Ervaring met steenstrips plaatsen?
zaterdag 10 december 2016 om 16:14
Ik heb een muur waar ik wat mee wil en nu zit ik er aan te denken om steenstrips er op te plaatsen, zodat het er uit ziet alsof het een bakstenen muur is. Ik heb een losse strip aangevraagd om het materiaal te zien en het is dus letterlijk een kant van een baksteen, ongeveer een centimeter dik.
Wat ik er van begrijp moet je ze op de muur lijmen zoals je een muur zou tegelen, en daarna voegen.
Nu heb ik nog nooit getegeld maar ik ben wel handig en ik vroeg me af of iemand hier er toevallig ervaring mee heeft en of het goed zelf te doen is?
Ik vind ze niet goedkoop ook die steenstrips, het is zo'n 40 a 50 euro per vierkante meter voor het materiaal.
De muur die ik wil betegelen/bestenen is een probleemgeval omdat ik er eerder heb geprobeerd dingen op te hangen en toen merkte dat het van binnen nogal bros is (het is een binnenmuur in een appartement uit je jaren '20). Dus als je boort om er een plug in te zetten heb je zomaar een groot gat als je niet oppast. Daarom kan/durf ik er niet echt iets aan op te hangen en nu is het dus een stomme kale muur. Vandaar het idee om met die baksteenstrips er toch wat van te maken.
Dit is dus een beetje het idee:
https://www.steenstripwin ... PaJpan06dACFUNmGwodV9MJmA
http://www.vandersandengr ... l-nl/kleef-de-steenstrips
Wat ik er van begrijp moet je ze op de muur lijmen zoals je een muur zou tegelen, en daarna voegen.
Nu heb ik nog nooit getegeld maar ik ben wel handig en ik vroeg me af of iemand hier er toevallig ervaring mee heeft en of het goed zelf te doen is?
Ik vind ze niet goedkoop ook die steenstrips, het is zo'n 40 a 50 euro per vierkante meter voor het materiaal.
De muur die ik wil betegelen/bestenen is een probleemgeval omdat ik er eerder heb geprobeerd dingen op te hangen en toen merkte dat het van binnen nogal bros is (het is een binnenmuur in een appartement uit je jaren '20). Dus als je boort om er een plug in te zetten heb je zomaar een groot gat als je niet oppast. Daarom kan/durf ik er niet echt iets aan op te hangen en nu is het dus een stomme kale muur. Vandaar het idee om met die baksteenstrips er toch wat van te maken.
Dit is dus een beetje het idee:
https://www.steenstripwin ... PaJpan06dACFUNmGwodV9MJmA
http://www.vandersandengr ... l-nl/kleef-de-steenstrips
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
zaterdag 10 december 2016 om 16:20
Mijn hele huis is wel een beetje retro dus wat dat betreft past het wel
Ja er uit slopen zal wel gedoe zijn, maar de vraag is dus nu hoe makkelijk krijg ik het er op Ik denk overigens dat het niet alleen tuttig maar ook wel heel stoer er uit kan zien. Ik heb nog geen plaatjesplakrechten (net aangevraagd) dus kan even geen voorbeeld plakken. Maar het gaat om een vrij kleine slaapkamer en ik denk dat ik er juist wat meer diepte in kan krijgen door 1 andere muur. Nu is het een beetje een wit hok.
Oh en ik haat behangen en accentkleuren muren dus dat wordt m niet,
Ja er uit slopen zal wel gedoe zijn, maar de vraag is dus nu hoe makkelijk krijg ik het er op Ik denk overigens dat het niet alleen tuttig maar ook wel heel stoer er uit kan zien. Ik heb nog geen plaatjesplakrechten (net aangevraagd) dus kan even geen voorbeeld plakken. Maar het gaat om een vrij kleine slaapkamer en ik denk dat ik er juist wat meer diepte in kan krijgen door 1 andere muur. Nu is het een beetje een wit hok.
Oh en ik haat behangen en accentkleuren muren dus dat wordt m niet,
zaterdag 10 december 2016 om 16:23
Ik heb ze in huis, Wat een kutklus om die netjes te plaatsen (of ik ben echt een extreme pietje precies). Misschien kwam het ook door het type wat we gekozen hadden (was meer een kiezelsteen achtige strip die we voegloos wilden hebben.
Ik zou het gewoon oefenen om een vierkante meter multiplex met een goedkoop steentje of het dan lukt naar je zin, en dan gewoon doen.
Ik zou het gewoon oefenen om een vierkante meter multiplex met een goedkoop steentje of het dan lukt naar je zin, en dan gewoon doen.
zaterdag 10 december 2016 om 16:43
quote:Tickel schreef op 10 december 2016 @ 16:38:
Kun je mooi voegen?
[img]http://www.hendrickdekeyser.nl/upload/s ... el_(3).jpg[/img]
Anders zou ik een ander soort kiezen waarbij je geen voegen hebt.
[img]https://www.steenstripwinkel.nl/media/c ... foto_1.jpg[/img]voegloos is alleen maar moeilijker. Zeker omdat TO een 'oud' appartement heeft wil er nog wel eens een muur niet perfect zijn, maar hol en/of bol. Om het dan kakstrak te plaatsen is best moeilijk voor een 'amateur'.
Kun je mooi voegen?
[img]http://www.hendrickdekeyser.nl/upload/s ... el_(3).jpg[/img]
Anders zou ik een ander soort kiezen waarbij je geen voegen hebt.
[img]https://www.steenstripwinkel.nl/media/c ... foto_1.jpg[/img]voegloos is alleen maar moeilijker. Zeker omdat TO een 'oud' appartement heeft wil er nog wel eens een muur niet perfect zijn, maar hol en/of bol. Om het dan kakstrak te plaatsen is best moeilijk voor een 'amateur'.
zaterdag 10 december 2016 om 16:50
De muur is inderdaad verre van perfect. Daarom zou een mooi behang ook lastig zijn (en ik haat behangen dat telt ook wel een beetje mee) en leek dit me een makkelijke oplossing van het 'de muur is niet glad' probleem.
Ik heb nog nooit gevoegd, is dat moeilijk?
Er zijn zat filmpjes van te vinden en dan ziet het er super makkelijk uit. Ik vraag me juist af of dat ook de algehele ervaring is
Als ik zo de plaatjes kijk vind ik met voeg mooier dan zonder voeg. Zonder is meer het moderne of juist het leistenen effect. Ik wil graag dat het lijkt op echt een kale bakstenen muur.
Ik heb nog nooit gevoegd, is dat moeilijk?
Er zijn zat filmpjes van te vinden en dan ziet het er super makkelijk uit. Ik vraag me juist af of dat ook de algehele ervaring is
Als ik zo de plaatjes kijk vind ik met voeg mooier dan zonder voeg. Zonder is meer het moderne of juist het leistenen effect. Ik wil graag dat het lijkt op echt een kale bakstenen muur.
zaterdag 10 december 2016 om 16:51
zaterdag 10 december 2016 om 16:53
zaterdag 10 december 2016 om 16:59
zaterdag 10 december 2016 om 16:59
Het plakken is niet zo moeilijk, want daar gebruik je voegkruisjes zodat de voegen even groot worden. Het voegen is wel een kunst, vak apart. Ik zou beginnen ergens waar je het later niet ziet.
Of die muur te gebruiken is, kan ik zo niet beoordelen. Het kan zijn dat je hem moet voorbehandelen met een voorstrijk. Kijk op de verpakking van de lijm of je hem kunt gebruiken op onbehandeld gips of poreuze muren.
Dat grote gat met boren kan ook komen doordat je de boor op de klopstand hebt staan. Dat is normaal voor steen, maar niet voor poreuze en zachte steensoorten. Bij die laatste moet je de schroefstand gebruiken.
Of die muur te gebruiken is, kan ik zo niet beoordelen. Het kan zijn dat je hem moet voorbehandelen met een voorstrijk. Kijk op de verpakking van de lijm of je hem kunt gebruiken op onbehandeld gips of poreuze muren.
Dat grote gat met boren kan ook komen doordat je de boor op de klopstand hebt staan. Dat is normaal voor steen, maar niet voor poreuze en zachte steensoorten. Bij die laatste moet je de schroefstand gebruiken.
zaterdag 10 december 2016 om 17:05
Heb de boor van kloppen afgehaald toen ik merkte wat voor 'n muur het was, zo handig ben ik nog net wel Ik bedoel alleen aan te geven dat ik graag iets met die muur wil en dat ik er geen schilderij/spiegel/boekenplanken aan durf te hangen.
Alleen het voegen uitbesteden is misschien ook nog wel een optie!
Alleen het voegen uitbesteden is misschien ook nog wel een optie!
zaterdag 10 december 2016 om 17:21
Ik denk dat je eerst toestemming moet vragen aan de verhuurder (ze zitten hier niet om te springen) en alvast succes met het afbikken en opnieuw stuccen als je alles weer in de oorspronkelijke staat moet brengen.
Als het je eigen huis is, houd er dan rekening mee dat het huis moeilijker verkoopbaar wordt.
Als het je eigen huis is, houd er dan rekening mee dat het huis moeilijker verkoopbaar wordt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 10 december 2016 om 17:37
Ik heb ze gelukkig niet meer. Ze hebben een aantal jaren tegen de muur gezeten en toen maakte de kachel alles vies. Dus toen heb ik ze diverse malen overgeschilderd. Grijs, zand, wit. Het maakte mijn huis wel klein en propperig. Met het vertrekken hebben we de borg laten vervallen en nog 700 euro moeten betalen voor verwijderen en opnieuw stuccen.
In mijn nieuwe huis heb ik het niet meer gedaan. Had waarschijnlijk ook niet gemogen. Dus aanvankelijk structuurbehang en nu: steentjes behang van Action
Makkelijker te verwijderen.
In mijn nieuwe huis heb ik het niet meer gedaan. Had waarschijnlijk ook niet gemogen. Dus aanvankelijk structuurbehang en nu: steentjes behang van Action
Makkelijker te verwijderen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 10 december 2016 om 17:49
quote:retrostar schreef op 10 december 2016 @ 17:21:
Ik denk dat je eerst toestemming moet vragen aan de verhuurder (ze zitten hier niet om te springen) en alvast succes met het afbikken en opnieuw stuccen als je alles weer in de oorspronkelijke staat moet brengen.
Als het je eigen huis is, houd er dan rekening mee dat het huis moeilijker verkoopbaar wordt.Grote onzin dat het moeilijker verkoopbaar is. Zat mensen die het zien als een verbetering. Het moet toevallig maar net je smaak zijn maar dat is ook met een keuken, badkamer enz.
Als het je eigen huis is, houd er dan rekening mee dat het huis moeilijker verkoopbaar wordt.Grote onzin dat het moeilijker verkoopbaar is. Zat mensen die het zien als een verbetering. Het moet toevallig maar net je smaak zijn maar dat is ook met een keuken, badkamer enz.