Mode & Beauty alle pijlers

Winterkleding

05-12-2016 21:06 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek warme winterkleding, ik heb het vaak koud als ik naar mijn werk moet fietsen in de ochtend 06:00 dan is het vaak heel koud buiten.

Weet iemand goede winterhandschoenen? Ik kan nergens reviews vinden.

Ook zoek ik een goede winterbroek / thermoshirt en een goede sjaal.
Je hebt van die handwarmers voor over de handgrepen van je fiets, je kunt er nog handschoenen overheen dragen en veel laagjes dragen want dat isoleert het best.
quote:Nouschi schreef op 05 december 2016 @ 22:58:

Hè wat een gezelligerd! Leuk!Val hem er niet op aan, hij heeft het zo koud snap dat nou
Een wollen onderlaag dragen helpt heel goed. Ik koop vaak wollen truitjes met lange mouwen bij Wolletje Winterlok en dan heb je een dun truitje van 100%merinowol dat heel warm is onder je kleding. Het is zo dun dat je het onzichtbaar kunt dragen onder je kleding maar wel warm.
Kijk eens naar een skihandschoen. Is misschien wel niet zo fashionable, maar doorgaans wel wind/waterdicht.

Handschoenen met GORE-TEX zijn waterdicht, handschoenen met Primaloft extra warm.

En verder zijn gewoon skijassen een stuk warmer/winddichter dan "normale" winterjassen. Fietst ook een stuk comfortabeler.

Óf je moet gewoon wat harder fietsen, krijg je het vanzelf warm! Ik zweet me namelijk altijd kapot, maar fiets dan ook minimaal 25 km/h.
quote:pejeka schreef op 05 december 2016 @ 22:08:

[...]

Vast wel. Het is een raadsel dat mensen vroeger, toen internet nog niet bestond, niet massaal doodgevroren zijn op de fiets. Blijkbaar konden ze toen gewoon zelf nog nadenken en de goede kleding selecteren.

Of er was nog niet zoveel meuk op de markt als nu.

Ik heb ski-handschoenen van de Aldi voor op de fiets. Waren spotgoedkoop en zitten heerlijk warm. Deze. Ik weet niet of ze ze elk jaar verkopen, maar bij de Hema zag ik pas iets soortgelijks.

Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Oh, en koop een handschoen die precies goed is qua maat. Te kleine of te grote handschoenen isoleren niet goed en zullen dus koude handen/vingers opleveren..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven