skivakantie met z'n tween, waar ?

06-01-2009 14:10 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
wij gaan altijd in oostenrijk skieen met onze kinderen of zonder kinderen maar dan met een groep volwassenen.

nu willen we een weekje met z'n tweeen skieen. Maar waar ? We zoeken geen "jongeren"plaats met veel apres-ski of heel familievriendelijk. Daar gaan we altijd al heen. We zijn goede skieers en houden van wat luxe en s'avonds lekker dineren met een wijntje.

We hebben aan italie gedacht.

Wie heeft een goede tip ?
Trois vallees In Frankrijk. Les meniures is mooi. Courchevel nog mooier, maar das best prijzig. Val thorens is weer vol met jongeren en apres-ski, al kun je die ook best ontwijken door lekker op je eigen balkon te gaan zitten met een wijntje.
Avoriaz is een mooie plek

weinig jongeren er is dan ook maar 1 apre ski bar...

en Meribel schijnt heel mooi en luxe te zijn.
beide in frankrijk
Wij zijn vorig jaar in Cervinia (Italië) geweest. Mooi skigebied, je kunt tot in Zwiserland (Zermatt) skieën.
Kanton Wallis in Zwitserland en dan met name Zermatt en Saas-Fee. Hier gaan wij regelmatig heen. Beide zijn auto vrij en vooral in Zermatt kun je volgens mij goed skieën. Eten is er in alle gradaties.
Als groot gebied in Frankrijk kan ik je zeker Courchevel aanraden, als kleiner en goedkoper, maar wel gezellig en luxe gebied (denk aan chalet met eigen sauna/zwembad) kan ik je St Sorlin d'Arves in Frankrijk aanraden. De dolomieten zijn ook erg mooi, Italianen houden ook van lekker eten natuurlijk maar de gebieden zijn vaak veel kleiner met veel, wat wij hier, wandelpistes noemen (smalle vlakke bospaden als piste:-) ) Ik denk dat je daar als skier minder last van hebt dan als snowboarder.

Ben zelf net terug van een week Tignes, maar das groot en vol studenten (maar dat mag als je zelf nog student ben) Hierna ga ik nog een weekje naar Sell am See en daarna nog met mijn schoonouders naar Alpe de Huez.Ben een echte wintersportfanaat en spaar al mijn vakantiedagen op voor de wintersport .. Heel veel plezier in iedergeval!
Meribel is volgens schoonpaps trouwens ook heel mooi! Hij is daar vorig jaar geweest en vond het echt fantastisch, en met zonder veel jongeren!
Let op: niet overal ligt evenveel/genoeg sneeuw. Het schijnt in Courchevel niet geweldig te zijn, hoewel er gelukkig wel sneeuw is voorspeld (sinds vandaag eigenlijk).
Lekker dineren vind ik persoonlijk veel lekkerder in Oostenrijk! In Frankrijk nog nooit lekker gegeten in een skigebied. Misschien was ik op de verkeerde plaats.

Verder vind ik ook de mensen in Oostenrijk veel gastvriendelijker wat ik persoonlijk ook heel belangrijk vind.

Welk gebied durf ik niet te zeggen, misschien een welness hotel met alles erop en eraan.
bedankt voor jullie tips.

Frankrijk gaat het niet worden, trekt ons (vooral man) absoluut niet.

Wij gaan al 25 jaar skieen in Oostenrijk (wel verschillende plaatsen) en nu we een keer echt met z'n tweeen gaan, willen we wat anders. Ga zeker even kijken bij Cervinia (italie) en Zermatt (zwitserland)
Brunico in Italie, ligt tegen Oostenrijk aan meen ik. Daar heb je hele mooie skigebieden! Volgens mij is de Italiaanse naam Bruneck maar weet het niet zeker, wij zijn er al 5 keer geweest, heel mooi!

Ook in Borgo (onbekend maar wel erg mooi) kan je terecht, daar zijn vlakbij ook mooie skigebieden! Wellicht vind je hierover op internet nog meer!

Veel plezier alvast!
Wij zijn regelmatig naar het gebied Achensee geweest in het plaatsje Pertisau (Oostenrijk). Rustig gebied, net over de grens bij Duitsland. Mooie ski-gebieden. Geen / weinig apres ski.

Zijn bij diverse hotelletjes geweest, echter Gasthof St. Hubertus beviel het beste. Simpel, netjes, lekker eten, 'gemütlich'...
Jullie vrouwen generaliseren allemaal zo....
Wacht! Nog niet boeken. Ga sowieso naar Italie, en dan naar Selva de Val Gardena. Kan je de Sella Ronde skien + heerlijk eten en alles is super strak in deze rijkste streek van Italie. Ook niet ver ijden en relatief dichtbij de snelweg. Wil je veel geld stuk slaan ga dan naar Madonna di Campiglio.

Zermatt is overigens prachtig hoor, maar echt wel heel duur (en ik leef niet op kleine voet)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven