Uitgerekend juli 2017!
donderdag 10 november 2016 om 00:22
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! 
Inloggegevens: juli2017
| Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
| mlsc | 28 | Eerste | 3 juli | Meisje | |
| Choco15 | 27 | Tweede | 3 juli | Meisje | |
| Fiep | 28 | Eerste | 2 juli | Meisje | |
| EJC | 38 | Eerste | 25 juli | Jongen | |
| Nijntjelief | 35 | Tweede | 4 juli | Jongen | |
| Appelstroop88 | 27 | Eerste | 27 juni | Jongen | |
| Sosa | 33 | Tweede | 1 juli | Jongen | |
| Aardbei-banaan | 25 | Eerste | 7 juli | Jongen | |
| Happy-life | 24 | Eerste | 7 juli | Meisje | |
| Gadgetfreak | 31 | Eerste | 12 juli | Jongen | |
| Tasje76 | 40 | Tweede | 8 juli | Jongen | |
| Bumpersticker | 26 | Eerste | 17 juli | Jongen | |
| Vervivaen | 29 | Eerste | 17 juli | Meisje | |
| Feelsogood | 35 | Tweede | 13 juli | Meisje | |
| Draakje | 24 | Eerste | 4 juli | Meisje | |
| Pigstails | 25 | Eerste | 6 juli | Jongen | |
| Groenogig_monster | 32 | Eerste | 24 juli | Jongen |
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
dinsdag 6 december 2016 om 17:15
Ja hier ook nog termijnecho en de 20 weken.
Maar het ligt natuurlijk ook aan hoe je zwangerschap verloopt. Vorige keer had ik bloedverlies en daardoor 2 extra echo's en aan het eind wat weinig vruchtwater dus toen weer een echo.
Wij hebbrn trouwens besloten de combinatietest toch niet te laten doen.
Maar het ligt natuurlijk ook aan hoe je zwangerschap verloopt. Vorige keer had ik bloedverlies en daardoor 2 extra echo's en aan het eind wat weinig vruchtwater dus toen weer een echo.
Wij hebbrn trouwens besloten de combinatietest toch niet te laten doen.
dinsdag 6 december 2016 om 17:40
dinsdag 6 december 2016 om 17:54
Bij mij is mijn buikje 's avonds ook wel een stukje boller dan 's ochtends:D
Ik eet nu minder dan anders en was laatste keer ook al 1,5kg aangekomen, dus of je nu veel of weinig eet, aankomen doe je toch.
Tasje, wat goed dat het allemaal in orde was! Ik ben blij voor jullie. Ook goed gegroeid!
Ik heb op 8 weken een echo gehad, volgende week op 11 weken, op 16 weken, 20 weken, en vanaf 30 weken blijkbaar elke 2 weken. Maar ik ga toch nog kijken of dat wel effectief nodig is want lijkt me wat veel. Toch zeker als er geen indicatie zou zijn.
Ik eet nu minder dan anders en was laatste keer ook al 1,5kg aangekomen, dus of je nu veel of weinig eet, aankomen doe je toch.
Tasje, wat goed dat het allemaal in orde was! Ik ben blij voor jullie. Ook goed gegroeid!
Ik heb op 8 weken een echo gehad, volgende week op 11 weken, op 16 weken, 20 weken, en vanaf 30 weken blijkbaar elke 2 weken. Maar ik ga toch nog kijken of dat wel effectief nodig is want lijkt me wat veel. Toch zeker als er geen indicatie zou zijn.
dinsdag 6 december 2016 om 17:57
Jahoor. Als het kindje down heeft laten we het niet weghalen. En tja weet je er kan zoveel mis zijn wat niét uit die test komt. Soms moet je misschien niet alles willen weten. Mijn zusje is geboren met een hartafwijking die vrij zeldzaam is maar vrij ernstig kan zijn (in haar geval heeft ze behalve medicatie een heel normaal leven gelukkig). Vroeger had je al die echo's niet maar veel mensen zouden daarop de zwangerschap afbreken. In dat geval had ik dus geen zusje. Klinkt raar en vergezocht maar is misschien een gevoelsdingetje ofzo.
Wat trisomie 13 en 18 betreft zou dat er hoogstwaarschijnlijk ook bij 20 wkn uitkomen en tja dan is de kans groot dat je kindje de zwangerschap überhaupt niet overleeft.
Qua leeftijd zit ik nog niet in de 'risicogroep'. We gaan er eigenlijk vanuit dat het goed zit, en nou ja, zoals ik al zei, op down laat ik de zw schap niet afbreken.
Wat trisomie 13 en 18 betreft zou dat er hoogstwaarschijnlijk ook bij 20 wkn uitkomen en tja dan is de kans groot dat je kindje de zwangerschap überhaupt niet overleeft.
Qua leeftijd zit ik nog niet in de 'risicogroep'. We gaan er eigenlijk vanuit dat het goed zit, en nou ja, zoals ik al zei, op down laat ik de zw schap niet afbreken.
dinsdag 6 december 2016 om 18:00
In België is er een beetje de richtlijn dat er tot 3 echo's terugbetaald worden door de ziekteverzekering. De eerste vindt plaats tussen 11 en 14 weken, de tweede tussen 18 en 22 weken en een eventuele derde in het derde trimester, als dat echt nodig zou blijken. Dus in principe zou je met twee echo's een zwangerschap kunnen doorkomen. Ik denk dat er in de praktijk vaak veel meer echo's gemaakt worden, maar dat is afhankelijk van de gynaecoloog natuurlijk.
dinsdag 6 december 2016 om 21:26
Fijn te lezen dat je echo goed is verlopen. Dat is een mooie opsteker!
Hier geen idee hoeveel de echo's kosten. En welke worden terug betaald. Dit zit bij de consultatie bij inbegrepen. Volgende maandag moeten we terug gaan om 16u30. Spijtig genoeg is er iets onverwachts gebeurd op school ( waar ik werk) en moet ik bij een vergadering bij zitten. Kan er dus niet bij zijn
. Heb het er wel een beetje moeilijk mee. Maar de termijnecho de week erna zal ik wel meemaken!
Bruinverlies lijkt wat te komen en te gaan. We gaan er maar vanuit dat alles goed is. Zou het heel erg vinden als vriendin volgende week slecht nieuws zou krijgen en ik er niet bij zou zijn. Maar alle symptomen zijn er nog! We geloven erin.
Moeten deze week veel mensen naar de echo dacht ik. Veel succes aan iedereen!
Hier geen idee hoeveel de echo's kosten. En welke worden terug betaald. Dit zit bij de consultatie bij inbegrepen. Volgende maandag moeten we terug gaan om 16u30. Spijtig genoeg is er iets onverwachts gebeurd op school ( waar ik werk) en moet ik bij een vergadering bij zitten. Kan er dus niet bij zijn
Bruinverlies lijkt wat te komen en te gaan. We gaan er maar vanuit dat alles goed is. Zou het heel erg vinden als vriendin volgende week slecht nieuws zou krijgen en ik er niet bij zou zijn. Maar alle symptomen zijn er nog! We geloven erin.
Moeten deze week veel mensen naar de echo dacht ik. Veel succes aan iedereen!
dinsdag 6 december 2016 om 22:05
mlsc kan ik me helemaal voorstellen dat je daar een akelig gevoel bij hebt..
Dat gespartel 2 x .bij de eerste x begon ik weer te huilen en de gyn zag je dat zag je het.. weer even hoesten en toen weer. Navelstreng was ook mooi te zien..
Morgen naar de verloskundige bellen want ik ben met ontslag uit het ziekenhuis .
Besloten om onder het eten de kleine het nieuws te vertellen. Die vond het leuk. Hij wilde overal bij geloven gehakte de luier. Haha. Hij had aan mijn man gevraagd wat hij als grote broer moest doen... schattig.
Dat gespartel 2 x .bij de eerste x begon ik weer te huilen en de gyn zag je dat zag je het.. weer even hoesten en toen weer. Navelstreng was ook mooi te zien..
Morgen naar de verloskundige bellen want ik ben met ontslag uit het ziekenhuis .
Besloten om onder het eten de kleine het nieuws te vertellen. Die vond het leuk. Hij wilde overal bij geloven gehakte de luier. Haha. Hij had aan mijn man gevraagd wat hij als grote broer moest doen... schattig.
woensdag 7 december 2016 om 06:35
woensdag 7 december 2016 om 11:21
Fijn Tasje dat alles goed was! Heerlijk!
mlsc. spannend voor jullie zeg, dat het bruinverlies de hele tijd aanhoudt. Balen dat je er maandag niet bij kan zijn. Is er iemand anders die ze mee kan nemen? Ik duim voor goed nieuws voor jullie!
Hier gaat het nog hetzelfde. Erg moe en vaak misselijk helaas.
Gisteren intake gehad bij de vk en volgende week vrijdag 10 weken echo. kan echt niet wachten!!!
mlsc. spannend voor jullie zeg, dat het bruinverlies de hele tijd aanhoudt. Balen dat je er maandag niet bij kan zijn. Is er iemand anders die ze mee kan nemen? Ik duim voor goed nieuws voor jullie!
Gisteren intake gehad bij de vk en volgende week vrijdag 10 weken echo. kan echt niet wachten!!!
woensdag 7 december 2016 om 12:49
quote:gadgetfreak schreef op 07 december 2016 @ 11:21:
Gisteren intake gehad bij de vk en volgende week vrijdag 10 weken echo. kan echt niet wachten!!!Ze gaat dan liever alleen. Zeker omdat ze niet weet of de echo nog vaginaal gaat zijn of niet. Maar we gaan van goed nieuws uit!
Gisteren intake gehad bij de vk en volgende week vrijdag 10 weken echo. kan echt niet wachten!!!Ze gaat dan liever alleen. Zeker omdat ze niet weet of de echo nog vaginaal gaat zijn of niet. Maar we gaan van goed nieuws uit!
woensdag 7 december 2016 om 13:27
Hier een supermooie termijnecho gehad Precies 10+1, wat ik tot nu toe ook dacht, dus mooi op schema. Alles zit erop en eraan, beentjes, armpjes, neusje enzo. Was lekker aan het bewegen in de buik. Heb het op laten nemen op USB-stick (kon voor een tientje, kreeg je ook foto's, de hele echo en fragmentjes van hartje, meten en bewegen). Zo bijzonder om die kleine frummel in actie te zien. Valt een grote last van mijn schouders en nu ben ik alleen maar héél erg blij met die wegblijvende symptomen. Nog wel een spannende periode omdat ik morgen bloed laat prikken voor de NIPT, maar voor nu zei ze dat er geen reden was om aan te nemen dat er iets niet klopte, betere echo hadden we niet kunnen krijgen. Dus ik zit lekker op een wolkje vandaag
woensdag 7 december 2016 om 13:38
quote:Schuifspeldje schreef op 07 december 2016 @ 13:27:
Hier een supermooie termijnecho gehad Precies 10+1, wat ik tot nu toe ook dacht, dus mooi op schema. Alles zit erop en eraan, beentjes, armpjes, neusje enzo. Was lekker aan het bewegen in de buik. Heb het op laten nemen op USB-stick (kon voor een tientje, kreeg je ook foto's, de hele echo en fragmentjes van hartje, meten en bewegen). Zo bijzonder om die kleine frummel in actie te zien. Valt een grote last van mijn schouders en nu ben ik alleen maar héél erg blij met die wegblijvende symptomen. Nog wel een spannende periode omdat ik morgen bloed laat prikken voor de NIPT, maar voor nu zei ze dat er geen reden was om aan te nemen dat er iets niet klopte, betere echo hadden we niet kunnen krijgen. Dus ik zit lekker op een wolkje vandaag Hohoho wat een prachtig nieuws!!!echt heel blij voor jou!
Hier een supermooie termijnecho gehad Precies 10+1, wat ik tot nu toe ook dacht, dus mooi op schema. Alles zit erop en eraan, beentjes, armpjes, neusje enzo. Was lekker aan het bewegen in de buik. Heb het op laten nemen op USB-stick (kon voor een tientje, kreeg je ook foto's, de hele echo en fragmentjes van hartje, meten en bewegen). Zo bijzonder om die kleine frummel in actie te zien. Valt een grote last van mijn schouders en nu ben ik alleen maar héél erg blij met die wegblijvende symptomen. Nog wel een spannende periode omdat ik morgen bloed laat prikken voor de NIPT, maar voor nu zei ze dat er geen reden was om aan te nemen dat er iets niet klopte, betere echo hadden we niet kunnen krijgen. Dus ik zit lekker op een wolkje vandaag Hohoho wat een prachtig nieuws!!!echt heel blij voor jou!
woensdag 7 december 2016 om 13:41
Jippie! Super nieuws schuifspeldje! Lekker genieten op je wolkje!
Mlsc, wat vervelend dat aanhoudende bruinverlies! Gelukkig is het niet rood en hopelijk zit alles goed! Al die onzekerheid is ook maar niks..
Morgen hebben we de termijnecho, leuk om weer even te mogen spieken. De volgende echo is pas in februari bij de gyn (20 weken).
Ik merk dat de vermoeidheid wat minder word, helaas ben ik 's avonds niet te genieten (leuk die hormonen ) verder voel ik me eigenlijk prima! Af en toe wat gerommel in mijn buik en merk dat er 'rek' op staat.
Ik merk dat ik nu ook veel minder onzeker ben dan in het begin. Heb ook steeds meer zin om het tegen iedereen te vertellen, ben wel klaar met smoesjes verzinnen
Mlsc, wat vervelend dat aanhoudende bruinverlies! Gelukkig is het niet rood en hopelijk zit alles goed! Al die onzekerheid is ook maar niks..
Morgen hebben we de termijnecho, leuk om weer even te mogen spieken. De volgende echo is pas in februari bij de gyn (20 weken).
Ik merk dat de vermoeidheid wat minder word, helaas ben ik 's avonds niet te genieten (leuk die hormonen ) verder voel ik me eigenlijk prima! Af en toe wat gerommel in mijn buik en merk dat er 'rek' op staat.
Ik merk dat ik nu ook veel minder onzeker ben dan in het begin. Heb ook steeds meer zin om het tegen iedereen te vertellen, ben wel klaar met smoesjes verzinnen
woensdag 7 december 2016 om 13:49
woensdag 7 december 2016 om 15:16
haha pigtails. ik herken het gevoel.
Word je dan niet nog bozer als je vriend staat te lachen.
Ik wil het ook graag gaan vertellen. Aantal mensen weten het al hoor. Maar er zijn er nog zoveel die niks weten.
Wij hebben afgesproken dat we het vertellen als de 10 wk echo goed is.
Vinden jullie dat te vroeg?
Ik heb mezelf even in de tabel gezet
Word je dan niet nog bozer als je vriend staat te lachen.
Ik wil het ook graag gaan vertellen. Aantal mensen weten het al hoor. Maar er zijn er nog zoveel die niks weten.
Wij hebben afgesproken dat we het vertellen als de 10 wk echo goed is.
Vinden jullie dat te vroeg?
Ik heb mezelf even in de tabel gezet
woensdag 7 december 2016 om 15:17
woensdag 7 december 2016 om 15:28
Gadgetfreak, nee hoor ik zie gelukkig zelf ook in dat ik momenteel een onredelijk kreng ben haha! Zwanger zijn, werken en een huis verbouwen is misschien ook geen goede combinatie
Na een goede 10 weken echo is in mijn beleving niet te vroeg hoor! Vanaf dan is de kans zó ontzettend klein dat het nog mis gaat.. wij vertellen het volgende week aan onze voetbalteams en met kerst aan familie (ik ben vrijdag 10 weken).
Groenogig monster, klinkt bekend helaas
Bovenop vette bende en de rest zo droog als stro. Een vogelverschrikker is er niks bij.
Oh ook nog grappig, mijn vriend wou me gisteren een kus geven toen hij naar zijn werk ging, ik lig nog in dromenland. Hij ging daarbij bovenop mijn boobies liggen (AAAUUU) van schrik haalde ik uit.. beste kras op zijn voorhoofd moraal van het verhaal: ga niet op de borsten van je zwangere vriendin liggen terwijl ze slaapt...
Na een goede 10 weken echo is in mijn beleving niet te vroeg hoor! Vanaf dan is de kans zó ontzettend klein dat het nog mis gaat.. wij vertellen het volgende week aan onze voetbalteams en met kerst aan familie (ik ben vrijdag 10 weken).
Groenogig monster, klinkt bekend helaas
Bovenop vette bende en de rest zo droog als stro. Een vogelverschrikker is er niks bij.
Oh ook nog grappig, mijn vriend wou me gisteren een kus geven toen hij naar zijn werk ging, ik lig nog in dromenland. Hij ging daarbij bovenop mijn boobies liggen (AAAUUU) van schrik haalde ik uit.. beste kras op zijn voorhoofd moraal van het verhaal: ga niet op de borsten van je zwangere vriendin liggen terwijl ze slaapt...