** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
Nut, gefeliciteerd met je kranten artikel. Hartstikke goed en dat zal ook wel goed voor de zaken zijn in deze tijd.

Hoe baker je armpjes in trouwens?
Gelukkig nieuwjaar!

Hier ook weer even een teken van leven. Ben inmiddels bijna weer de oude en ga morgen dan ook weer aan het werk. Best lekker na ruim 2 weken binnen zitten in pyjama. Zal ook wel weer wennen zijn vrees ik...

@Ericaatje: Wat een slechte start joh! Nou ja, kan alleen maar beter gaan nu, je hebt je portie nu wel even gehad.

@Pebbles: wij merken ook dat Sten beneden veel slechter slaapt dan boven. Beneden is zijn broer natuurlijk duidelijk aanwezig en houdt uiteraard geen rekening met zijn kleine slapende babybroertje. Sten krijgt veel meer rust boven en slaapt dan een stuk dieper/langer.

@Nut: tjonge, dat is niet mis, 3e op de lijst! Wat voor restaurant is het precies? Ik ben gek op uit eten gaan maar sinds wij kids hebben gaan we een stuk minder moet ik eerlijk zeggen. En over die speen: wij hadden hetzelfde. Hele nachten eruit om speen er weer in te stoppen. Tegenwoordig geven wij echter bij de laatste fles 2 lepels nutrix rijstebloem en geven we wat extra fles en nu beperkt het speentje terugstoppen zich slechts tot 1-2 keer. Een heel verschil dus. Waarschijnlijk slaapt Sten nu een stuk dieper omdat zijn buikie helemaal vol is. Misschien een idee?

@Tori: alvast veel succes met je vierdaagse werkweek. Ik vind het op zich, na een moeilijke eerste week, wel meevallen en geniet extra van de 3 dagen die ik bij de jongens ben. Sten was trouwens bij de laatste controle 6350 gr en 62 cm (dit was al op 4 december, dus inmiddels zit er natuurlijk wel weer wat bij).

@Marjan: bij ons hield Sten zichzelf ook wakker door het gemaai met zijn armen en heeft het inbakeren enorm geholpen. misschien is het een idee om zijn armpjes inderdaad strak in te pakken (volgens mij mogen baby's tot 6 maanden ingebakerd worden en daarna niet meer ivm het omrollen wat ze dan kunnen doen). Maar het geeft hem misschien wel de rust om in te slapen. Wel stoppen wij hem nog steeds strak in onder zijn dekentje, hij vindt dat volgens mij wel prettig.

@Bedritueel: hebben wij niet echt eigenlijk. Gewoon, na laatste fles om circa 22.00 uur naar boven, slaapzakje aan, kus op zijn bol en in zijn zijligger in bed met speentje en doekje. Hij valt meestal wel gelijk in slaap.

@Morrie: hoera voor Knorrie, tjonge! Hier wordt alleen omgerold met wat hulp maar je merkt wel dat hij van alles wil en dan vooral staan!! Daar wordt meneertje echt blij van en dan zie je hem echt groeien. Maar ik vind het echt ontzettend knap van Knorrie. Het lijkt trouwens wel of Sten alles sneller doet (als 2e kindje) dan zijn broer. Je merkt ook dat hij Jesse de hele tijd in de gaten houdt, volgens mij gaat hij zich straks ook enorm aan hem optrekken. Ben benieuwd.

@Belly: sterkte met Nicolaas! Gaat het RS virus eigenlijk vanzelf weer over?

Sten heeft altijd wel koude handjes 's nachts (zijn kamertje is ook maar 16 graden volgens de babyfoon), maar hij ligt met kleertjes of pyjama (en sokken!) in slaapzak onder een dubbel dekentje (die je met klittenband aan elkaar bevestigt). Zou toch genoeg moeten zijn of niet? Zijn nekje is altijd wel warm.. Vind het maar lastig om dat te bepalen. Wel hebben we de kachel een keer aangelaten 's nachts en toen sliep hij echt heel slecht. Misschien was het toen toch te warm.

Vandaag in de mega intersport in Alkmaar geweest. Heb behoorlijk gek gedaan en heb nieuwe skies gekocht! heb nu helemaal zin in de wintersport!

Zo, ga even lekker onder de douche.

Tot gauw weer!
@ Ericaatje: Hier net als bij Pebbles is het advies van het CB om eerst met groente te beginnen vanwege de zoete smaak van fruit.

Pebbles hebben wij soms hetzelfde CB? Vind het op zich ook wel logisch klinken, maar hoor deze tip toch maar zelden.

En wat een begin van 2009. Is het vandaag beter gegaan?

@ Marjan: Wat balen dat je zo slecht slaapt. Is dit al sinds de bevalling of had je hier in het verleden ook al wel last van? Heb namelijk wel eens gehoord dat het door de veranderingen in je hormonen kan komen. Zou inderdaad de HA maar even vragen.

@ Nut: Dat is een goede reclame voor jullie restaurant. Woon niet in de buurt van Groningen, kan het dus helaas niet komen controleren . En nog lekker uitgewaaid in het bos?

@ Tori: Wat goed om weer van je te horen. Succes met werken van de week, 4 dagen lijkt me toch best zwaar.

@ Reness: wat fijn dat je weer bent opgeknapt. Maar na ruim 2 weken mag dat ook wel een keer.

Heb zojuist de kerstboom weer uit de kamer verwijderd en wat geeft dat een ruimte zeg. Vind het altijd heel gezellig staan, maar ben nu ook wel weer blij dat die weg is.

Maar erger me nog kapot aan al het speelgoed wat overal lijkt rond te slingeren.

Heb voor Senna zijn speelgoed een gedeelte van ons dressoir, maar daar past het zo langzamerhand niet meer in en vooral die grote dingen niet. En ook zijn favouriete Lego, houten blokken, little people, Bob de Bouwer auto's en ga zo maar door, heeft die graag binnen handbereik.

En dan te bedenken dat er van Timo ook steeds meer bijkomt . Ga maar eens even neuzen op de site bij Ikea misschien vind ik daar een oplossing.
Qua speelgoed opruimen, ik heb zo'n Trofast systeem voor mijn oudste aangeschaft. Dat staat op zijn slaapkamer en daar zitten van die grote bakken in. Die heb ik op een gegeven moment volgestopt met een hoop van zijn spullen die eerste beneden lagen. Beneden in de woonkamer heb ik een rieten mand vol met speelgoed zoals autootjes enzo, en twee van die plastic 15 liter bakken van HEMA. In de ene zitten wat spulletjes voor Knorrie, in de ander de houten treinbaan van oudste. O ja, en dan heb ik toch ook nog we een ton met Lego staan.
Zit hier te glimmen van trots...

Jari is voor het eerst omgerold!!!!!

Schrok met rot, had hem ff op de bank op zn buik gelegd, hij was zo schattig aan het kijken dat ik een foto wilde maken..dus ik draai me om om t toestel te pakken en kijk nogeens achterom....op het randje van de bank lag ie met een heel beduusd gezichtje.

Ai ai ai wat ben ik trots, 4 maandjes precies!

Minny dat had ik ook met de kerstboom, ineens was ik dat ding zat en toen moest ie ook direct weg. En rondslingerend spul....pff Jari heeft nog niet zoveel maar baal er al van. In de zws was ik heel opruimerig maar nu....NOPE en heb er ook geen zin in!

@Reness, wanneer en waarheen gaan jullie op wintersport. Wij begin maart naar Oostenrijk en heb er zooooon zin in. Jari ook lekker mee, (we gaan met de heel fam, dus oma kan mooi op de kleintjes passen!) Zie alleen wel op tegen de reis. Zo'n lang eind rijden, bah, we doen er wel 2 dagen over. Voor Munchen hebben we een hoteltje genomen. Dat breekt tenminste de reis.

Koude handjes hier ook, heb nu een grote warme slaapzak gekocht en daar zijn de mouwtjes te lang van, dus blijven zn handjes ook wat warmer.

Heb nu maar besloten dat ie vanavond laat nog een dikke papfles krijgt. Die nachten beginnen me behoorlijk op te breken. En voor mn vriend is t ook niet echt leuk als ik iedere keer al lg te slapen voordat hij thuis komt.

ja is een superrecentie in de krant. Zal op de hyves ons www zetten, dan kunnen jullie kijken (en vergapen aan onze bijzondere lekkere menukaart )

Tori fijn dat je hier weer komt, en heel veel sterkte de komende tijd. Dikke knuffel voor jou!

Nu snel stoppen, vriend komt zo lekker vroeg thuis met een megabak sushi...mmmm
Hoi allemaal!

Hier ook even een berichtje van mij!

ik heb nog steeds niks bijgelezen, sorrie

Het is ook zò veel!

Ik las wel dat sommige kindjes zijn begonnen met omrollen.

Jasmijn ook!

Op 1 januarie rolde ze voor het eerst om van rug naar buik.

Van buik naar rug deed ze al.

Zijn er hier al kindjes met tandjes?

Ik heb het idee dat er hier wel tandjes aan komen, ze heeft rooie wangen, tandjes poep en soms last van dr mon.

Maar toch zie ik ze nog niet.

Wel zielig vind ik het hoor.

Van de week heb ik haar toch maar een zetpil gegeven, omdat ik toch echt het idee had dat ze pijn had.

Reness, leuk zeg wintersport!

Veel plezier!

Speelgoed: zit hier in een ikea kast met bakken.

Ideaal!

He, zit ik weer hier te tikken, word ze wakker voor de fles (te vroeg).

Zul je net zien...

Daaag
Goeiemorgen.

Eens kijken of ik nu iets meer tijd heb dan gisteravond?

Ik vroeg me af of jullie kinderen al doorslapen.

Jasmijn doet dat meestal niet, maar heel soms komt het wel eens voor.

Ze krijgt voor de nacht 210 cc met 4 scheppen nutrix.(rond 22.30)

Ze slaapt er wel langer door hoor, maar vaak nog niet een hele nacht, helaas.

Vaak komt ze dan rond half 5 weer, en als ze doorslaap is dat rond half 7.

Ze krijgt nu sinds een week ongeveer ook fruithapje, wat ze erg lekker vind.

Die van jullie ook?

Ik zag dat er nog een paar hier (volledig?) BV geven.

Wat ontzettend knap zeg!

Daar mogen jullie best trots op zijn!

Marjan, jou kindje heeft last van berg?

Jasmijn ook.

Mijn zoon had dat ook.

Ik heb er verder nooit wat aan gedaan, het gaat vanzelf wel weer weg. (kan wel heel lang duren hoor)

Wel heel vervelend van de exceem....

Ericaatje...nou dat is ook geen leuk begin van het nieuwe jaar!

idd wel een lullig advies van de ANWB om buiten te gaan staan.

Op zich logisch en beter voor de veiligheid natuurlijk, maar hallo...in die kou met zo`n kleine baby.....

Ik ben nu bezig met het zindelijk worden van mijn zoon...is best nog een hele toer.

Maar hij is toch al zo`n 2 weken echt droog wat het plassen betreft.

Poepen dan weer niet, dat doet ie niet op de pot of wc, alleen in de onderbroek...bah

Maar dat komt vanzelf wel hoop ik....ik lees overal dat het normaal is, en dat veel kinderen bang zijn om te poepen op de pot of wc.

Doeiiii
Nou hier dus toch ook omrollen! Paar dagen terug nog nooit een poging ondernomen en vandaag lukt het hem bijna om van rug naar buik te rollen en helemaal weer terugerold. Grappig hoor, zo'n trots koppe, vooral omdat ik natuurlijk helemaal hyper 'goed zo' loop te roepen...
Hoera voor Marzoon

haha ik was ook als een dolle toen moest jari ook wel lachen eerst vondt ie t maar raar!
Wat een snelle kindjes hier allemaal zeg! Knap hoor!

Volgens mij is Eva de enige die nog niet rolt terwijl het best een bewegelijke baby is. Naar de zij gaat al wel en met een beetje hulp werkt ze al hard mee maar helemaal zelf lukt nog niet.

@minny: volgens mij heb ik dat advies van die groente niet van het CB. Ik had me al zo verdiept in alles dat ik alleen maar vertelde op het CB wat ik nu deed en wat ik binnenkort zou gaan doen en dat was eigenlijk altijd goed.

Misschien heb ik het wel uit het boekje van CB, wij hebben Yunio.

Jullie beginnen ook met groente dus?

@ericaatje: Balen van die autopech zeg. Ik snap best dat het veiliger is als je niet in de auto zit maar met -5 is buiten staan ook niet echt geslaagd.

@maresol: leuk om weer van je te lezen!

Ik kom hopelijk morgen wel weer uitgebreider reageren maar ik wil nog snel even douchen voordat Eva weer een voeding moet.
Hier wordt trouwens ook gezegd dat je met groente moet beginnen vanwege smaak gewenning.

Ik heb een beetje een klein 'probleempje'. Voel me heel vaak schuldig naar Marzoon toe, dat ik hem moet vermaken en met hem moet spelen enzo maar weet niet goed hoe. En als ik het dan doe dan is het best leuk hoor, maar het voelt toch een beetje als moeten. Hebben er meer last van of vinden jullie het allemaal geweldig om met een babietje te spelen?

Hij kan zich overigens prima zelf vermaken dus ik hoef vaak niet eens iets te doen maar het gevoel is er wel. Alsof ik hem continu allemaal nieuwe dingen in de wereld moet laten zien en dat het niet goed voor hem is om maar wat in de box of op een kleed te liggen met speeltjes...

Ben vast de enige die zo'n must is :$

(ps. misschien is het het slaapgebrek )
Hi MarjanNH,

Ik speel ook niet heul veul met Emma . Ik doe wel van die herhaalspelletjes: met mijn vingers wandelen over haar buik en dan een 'poef!' op haar neus. Ook vind ze het leuk om op mijn schoot te zitten en dan zing ik een liedje als 'klap es in je handjes'. Maar het merendeel van de tijd knuffel ik met haar als ze op schoot zit (na de voedingen) en de rest van de tijd ligt ze in de box met de babygym.

Ik heb gewoon ook nog meer te doen en kan niet de hele dag met haar knuffelen/spelen. Met zoon had ik vaak een schuldgevoel. Met Emma eigenlijk niet.

Mij lijkt het het belangrijkst dat hij regelmatig lekker dicht bij je is. Zeker als hij zichzelf prima vermaakt in de box.

Grtjs, Tori
Oh en dan nog iets. Marzoon weegt nu iets van 7.5 kilo gok ik zo en als ik geluk heb dan drinkt hij op een dag iets van 750 ml. Mij is verteld dat 10% van zijn gewicht echt het minimale is wat ze moeten hebben maar ik krijg er vaak niet meer in dan 650ml. Vooral 's ochtends wil hij niet meer dan maximaal 100ml.

Is dit goed genoeg? Ik heb namelijk het idee van niet want overaal lees ik dat ze tussen de 125 en 150ml per kilo moeten drinken. En ja ik weet, hij is vrolijk en plast maar ik voel me er toch helemaal niet fijn bij.
Oh Tori bedankt voor je reactie. Ja ik voel me gewoon continu schuldig. Wil dat helemaal niet voelen maar ik krijg het niet weg....
Hi Marjan,

Marzoon is rond de 4 maanden en dan zit hij volgens mij prachtig op gewicht. Je kan natuurlijk ook altijs nog even naar het CB bellen.

En heeft dat schuldgevoel misschien ook iets te maken met het enorme verantwoordelijkheidsgevoel wat gepaard gaat met het krijgen/hebben van een kindje? Met zoon vond ik dat vaak zo confronterend. Nu met Emma heb ik meer het gevoel van 'als ik goed voor haar zorg, haar liefde geef en ze zich geborgen voelt', dan doe ik het echt goed genoeg.

En hoe harder je vecht om dat vervelende gevoel weg te krijgen, hoe meer het er is... maar ik weet hoe lastig het is zo'n gevoel maar een beetje er te laten zijn. Je wilt er natuurlijk gewoon vanaf...

Heej,

Ja Cb zegt ook dat het goed is. Die zeggen eigenlijk altijd dat alles goed is, zelfs bij zijn exceem zeggen ze dat het waarschijnlijk gewoon droge huid is. Hij groeit goed en etc. Ik weet het ook wel maar lees en hoor overal dat hij meer zou moeten eten en dus voel ik me er niet lekker bij.

Ja misschien is het het verantwoordelijkheids gevoel. Ik heb gewoon het idee dat ik hem niet zomaar kan laten liggen want daar heb ik hem niet voor gekregen :( Doe het wel hoor want hij moet zichzelf natuurlijk leren vermaken en hij kan het ook prima. Gaat dat gevoel een klein beetje over dan
marjan herkenbaar hoor. Realiseer me nu dat ik dat eigenlijk ook heb. Hij ligt hier vaak in de box en dan ben ik wat anders aan het doen (waaronder forummen ). Of hij zit bij me op schoot als ik tv kijk of computer. Zet ook regelmatig de tv aan als ik hem de fles geef. Verder sleep ik hem overal mee naar toe. Hond uitlaten, boodschappen doen, als ik naar het werk ga enz. Soms voel ik me schuldig maar aan de andere kant, denk ik dat ie zo wel zelfstandiger wordt als dat ik hem in een glazen kooitje zet.

Schuldig voelen ja of nee, denk niet dat het haalbaar en gezond is dat jij (of moeders in het algemeen) het speelkameraadje van het kind moet worden.

Hier een redelijke nacht gehad. Om 24.00 een klein flesje (90cc)gehad. om 3.00 speen, 4.00 speen en 6.30 tussenin genomen omdat het zo koud was op zn kamertje en toen sliept ie verder tot 9.00.

Gisteren bij mn schoonmoeder heeft ie de hele avond gehuild en naar zn oortje gegrepen, denk last van zn oortjes....maar nu is ie weer oppervrolijk en nergens last van. Moet do weer naar het cb en dan vraag ik wel of ze ff in zn oortje kunnen kijken.

Vanavond lekker met een vriendin de stad in, eten en borrelen....heel veel zin in.
@omrollen: Nou hier nog niet hoor! Wel als ie op zn rug ligt, benen in de lucht gooien en dan op zn zij draaien

@vermaken: volgens mij is het juist goed als ze lekker zelf spelen. Nicolaas geeft nu ook heel duidelijk aan als ie even op schoot wil. En schuldgevoel hoort erbij, iedereen heeft dat wel een beetje.

@groenten: wij zijn bij mijn dochter ook begonnen met groenten, vanwege de smaak. Maar laatst hoorde ik van de lactatiekundige ook dat het beter is. In groenten zit meer ijzer dan in fruit. IJzer is het eerste wat ze echt uit de bijvoeding moeten halen. Vandaar. Ik zit erover te denken om met Nicolaas ook rapley te gaan doen.

Verder vandaag weer wegen en het gaat nog steeds niet goed. Hij was in 1 week 40 gram aangekomen. Veel te weinig. Afgelopen maand is hij dus 30 gram gegroeid.....Een collega van mij beklaagde zich erover dat haar baby (net zo oud als N.) "maar" 500 gram gegroeid was in 1 maand. Dan denk ik: O, als ik toch eens met jou kon ruilen....Zo moet ik niet denken, maar het gebeurt toch.
BRRRR wat is het koud zeg! Mijn handen en oren vroren er zowat af toen ik met mijn klas naar de gym liep vandaag.

Nemen jullie trouwens jullie kindjes gewoon mee naar buiten als het zo koud is, of kunnen ze beter binnenblijven?

@ Belly: wat vervelend dat Nicolaas zo slecht groeit. Je zult je er vast zorgen over maken... Blijf je dit zo aankijken, of ga je dingen "ondernemen"? Kan me voorstellen dat zo'n opmerking van een collega, hoewel niet gemeen bedoeld, toch wel hard aankomt.

@Nut: Fijn dat jullie zulke goede recenties krijgen! lijkt me leuk om eens in jullie restaurant te komen eten, maar als brabantse is het voor mij niet echt bij de deur. Ik zal eens op jullie site kijken... en mochten we dan eens een weekendje naar het noorden van het land gaan...

@schuldgevoel: herkenbaar. Ik zit ook wel eens gewoon te forumen of te werken terwijl S in haar wipstoel of in de box speelt. Ik denk dan: Nu zou ik tijd aan haar moeten besteden, forummen kan ook nog als ze straks weer slaapt...

Toch vind ik het ook goed dat ze "leert" zichzelf te vermaken.

@ Marjan: Over de hoeveelheid eten zou ik me denk ik niet te veel zorgen maken. Marzoon groeit goed toch? Volgens mij gebruiken babietjes de energie die ze "binnenkrijgen" om te bewegen, spelen, huilen, lachen enz. Alles wat ze "overhouden" gebruiken ze om te groeien... dus...

(maar ik ben geen expert natuurlijk)

@Omrollen: Hier nog steeds alleen van buik naar rug. Wel probeert ze als ze op haar buik ligt steeds een speeltje te pakken, maar zodra ze een arm optilt kan ze zichzelf niet goed houden en "zakt ze in" :D

@MarEsol: Succes met het zindelijk worden van je oudste...

@Rotzooi: Hier zitten enkele speeltjes in een opbergzak die aan de box hangt. Veder ligt het speelgoed op de babykamer. Af er toe wissel ik het een en ander.

@Slapen: Ik merk dat ik me gelukkig mag prijzen met het slaappatroon van Sofie. Ze krijgt om half 9 haar laatste fles (dus geen avondvoeding meer, zoals Marjan vroeg) gaat rond 9 uur naar bed en slaapt dan tot half 8 de volgende morgen. Ze heeft wel een speen nodig om in slaap te vallen, maar als ze die gedurende de nacht verliest, laat ze niet van zich horen. Vaak haal ik de speen uit haar mond als wij zelf naar bed gaan, omdat ik gelezen heb dat dat beter is.

Nog wel ff een vraagje aan jullie: Sofie ligt nu in een slaapzak, (best een dikke, met mouwen) maar moet ze dan ook nog onder een dekentje? ik las net bij een van jullie dat er een slaapzak + deken gebruikt wordt.

@Voeding; Ik tast nog steeds een beetje in het duister...

Vanaf 6 maanden bijvoeden, eerst groenten dan fruit...

Maar er zijn ook kindjes die een papfles krijgen? Waarom doe je dat? En wanneer geef je die? en hoe maak je die pap?

(voel me soms wel dom omdat ik dit allemaal niet weet)

Morgen weer naar CB voor prikjes en gesprek met de verpleegkundige. Ben benieuwd...
Zie dat ik zojuist een heel boek heb geschreven... sorrie
@polleke: dikke slaapzak alleen is voldoende hoor (tenzij het echt minder dan een graad of 12-14 wordt op haar kamertje.

Ik heb voor Eva alleen een dun slaapzakje en daar doe ik wel een dekentje overheen.

@marjan: schuldgevoel is hoor ook aanwezig hoor, zelfs met de tweede. Maar naarmate ze ouder worden gaat het heel snel weer over. Met een maand of 7/8 gaan ze tijgeren en dan kunnen ze zelf naar je toe komen als ze daar behoefte aan hebben.

Ik probeer het voeden en verschonen met veel aandacht te doen en daarna nog een minuutje of 10 zingen/spelen/knuffelen etc. Daarna gaat ze in de box of nog vaker op een kleedje op de vloer. Dat vind Floor zo leuk en dan gaan ze "samen" spelen (Floor geeft dingen aan en laat zien hoe het moet of gaat er naast liggen, super leuk om te zien).

@belly: is het RS virus nu wel helemaal weg? Het is al super dat hij in ieder geval gegroeid is, en dan was hij ook nog aan het herstellen van het ziek zijn. Volgende week is hij vast nog meer gegroeid.

@nut: wat zielig dat hij last had van zijn oortje. Hopelijk komt het niet meer terug.

Deze week voor het eerst weer "vol" aan het werk (3 dagen).

Na 2 dagen merk ik toch dat ik moeier ben dan anders, ik moet echt weer even wennen.

Ik houdt de kinderen trouwens niet binnen met dit weer maar pak ze wel heel dik in en zorg dat ze niet te lang buiten zijn. Half uurtje frisse lucht lijkt me alleen maar gezond.
@Nut: wij gaan, na jaren naar Oostenrijk geweest te zijn, nu voor het eerst naar Zwitserland. We hebben gekozen voor Savognin, schijnt nu het nummer 1 familieskigebied te zijn en dat is wel handig omdat Jesse meegaat. Sten blijft lekker bij opa en oma en Jesse gaat het klasje in. Ik heb er ook zo'n zin in!! Wij gaan 7 maart.

@Belly: ik kan me voorstellen hoe je je voelt hoor! Het lijkt mij ook verschrikkelijk als je kindje niet goed groeit. Gelukkig weet je de oorzaak. Hopelijk is Nicolaas snel weer beter en kan hij dan aan een inhaalslag beginnen.

@Marjan: Jesse had ook altijd een probleemhuid met exceem in zijn knieholtes en wij gebruikten alleen nog maar Balneum in bad (en om hem in te smeren). Ik weet hoe wanhopig je ervan kunt worden. Nu is Jesse 3 en is het nog steeds opletten geblazen. Wel zijn we erachter gekomen dat hij door melkproducten sneller exceem krijgt en dat krijgt hij dus bijna niet meer. Lang leve de Soja!

@Minny: hier hetzelfde probleem met al het speelgoed, zeker na Sinterklaas/Kerstmis. Ik mag onderhand wel groter gaan wonen om alles nog kwijt te kunnen. Wij hebben beneden twee tafels staan voor Jesse (helemaal vol, bovenop tafel en op plank eronder), op zijn kamer staat een grote kist vol speelgoed, zijn kast op zijn kamer ligt helemaal vol en dan hebben we nog de zolder waar ik spullen naartoe verscheep als hij er een tijdje niet naar omkijkt. Inmiddels heeft Sten ook een kist op zijn kamer (ook al vol!), dus ik word zo langzamerhand ook wanhopig en ook wij zijn maar aan het kijken naar een kast. Is het in in ieder geval uit zicht in de woonkamer (voorheen stond er ook nog een werkbank met gereedschap, maar die heb ik gelukkig naar Jesse z'n kamer weten te verplaatsen). Gelukkig heb ik, wat dat aangaat, 2 mannetjes en kan Sten straks ook overal mee spelen, dat scheelt weer een stukje.

Heb alle kleertjes van Sten, waar hij niet meer in past, opgeborgen en vraag me nu toch af wat ik ermee moet. Helaas worden er op korte termijn geen jongetjes geboren in mijn omgeving, dus moet maar eens naar de rommelmarkt/kringloop. Heb wel besloten dat 2 kindjes druk genoeg is maar werd toch een beetje weemoedig toen ik alles in dozen aan het opbergen was.

@Buggy. Wij hebben de Bugaboo en merken dat Sten echt overeind wil zitten dus hebben nu maar de voetenzak besteld en Sten zal binnenkort dus in de buggy zitten. Jesse zat ook met 5,5 maand in de (Bugaboo)buggy (die wilde ook niet meer liggen), hebben jullie kids dat ook? Hij past natuurlijk nog makkelijk in de reiswieg en ik vind het ook wel een beetje vroeg om hem al in de buggy te zetten, maar er zijn toch ook al kindjes hier die niet meer in de reiswieg passen? Zitten die ook al in een buggy?

Zo, ga de mannen even douchen/badderen. Zo'n dag thuis is altijd een stuk drukker dan een (drukke) dag op het werk (dan kom ik thuis en hoef ik alleen nog maar aan te schuiven aan de eettafel, verwend he?).

Fijne dag allemaal!
Zo heej wat reageren jullie fijn op iedereen. Kan ik even niet hoor sorry, beetje kort geslapen weer.

Bugaboo past nog wel maar wordt behoorlijk klein. Dus zo gauw als het kan gaat marzoon ook in de buggy van de bugaboo, voetzak hebben we al.

Hij gaat trouwens gewoon mee naar buiten en ik moet zeggen dat ik hem helemaal niet zo heel erg dik inpak. Altijd als ik andere kinderen zien, dan hebben die meer aan. Hij heeft een niet al te dik jasje (fleece), en een muts en ligt in een deken in de bugaboo maar hij lijkt en voelt nooit koud en is nooit verkouden.

Hier ook van dat badspul gekregen voor marzoon, ik hoop dat het helpt. Belneum ofzo. Nog even geen hormoonzalf en eerst kijken hoe dit gaat. Hij heeft het dus juist niet op de klasieke exceemplekken maar op zijn dijbenen en ruggetje.

Hier groeit hij dus goed qua gewicht maar lengte lijkt te snel te gan, al zei ook de dokter weer dat alles in orde is. Sorry Belly ik weet dat het natuurlijk helemaal in het niet valt bij jouw problemen met Nicolaas. Marzoon zit boven gemiddeld qua gewicht maar ver boven gemiddeld qua lengte en is dus behoorlijk dun vind ik. Heeft er iemand nog een goede link naar zo'n groei tabel want ik wil het eigenlijk nog wel eens goed checken.

Tori dank je wel voor je reacties gister. Ik zeg nu heel hard tegen mezelf dat als ik goed voor hem zorg, veel liefde geef en hij zich veilig voelt, dat alles goed is....
@Reness: heel herkenbaar... Sofie wil ook niet graag meer liggen in de reiswieg en ik denk dat dat is omdat ze dan niet zoveel kan zien. Ik zet daarom de maxicosi wel eens op het onderstel. Dat vind ze veel leuker,maar ik weer ook dat het niet goed is om haar daar te veel / te lang in te laten zitten. Ik was al benieuwd wanneer ik de bugaboo kon ombouwen naar wandelwagen... Ik heb geen idee wanneer je dit gemiddeld doet.

Lijkt me inderdaad een raar idee om de babykleertjes weg te doen. Ik ga er nu vanuit dat ik alles over 2 á 3 jaar weer tevoorschijn kan halen.
Jemig, wat is er veel geschreven zeg!

Over het schuldgevoel, ik denk dat het alleen maar heel gezond is als een kind zichzelf kan vermaken. Marzoon huilt toch niet van verveling of omdat hij je mist Marjan? Dan zou ik proberen me er niet te druk om te maken.

Ik doe eigenlijk ook bijna niets met Knorrie en met oudste deed ik dat ook niet. Ik vond voeden al een belangrijk aandachtsmoment, en bij het verschonen klets ik dan nog wat. Heel soms, 1 keer op een dag, neem ik hem even op schoot en zing ik wat voor hem maar dat duurt ook niet langer dan 5 minuten.

Nou slaapt Knorrie ook zowat de hele dag, dus er blijft weinig tijd over om iets te doen met hem. Maar bij mijn oudste deed ik het ook zo en dat is een kind geworden dat heel goed zelf kan spelen en daar ben ik heel blij mee.

Naar buiten ga ik zeker wel met Knorrie. Heerlijk juist! Lekker een stuk lopen met de wagen vind ik heerlijk, en sowieso moet ik oudste natuurlijk naar school brengen. Knorrie heeft een gevoerde spijkerjas aan en in de wagen heb ik Lodger deken (ik weet ff niet meer hoe die heet). Volgens mij warm genoeg.

En 's nachts slaapt Knorrie wel in een dikke combisleeper met daarover nog een deken. Maar bij ons is het heel koud, ik denk 10 graden ofzo in die slaapkamer. Die deken leg ik dan niet helemaal tot over zijn borst, dan heb ik het idee dat het eventuele teveel aan warmte nog weg kan.

Knorrie ligt nog wel in de reiswieg en ik heb het idee dat dat ook nog wel even zo kan blijven.

Tori, wat vervelend dat Nicolaas niet zo hard groeit. Gelukkig heb je het voorbeeld van je dochter, waarbij het ook gewoon goed kwam. Ik hoop dat je je daar aan op kan trekken.

Reness, ik heb de kleertjes ook opgeborgen, ze staan toch weer op zolder terwijl er hier geen derde komt. Maar weg doen kon ik nog niet hoor.

Ik ben deze week ook weer begonnen met 4 dagen werken, na een paar weken 3 dagen geweest te zijn. Eigenlijk viel het me alles mee. Op het werk is het zeker fijner om er 4 dagen ipv 3 dagen te zijn, minder stressvol qua overdragen enzo. Ik heb ook het idee dat ik meer serieus genomen word, alsof iedereen nu zoiets heeft dat ik nu weer écht aan het werk ben gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven