Uitgerekend juli 2017!
donderdag 10 november 2016 om 00:22
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! 
Inloggegevens: juli2017
| Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
| mlsc | 28 | Eerste | 3 juli | Meisje | |
| Choco15 | 27 | Tweede | 3 juli | Meisje | |
| Fiep | 28 | Eerste | 2 juli | Meisje | |
| EJC | 38 | Eerste | 25 juli | Jongen | |
| Nijntjelief | 35 | Tweede | 4 juli | Jongen | |
| Appelstroop88 | 27 | Eerste | 27 juni | Jongen | |
| Sosa | 33 | Tweede | 1 juli | Jongen | |
| Aardbei-banaan | 25 | Eerste | 7 juli | Jongen | |
| Happy-life | 24 | Eerste | 7 juli | Meisje | |
| Gadgetfreak | 31 | Eerste | 12 juli | Jongen | |
| Tasje76 | 40 | Tweede | 8 juli | Jongen | |
| Bumpersticker | 26 | Eerste | 17 juli | Jongen | |
| Vervivaen | 29 | Eerste | 17 juli | Meisje | |
| Feelsogood | 35 | Tweede | 13 juli | Meisje | |
| Draakje | 24 | Eerste | 4 juli | Meisje | |
| Pigstails | 25 | Eerste | 6 juli | Jongen | |
| Groenogig_monster | 32 | Eerste | 24 juli | Jongen |
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
zaterdag 3 december 2016 om 09:38
Gelukkig wonen mijn schoonouders vlakbij mijn werk en mijn ouders komen elke maandag oppassen. Tot nu toe hebben ee het nog altijd zo kunnen doen. We twijfelen nu wel om de jongste straks ook een dag naar een gadtouder of opvang te brengen. Mijn zoontje heeft heel veel moeite gehad met wennen op de peuterspeelzaal omdat hij zo aan mij hangt. Hij was altijd bij mij of bij zijn opa's en oma's tot dan toe.
Al denk ik soms ook dat het een soort trauma vanuit zijn ziekenhuisperiode is. Hij kreeg na een paar weken heel goed door dat papa en mama hem steeds daar achter lieten
Al denk ik soms ook dat het een soort trauma vanuit zijn ziekenhuisperiode is. Hij kreeg na een paar weken heel goed door dat papa en mama hem steeds daar achter lieten
zaterdag 3 december 2016 om 09:48
Mijn zoontje hangt ook behoorlijk aan ons. Ik denk dat het goed voor hem is als hij straks een dagje naar t kdv gaat. Tja het is misschien ook de leeftijd. Hoewel we op school wel echt het verschil merken tussen kleuters die wel en niet naar opvang zijn geweest. Vooral ook in de zin van weten dat je moet delen, het hele gedragen in een groep. Maar het is natuurlijk ook sterk afhankelijk van je kind
zaterdag 3 december 2016 om 13:13
Ah wat sneu nijntje het klinkt of hij dan toch wat 'veiligheid' bij jullie zoekt.
Ik heb gister een avond met vriendinnen gehad. Het was zo moeilijk om mn mond te houden.
Er hebben wel besloten het aan onze ouders te vertellen. Zijn vanochtend bij zijn ouders geweest en die kregen tranen in hun ogen. Eind van de middag gaan we naar mijn moeder en haar vriend om het aan hun te vertellen. Ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren. Zij zullen totaal geen vermoeden hebben en ik ben het jongste kind (broer heeft 2 kinderen, zus nog geen) dus mijn moeder zal het niet verwachten. Vind het stiekem toch een beetje spannend.
We wachten wel met vertellen aan onze broers/zussen, dit gaan we dan met kerst doen.
Fijn weekend allemaal!
Ik heb gister een avond met vriendinnen gehad. Het was zo moeilijk om mn mond te houden.
Er hebben wel besloten het aan onze ouders te vertellen. Zijn vanochtend bij zijn ouders geweest en die kregen tranen in hun ogen. Eind van de middag gaan we naar mijn moeder en haar vriend om het aan hun te vertellen. Ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren. Zij zullen totaal geen vermoeden hebben en ik ben het jongste kind (broer heeft 2 kinderen, zus nog geen) dus mijn moeder zal het niet verwachten. Vind het stiekem toch een beetje spannend.
We wachten wel met vertellen aan onze broers/zussen, dit gaan we dan met kerst doen.
Fijn weekend allemaal!
zaterdag 3 december 2016 om 20:10
Aardbei-banaan, leuk dat jullie het aan jullie schoonouders hebben verteld. Hoe reageerden je moeder en haar vriend?
Even egopost. Hier zwaar dagje. Had zo uitgekeken naar 'de rust' van het weekend maar al snel toch weer heel de dag bezig geweest met eten maken, wassen, boodschappen, alles wat door de week is blijven liggen wat opruimen.. (chapeau voor alle mama's die nog 1 of meer kindjes hebben rondlopen!) Al heel de dag hoofdpijn en doodop. Ik voel dat ons minitje heel veel energie van me vergt.
M'n moeder belde dat ze haar oud-collega's deze avond onverwacht zou zien na 2 jaar en ze vroeg of ze het al mocht zeggen van de zwangerschap. Initieel nee gezegd omdat het toch nog wat te vroeg is. Maar na een uur heb ik ze teruggebeld om te zeggen dat het wel oke is. Ik ken die mensen toch niet en het is voor haar ook wel iets heel leuk om te kunnen vertellen. De onzekerheid zit er bij mij nog wel een beetje in maar nu die 12 weken in zicht zijn (morgen 10w) word ik er toch al iets geruster op. Ze was blij dat ze het mocht vertellen:)
Zitten jullie ook nog met die ongerustheid of zijn jullie er wel gerust in?
Even egopost. Hier zwaar dagje. Had zo uitgekeken naar 'de rust' van het weekend maar al snel toch weer heel de dag bezig geweest met eten maken, wassen, boodschappen, alles wat door de week is blijven liggen wat opruimen.. (chapeau voor alle mama's die nog 1 of meer kindjes hebben rondlopen!) Al heel de dag hoofdpijn en doodop. Ik voel dat ons minitje heel veel energie van me vergt.
M'n moeder belde dat ze haar oud-collega's deze avond onverwacht zou zien na 2 jaar en ze vroeg of ze het al mocht zeggen van de zwangerschap. Initieel nee gezegd omdat het toch nog wat te vroeg is. Maar na een uur heb ik ze teruggebeld om te zeggen dat het wel oke is. Ik ken die mensen toch niet en het is voor haar ook wel iets heel leuk om te kunnen vertellen. De onzekerheid zit er bij mij nog wel een beetje in maar nu die 12 weken in zicht zijn (morgen 10w) word ik er toch al iets geruster op. Ze was blij dat ze het mocht vertellen:)
Zitten jullie ook nog met die ongerustheid of zijn jullie er wel gerust in?
zaterdag 3 december 2016 om 20:28
Ik heb dat ook wel ja. Mijn collega's weten het omdat ik ziek thuis ben. Appte mijn collega van de week of ze het niet vast aan de kinderen en ouders kon vertellen (sta voor de klas) want die hadden vragen. Ehm nou nee, zeg maar dat het door privé omstandigheden is ofzo of dat je het niet weet. Ik heb het nog niet eens aan de rest vd familie verteld of vrienden. Dat gaan we doen na de volgende echo (met 11.4).
Mijn ouders en schoonouders en broer/zussen weten ervan en 2 hele goede vriendinnen en een goede vriend van mijn man. De rest dus met 11.4 en misschien met een week of 14 op fb. Maar misschien ook niet...
Mijn ouders en schoonouders en broer/zussen weten ervan en 2 hele goede vriendinnen en een goede vriend van mijn man. De rest dus met 11.4 en misschien met een week of 14 op fb. Maar misschien ook niet...
zaterdag 3 december 2016 om 21:02
Ze vonden het super leuk en hadden het echt niet verwacht. Waren super blij en mijn moeder had tranen in haar ogen.
Fiep, ik ben morgen ook 10 weken en ben doodmoe. Vind het ook heel knap van de andere zwangeren die al een kindje rond hebben lopen. Ik heb nu al moeite mijn ogen open te houden. Lief dat je moeder om toestemming vroeg!
Fiep, ik ben morgen ook 10 weken en ben doodmoe. Vind het ook heel knap van de andere zwangeren die al een kindje rond hebben lopen. Ik heb nu al moeite mijn ogen open te houden. Lief dat je moeder om toestemming vroeg!
zaterdag 3 december 2016 om 21:57
Fiep, ik merk dat ik nu ineens een beetje onzeker begin te worden. Waarom weet ik niet. Ik heb opzich wel wat kwaaltjes maar niet heel erg. Maar dat heb ik ook nooit gehad. Ik ben wel moe maar vind het nog best te doen. Maar dat komt misschien door de afleiding die Mn zoontje geeft.
Eigenlijk niks om me zorgen over te maken maar toch is er die angst dat donderdag bij de termijnecho het hartje ineens niet meer klopt ofzo....
Eigenlijk niks om me zorgen over te maken maar toch is er die angst dat donderdag bij de termijnecho het hartje ineens niet meer klopt ofzo....
zaterdag 3 december 2016 om 22:13
nijntje, nog een paar daagjes en dan ben je ook weer iets geruster. Je zoontje zal je hopelijk veel afleiding geven en voor je het weet is het donderdag. Het zijn onzekere dagen waarin we ons allemaal wel eens zorgen maken denk ik. Dat het maar snel Kerstmis is, zodat we allemaal (of toch bijna iedereen hier denk ik) iets veiliger zitten:)
zondag 4 december 2016 om 10:51
Ja heel bijzonder Sosa! We hadden een klein cadeautje gekocht en gezegd dat sinterklaas bij ons langs was geweest ze gingen namelijk zelf die avond naar mijn broer en schoonzus en hun kindjes om sinterklaas te vieren.
Nijntje, ik snap je onzekerheid. Als echt nergens last van heb ben ik ook 'bang' dat het niet goed is... we moeten vertrouwen in ons lichaam hebben! Nog een paar dagen wachten en dan heb je weer een echo
Nijntje, ik snap je onzekerheid. Als echt nergens last van heb ben ik ook 'bang' dat het niet goed is... we moeten vertrouwen in ons lichaam hebben! Nog een paar dagen wachten en dan heb je weer een echo
zondag 4 december 2016 om 16:48
zondag 4 december 2016 om 17:34
zondag 4 december 2016 om 23:17
Yep, hier ook die onzekerheid! Nog ruim een week wachten tot de eerste echo, hopelijk zit alles goed en voel ik me dan wat geruster. M'n misselijkheid is er bijna niet meer, wel een opluchting hoor maar dus ook een reden voor zorg.
Zo te horen wacht bijna iedereen zo'n beetje tot 12 weken met regelen van kraam en opvang. Dat vind ik wel geruststellend om te horen, lijkt mij ook fijner dan het nu al te doen.
Groenoog, bloeden is hopelijk niks ernstigs maar natuurlijk wel schrikken! Ik zou ook bellen!
Zo te horen wacht bijna iedereen zo'n beetje tot 12 weken met regelen van kraam en opvang. Dat vind ik wel geruststellend om te horen, lijkt mij ook fijner dan het nu al te doen.
Groenoog, bloeden is hopelijk niks ernstigs maar natuurlijk wel schrikken! Ik zou ook bellen!
maandag 5 december 2016 om 04:40
Ik denk dat ik weet wat het was. Was met een kuurtje canesten-gyno bezig. Las dat bloedingen dan vaker voorkomen. Ik ben er wel mee gestopt. Misschien niet zo handig ivm de schimmel maar goed.
Ik heb vorige week al een paniekecho gehad en volgende week de reguliere. Dus daar wacht ik rustig op.
Ik heb vorige week al een paniekecho gehad en volgende week de reguliere. Dus daar wacht ik rustig op.
De zee is groen
maandag 5 december 2016 om 07:07
Hoi meiden, ik sluit me weer helemaal aan bij de onzekerheid. Net een enorme huilbui gehad omdat ik me zo goed voel. Ironisch eigenlijk toch? Mijn borsten en tepels zijn minder gevoelig, mijn afkeer voor vieze geurtjes wordt minder en ik voel verder gewoon vrij weinig. Geen bewijs dat er wat gebeurt, op gegroeide borsten na en nog steeds die enorme honger. Af en toe wat vermoeid, maar ook niet heel erg. Mag in mijn handen knijpen hiermee als alles goed blijft, maar die onzekerheid neemt echt de overhand soms. Wil wel geloven dat alles goed zit, maar er bekruipt me steeds een gevoel dat het misschien wel mis is. Tja, wat is je gevoel dan? Ik kan er gewoon niks van maken en hoor het woensdag wel. Ga wel proberen de komende twee dagen even wat positiever te zijn, want het is zo zonde al die zorgen maken.
Bloedingen kunnen idd vaker voorkomen. Een forum-vriendin van me heeft heel wat weken elke maand bloedingen gehad, zo ongeveer tijdens haar vermoedelijke menstruaties. Snap dat dat heel wat zorgen met zich meebrengt, maar het kan dus echt beide kanten op gaan. Je lichaam is maar raar soms Geen kwaaltjes? Paniek! Wel kwaaltjes? Paniek!
Bloedingen kunnen idd vaker voorkomen. Een forum-vriendin van me heeft heel wat weken elke maand bloedingen gehad, zo ongeveer tijdens haar vermoedelijke menstruaties. Snap dat dat heel wat zorgen met zich meebrengt, maar het kan dus echt beide kanten op gaan. Je lichaam is maar raar soms Geen kwaaltjes? Paniek! Wel kwaaltjes? Paniek!
maandag 5 december 2016 om 07:14
Hier maakt het bruinverlies on verder onzeker. Maar we houden ons vast aan het feit dat het bruin is en dus oud. Zolang het niet rood wordt zou het oke moeten zijn. Op 12/12 mogen we teruggaan en dan 20/12 de termijnecho.
Had wel niet verwacht dat de zwangerschap zo onzeker zou verlopen. Maar tot nu toe verloopt alles goed. Ik duim voor iedereen!
Had wel niet verwacht dat de zwangerschap zo onzeker zou verlopen. Maar tot nu toe verloopt alles goed. Ik duim voor iedereen!
maandag 5 december 2016 om 16:10
Pffffff meiden..
Ik vanmorgen en gisteravond bij het afvegen ook wat rood. Niet veel... het is bijna niets maar toch he..
Gyn gebeld en ik heb morgen gewoon de echo en moest me niet zo'n zorgen maken.... makkelijker gezeg dan gedaan.. Oja geen kramp maar onderbuik is wel aanwezig qua gevoel .... pffff
Ik vanmorgen en gisteravond bij het afvegen ook wat rood. Niet veel... het is bijna niets maar toch he..
Gyn gebeld en ik heb morgen gewoon de echo en moest me niet zo'n zorgen maken.... makkelijker gezeg dan gedaan.. Oja geen kramp maar onderbuik is wel aanwezig qua gevoel .... pffff
maandag 5 december 2016 om 16:13
He getsie wat een onzekere rotperiode is dit toch eigenlijk he? De tijd mag wat mij betreft wel wat sneller gaan, zodat we allemaal hopelijk positieve termijnecho's hebben gehad. Ik weet dat er dan alsnog geen garantie is, maar ik denk wel dat ik zelf dan al een stuk zekerder in mn zwangerschap sta.
Knuffel voor iedereen die het nodig heeft
Knuffel voor iedereen die het nodig heeft
maandag 5 december 2016 om 17:42
quote:tasje76 schreef op 05 december 2016 @ 16:10:
Pffffff meiden..
Komt wel goed. Wanneer heb je morgen je echo? Had je al een hartje gezien? Dacht van wel e.
Ik duim zeker voor jiu!
Pffffff meiden..
Komt wel goed. Wanneer heb je morgen je echo? Had je al een hartje gezien? Dacht van wel e.
Ik duim zeker voor jiu!