Uitgerekend juli 2017!

10-11-2016 00:22 2202 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! :cheer2:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
mlsc 28 Eerste 3 juli Meisje :heart: Bevallen op 11-06-2017 :love:
Choco15 27 Tweede 3 juli Meisje :heart: Bevallen op ??-06-2017 :love:
Fiep 28 Eerste 2 juli Meisje :heart: Bevallen op 17-06-2017 :love:
EJC 38 Eerste 25 juli Jongen :heart: Bevallen op 18-06-2017 :love:
Nijntjelief 35 Tweede 4 juli Jongen :heart: Bevallen op 30-06-2017 :love:
Appelstroop88 27 Eerste 27 juni Jongen :heart: Bevallen :love:
Sosa 33 Tweede 1 juli Jongen :heart: Bevallen :love:
Aardbei-banaan 25 Eerste 7 juli Jongen :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Happy-life 24 Eerste 7 juli Meisje :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Gadgetfreak 31 Eerste 12 juli Jongen :heart: Bevallen op 09-07-2017 :love:
Tasje76 40 Tweede 8 juli Jongen :heart: Bevallen op 13-07-2017 :love:
Bumpersticker 26 Eerste 17 juli Jongen :heart: Bevallen op 19-07-2017 :love:
Vervivaen 29 Eerste 17 juli Meisje :heart: Bevallen op 20-07-2017 :love:
Feelsogood 35 Tweede 13 juli Meisje :heart: Bevallen op 21-07-2017 :love:
Draakje 24 Eerste 4 juli Meisje :heart:
Pigstails 25 Eerste 6 juli Jongen :heart:
Groenogig_monster 32 Eerste 24 juli Jongen :heart:
Inloggegevens: juli2017
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt meiden! Sinds gistermiddag is mijn misselijkheid ineens helemaal over (zonder medicijnen!), zelfs vanochtend had ik nergens last van. Heel fijn natuurlijk maar nu ga ik me weer zorgen maken dat het een slecht teken is... Het is ook nooit goed!

Pigstails, wat super dat jullie een kloppend hartje hebben gezien! En wat een mooie datum! Ik hoop stiekem ook dat ze bij mijn intake woensdag toch even snel een echo kunnen doen, ik wil echt niet meer wachten! Zeker nu m'n symptomen weg zijn.

Schuifspeldje, ik heb precies hetzelfde. Durf echt nog niet me bezig te houden met spullen kopen of zelfs maar te onderzoeken welke wagen het beste is enzo. Ik ben ook zo'n type dat zich de hele tijd zorgen maakt, ook als daar geen reden voor is. Heel vermoeiend!

Mlsc, fijn om te horen dat het goed zat! De kans op mk van 10% is hetzelfde als de normale kans op mk in het eerste trimester, toch? Dus dan hebben jullie geen verhoogde kans?
mlsc, gelukkig is alles in orde:) En zoals Vervivaen zegt, heb je dezelfde kansen als de rest van ons lijkt me?

Vervivaen, hopelijk krijg jij ook snel een hartje te zien! Gewoon vragen en je angsten en onzekerheden op tafel gooien. Nee heb je, ja kan je krijgen. Wat betreft je symptomen zou ik me niet te druk maken. Ik heb ook al momenten gehad dat het voor even ineens weg was. Initieel was ik blij maar meteen daarna kwam het idee dat het dan misschien aan het mislopen was. Er is vaak geen lijn in te trekken.

groenogig monster, heb ik er helemaal langs gekeken of ben jij nieuw hier?
Gisterenavond hebben we het ook aan de ouders van mijn man verteld. Die waren ook heel blij! Ze hebben heel veel moeite met het uiten van hun emoties maar de moeder stuurde 's avonds nog een mailtje dat er ze enorm blij mee is. De vader heeft er zo goed als niets op gezegd, maar hij had stiekem pretoogjes en begon meer te praten (wat een teken is dat hij zich goed voelt en toch wel blij is). Moeilijk mensen om te lezen hoor..:D

Qua misselijkheid begint het bij mij rond de middag en het stopt niet voor het slapen. Ik eet redelijk weinig, tov eerst, maar blijkbaar eet ik toch nog genoeg om bij te komen (uiteraard zit daar ook vocht enzo bij in). Zondag ben ik 10 weken en hoop dat het dan toch stilletjes aan eens wat minder mag worden. We zullen moeten afwachten..
Wat vervelend dat jullie je zo beroerd voelen :(

Fijn dat de ouders van je man zo leuk reageerde Fiep!

Als ik misselijk ben is dat ook ergens in de middag en meestal als ik een beetje honger begint te krijgen. Zodra ik dan weer wat heb gegeten trekt het ook redelijk snel weg gelukkig.

En mlsc, jullie hebben dus eigenlijk geen extra hoge kans op een miskraam?
Goedemiddag allemaal.

Ik heb gister de intake gehad bij de verloskundige. Alleen wat vragen beantwoord en ik moet bloed laten prikken. Niks bijzonders dus. We hebben 21 december pas de eerste echo. Voor mijn gevoel kan ik dan pas echt enthousiast zijn over mijn zwangerschap. Ik wil dat hartje zien kloppen ? Ik ken zoveel mensen die een miskraam hebben gehad en er pas achter zijn gekomen tijdens de echo, dat ik niet echt durf te geloven dat het bij mij goed gaat, totdat ik dat hartje zie. Ik kan op eigen kosten eerder een echo plannen, maar ik wil perse dat mijn vriend er bij is. Dan kan het pas volgende week. En 2 weken later wordt het vergoed. Wat is 2 weken nou? En ik hoorde van een vriendin een verhaal dat zij iemand kent die vroeg een echo heeft gehad en het vruchtzakje was leeg. Maar het kon zijn dat de bevruchting pas later was gebeurd, dus ze moest na 2 weken terug komen om te kijken of hij echt leeg bleef. Daar maak je je toch helemaal gek mee? Ik denk dat ik gewoon rustig af wacht tot de 21e. En dan met kerst het goede nieuws vertellen tegen de families ???

Ik heb het idee dat ik weinig klachten heb. Maar als ik ze achter elkaar benoem is het toch redelijk wat:

- pijnlijke borsten, en dat is nog zacht uitgedrukt

- vergeetachtig

- moe!

- zeer wisselend humeur

- misselijk, bij veel inspanning of te weinig/te veel eten
Mlsc fijn dat het goed is.. gaan ervan uit dat het goed komt..

Fiep fijn toch he dat vertellen!! Ik wil het van de daken schreeuwen..

Ik ken het hoor met de klachten. Gisteren wat buikgriepklachten en vandaag kon ik niet zeggen of het buik of darmen waren. Zo onzeker word ik ervan. Had vandaag ook flinke lage rugpijn dat uitstraalde naar onderbuik.. af en toe steekje achter schaambot en lies.. iets minder misselijk maar geen zin in warm eten.. had vandaag bijna gyn gebeld voor extra echo.. was het maar 6 dec..

NF86 sorry voor mijn klacht want ik heb al mogen spiekennn lang wachten zo he..
Vandaagde intake en echo... mooi kloppend hartje gezien!! Twijfelen nu toch weer over de combinatietest wel niet... pfff nog even een paar dagen om over na te denken.

Uitgerekende datum is veranderd naar 2 juli trouwens!!
Fijn Sosa! Toch een opluchting hè een kloppend hartje te zien , tasje ik heb ook ontzettend last van mijn rug. Weinig gedaan vandaag en toch lig ik uitgeteld op de bank. De vermoeidheid word ook erger heb ik het idee. Het maakt niet uit hoeveel ik slaap ik word niet uitgeslapen wakker. Morgen nog een lange dag werken en dan weer weekend

Ik vind toch dat de tijd best snel gaat! Bedacht me vanmiddag dat het alweer een maand geleden is dat we erachter kwamen dat ik zwanger ben. Mag van mij ook al wel kerst zijn zodat we het van de daken kunnen schreeuwen!

Heel lang getwijfeld of we het uiteindelijk op facebook zouden zetten, maar toch besloten om het te doen. Ik heb vanmiddag bij de action 2 grote kerstsokken en 1 kleintje gekocht (voor aan de schouw) en het idee is om daar een foto van te maken en in te stellen als omslagfoto. Kijken hoelang het duurt voordat het kwartje valt
Pigstails.. leuk idee(heb ik ook aan gedacht trouwens) of een foto van ons zoontje met iets van deze stoere jongen krijgt in 2017 zijn broertje of zusje te zien..

Fijn sosa gefeliciteerd
@ fiep. Ja ik lees hier mee en ook bij uitgerekend tussen 15 en 31 juli. Wil wel ergens meeschrijven. Schrijf nu bij zwanger worden van de eerste. Maar merk dat ik behoefte heb aan kletsen met dames die even ver zijn.

Kort. 32 jaar. 7 weken zwanger 21 juli uitgerekend. Afgelopen week echo gehad ivm bloedingen. Alles goed met een kloppend hartje.

Hier niet misselijk gelukkig. Alleen als ik een lege maag heb. Wel erg moe.
De zee is groen
Ik wil het ook op een leuke manier vertellen. Mijn partner heeft al 2 dochters (van 5 en 2). Bij zijn familie wil ik het, met kerst, hun laten vertellen. De dag erna zijn we bij mijn familie en ik denk dat ik dan mijn neefje en nichtje erbij betrek (ook 5 en 2). En over Facebook twijfel ik nog heel erg... ik wil iets leuks, maar ook origineels. Terwijl ik niet creatief ben, dus het moet hebben van de dingen die ik al op Facebook voorbij heb zitten komen haha
Nf86, kijk eens voor ideen op pinterest, staan heel veel leuke dingen op! Even zoeken op pregnancy announcement en er komen genoeg leuke ideeen langs
Ik dacht eens lekker paprika chips te eten maar het smaakte me niet.. ook de augurken vond ik niet lekker
quote:pigstails29 schreef op 01 december 2016 @ 20:40:

Nf86, kijk eens voor ideen op pinterest, staan heel veel leuke dingen op! Even zoeken op pregnancy announcement en er komen genoeg leuke ideeen langs Klopt. Daar zie ik ook veel dingen, maar voor mijn gevoel ook niet origineel meer. Maar gaat wel goed komen. Het nieuws op zich is leuk genoeg, op welke manier je het ook verteld :D
Super, Sosa! Wat een geruststelling!

Leuk idee pigstails! Ik wil het uiteindelijk ook wel op Facebook zetten met iets dergelijks, maar pas over een tijdje zodat ik het eerst zoveel mogelijk mensen persoonlijk kan vertellen. Vind ik toch iets leuker

Groenoog, NF en Happy, leuk dat jullie ook hier meeschrijven! De zwanger worden van de eerste groep neemt deze groep langzaam over

Net weer een uurtje flink misselijk geweest, dus ik denk dat ik me voor niks zorgen heb gemaakt. Nu mag het voorlopig wel weer even wegblijven
Oh ja nog een vraagje: een collega van me zei dat ze hun ongeboren kindje meteen na de echo hebben ingeschreven voor een crèche (ivm wachtlijsten). Wanneer gaan jullie dat doen (als je een crèche wilt)? Het lijkt mij lastig want ik weet nog helemaal niet welke crèche, voor hoeveel dagen, enz. Jullie wel?
Gefeliciteerd met de eerste echo sosa!

Deze week een heel leuk idee gezien als aankondiging. Ik weet nog niet of ik het op Facebook wil zetten of niet.

Ook ben ik er geen fan van, foto's van kinderen op Facebook. Een non issue waar ik nu al mee bezig kan zijn

Vanavond met vriend uit eten geweest, eigenlijk om de maak van mini te vieren! Al voel ik me bijna vier uur later nog onpasselijk en erg misselijk bah!

Verviaen ik heb nog niet veel nagedacht over de opvang. Zal wel gaan moeten. Mijn voorkeur gaat uit naar een gastouder ipv kinderopvang.
Hier in België en zeker in de streek rond Brussel zijn de plaatsen zeer beperkt. Daarom staan wij al ingeschreven nadat we wisten dat we zwanger waren. En zelf dan hadden we zeer weinig plaats om te kiezen...

In België blijven er niet zoveel vrouwen thuis als in Nederland. Dus ook hier zal kindje 4,5 dagen naar de opvang gaan. Wel ga ik hem dagelijks al halen om 15u30 omdat ik in het onderwijs sta. Verder werken alle oma's en opa's nog dus ook daar geen extra oppas.

Hoeveel kost dat eigenlijk bij jullie?

Hier gaan we per maand, vast bedrag, 500 euro kwijt zijn.
Met de kinderopvang zijn wij ook nog niet echt bezig geweest moet ik zeggen! Waarschijnlijk gaat ons kleintje 2 of 3 dagen naar de opvang, we hebben er in onze wijk 2 of 3 zitten geloof ik dus nog even uitzoeken hoe en wat.

Ik bedenk me net dat ik me ook nog voor kraamzorg moet inschrijven, hebben jullie dat al gedaan?

Ik was gisteren bij mij moeder eten en zij en haar vriend nodigde mij + vriend uit om mee op wintersport te gaan begin volgend jaar. Oh wat was het moeilijk om mijn mond dicht te houden! Ze moeten nog een paar weekjes wachten tot het nieuws en dan zullen ze goed begrijpen waarom we niet mee gaan.
Vervivaen, wij vertellen het eerst ook aan zoveel mogelijk mensen persoonlijk, maar we hebben veel kennissen (via voetbal) en veel familie die niet in de buurt wonen. Daarvoor vind ik facebook ideaal

Mbt kinderopvang, voor ons is dat geen issue, ik werk namelijk zelf als gastouder. De kleine gaat straks gewoon gezellig mee (ik werk nu nog aan huis).

Kraamzorg hebben we ook al geregeld, de moeder van een goede vriendin gaat bij ons kramen. Het is zo'n leuk mens en ik vind het prettig om een bekende aan mijn bed te hebben staan.
Kraamzorg nog niet geregeld, komt wel. Denk dat ik dat pas na twaalf weken doe.

Opvang: ons zoontje start per april 1 dag per week en de baby kan de eerste 1,5 jaar thuisblijven. Man werkt onregelmatig en weekenden maar is daardoor doordeweeks een vaste dag vrij en kan een dag ouderschapsverlof opnemen. Ik werk 3 dagen, 1 dag past oma op bij ons thuis.

Qua kosten die ene dag is iets van 120 euro netto ofzo?
NF86, ik kan er heel goed inkomen dat je pas enthousiast kan zijn als je op de echo hebt gezien dat alles goed is. Het dilemma om twee weken eerder een echo te laten doen geeft je misschien wel rust, maar misschien ook nog meer onzekerheid. Ik probeer zelf altijd een hele simpele redenering aan te houden: zolang er geen helder bloed en geen extreme krampen, zal het wel goed zijn. Het klinkt misschien als een magere troost, maar je kan je toch nergens aan vasthouden.. Voor je het weet is het 21/12 hoor! Maar als je natuurlijk echt niet kan wachten, moet je het gewoon volgende week doen.

Sosa, wat goed dat je een hartje hebt gezien! Dan zijn we op dezelfde dag uitgerekend;)

Pigtails, de dagen op zich gaan niet voor mij niet snel, maar als je terugkijkt op de voorbije weken is het ineens wel snel gegaan inderdaad! Ineens zit je zomaar al bijna op 2 of 3 maanden zwangerschap! Reden te meer om bewust te genieten:) Leuk idee van die kerstsokken trouwens! Wij gaan gewoon een foto van onze Lego-mannetjes op facebook zetten voor alle mensen aan wie we het niet persé persoonlijk willen vertellen, nadat we al de rest wel persoonlijk ingelicht hebben.

groenogig monster, fijn dat je hier wilt meeschrijven! Ik kan me inbeelden dat het even een onzekere periode was als je bloedingen hebt gehad maar gelukkig is alles in orde! Als je in de tabel wilt, kan je dat altijd zelf doen of wil ik het gerust doen. Laat maar horen.

Vervivaen, je misselijkheid is weer met vlagen terug? Hopelijk is dat toch een beetje bevestiging dat je dus ook mag genieten van de momenten dat je niet misselijk bent

Met opvang zijn we nog niet echt bezig geweest. Dat is me allemaal nog iets te abstract. Na Nieuwjaar willen we dat wel stilletjes aan beginnen bekijken, maar zolang we nog niet 12 weken wil ik het nog allemaal even laten liggen. Mijn man vroeg gisteren ook of ik nog over namen nagedacht had. Toen kwamen we ook allebei tot de conclusie dat we daar pas serieus over wilden nadenken als we een keer het geslacht weten. Op de één of andere manier heb ik dan pas meer voeling met de namen die we in onze gedachten hebben en zal het gemakkelijker zijn om een naam te kiezen. Ik had zelf altijd gedacht dat ik van in het begin meteen alles al zou willen beslissen/kopen/.. maar er lijkt toch een tijd voor alles te zijn. Gelukkig maar, anders zou ik mezelf gek maken en na Nieuwjaar niks meer te doen hebben

Jullie leuke plannen voor het weekend? Wij (nu ja, manlief) verder werken aan het huis en ik vooral even wat bekomen van de toch wel drukke werkweek. Niks spectaculairs in ieder geval. Iemand heeft het al gezegd, maar ik heb ook het gevoel dat, ondanks hoeveel uren ik ook slaap, ik toch steeds een moe gevoel blijf behouden. Ik tel stiekem toch wel serieus af naar de feestdagen. We hebben dan beide vakantie. Ookal zal het toch nog wel druk zijn, dan is het even zonder de druk van het werk.
Over kinderopvang hebben we nog niet echt nagedacht, zelf ga ik 20 uur werken (per 1 januari al!!!!) 2/3 dagen per week en werk dus ook nog eens onregelmatig. Dus zoveel opvang zullen we niet nodig hebben. Opa's en Oma's vinden het niet erg om op te passen als het maar geen vaste dag is en in hun eigen planning past. Mn zus staat ook te springen om op te passen!

En mocht het nodig zijn gaat onze voorkeur uit naar een gastouder.

Kraamzorg gaan we regelen in het nieuwe jaar, wil toch echt pas dingen vast zetten als we 12 weken zijn. Nog 3 weken geduld vandaag 9 weken!!!

Vanavond nog een avonddienst werken en dat is best wel speciaal... hierna ben ik een week vrij. En 13 dec termijnecho als deze goed is ga ik het al wel vertellen op mn werk die avond! (Dan werk ik weer savonds) De mensen op mn werk zie ik vaker dan mijn eigen familie en als het dan nog mis zou gaan dan heb ik een liefdevol team die me vanuit mn werk dan kan steunen.

Weekend is alweer vol gepland, morgen komen schoonmoeder en zwager klussen! Schoonmoeder komt glasvlies behangen. En mn zwager gaat de eerste hand leggen aan de babykamer.

We zijn 5 mnd geleden verhuist en moeten nog her en der klussen. Man krijgt een eigen hobby kamer, die heeft hij ook wel nodig gezien het aantal spullen... dus daar gaan we glasvliezen hopelijk in de week vrij ga ik de muren een mooie kleur geven!

De toekomstige babykamer heeft het meeste werk nodig daarom begint hij nu al. En mocht het alsnog mis gaan zijn de grote dingen in dat kamertje al gebeurt. Kozijnen schuren en laken, nieuwe plinten vloer opschuren en nieuwe look geven. Dit zijn dingen die we zowieso al wilde doen!

Zondag vieren we sinterklaas bij mn ouders met mn zus. Want daar hebben we maandag geen tijd voor en denk geen puf savonds meer voor. Want maandag ga ik zwarte piet spelen op mn oude basisschool samen met mn zus! Dit doen we nu 5 jaar en is altijd zo leuk!!! Maar kost veel energie en nu al helemaal dus denk dat ik maandagmiddag gestrekt lig
Ja weekend wordt erg druk. Zaterdag en zondag sinterklaas..

Wij hebben opa's en oma's niet in de buurt dus dat is wel jammer. We willen net als bij de eerste weer gastouder. Is ons prima bevallen.. ik werk ook de weekenden dus de ene week gaat het vaker dan de andere week maar ik ga kinderopvang en kraamzorg ook na 12 weken regelen..

Mlsc het ligt aan je inkomen wat je terug krijgt van de belasting maar je komt aardig in de buurt hoor. Schrok me soms rot!
Pff.. kinderopvang. Ik moet er even nog niet aan denken. Ben bang dat het hier in de buurt snel vol zit. Heb het nog niet gechecked. Maar we wonen niet in een kind-proofhuis en moeten dus eigenlijk verhuizen. Waarschijnlijk naar een andere stad, waar dus weer andere opvangs zijn. Andere verloskundige. Kraamzorg, help!
De zee is groen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven