Afgrijselijke kindernamen The Sequel!

30-08-2016 22:13 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer 3000 posts achter de rug met de meest afschuwelijke kindernamen ter wereld.

We vinden er vast nóg 3000 toch?

Hier gaan we gezellig verder!
668, the neighbour of the Beast
Ik vraag me dan weer af: hoe kom je aan de naam Digently?! Heb je dat ergens bij dr Phil voorbij zien komen of helemaal zelf in elkaar gepuzzeld? Oprechte vraag....
Beter overdressed dan underdressed!
Haha Curley, benieuwd wie je man is :-)
let it goooo
Er is een Pom geboren hier in de buurt
Ik ben echt ONWIJS mosterd. Het ging dus over Digently
quote:Sue-Heck schreef op 09 december 2016 @ 18:06:

[...]

Niet om lullig uit de hoek te komen, maar die kans dat men over de naam van je kind valt is in dit geval gewoon heel groot. Ik heb een stiefkind met een unieke naam. Werkelijk de enige in Nederland sowieso die zo heet. Ik vind het echt sneu voor het kind, want het is continu uitleggen en spellen.

Jouw kind zal ook zijn hele leven aan het spellen vast zitten. Ik had het mijn ouders niet in dank afgenomen als ik een naam had waarop mensen standaard zeggen: hoe zei je??? Of: kun je dat voor me spellen?

Als de naam van mijn stiefkind ergens genoteerd moet worden, spel ik het gewoon gelijk al, want ik weet al dat men er geen hout van gaat snappen.

Niet overdrijven. Het is geen ziekte en je houdt er echt niks aan over hoor. Jansen moet je ook spellen, omdat er meerdere schrijfwijzen zijn.

En eberhart is burgemeester van Amsterdam.
quote:yvetteb schreef op 07 december 2016 @ 20:31:

Ik zag bij de vorige post toevallig de naam van ons zoontje voorbij komen: Digentley. Grappig dat mensen deze naam zo verschrikkelijk vinden, of zoals iemand zei dat de ouders van het kind geciteerd: 'zogenaamd überhippe ouders!' zijn. Ouders (zoals wij) kunnen het ook gewoon een mooie naam vinden . Geen idee of het over ons ging, maar wij zijn de enige die hem deze naam hebben gegeven. Of er moeten na de geboorte inmiddels mensen de naam overgenomen hebben. Maar wij zijn gewoon doodnormale ouders haha. Jammer dat mensen zo snel oordelen over een naam. Ik oordeel ook niet over anderen, kwestie van smaak!Dit topic gaat over namen die men afgrijselijk vindt. Dus ja, ook jouw zoons naam kan men afgrijselijk vinden. Net als dat een ander Piet lelijk kan vinden. Jij hebt echter voor een naam gekozen die nogal bijzonder is, dan vind ik het moeilijk voor te stellen dat je je niet bedacht had dat daar reacties op komen.
quote:tvandattum schreef op 11 december 2016 @ 08:51:

[...]

Niet overdrijven. Het is geen ziekte en je houdt er echt niks aan over hoor. Jansen moet je ook spellen, omdat er meerdere schrijfwijzen zijn.

Jansen zeg je gewoon als Jansen met één of twee 's'. Valt niet meer aan te spellen.

Zodra vriendjes Engels leren en ze die naam langzaam gaan uitspreken komt er commentaar, hoe erg dat ook is.

En daar kan een kind wel degelijk iets aan overhouden.
Grappig, ik lees Digentley (wat ik overigens ook een vreselijke lelijke Tokkienaam vind) dan weer als dig(graaf)entlie,

Dus digen als in digger.

Die gently is nog wel een tikje erger jah. Doet mij ook een beetje denken aan digesting.

Eens met alle posts over achterstandsnamen trouwens... En er is niks zo vervelend als altijd je naam moeten spellen en het is nog genanter als niemand weet hoe je een naam uit moet spreken.
quote:tvandattum schreef op 11 december 2016 @ 08:51:

[...]

Je kunt er natuurlijk wel iets aan over houden.

Je zult er niet fysiek ziek van worden maar er zijn mensen genoeg die psychisch lijden onder hun debiele naam. Ik kan me niet voorstellen dat je dat risico wilt nemen voor je kind.

Er zijn zat mensen die zich dood schamen voor hun naam, die zich niet serieus genomen voelen en dat is wel degelijk een vorm van "iets over houden" aan de keuze van je naam. Een complex, in dit geval

En daarom snap ik het dus ook echt niet, waarom je je kind Digentley zou willen noemen, of Shaniquah (wat tegenwoordig al standaard is, lijkt).

Eberhard is trouwens een oud-Hollandse of Duitse naam en hoewel die als een beetje typisch gezien kan worden, is het niet vergelijkbaar met een naam als Digentley. Bij Eberhard is er geen discussie over de uitspraak en kun je je hooguit afvragen of het met een d, t of dt geschreven wordt. Dat is van een hele andere orde. Eberhard geeft je geen sociale achterstand. Digentley daarentegen....
quote:Curley schreef op 10 december 2016 @ 13:41:

Ik zap nu tijdens de lunch langs een random tv-programma met een vrouwelijke kok genaamd Prins. Zegt mijn man die past leuk bij een vroegere collega genaamd Ridder Ralph

Gelukkig niet zo erg als Digentley, jeetje dat is echt te erg…

Dan valt het Filipijnse meisje dat zich ooit aan mij voorstelde met “Hi, I’m Lovely” misschien nog wel mee.

Hierdoor moet ik denken aan een oud collega wiens vrouw ook uit Azië kwam, ze heet Baby. Ik kreeg een keer aan kaart vlak nadat ze ouders waren geworden waar opstond "groeten Piet, Baby en Marietje" het duurde even voor ik bedacht had dat zijn vrouw zo heet en ze niet hun dochtertje als baby op de kaart vermeld hadden.

quote:gemini2011 schreef op 10 december 2016 @ 13:01:

Ookal vind je Digentley een mooie naam, je gaat toch wel even kijken en nadenken hoe dit in het Engels over komt?

Hoe kan je je kind 'sterf voorzichtig' noemen? Ookal vind je de klank of spelling mooi, dit zou toch een no go moeten zijn dan?

Snap ik ook niet, het klinkt niet een beetje als maar het klinkt exact zo.

Namen hebben nu eenmaal invloed op de eerste indruk die je van iemand krijgt hoe oneerlijk dat misschien ook is en je daar zelf weinig aan kan doen. Ik zag laatst een docu over armoede waarin een meisje met de naam Diamond dat vertelde dat als ze ergens heen belde voor werk ze mensen bij het noemen van haar naam meteen hoorde twijfelen.. Werk vinden lukte dus ook niet. Met bepaalde namen zet je je kind inderdaad al op 5-0 achter in het leven.

Had ik ooit gemeld dat ik een Bono ken? Vernoemt naar de zanger van U2. Ik vind het niet gruwelijk maar het is ook niet mijn smaak.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Digently is wel een mooie baby, als je googled bij afbeeldingen zie je oom/neef van hem.
quote:wild-r0se schreef op 11 december 2016 @ 13:42:

Digently is wel een mooie baby, als je googlet bij afbeeldingen zie je oom/neef van hem.Jammer, dat was paar dagen geleden. Vind hem nu niet meer zo snel.
Ik vind Bono best een leuke naam. Voor een hond.
Laatst gelezen op fb: Emrys.
De vader en moeder zijn waarschijnlijk heel slecht in Engels.

Nooit aan gedacht, het klonk mooi. What ever.

Triest
Ik lees wel is een blog van een Amerikaans gezin en hun dochters heten True, Brave, Soul en Glow.

Nu vind ik een naam zoals Hope al niet zo geweldig maar dit spant wel de troon.

En wat als Soul meer straalt dan Glow en Brave totaal geen dapper meisje is en True een groots leugenaar is?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:violetskies schreef op 11 december 2016 @ 13:54:

Ik lees wel is een blog van een Amerikaans gezin en hun dochters heten True, Brave, Soul en Glow.

Nu vind ik een naam zoals Hope al niet zo geweldig maar dit spant wel de troon.

kroon

(ik dacht: zeg het maar ff)
quote:wild-r0se schreef op 11 december 2016 @ 13:44:

[...]

Jammer, dat was paar dagen geleden. Vind hem nu niet meer zo snel.

Had het ook gezien.

Snap wel iets meer van de naamkeuze nu.

Past bij de familie
quote:Tilo schreef op 11 december 2016 @ 13:55:

[...]

Had het ook gezien.

Snap wel iets meer van de naamkeuze nu.

Past bij de familie

Ik vraag me dan weer af hoe die familie in elkaar zit...

Man op de foto is oud genoeg om de vader van het kind te zijn maar zou de oom van Yvette zijn. Bijzonder.
quote:Marels schreef op 11 december 2016 @ 14:14:

[...]

Ik vraag me dan weer af hoe die familie in elkaar zit...

Man op de foto is oud genoeg om de vader van het kind te zijn maar zou de oom van Yvette zijn. Bijzonder.Muziek en bling bling?
Doortje.

Die mensen zijn toch ook niet helemaal lekker
Gewoon op Digentley zoeken, eerste foto als je kijkt bij afbeeldingen.
Ik vind Doortje wel leuk, eigenlijk.

Weet dat er hier mensen zien die gek worden van elke -tje naam maar dat heb ik dan weer niet. Noortje vind ik bijvoorbeeld nog leuker, en kun je op latere leeftijd makkelijker "volwassen" maken want ik vind Noor hipper dan Door
[qxuote]Marels schreef op 11 december 2016 @ 14:42:

Gewoon op Digentley zoeken, eerste foto als je kijkt bij afbeeldingen.[/quote]

Ja. En dan denk ik muziek en bling bling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven