijk zwaar beperkte jongeren en volwassenen en weet als geen ander welke invloed dat leven heeft op de verzorgers en/of de familie, dus ik ben niet persé voor of tegen. Ik ben heel ruimdenkend en gun iedereen zijn eigen mening maar het is niet omdat een combinatietest in de richting zou wijzen van EVENTUEEL een afwijking, dat het dan ook effectief zo is. Meestal worden er bij een slecht resultaat van de combinatietest ook verdere opties bekeken zoals NIPT, punctie,.. om wel uitsluitsel (ook nooit 100%) te geven.

Ik kan ieders visie en motivatie om het wel of niet te doen heel goed begrijpen. Het is gewoon een heel moeilijke beslissing. Ik zelf weet ook heel graag zo snel mogelijk waar ik aan toe ben, op elk gebied in mijn leven.

Mijn broer heeft begin dit jaar een dochtertje gekregen. Initieel ging alles perfect, tot ze het idee kregen dat ze een weegschaal wilden huren om elke dag haar gewicht te controleren, ze het nodig vonden om een high-tech babyfoon te kopen die de ademhaling registreerde etc.,... Initieel was dat bedoeld om gerust gesteld te worden, maar ze waren eigenlijk veel ongeruster doordat ze niet meer op hun eigen oordeel en inschatting konden vertrouwen. Ze hebben de hele hoop 'controletoestellen' dan ook buiten gegooid en waren weer rustiger. Dat heeft bij mij toch ook de ogen geopend.

Tot zover mijn preek
Haha dat is ook zo... een vriendin gebruikte tijdens haar zwangerschap steeds zon doppler maar om de haverklap bang dat er iets niet goed was want soms kon ze de hartslag niet goed vinden.

Je moet idd niet alles willen weten en controleren. Maar bij een slechte uitslag combinatietest krijg je wel verder onderzoek en kunnen ze vrij zeker zien als het echt fout zit... ik weet niet wat ik zou doen maar dat geeft me iig bedenktijd, bij een 20 weken echo is de bedenktijd korter
Het is zeker voor iedereen persoonlijk! Maar was ook zeer benieuwd wat de reden erachter is! En iedereen mag zeker een eigen keus maken. Als je er altijd maar zelf volldig achter staat. Niks is zeker in het leven tot het tegendeel bewezen is!
Hier zouden we de zwangerschap idd niet verbreken mocht enkel de nekplooi niet goed zijn. Echter als de nipt test aangeeft dat er afwijkingen al te zien zijn gaan we dit wel doen. Maar dat is ieder voor zich. Bij de nipt test is het wel voor 99,9% zekerheid. Verder is het gwn afwachten.

Voor het bruinverlies. Proberen vandaag de gen te bereiken, maar kregen hem voorlopig nog niet vast. Hopelijk gebeurd dit snel.
Hoop het ook voor jullie...
Happy-life wij doen het ook niet hoor, we behoren niet tot een risicogroep en de kans is zò klein. Wij krijgen natuurlijk al een uitgebreide echo bij 20 weken, dat leek me voldoende. Schijnt dat je ook lang moet wachten op de uitslag van de nipt, ik ken mezelf langer dan vandaag en zou mezelf gek makn met de gedachte wat als.
quote:Fiep- schreef op 30 november 2016 @ 14:20:

(Knip)

Aardbei-banaan, vergeet niet dat een combinatietest een kansberekening is en geen diagnose oplevert. Zelfs als het resultaat goed is, heb je nog altijd de kans dat je kindje met een afwijking wordt geboren, dus maak niet te snel een beslissing om een zwangerschap af te breken. (Ik heb zelf een bloedhekel aan goedbedoelde adviezen dus sorry dat ik dit advies aan je opdring.. Maar jouw post kriebelde te hard om er niet op te reageren)

Ik heb 2 jaar gewerkt met fysiek en verstandelijk zwaar beperkte jongeren en volwassenen en weet als geen ander welke invloed dat leven heeft op de verzorgers en/of de familie, dus ik ben niet persé voor of tegen. Ik ben heel ruimdenkend en gun iedereen zijn eigen mening maar het is niet omdat een combinatietest in de richting zou wijzen van EVENTUEEL een afwijking, dat het dan ook effectief zo is. Meestal worden er bij een slecht resultaat van de combinatietest ook verdere opties bekeken zoals NIPT, punctie,.. om wel uitsluitsel (ook nooit 100%) te geven.

(Knip)

Ik schreef het ook wel erg zwart-wit hoor ;) zodra er bij ons uit komt dat de kans er is dat het niet goed is doen we uiteraard ook andere testen zoals de NIPT, komt daar uit het bijna zeker is dat het niet goed is zullen we de beslissing maken om de zwangerschap af te breken.

En helaas kan er inderdaad iets mis gaan tijdens de bevalling of word er iets niet opgemerkt tijdens de echo.

Van dit situaties moet je natuurlijk niet uit gaan, maar ik denk dat dit soort dingen wel in je achterhoofd zullen om gaan.
Wij willen ook wel de combinatietest laten doen maar geheel afhankelijk van de uitslag beslissen we wat te doen. Heel lastig lijkt me dat!

Intussen overgeheveld naar de VK. komende dinsdag hebben we de intake en de 16e hebben we de termijn echo.

Zo spannend allemaal.

Helaas voel ik me nog heel niet lekker.

Hebben jullie dat ook? Ik moet voor mn gevoel elk half uurtje wat eten anders word ik misselijk. Iemand nog tips wat je prettig kan eten en dat gevoel weghaalt?
Oh ja ik voel me ook nog steeds beroerd. Ik eet veel appels, vsnillevla... steeds kleine beetjes en zorgen dat je geen lege maag hebt. En ik slik emesafene dat haalt de scherpe randjes eraf en zorgt dat ik niet zoveel overgeef! Seabands kun je proberen, hielp hier niet. En ik heb shiatsu therapie maargoed alles bij elkaar blijf ik me rot voelen. Sterkte, misselijk zijn is zo naar!

Overigens was ik bij de bevslling totaal niet bezig of er iets mis was... het eerste wat ik vroeg was: heeft hij haar?? (Ja echt dat vond ik op dat moment belangrijk haha. Hij had haar, prachtig donker en een paar weken later alsnog kaal )
Af en toe een dropje of slokje cola helpt hier trouwens ook goed tegen de misselijkheid.

En verse groentesoep, het enige verdraagzame warme eten momenteel. Voel ik me gelijk minder slap van
Drop en cola 'mag' toch niet?
De zee is groen
Waarom niet?

Tja, kilo's drop is niet goed voor de bloeddruk nee en liters cola voor de cafeïne maar in een kopje koffie zit meer en 5 dropjes per dag doet ook niet zoveel hoor.
2 tot 3 dropjes volgens het voedingscentrum .. laat mij maar lullen. Ik durf niks meer te eten. Een zak drop zou ik in 1x weg snoepen. Lijkt me heerlijk
De zee is groen
Haha och tja het voedingscentrum zegt ook dat ik 8 boterhammen moet eten. Nou heb ik van mezelf een lage bloeddruk dus wat betreft maak ik me niet zoveel zorgen.
Zijn net terug. alles is voorlopig in orde.

Embryo was 2,40 cm groot. Had een mooie navelstreng en een goede doorbloeding.

Wel zag hij dat de oude bloeding bezig is met op te lossen. Wel kan dit de baarmoeder prikkelen en tot een miskraam leiden. Maar voorlopig gaat alles goed. De kans dat dit tot een miskraam leidt is 10%. En dat blijft zo tot het bloed is verdwenen.

Vriendin zal nog bruinverlies hebben, als het rood wordt moeten we ons beetje zorgen beginnen maken.

We mogen 12/12 terug gaan tenzij we vroeger ongerust zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven