Mallorca... maar waar?

08-12-2016 09:35 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal!! Wij zijn ons al aan het oriënteren op onze vakantie van volgend jaar :-D Lekker hoor! We zijn járen naar Ibiza geweest maar vinden dat nu een beetje te druk en te duur worden... Dus we zijn op zoek naar iets anders. Nu dacht ik aan Mallorca. Het leuke van Ibiza vind ik dat je er ontzettend lekker kunt eten (niet van die standaard toeristenrestaurants met foto's op de menukaart....) en dat je iedere dag naar een ander leuk baaitje kunt om lekker aan het strand te liggen. Vaak met een beachbar erbij waar je erg lekker kunt eten!

Zoiets zoeken we eigenlijk ook op Mallorca. We huren altijd een autootje dus zijn mobiel. Wat is dan een leuke plek? We zijn allebei midden 30, geen kids die mee gaan. Midden in het stap gedeelte hoeven we niet te zitten (die tijd hebben we gehad ).

Ben benieuwd naar de tips!
Mallorca is veel en veel groter, dus van baai naar baai is al een stuk lastiger.

Er zijn wel behoorlijk wat goede restaurants, maar ook die liggen over het hele eiland verspreid.

Maar als je gaat, het noorden (van noordwest-tot noord) zeg maar).
Nou zo groot is mallorca ook weer niet. Helemaal niet wanneer je een auto hebt. Ben er zelf geweest en heb meerdere plekken op het eiland gezien. Wat me wel opviel is dat op de kaart gezien rechts, de mooiste strandjes liggen.
quote:laura23 schreef op 08 december 2016 @ 10:01:

Nou zo groot is mallorca ook weer niet. Helemaal niet wanneer je een auto hebt. Ben er zelf geweest en heb meerdere plekken op het eiland gezien. Wat me wel opviel is dat op de kaart gezien rechts, de mooiste strandjes liggen.

Echt wel... vanuit het midden is het zeker een uur rijden naar de hoofdstad.

En rechts is het grootste toeristengebied.
Bezoek Es Trenc (de Caribbean van Mallorca!) & de Natural Pool in Cala d’Or! Makkelijk te bereiken met de auto en zeker de moeite waard!
Of Alcudia, Port de Soller....... Supermooi
Hmm alcudia... inderdaad een mooi gezinsstrand maar vreselijk veel Engelsen, menukaarten met foto's en weinig écht sfeervol bij het strand. Maar smaken verschillen ;)
Misschien hangt het ook vanaf wanneer je er bent, wij waren er niet in het hoogseizoen. Ik heb weinig Engelsen gezien.

En ja die fotos op menukaarten zijn om van te..... . Dat moeten ze verbieden ja, net als je standaard het tourist menu geven. Brrrrrrr........
De hoofdstad vond ik mooi/leuk. Het bergachtige noord-westen tot noord meest authentiek en rustigst. Het zuiden en westen vond ik tamelijk sfeerloos. Soller was wel grappig. De bergdorpjes zijn ook leuk. Voor een keer vond ik het aardig maar hoef er niet nog een keer heen.
Ik vind Puerto de Pollenca een van de mooiste stadjes van het eiland. En Colonia San Jordi ook. De eerste ligt in het noordwesten, de andere in het zuid-oosten. Bij San Jordi in de buurt zitten ook die Es Trenc stranden, die echt heel mooi zijn.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven